שמחה רוטמן – האם יקוב הדין את ההר, או יעבור דרכו?

 

שמחה רוטמן – מפת לידה

 

שמחה רוטמן הוא אחד האנשים שאיש לא הכיר עד שהוקמה הקואליציה הנוכחית ועלתה על השולחן הרפורמה המשפטית שהיא מנסה להעביר כאן, המכילה בתוכה שינויים במערכת המשפט שלנו.

יריב לוין הוא שר המשפטים הנוכחי שהתפרסם כאחראי ליזמה הזו, אבל בזמן האחרון מתבלט יותר ויותר אדם לא מוכר שהופך להיות הרוח החיה שמאחוריו ומאחורי היזמה בכלל.

אז.. מי אתה, שמחה רוטמן?

בדרך כלל שאני מתחיל לנתח מפת לידה כלשהי אני מתחיל בהגדרות כלשהן לגבי המפה או בעליה, ולו רק כדי להציג אותה באופן כללי. אולם מודה ומתוודה שהמפה הזו היא מעט יוצאת דופן בשלל המפות שעשיתי לאחרונה, הן במישור הפוליטי והן בכלל.

נתחיל מהשמש (בחץ כתום): השמש נמצאת במזל אריה עליו היא שולטת, והיא צמודה לראש הדרקון (האומגה הקטנה לידה) שמראה לנו שבגלגול הקודם (שאותו מייצגת אותה נקודה ממול אבל הפוכה ולא נראית)  רוטמן היה פעיל חברתית, ובגלגול הזה הוא מנסה לקחת את מה שהביא איתו מאז ולהתמקד במעבר מהחברה והקהילה לנושא שמעניין אותו במיוחד – השליטה, ואם לדייק – ברצון שלו עצמו להגיע למצבים בהם הוא עצמו ישלוט בסיטואציה ובקהילה, ויכתיב את דרכי וחוקי השליטה.

השמש נמצאת בקודקודו של משולש קטן אך מעשי מאוד והרמוני, שנוצר על ידי זוית הרמונית של השמש עם נפטון (בחץ ירוק) וזוית פרקטית עם הצמידות של הכוכבים פלוטו (בחץ חום)  ומרס (בחץ אדום) במזל מאזניים.

זהו משולש מעשי מאוד שבנוי על שיתופי פעולה בין השמש ומרס, שתי הפלנטות המעשיות על פני הגלגל,  ונפטון היצירתי שגם הוא שולח שתי זויות מעשיות למרס ולפלוטו.

המשולש הזה הוא מאוד עוצמתי, כיון שהוא מאפשר לרוטמן לחבר בין כמה סוגי כישורים ומשם להגיע למטרות עוצמתיות, אולם… הדרך לשם אינה קלה כלל וכלל.

ראשית, הצמידות בין שני הכוכבים פלוטו היצרי והכוחני ומרס כוכב האקשן האגרסיבי היא צמידות סופר נפיצה, וזה אומר שכל מלה שלא במקום עלולה להיחוות כמשהו אישי כנגד האיש, ולהזמין מיד תגובה סופר כוחנית גם כשהמדובר בגרוי מינורי: כאן מתלכדים פלוטו ומרס ויוצרים פוטנציאל הרס רציני, והיכן זה קורה? במזל מאזניים, שהוא בעיקרון הרמוני אמפטי ומכיל… פרדוקס שכזה.

יותר מזה: עצם מהות הצמידות הזו בין שני הכוכבים העוצמתיים האלה היא להבליט בעוצמה את האגו של האיש שמרס מייצג אותו, ולשלוט בכל סיטואציה -ובכל האמצעים האפשריים שפלוטו מביא איתו. לאיש אין סנטימנטים במצבי קיצון, ואין טעם גם לפנות לרגשות כאלה במצבים כאלה: מופעל כמעט באופן אוטומטי מבפנים, ובהמשך נראה איך זה נמצא גם באלמנטים אחרים במפה.

הצמידות הזו היא סופר כוחנית, והיא גם מדויקת על המעלה, שהיא גם המעלה של פלוטו. אפשר לומר שההשפעה המרסיאלית פלוטונית הזו היא אחת המרכזיות במפת הלידה הזו, ויש לה גם נגזרות אחרות, והשפעות במקומות אחרים שמשלימים אותה.

אבל התחלנו עם השמש, כזכור, מעבר לזוית ההרמונית ולזוית המעשית שהיא מייצרת עם הכוכבים נפטון ומרס ופלוטו, היא גם מקבלת זוית פעולה קשה וכמעט מדויקת מכוכב אורנוס (בחץ סגול), כוכב השינויים והניתוקים

מכיון שהשמש מייצגת קודם כל את דמות האב, אנחנו יכולים לראות כאילו בהשתקפות ממראה רחוקה מרכיבים של הדמות הזו, דמות שנוכחת/נפקדת (בגלל אורנוס), עם פתיל קצר, תגובות קיצוניות, וצורך של רוטמן לא ללכת בדרכו באופן לא מודע אלא לעשות לו – וגם לעצמו – דווקא, כשהדווקא הזה הוא מבחינתו מה שמגדיר אותו ואת האישיות שלו: לא להכנע לאנשים במצבים היררכיים מול דמויות אב, אלא לבחון אותם שוב ושוב ושוב, כשדווקא ה'דווקא' הזה למרות שהוא בעצם סוג של יריה ברגל, מגדיר אותו ואת דמותו בקונטור של קוים שליליים מרוסקים, אלמנט שמחזק שוב ושוב את השפעת הצמידות של השמש ומרס ומתעקש עד הסוף על דרכו מבלי לוותר או להתפשר – מבחינתו ויתורים הם סוג של כניעה, אך יותר זה הם יכולים להוות סוג של מניפולציה כדי כיבכול להסכים אך מאוחר יותר להשיג את מה שהוא רוצה בדרכים אחרות, אך לבסוף – ישיג. ויתור מבחינתו זו מכה רצינית לאגו.

ואחרי השמש – נעבור לירח, שהוא זה שמשקף את אור השמש כי אין לו אור משלו. הירח שוהה במזל בתולה הביקורתי, וצמוד לשני כוכבים מימינו ושמאלו שמסמלים שני קטבים הפוכים: מצד ימין – יופיטר כוכב השפע האופטימי (בחץ ירקרק), ומצד שמאל – כוכב סטורן הפסימי (בחץ שחור). השנים האלה מעמידים כל הזמן את הירח בין שתי אפשרויות בחירת גישה, כשסטורן הנוקשה והביקורתי אף הופך את הירח לביקורתי יותר מהרגיל, ולא רק זאת -הירח גם מקבל זוית פעולה קשה מכוכב נפטון הרגשני (בחץ ירוק) שהופך את הנוקשות הזו לרגשנית ודרמטית.

הסיטואציה הזו אופיינית לשופט קלאסי כשיש לו אפשרות בחירה חיובית ואופטימית מצד אחד של בית הלל ובית שמאי – משמאל, והזוית עם נפטון מערפלת את חוש המידה שלו ואת ההבנה של מה שחשוב באמת שכן איתה -האובייקטיביות של הירח הבתולי הצמוד לסטורן באמת בלתי אפשרית

התוצאה הסופית של החיבור בין השמש לירח – אור השמש שאמור להיות חם נדיב ואופטימי כשלעצמו, הופך להיות קיצוני עצבני וחסר סבלנות (בגלל הזוית עם אורנוס) ותרגום האור הזה על ידי הירח הופך את הכל לפרטני דקדקני ביקורתי ופה ושם גם צדקני, כשצריך לתרגם הכל לעובדות יבשות ונוקשות מהרגיל.

ונעבור למרקורי כוכב התקשורת (בחוץ תכלת) שנמצא גם הוא במזל אריה התקיף והמרוכז בעצמו אך כמעט ללא זויות פעולה עם כוכבים אחרים, חוץ מאשר זוית רפה מאוד עם ונוס וזוית מעורפלת עם נפטון הרגשני.

מרקורי ללא זוית פעולה ואפילו זויות פרקטיות מראה על קושי לתרגם את התובנות הרגשיות שלך באופן מעשי, והוא עלול להפוך אותו לצדקני: צודק בכל מחיר, ומשתמש בכל פיסת אינפורמציה באופן ישיר אובייקטיבי או מוטה ומניפולטיבי כדי להצדיק תוצאה, ולהצדיק את דרך המחשבה שלו ופחות לנהל דיאלוג אמיתי שבו יוכל להבין ואף להתחשב בדעתו של האחר.

כשמרקורי ללא זויות תומכות מסוג זה או אפילו זויות בונות אין כל כך מקום לדיעה אחרת, ומי שמקבל פה בסופו של דבר הוא הירח הביקורתי והנוקשה במזל בתולה כשהדחף הבסיסי המניע אותו הוא לא עובדתי אלא אישי, ולא ההגיון הבריא מניע אותו אלא להיפך:  הוא פה המנוע החזק, וההגיון הפרטני והמדויק של הירח הזה משמש אותו להסברים והוכחת צדקתו: רוטמן לא טועה – מכסימום כאמור יסוג באופן אסטרטגי עד שימצא דרך לחזור ולהיות שוב צודק.

אבל לא רק מרקורי לא יוצר פה זויות עם כוכבים אחרים. יש פה כוכב נוסף שאין לו כמעט זויות משום סוג – זוהי ונוס הרגשית, שנמצאת במזל סרטן הביתי והמשפחתי, ויוצרת רק זוית פעולה חלשה יחסית בת 45 מעלות לשמש שבמזל אריה.

הזוית הזו מראה לנו שלרוטמן למרות הנוקשות והביקורתיות יש בכל זאת צד שרוצה מלה טובה, אמפטיה וחיבוק: הוא פשוט לא יודע איך לתת הזה ביטוי, ואיך לאפשר לעולם לראות אותו. בדרך כלל במפה של גבר, כל שכן במפה שכזו, ונוס מסמלת את דמות האשה, וכשונוס כמעט ולא יוצרת זויות חוץ מאשר הזוית הזו, נראה שתפקידה כאן עלול להצטמצם לבית משפחה ואפשרות יחידה של רוטמן לבטא בכל זאת רגשות עדינים יותר, אולם נראה שהיא יותר מופנמת ופחות מורכבת ממנו, ומסתפקת בתפקידה מאחורי הקלעים למרות שזוית הפעולה של ונוס מראה שיש לה בכל זאת מלה ודרך התנגדות כלשהי לשמש המרכזית והעוצמתית במפה של רוטמן.

ומה קורה במפת הלידה של רוטמן בימים אלה?

ראשית נוכל לראות איך כוכב אורנוס בטרנזיט (בצד המפה בעיגול סגול) מתקדם לקראת זוית פעולה עם השמש, זוית שכמעט כבר מתחילה להווצר והיא תלווה את השנה הקרובה כולה.

מה מביא איתו אורנוס לשמש? בגדול – שינויים וניתוקים. בין אם המדובר בשינוי גישה, שינוי ססטוס, שינוי תדמיתי או שינוי מקצועי ואפילו שינוי פרסונלי מפלגתי או מנטלי – אורנוס מכריח את רוטמן לשנות משהו בדרך ההסתכלות שלו על העולם, על בני אדם,ועל הקהילה בכלל.

אזכיר שגם במפת הלידה של רוטמן יוצר אורנוס זוית פעולה לשמש, והופך אותו לדווקא לאביו או לדרך החשיבה שלו ולמרדן במצבים היררכיים שאותם הוא לא מוכן לקבל כמובנים מאליהם אלא חושב תמיד איך לשנות אותם, ובעיקר לשנות את המובן מאליו ולמרוד בו. כבר ציינתי שזה מגיע ממרידה בדמות האב שקיבלה השלכה מנטלית עוצמתית והפכה לחלק מאישיותו של רוטמן: רוטמן הוא מורד. נקודה. עד מתי? אז זהו, שבו מגיעה תשובה מעניינת: עד בכלל…קו אישיותי שכזה בדרך כלל לא משתנה עד שאתה עצמך מגיע לשלטון באזורי פעולה מסויימים, החל מלהיות אב לילדים ברמה הפשוטה, וכלה בלהיות מנהיג של זרם, תנועה, מפלגה, ואפילו מדינה – כל מקום שבו יכול להשליט את דעתו על סדר העניינים שתמיד מתחיל מהירח הבתולי הביקורתי, ועד השמש שם נמצא המנהיג שקובע חוקים חדשים וכללים חדשים שנובעים מעצם אישיותו הוא.

כרגע נכנס כוכב אורנוס ומציע אפשרוות חוויה נוספת: רוטמן המנהיג המורד הולך לעבור בעצמו סוג של מרד, ואחרים עלולים למרוד בו, ואף לשנות את תפקידו ולהתנתק ממנו.

כל המשנה הסדורה שלו של מהם חיים, מהי משילות מי מושל ומי קובע את החוקים כשהוא עצמו רוטמן נמצא בתפקיד המורד ואז לעתיד גם המחוקק, הולך לעמוד עכשיו בסימן שאלה משמעותי, שכן אורנוס מייצג את חוקי השינויים בטבע, ותפקידו של רוטמן מסתיים כמורד, אך הוא לא הצליח עד כה לעבור לשלב הבא כמחוקק. ולמה?

כל מורד מכיל בתוכו גם את הדי אן איי של האב שבו הוא מורד, שכן באופן לא מודע הוא רוצה להתעמת איתו ולקבוע את חוקיו מהמקום הזה ולהיות האב המחוקק הזה בעצמו. אולם לשם כך הוא צריך להשלים את תפקיד המורד עד תום, ולעשות מעבר חכם ולא הרסני ממורד – למחוקק, ושם איכותו אמורה להשתנות ולאפשר לחלקים אחרים במפת ליד שלו להתבטא, כמו החמלה של ונוס, החכמה וקבלת חוכמת האחר של מרקורי, וקבלת חוקי העולם כפי שהם עם סיום הצורך למרוד בהם הן על ידי סטורן הנוקשה והן על ידי יופיטר הנדיב, ומשם יתפתחו תכונות נוספות כמו נתינה, קבלה, נדיבות, והשלמה עם החיים וחוקיהם כפי שהם ממקום בוגר ומכיל, בלי הצורך למרות ולשנות כדי להטביע את זהותו שלו ומכאן גם לקבל את ההערכה מאותם אנשים בהם מרד…

אבל החלקים החסרים במפת הלידה של רוטמן הם יהיו אלה שיפגעו בהמשך התהליך: היכולת המוגבלת של הבנת והכלת האחר, הצניעות, הסלחנות, והאגו שצריך להפסיק לשרת את האישיות ולשרת במקום זאת את הקהילה.

וזה חסר כאן במפה הזו. לכן רוטמן הולך לעבור תהליכים מטלטלים ולא קלים בשנה הקרובה, שיטלטלו גם את השקפת עולמו והשקפת העולם שלו על החיים, אחרת לא יוכל לעבור ולהמשיך הלאה לתפקידו התלת מימדי כאדם שלם, חלק מהקהילה ולא זה ששולט עליה ועל חוקיה, וכאדם בשל ואוהב ולא מריר ועצבני.

כוכב נוסף בטרנזיט שיוצר עכשיו זוית של עימות עם סטורן הנוקשה במפת הלידה של רוטמן הוא נפטון (בעיגול ירוק). הזוית הזו מראה על מעורבות רגשית גבוהה בחלקים הנוקשים שלו שסטורן מסמל, שספק תרכך אותו ספק תביא איתה ערפול ובלבול באשר למימוש הרעיונות והתכניות שלו.

מכיון שאלה כוכבים דוריים ארוכי טווח הזוית הזו תפעל לטווח ארוך של שנתיים שלוש, בהם רוטמן יצטרך ללמוד להכניס את עולם הרגש במינון גבוה יותר לחייו, כשהרגשות שנפטון מסמל יותר מכל הם אמפטיה, הכלה, ונתינה. עם מפה קשוחה שכזו התהליך הזה יהיה לא קל, אבל הוא יסמל יותר מכל את היכולת של רוטמן לבחור – כן, המדובר כאן בבחירה אישית ממקום של שליטה אחרת זה לא יעבוד – לנקוט גם באפשרויות פעולה אחרות, בשתופם של רגשות אחרים בהחלטותיו, וביכולת שלו לקבל גם את החיים וגם את מי ששולטים בהם ומכוונים את חוקיהם כפי שהם, מבלי הצורך לשנות אותם כדי להטביע בהם את חותמו שלו.

וזה, למרות כל הקשיים במפה הזו – אפשרי.

ומלה אחת לאלה שנכנסים עכשיו לדיאלוג עם רוטמן על החקיקה הרפורמה וכו  – רוטמן לא נשבר ולא יישבר. רוטמן ילך עד הסוף עם דיעותיו גם אם ינסה להעמיד פנים שזה לא כך: הנושא פשוט כבר מחובר למהותו ולאגו שלו באופן בלתי ניתן להפרדה. רק אם יבין שאין ברירה אחרת, שהכל או כלום, ינסה לבצע נסיגה אך זו תהיה טקטית בלבד. כדי לפצח את העניין ולהגיע להסכמות יצטרכו לעשות זאת עם דמות אחרת, וכדאי גם לקחת בחשבון שאם לא יקבלו את דעתו פוטנציאל החבלה שלו מאחורי הקלעים עם הצמידות הזו של פלוטו ומרס הוא גדול: אסור לעקוף את רוטמן, וחייבים לדבר איתו בלשונו שלו:  רק שם קיימת אפשרות של שתוף פעולה אמיתי, אם בכלל.

 וכך נראה ניתוח מפת הלידה של שמחה רוטמן בוידיאו

@

בואו להיות מנויים בערוץ היוטיוב שלי ערוץ האסטרולוגיה הישראלי

הצטרפו למשפחת המנויים שלי ותוכלו גם להגיב על כל סרטון : כל יום (כמעט..) סרטון אסטרולוגי חדש המנתח את היום החדש מעניק טיפים ומאפשר הסתכלות אחרת על מצב הכוכבים היומי והשבועי ! 

 

 

חדש!  מועדון הכוכבים של יאיר! 

שלום חברים, אתם שעוקבים אחרי כבר שנים ואתם שהכרתם אותי זה עתה, אני רוצה לשאול אתכם: 

1.יש לכם שאלות לאסטרולוג מקצועי אבל לא בא לכם להוציא כסף על מפגש עם אסטרולוג?

2. למדתם בעבר אסטרולוגיה – או שלמדתם לבד – אבל לא עד כדי פענוח מושלם של מפה אסטרולוגית ואתם רוצים להשלים את הידע שלכם בקורס האינטרנטי הטוב ביותר ברשת?

3. אתם יודעים אסטרולוגיה אבל אין לכם פרטנרים לעניין. ומתחשק לכם לנתח מפות עם אחרים בקהילה אסטרולוגית בניהול אסטרולוג מקצועי?

 

בשביל  כווולכם הקמתי את מיזם הדגל שלי – מועדון הכוכבים של יאיר!

כן, לכבוד 2023 וכל השינויים שהולכים להיות בה, החלטתי להקים מועדון שיהיה בו מקום לכולכם, שאוהבים אסטרולוגיה כמוני: בואו לקבל ממני תשובות לשאלות אישיות שבדרך כלל מקבלים רק במפגש אסטרולוגי אישי  וגם להשלים את הידע שלכם  בקורס האינטרנטי שלי מאסטר 1 והצטרפו לקהילה האסטרולוגית שאני בונה שמורכבת מאנשים כמוכם וכל זה בלווי אישי שלי 24/7..

נכון לרגע זה אין שום מועדון חברים שנותן את כל זה בחבילה אחת! אם יש לכם שאלות מוזמנים ליצור קשר, ובינתיים להציץ פה ב מועדון הכוכבים של יאיר 

 @

 

בלוג של אסטרולוג – הבלוג החדש שלי. מוזמנים.

 

אסטרו טיפ – בואו לקבל את הטיפ היומי שיעצים את היום שלכם

 

רוצים תחזית שבועית ומאמרים מעניינים למייל? הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

 

@

 

 

 

 

2 thoughts on “שמחה רוטמן – האם יקוב הדין את ההר, או יעבור דרכו?”

  1. יש לך טעות אדון טריבלסקי. הבאת ניתוח של שמחה רוטמן אבל רשמת יריב לוין למעלה. אז של מי הניתוח הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן