יואב גלנט, שר הבטחון – איך זה שכוכב אחד מעז…

יואב גלנט – מפת לידה

 

מפת הלידה של גלנט מורכבת משני רבדים, שאין קשר ישיר ביניהם: כל אחד מרבדים האלה מתכתב עם חלקים שדומים לו, אולם תכלס הם מתפקדים בנפרד, כאילו שיש לאיש שתי ישויות נפרדות, האחת – פתוחה ותקשורתית יותר והשניה -מופנמת מאוד, סגורה בתוך עצמה, ולמעט אנשים אם בכלל יש גישה אליה.

מקבץ הכוכבים הגדול במזל עקרב הכולל את השמש (בחץ כתום) ונוס (בחץ ורוד) ויופיטר (בחץ ירקרק) הוא נקודת כובד משמעותית במפה, אולם השלישיה הזו מעבר לצמידות של חבריה האחד עם השני יוצרת רק זויות פעולה עם כוכב אורנוס (בחץ סגול) המתוח והתזזיתי.

מעבר להתנהגות העקרבית המופנמת ששומרת הכל בפנים ועוד כשהמדובר בכוכבים משמעותיים כמו השמש, ה'אני האמיתי' וונוס הרגשית, יוצר כאן אורנוס גם צורך להתנתק חיצונית ממה שקורה או להראות רגשות, כנראה בגלל ניתוקים ואירועים שהתרחשו בגיל צעיר שאירעו לו שלא משתלם להחצין רגשות, אלמנטים שכנראה גם האב עבר.

מוסיף לקונפליקט הזה גם הירח (בחץ כחול) – הנפש והדיאלוג ביומיום – שנמצא במזל מאזניים. זהו מיקום פייסני ועדין שמתקשה לבטא רגשות קשים ובעיקר לבטא כעסים, ושומר אותם בפנים גם בגלל הצורך שיאהבו אותו.

השוני בין השמש העקרבים הכוחנית המופנמת והירח המאזנאי התקשורתי הפייסני, מראה גם על השוני בין ההורים, וגם על הקושי לבטא רגשות אותנטיים בזמן אמיתי ולהסתכן שלא יאהבו אותך, בעיקר קושי לבטא רגשות עמוקים עוצמתיים ולא קלים של מקבץ הכוכבים במזל עקרב.

אז.. היכן הרגשות האלה יוצאים, בסופו של דבר? יש זוית אחת, זוית מעשית, שמאפשרת לתרגם את כל זה למלים באזור הפעולה הנכון. זו הזוית שבין פלוטו היצרי והכוחני (בחץ חום) למרקורי כוכב התקשורת (בחץ תכלת).

פלוטו הוא שליט מזל עקרב שבו נמצאים השמש ונוס יופיטר ונפטון, כשהדגש הוא על השמש וונוס, ואלה שני כוכבים אישיים מאוד. פלוטו בעצם מייצג אותם כי הוא שליט המזל הזה, כשהוא יוצר את זוית הפעולה עם מרקורי כוכב התקשורת במזל קשת ומאפשר למרקורי לבטא את כל הרגשות האלה, אבל מכיון שה פלוטו – ולא השמש או ונוס עצמן – זהו מיקום לא אישי, כלומר המדובר בגוף כלשהו שהוא זה מאפשר למרקורי לבטא את הרגשות הקשוחים והעוצמתיים האלה.

לפלוטו באופן עקרוני יש כמה אפשרויות ליצג כוחות פלוטוניים כאלה. למשל, משטרה(הכוחות הקרימינליים של פלוטו מתחת לפני השטח ממקום אנטי סוציאלי). למשל, צבא (מקום היררכי עוצמתי וכוחני של כיבוש ושליטה). למשל פסיכולוגיה (עומק ותת מודע) למשל חינוך והוראה (מרקורי כדרך להעברת אינפורמציה) אולם פה הוא לא יהיה למשל במיטבו, גם כי מרקורי במזל קשת מרוכז בעצמו וחסר סבלנות.

גם כאן פיזור הכוכבים האישיים במקומות שלא תואמים זה את זה פוגם ביכולת שלו לבטא את כולם באופן חלקי. השמש במזל עקרב לא מצליחה לבטא את עצמה באופן ישיר דרך הירח המאזנאי, או דרך מרקורי הפתוח והאופטימי, ניגוד מוחלט לאופיו של מזל עקרב. לעומת זאת שתוף פעולה בין מרקורי לירח יכול להניב פירות נאים, וזה גם מראה על היכולת של גלנט לזכות באפשרויות לשתופי פעולה כאלה כדרך לביטוי אישי שלו. זוית הפעולה בין פלוטו העוצמתי שמתחת לפני השטח למרקורי כוכב התקשורת האופטימי שמעל פני השטח מראה שיש זרם תודעה בלתי פוסק מהפנים החוצה בגלל דיוקה של הזוית בין הצורך להתמודד עם המציאות באופן חשדני ועוין לבי היכולת לתרגם את זה לתקשורת ישירה ונועזת של מרקורי במזל קשת.

קונפליקט נוסף נמצא במזל בין כוכב מרס (בחץ אדום) מול מקבץ הכוכבים במזל עקרב שמולו שכולל גם את השמש. השמש ומרס הם הכוכבים נושאי האנרגיה שבמפת הלידה, שמהם אנחנו ניזונים והם אלה שמפעילים אותנו בעוצמה. כשהם נמצאים זה מול זה הם יוצרים היבט קונפליקטואלי בלתי פוסק בין האני המופנם והחשדן במזל עקרב, לבין מרס שמנסה להקרין מולו בטחון שורשים ועוצמה במזל שור.

הקונפליקט הזה בין השמש וונוס למרס מייצג שוב תחושה של עימות בלתי פוסק, שמחייב תגובה. ניקח את האלמנט הזה, את זוית הפעולה של פלוטו למרקורי כוכב התקשורת, ואת זויות המתח בין אורנוס לשמש לונוס וליופיטר, נבין שהצורך להיות בקונפליקט ובעימות כל הזמן זקוק לאויב חיצוני כדי שיכול לתעל לשם את האנרגיות האלה, וכשהמדובר בפלוטו הכוכב הלא אישי קריירה צבאית היא בהחלט מקום מצוין למתן לגיטימציה לכל הרגשות האלה.

ואחרי כל זה – מה קורה עכשיו בשמים שמכניס את גלנט למצב של עימות עם הגוף שהוא שייך אליו, גם כשהמדובר בעימות שעלול לגרום לו נזקים מבחינה השתייכותית ותדמיתית?

כדי להבין זאת נתבונן בטרנזיטים – הכוכבים שנמצאים עכשיו בשמים – שיוצרים זויות עם הכוכבים במפת הלידה. את חמשת הכוכבים הלא אישיים האלה שהם בעצם סוגים של כוחות טבע, הקפתי בעיגולים קטנים בצד החיצוני של המפה, בעיקר בשנים מהם: סטורן ואורנוס.

סטורן בטרנזיט (בעיגול שחור קטן בצד המפה) עבר לא מזמן למזל דגים. כעת הוא יוצר זוית פעולה למרקורי (בחץ תכלת) כוכב התקשורת של גלנט, מכביד עליו יותר ויותר – הוא עדיין לא הגיע לשיא הזוית – והכובד הזה ימשך פחות או יותר בחצי השנה הקרובה לפחות.

סטורן לא סתם מכביד: הוא ממש יוצר תחושת מצוקה כשהוא מבודד את האיש, ומעמיס על כתפיו מינון גבוה יותר ויותר של אחריות ומחוייבות. המצב הזה שמתרחש בשבועיים האחרונים רק ילך ויתחזק, כאמור.

כשסטורן מכביד, כוכב אחר יוצר לחצים הולכים וגדלים לא להפנים ולשתוק כדרכו של סטורן, אלא לבטא להשתחרר ואפילו להתנתק: זהו אורנוס (בעיגול סגול בתחתית המפה) כשנמצא עכשיו ממש מול מקבץ הכוכבים הגדול במזל עקרב ובעיקר מול השמש וונוס במפת הלידה של גלנט.

רק להזכיר: גם במפת הלידה של גלנט יוצר אורנוס זויות פעולה עם השמש וונוס, אבל יש הבדל בין זויות פעולה לבין זויות עימות: הן מפעילות אותנו וגורמות לנו לחפש דרכים כדי לבטא או לבטל ולשחרר את הלחץ, לעומת זויות של עימות שמכריחות אותנו לבחור צד: לקחת על עצמנו עוד ועוד, או לשחרר את הלחץ… ויש כמובן עוד אפשרות אחת: כשהלחץ גדל וגדל, לעמוד מול העולם (או מול האומה..) ולצעוק – הצילו! או במלים אחרות – אי אפשר יותר, חייבים לעשות משהו דרסטי, אחרת…

אינני מכיר אישית את גלנט, אבל נראה לי שאני מכיר לא רע את מפת הלידה לו, וצעקה לעזרה או הצהרה שהלחץ גדול מדי וחייבים לעשות משהו, זה לא ממש חלק מהתפריט ההתנהגותי של האיש, שדווקא נודע ביכולת שלו להתמודד עם מצבי לחץ, ואף למצוא להם פתרונות יצירתיים. לא בכדי הגיע לדרגת אלוף בצבא ההגנה לישראל…

אבל, ולו רק בגלל עובדה זו, הפעם המצב שונה. הזויות שאורנוס (בעגול סגול בקרקעית המפה) שולח לשמש ולונוס מראות שבעצם ניתוק כבר קיים בין התפקיד שלקח על עצמו לבין מה שקורה בשטח שממש קורע אותו: הוא, שרגיל לקחת אחריות בגדול, מרגיש עכשיו שהצבא ממש מתפורר תחת ידיו והוא לא מצליח למנוע את התהליך הזה שנוגע למדינה כולה. אם ישב וישתוק ורק יקטר זה דבר אחד, אבל אם ידבר ויזהיר – הוא בהחלט יכול להוביל מהלך שאכן יביא לשינוי בפרמטרים שיוצרים את הלחץ עכשיו (פסק זמן בעיסוק ברפורמה המשפטית), אבל היציאה שלו באופן סוליסטי מול ביבי עלולה להתנקם בו אישית לטווח קצר ולטווח ארוך, ולהרוס את ההישגים שלו במפלגת הליכוד ובתפקידו כשר הבטחון של הממשלה.

אחרי לבטים שביבי ניסה להרגיע אצלו ועצר אותו בפעם הראשונה מנאום האזהרה הפומבית הראשונה שלו, הוא מרגיש שאין לו ברירה, ומעדיף לבטא למרות כל הלחצים את דעתו על כך שחייב להגיע שינוי מאשר לשתוק, ובכך בוחר את טובת המדינה על פני טובתו האישית שלו, אלמנט שבעצם מצופה מכל אדם בתפקידו כשר בטחון, למרות שבסיטואציה הספציפית הזו אין ספק שהמדובר במצב מורכב מאוד.

גלנט העדיף למלא בסיטואציה תפקיד של שר בטחון בממשלת ישראל, על פני חבר מפלגת הליכוד שדואג אך ורק לאינטרסים של המפלגה. אולם עם הזויות של אורנוס – אין ספק שלדברים האלה יהיה מחיר: אפשרות ראשונה היא שהוא ישלם מחיר יקר על ההעזה שלו ויפוטר, האפשרות השניה – שהוא עצמו יחליט באופן עצמאי לצאת לדרך חדשה על דעת עצמו, אחרי שלא יקבלו את דעתו. מבחינתו, בעיקר כי מזלות עקרב ושור שייכים למזלות הקבועים ולא היוזמים, סביר יותר להניח שאת הניתוק הזה ייזמו בשבילו.

האם ניתוק זמני כעונס או פיטורים – קשה לדעת באופן סופי, כי לאורנוס יש את הדינמיקה שלו, אבל בכל מקרה זה עלול לפגוע מאוד בנתניהו עצמו, בכל מקרה, בעיקר כי גלנט הוא אדם ישיר המדר בדם ליבו.

ועל כך – יישר כוח, בשם כמעט כל אזרחי המדינה הזו, שרואים את התמונה הגדולה ולא את החישובים הפוליטיים הקטנים.

 

@

ניתוח מפת הלידה של יואב גלנט בוידיאו

@

בואו להיות מנויים בערוץ היוטיוב שלי ערוץ האסטרולוגיה הישראלי

הצטרפו למשפחת המנויים שלי ותוכלו גם להגיב על כל סרטון : כל יום (כמעט..) סרטון אסטרולוגי חדש המנתח את היום החדש מעניק טיפים ומאפשר הסתכלות אחרת על מצב הכוכבים היומי והשבועי ! 

 

 

חדש!  מועדון הכוכבים של יאיר! 

שלום חברים, אתם שעוקבים אחרי כבר שנים ואתם שהכרתם אותי זה עתה, אני רוצה לשאול אתכם: 

1.יש לכם שאלות לאסטרולוג מקצועי אבל לא בא לכם להוציא כסף על מפגש עם אסטרולוג?

2. למדתם בעבר אסטרולוגיה – או שלמדתם לבד – אבל לא עד כדי פענוח מושלם של מפה אסטרולוגית ואתם רוצים להשלים את הידע שלכם בקורס האינטרנטי הטוב ביותר ברשת?

3. אתם יודעים אסטרולוגיה אבל אין לכם פרטנרים לעניין. ומתחשק לכם לנתח מפות עם אחרים בקהילה אסטרולוגית בניהול אסטרולוג מקצועי?

 

בשביל  כווולכם הקמתי את מיזם הדגל שלי – מועדון הכוכבים של יאיר!

כן, לכבוד 2023 וכל השינויים שהולכים להיות בה, החלטתי להקים מועדון שיהיה בו מקום לכולכם, שאוהבים אסטרולוגיה כמוני: בואו לקבל ממני תשובות לשאלות אישיות שבדרך כלל מקבלים רק במפגש אסטרולוגי אישי  וגם להשלים את הידע שלכם  בקורס האינטרנטי שלי מאסטר 1 והצטרפו לקהילה האסטרולוגית שאני בונה שמורכבת מאנשים כמוכם וכל זה בלווי אישי שלי 24/7..

נכון לרגע זה אין שום מועדון חברים שנותן את כל זה בחבילה אחת! אם יש לכם שאלות מוזמנים ליצור קשר, ובינתיים להציץ פה ב מועדון הכוכבים של יאיר 

 

 

בלוג של אסטרולוג – הבלוג החדש שלי. מוזמנים.

 

אסטרו טיפ – בואו לקבל את הטיפ היומי שיעצים את היום שלכם

 

רוצים תחזית שבועית ומאמרים מעניינים למייל? הצטרפו לרשימת הדיוור שלי

 

@

2 thoughts on “יואב גלנט, שר הבטחון – איך זה שכוכב אחד מעז…”

  1. שלום מר טריבלסקי, רציתי להסב את תשומת ליבך לזה שגלנט נולד 3 ימים אחרי אישתו של ביבי שרה. היא כפי שאתה יודע נולדה ב5 לנובמבר 58 והוא ב8 לנובמבר 58. השוני מתבטא בוודאי בעילא, וגם במרקורי ובירח. ובעובדה שהיא אישה והוא גבר. אבל ביבי לא יאהב את גלנט כי הוא מזכיר לו את אישתו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן