מפות לידה – שר המשפטים לוין

יריב לוין – מפת לידה

מפת הלידה של מר לוין מורכבת מאוד.ראשית נפנה להרכב היסודות: 6 כוכבים נמצאים ביסוד האדמה, שנים במים אחד באויר ואחד באש – כשהשנים האחרונים נמצאים בעימות זה מול זה. הרכב מוזר כשלעצמו, עם דגש מיוחד על נושאי האדמה, אבל דרך הפעולה וההתנהלות היא אחרת.

ואכן, הפעם אני מתחיל מהצד: זוית העימות בין שני הכוכבים היחידים שנמצאים הן באויר והן באש מאותתת שדרך החוויה של האיש הן את יסוד האויר השכלתני והן את יסוד האש האנרגטי היא דרך עימות.

כלומר יש פה צורך פנימי ליצור קונפליקטים באופן סמי מודע בין הצד האינטלקטואלי שאותו מייצג כוכב מרקורי (בחץ תכלת) הקשור לחזון, לבין הצד האנרגטי המיוצג על ידי כוכב מרס (בחץ אדום) הקשור לעימות ופעולה.

כוכב מרס מייצר גם שתי זויות של מתח (בקוים מרוסקים) האחת עם סטורן (בחץ שחור) המסמל ממסד חוקים וגבולות, והשניה עם השמש (בחץ כתום) המסמל גם את האני האמיתי של בעל המפה וגם את דמות האב.

גם מרס וגם השמש הם הכוכבים האישיים הפעילים במפת הלידה, וכשיש זוית של מתח ביניהם אפשר לומר שיש פה שתי רשויות שהן במתח בלתי פוסק ובעצם בניגוד אינטרסים באופן מסויים. חלק מהקונפליקט הזה קשור גם לדמות האב, וכאן אנחנו רואים מתח בין הפעילות של האיש כגבר באופן מתוח מול דמות האב.

השמש היא דמות מאוד מרכזית במפת הלידה. זוית פעולה של כוכב אורנוס לשמש מראה לנו שוב על צורך לפעול אחרת מהאב ולא לקבל את דרכו, וזוית של מתח נוספת של מרס לסטורן מראה על קושי לפעול בגבולות ממסדיים מוכרים, ומתח מול הגבולות האלה.

המבנה הזה של שתי זויות של מתח מכוכב אחד לשנים אחרים כשיש זוית פרקטית של ששים מעלות בין השנים שאיתם יש לו מתח, נקרא יוד, ויש לו גם שם נוסף: אצבע אלוהים.

במקרה שלפנינו, הדיאלוג עם השמש מספר את הסיפור. לשמש יש זוית מעשית עם סטורן, כלומר עם החלק הממסדי ובמקרה של האיש – עם הדת. כאן אין צורך למרוד אלא להיפך: לשתף פעולה כלפי חוץ ולקבל את החוקים כפי שהם.

אולם זויות המתח שבין מרס לסטורן – הקושי לקבל את הדת כפקטור שנוגד את הצורך בחופש פעולה של היחיד (מרס במזל קשת) וזוית המתח עם דמות האב שמקבל את התנאים כפי שהם, יוצרים את המבנה המסויים הזה.

לכאורה כלפי חוץ האיש פועל נורמטיבית בכל מה שקשור לדת, אבל עמוק בפנים הוא מתקשה מאוד להביא את האישיות הספציפית הייחודית שלו לידי ביטוי באופן ספונטני ואנרגטי של מזל קשת מול הממסד הזה או הממסד הדתי הזה, וכנ'ל גם מתקשה לבוא לידי ביטוי גם מול דמות האב עצמה, כלומר לבטא את עצמו כפי שהוא: הוא מרגיש שהם שולטים על חייו ולמרות שהוא נאלץ לקבל את זה חיצונית בפנים הוא מורד בזה.

זוית היוד מראה על צורך אצלו להגיע לשליטה בסיטואציה הזו, ולאפשר לו את החופש המוחלט לעשות את מה שהוא רוצה אבל.. בגבולות מוסכמים אך שהוא זה שקובע את החוקים שלהם. מכאן המאבק שלו בדמות האב שאפשר לראות גם דרך זוית הפעולה המרדנית בין אורנוס לשמש, זוית שמשותפת לו וגם לרוטמן, כמה מוזר… 

כן, גם הוא וגם רוטמן מאופיינים על ידי זוית הפעולה בין אורנוס לשמש, זוית עצבנית חסרת שקט שמאופיינת על ידי קריאת תגר סמויה או גלויה על דמויות אב למיניהן.

אבל זוית היוד כאן במפה מראה על אישיות קיצונית יותר, כיון שפלנטת הבסיס שלה היא כוכב מרס האגרסיבי חסר הגבולות במזל קשת, והוא מהווה את ההיפך הגמור מכוכב הפעולה השני במפה, השמש, שנמצאת במזל סרטן הרגשי המופנם, אולם זוית הפעולה שיוצר איתה אורנוס הופכת אותה למוחצנת יותר עצבנית וחסרת שקט.

ומה עם חום, אמפטיה, הכלה שיאזנו את הצדדים הקיצוניים במפה ואת הקונפליקט בין האינטלקט לבין האגו? ונוס הרגשית, אותו כוכב שאחראי על נתינה ומערכות יחסים, נמצאת במזל שור המעשי והרומנטי אמנם, אולם… לא יוצרת זויות עם כוכבים אחרים, כך שאותו חלק שאחראי על קרבה רכות ואמפטיה נשאר סגור ואפילו נעול באופן מסוים במפת הלידה של לוין, ויש קושי לבטא אותו בפועל.

וראה זה פלא: גם במפת הלידה של רוטמן, לא יוצרת ונוס שנמצאת במזל סרטן שום זויות עם כוכבים אחרים….

אין זה אומר כמובן שלשנים יכולת מוגבלת לחוש את הזולת ולאהוב אותו, אולם במקרה של שניהם מייצגת ונוס את האשה שאיתם. בשני המקרים היא זו שאחראית על כל 'מחלקת הרגש', ומכיון שונוס לא יוצרת זויות עם כוכבים אחרים, אפשר לומר שהיא מופנמת מאוד, וסגורה בתוך המערכת הביתית והמשפחתית ללא קשר לעולמם הפוליטי המוחצן של השנים, וליכולת שלהם לבטא רגשות אחרים מאשר גישה אינטלקטואלית שכלתנית לוחמנית כזו או אחרת.

היבט נוסף שנוכל למצוא כאן והוא משמעותי הוא קרבתו של הירח, הנפש, אל פלוטו היצרי והכוחני כששניהם במזל בתולה הביקורתי והפרפקציוניסטי. זו צמידות לא קלה, שכן הירח נאלץ לחוות פה מצבים רגשיים עוצמתיים לא קלים כבר מגיל צעיר. זה מראה על אם מאוד עוצמתית וביקורתית וכזה כנראה גם הקשר אליה, בשונה מהיחס שלו לדמות האב שם דומיננטית מאוד זוית הפעולה בין שמש לכוכב אורנוס התזזיתי. שני ההורים הם דמויות מרשימות ועוצמתיות למדי.

זוית פעולה נוספת שיוצרת השמש היא עם יופיטר כוכב השפע: זו זוית שאפתנית מאוד, שדוחפת את לוין כל הזמן קדימה למקומות יותר ויותר מאתגרים.

 הירח עצמו צמוד לכוכב יופיטר במזל בתולה, ומאפשר לו לחקור להרחיב מידע הקשור גם לארצות אחרות לתרבויות אחרות ולכל מה שקשור לפילוסופיה ומשפטים, הנושאים שמייצג כוכב יופיטר. אולם יופיטר בעיקר מרחיב את תכונות המזל שבו הוא נמצא, בתולה במקרה הזה, והופך את הצמידות שלו עם הירח למקום סופר ביקורתי ובעיקר פרפקציוניסטי ולא סלחני, אלמנט שרק מתחזק בגלל הצמידות של יופיטר לכוכב אורנוס, כוכב הניתוקים חסר הסבלנות והדוחף כל הזמן לשינוי.

גם לרוטמן אגב יש צמידות שכזו בין הירח ליופיטר… מעניין, וגם במזל בתולה, אולם אצלו הירח צמוד גם ליופיטר וגם לסטורן, ולכן הוא מעט פרקטי יותר ואובססיבי פחות באזורי פעולה מסויימים מאשר לוין.

ומה קורה בימים אלה? שתי זויות משמעותיות שיוצרים הטרנזיטים מקפלות בתוכן את הסיפור.

אחת מהן היא נפטון (בעיגול ירוק מחוץ למעגל) שיוצר שתי זויות של עימות לירח וליופיטר ממול, זויות של מעורבות רגשית קיצונית שמביאה איתה בעיקר ערפול ובלבול  וקושי להתמקד בעובדות כפי שהן.

הזוית השניה – זוית של מתח בין פלוטו הכוחני והיצרי בטרנזיט (בעיגול חום מחוץ למפה) לשמש של לוין שנמצאת במעלה אפס במזל סרטן.

זו זוית יצרית וכוחנית מאוד, שקשורה לדיאלוג עם סמכויות, ושיוצרת מאבקי כוח ואגו לא קלים עם דמויות אב למיניהן, או לחילופין מאבקים הקשורים לדמות האב הפנימית אשר לא באו לידי ביטוי, וכעת האגו הוא זה שמנהל אותם ואותו.

זהו מאבק יצרי מאוד גם של אדם מול עצמו וגם של אדם מול מערכות וסמכויות, כשהוא גם קורא תיגר עליהן מצד אחד, אבל בעצם מנסה גם להחליף אותן במקביל ולא רק להלחם בסמכויות האלה אלא גם ליצור סמכות משל עצמו, כחלק ממאבקי הכוח האלה.

מכיון שהמדובר במשקעים רגשיים עמוקים, שהמודעות להם ולדחף שמפעיל אותם אינה גבוהה, הם הופכים באופן אוטומטי למאבקי כוח של ממש שבנויים ממשקעים רגשיים ארוכי טווח שהצטברו שנים על שנים, ולכן גם הגישה הקיצונית הכוחנית חסרת הפרופורציות הטעונה בכל המשקעים האלה, כשהמלחמה כנגד המערכת הופכת אותה לאויב של ממש, והצורך לנצח אותה ולהטביע חותם הופך זאת למערכה בנוסח של הכל או כלום.

פלוטו פגש את הזוית הזו בשלושת החודשים האחרונים, וכעת הוא בנסיגה, אולם בקרוב הוא יחזור ויפעיל אותה שוב לפחות עוד פעם אחת, כך שצפויה ללוין מערכה קשה ונוקבת של עוד סבוב אחד או שנים לפני שיקבעו העובדות הסופיות, ומכיון שזו אינה זוית של מימוש אלא כזו שקוראת תיגר על מימושים אחרים, לא נראה שהמערכה הזו תוכרע בהצלחה, מה גם שהמשקעים הרגשיים המשתתפים בה באופן לא מודע לא קשורים כלל לתקופה הזו אלא לתקופות של ילדות ונערות.

שורה תחתונה: דרך שתי הזויות האלה משתקפת לה מערכה כוחנית אמוציונלית ויצרית מאוד, אולם אבודה מראש. טיפול פסיכולוגי היה יכול לנטרל חלק מהדחפים האל, אולם אם הוא היה ניתן מן הסתם לוין כבר היה מתנהג אחרת לאורך התהליך וזה היה ניכר בגישה פרגמטית יותר ולוחמנית פחות, מן הסתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן