טוקיו 2020 – סיכום: האולימפיאדה שהקפיצה אותנו אל העתיד.

טוקיו 2020 – האולימפיאדה

23 ליולי 2021

23.15

טוקיו, יפן

 

ניתוח המפה שלי בכתבה בפורטל וואלה!

https://horoscope.walla.co.il/item/3454485

 

ניתוח המפה בוידיאו

 

ניתוח המפה בטכסט

מפת הלידה של האולימפיאדה, מראה לנו על אירוע מיוחד במינו: מיוחד, שונה, פורץ דרך, ובניגוד לכל התחזיות העגומות נבואות הכשלון וגם הקורונה – לא רק מצליח, אלא גם בונה את הקונספט של האולימפיאדות הבאות ובעצם סולל את הדרך להצליח בעידן של אי ודאות מוחלטת, ומכל הכיוונים.

אחד האחראיים העיקריים לכל מה שכתבתי כאן הוא כוכב אורנוס (משמאל, בחץ טורקיז).

אורנוס הוא כוכב השינויים, הכוכב האנרכיסטי שנועד לשנות קונספט, להכניס אלמנטים חדשניים פורצי דרך וטכנולוגיים מכל הסוגים (יש סיבה למה הוא נראה כמו אנטנת טלביזיה קטנה..), וכשהוא נמצא בבית הראשון, הבית שבו נמצא גם האופק שפותח את ספירת הבתים – אזורי הפעולה של המפה – הוא מצביע גם על כיוון פעולה, גם על דרך. וגם על קונספט שילווה בעצם את כל הפרוייקט הזה מתחילתו עד סופו גם מבחינת נראות וגם מבחינת תפיסה ומימוש.

ואם מדברים על נראות – הבית שעוסק בנראות של כל פרוייקט הוא הבית העשירי. הוא מתאר פה את חוויית העולם ואת מה שהעולם רואה שקשור לפרוייקט הזה.

בבית העשירי הזה נמצאים שלושה כוכבים צפופים, שמראים מצב של נראות גבוהה ביותר.

אבל נתחיל מהשלישי שבהם, כוכב סטורן הנוקשה (מסומן בחץ שחור). הכוכב הזה מסמל את הצד הפורמלי של העשייה מצד אחד, ואת הצורך להפוך הכל לרשמי ובאופן חמור ומדויק.

מבחינה תדמיתית סטורן היה אמור אכן לממש חלק מנבואות הזעם שקדמו לאולימפיאדה, שחלק מהן התייחס לכך שלא יהיה קהל בגלל הקורונה – החלטה שממשלת יפן קיבלה סופית ממש סמוך לערב הפתיחה – ולכן התוצאה תהיה עגומה ומדכאת, כשהספורטאים יושפעו מכך ולא ממש יוכלו להתגבר על האפקט או חוסר אפקט הקהל שהיה דומיננטי כל כך בכל אולימפיאדה עד כה.

אולם כוכב אורנוס שבבית הראשון יוצר זוית פעולה לסטורן הנוקשה, ומשנה את המשוואה הזו. אורנוס משנה את הפורמט השמרני של סטורן הנוקשה, ומחליף את הדכאון שסטורן היה אמור להביא ותחושות הכובד בתחושה של זרימה טבעית, שינוי, ובעיקר -נצחון טכנולוגי על פני חסמים טבעיים שהזמן והטבע יצרו בדמות הקורונה.

כך למשל התגלה בהמשך שלהפתעת כולם דווקא לספורטאים לא הפריע כלל שלא היה קהל או היה קהל מינימלי – זה עזר להם להתרכז והתוצאה – שלל שיאים אולימפיים ועולמיים במינון גבוה במיוחד…

את הקהל החליפה הטכנולוגיה ובהצלחה. כאן בבית יכולנו כולנו להתרגש מכל רגע כשהיפנים ורמת הטכנולוגיה הגבוהה שלהם הצליחו להביא אלינו את כל הרגעים המרגשים מכל ענף וענף ובהצלחה מרובה…

בוטום ליין – הקהל לא היה חסר באמת, לא לספורטאים ולא לצופים בבית.

שני הכוכבים הנוספים שאנחנו מוצאים כאן בבית העשירי הם הירח, אותו כוכב משמעותי שמייצג את האלמנט האנושי באולימפיאדה, והצמידות שלו עם כוכב פלוטו הטוטאלי והיצרי.

צמידות ירח פלוטו היא אחת הצמידות המעניינות והמרגשות שיש באסטרולוגיה: הירח הוא זה שמקרין את אור השמש שנמצאת ממול (מסומנת בחץ אדום) וממש באותו היום עוברת למזל אריה הדרמטי, וזויות העימות האלה עם הירח ופלוטו מעניקה לה מימד סופר דרמטי גדול מהחיים, מלווה עומק ועוצמה ברמות הכי גבוהות שיש.

כך יכולנו לראות את ההתרגשות האמיתית של המנצחים כששיאי עולם נשברו בזה אחר זה, ותחושת עילוי כשראינו איך הטבע האנושי מפגין את רגעי השיא שלו כשהוא מתגבר על מכשולים, מגלה מאמצים על אנושיים כדי לשרוד, או נשבר ברגע האמת: הזדהינו עם המנצחים, כאבנו את כאב המפסידים, וחרקנו שינים עם אלה שאימצו את גופם שריריהם ויכולתם המנטלית מעל ומעבר למה שעשו בעבר, וגרמו לנו להחזיק להם אצבעות או לרצות ולחבק אותם, דומעים ביחד איתם כאן בבית, מול המסך.

הירח ופלוטו גם יוצרים זוית של עימות עם מרקורי כוכב התקשורת (מסומן בחץ ירוק בהיר) שגם נמצא בבית התקשורת של האולימפיאדה. מיקומו הרגשני במזל סרטן גרם לכל כך רבים מהספורטאים לבכות ברגעי האמת של הנצחון או הכשלון, עד שלרגע קט שקלתי במהלך האולימפיאדה לכנות אותה האולימפיאדה של הדמעות…

ואכן, גם זו תגלית: מסתבר שאפשרי בהחלט להתרגש ואפילו מאוד רק מול מצלמות טלביזיה, כולל ריצה עם דגלי המדינות של אלה שזכו מול היציעים הריקים, עם קהל מינימלי של חברי משלחות צלמים ועוזרים טכניים.

 בבית החמישי, בית הביטוי האישי וההנאות נוכל למצוא גם את מרס (מסומן בחץ כתום) וגם את ונוס (מסומנת בחץ ורוד), הם צמודים למרות שהוא במזל אריה הדרמטי והיא במזל בתולה הביקורתי.

זו צמידות מעניינת ובעיקר מעניין המיקום שלה: בית ההנאות. ראשית, זה מראה לנו שיש הפעם מספר שווה של נשים וגברים באולימפיאדה והפעם הייצוג הנשי לא פחות עוצמתי משל הגברים! חלק מהייצוג העוצמתי הזה שייך גם ליופיטר כוכב השפע ממול (מסומן בחץ צהוב) שיצר זוית של עימות לשנים, וגרם גם לנשים וגם לגברים להתאמץ יותר מתמיד.

ואכן, גם נשים היו הפעם לא רק תחרותיות אלא גם מאוד הישגיות הם מבחינת המאמץ שהן השקיעו באולימפיאדה שהיא אולי אחת הקשות מבחינת מזג האוויר והטבע בכלל, והן התחרותיות ביותר.

מעניין שדווקא השמש, מיקוד האנרגיה ואולי גם המקום הסמכותי נדחקה לבית הרביעי. זה מצביע בעיקרון על היחלשותן של המעצמות הגדולות יותר יחסית למדינות הקטנות, וכניסתן של הרבה מדינות אחרות ולא מוכרות למעגלי המתחרים וקבלת המדליות באופן מפתיע.

על כך גם אחראי אורנוס בבית הראשון: הוא מצביע בנוסף על מה שציינתי גם על כוון חדש ומשמעותי לשנה הזו, עם מעברם גם של יופיטר וגם של סטורן למזל דלי בתחילת השנה: דגש על הקהילה, על היחד, ולא רק על מצוינות של יחידים.

ואכן, תחושת הביחד היתה משמעותית מאוד השנה ובאופן אפילו קצת מפתיע יחסית לתחזיות ולציפיות המארגנים: הרבה יותר אחווה ושותפות גורל גם בין מתחרים באותו ענף וגם בין חברי אותה משלחת, הכנסת ענפים חדשים שמשלבים גם נשים וגם גברים בתחרויות, סיקור בולט יותר של נשים דומה מאוד לגברים, וגם דגש על תחרותיות גדולה יותר בין משלחות מאותו ענף, כמו הג'ודו למשל.

ראינו גם אצלנו איך התחרויות של נבחרת הג'ודו הגדולה כנבחרת ולא כיחידים קיבלה דגש גדול יותר לתא רק אצלנו אלא בכלל אצל המשלחות כולן, וריגשה מאוד. רוח הצוות כאן בלטה מאוד, ואורנוס הזה בבית הראשון כמו גם סטורן במזל דלי ובהמשך גם יופיטר הביא איתו רוח צוות ותחושת אחווה אנושית נפלאה, שינוי מבורך על רקע הקורונה שגרמה בשנתיים האחרונות לכל כך הרבה מאתנו להסתגר, להתבודד, ולהרגיש לבד במערכה. מהבחינה הזו האולימפיאדה הזו היתה בעצם סוג של נצחון רוח האדם על פני מגבלות הטבע בשנה הזו, ושמחת הביחד הזו הדביקה גם את כולם על פני כדור הארץ, הצופים שהזדהו והרגישו בעוצמה את שמחת הביחד הזה האופטימית הזו.

תורם נוסף לתחושת הביחד הקהילתית הזו הוא כוכב יופיטר, כוכב הנסיעות והמרחבים האופטימי ובעצם גם הכוכב שמסמל ספורט בכלל (מסומל בחץ צהוב בראש המפה) שנמצא בבית ה 11 שהוא ביתו הקלאסי של אורנוס, הבית החברתי קולקטיבי, שמסמל ביחד עם אורנוס עצמו את נסיון החזרה של כולנו למקום של תחושת הביחד שקצת התרחקה מאתנו בשנתיים האחרונות.

תחושת החופש, האחווה, השיתוף של כל הספורטאים הפעם אלה עם אלה בתחרות לפניה או מחוצה לה היו בולטות יותר מאשר באולימפיאדות אחרות.

זוית המתח בין יופיטר לשמש – בקו מקווקוו – הביאה איתה גם לעיתים תחרותיות יתר, וצורך גבוה במיוחד במצוינות, אלמנט שבהפוך על הפוך פעל לטובה בכך שגרם למתחרים להתאמץ יותר מתמיד ושוב למרות הקשיים האובייקטיביים של החום והלחות, אבל גם גרם לתחושות הכשלון כשלא הצליחו להיות רגשניות במיוחד, ולתחושות השמחה במדליות כשזכו בהן להיות עוצמתיות יותר מתמיד..

נכון, למארגנים נגרמו הפסדים כספיים – ולזה כאמור אחראי גם סטורן הנוקשה שהוא הכוכב הגבוה ביותר במפה, אבל הרבה כספים גם התקבלו דרך זכויות שידור למיניהן ומעוד מקורות אחרים שפיצו את המארגנים לא מעט על כך וגם יפצו בהמשך.

אך מעבר לכך, אין ספק שהאולימפיאדה הזו, הן בגלל האורנוס הסמלי הזה בבית הראשון הצמידות של הירח עם פלוטו וזויות העימות בין יופיטר ומרס וונוס שמשך גם את הגברים וגם את הנשים להישגים יוצאי דופן.

לסיכום: כאן באולימפיאדה הזו למרות הפחדים מההווה פגשנות את העתיד: טכנולוגי, מינימליסטי, ממוקד בקהילה הספורטיבית כולה, בהישגיות ובמצוינות ובבדיקת הגבול האנושי ההישגי מצד אחד, אך עם דגש גדול יותר על רוח הקהילה עצמה, הן הקהילה הספורטיבית והן הקהילה האנושית, וכששלושת אלה שהתאחדו הפעם יוכלו להתאחד גם פעם נוספת גם באולימפיאדה בפריז וגם באלה שיבואו אחריה, נוכל לחוות אולימפיאדות לא פחות מרגשות מזו שחווינו כעת – כנגד כל הסיכויים, יש לזכור – ואולי אפילו יותר…

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן