מה עובר על מסי? או שלושת הסודות של ליאונל…

 

ליונל מסי

24/6/1987

4.20

רוסאריו – סנטה פה, ארגנטינה

 

ניתוח המפה בוידיאו

 

הכתבה בוואלה! עם הניתוח שלי

 

ניתוח המפה בטכסט

אז.. מה עובר על מסי? או שלושת הסודות של ליאונל

מפת הלידה של מסי מראה יותר מכל על אופיו ועל הדברים שהוא עושה – אם נשים לב מבנה המפה הכללי בעצמו הוא דמוי שער באופן מסוים, כששתי קבוצות כוכבים משני צידי המגרש נמצאות זו מול זו, והכוכבים מפעילים אלה את אלה בעוצמה.

החיים כקונפליקט… לפחות חייו של שחקן הכדורגל הגדול ביותר בעולם כיום. מבחינת המפה זה פשוט: מחנה אחד בצד ימין, השני בצד שמאל, והכדור צריך להכנס לשער שנמצא באמצע.

כל זמן שהמשוואה הזו מתקיימת, אין פוצה פה ומצפצף. כעת, כשכוכב אורנוס שבר אותה והכניס אלמנטים זרים ואת הצורך בשינוי ובניתוק, כל זה אכן השתנה.

שלושת הכוכבים המשמעותיים של מסי, השמש – (מסומנת בחץ כתום) מרקורי כוכב התקשורת (בחץ חום) ומרס כוכב האקשן (בחץ אפור) נמצאים במזל… סרטן, הקרדינל של יסוד המים הרגשי. מוזר, לא? היית מצפה שדווקא הם יהיו ביסוד האש או האוויר…

אבל לא. השלושה האלה מסמלים את מהותו של מסי: רגשנית, מופנמת, ומשפחתית מאוד.

אז.. היכן כל האנרגיה המחשמלת הזו, שכולנו מכירים טוב כל כך כשאנחנו עוקבים אחריו על המגרש? מתי הופך הבחור המשפחתי והמסור לחיית כדורגל שאין דומה לה? ואיך רואים את זה במפת הלידה שלו?

נתחיל מההתחלה. השמש אמנם במזל סרטן המופנם אך היא נמצאת בבית השמיני, ביתו של פלוטו היצרי והעוצמתי. זהו בית מופנם שאוצר בתוכו הרבה מאוד אנרגיה טוטאלית, וקשה לראות אותה מבחוץ.

האופק של מסי הוא ב 8 מעלות במזל קשת הפרוע וההרפתקני, השייך ליסוד האש. כבר כאן אנחנו רואים קונפליקט בין מסי האמיתי בפנים – השמש היא תמיד ה'אני האמיתי' שלנו – לבין התדמית הקשתית הפרועה של הצייד מרוסאריו, שמרגע שהוא מתחיל לדהור כולנו עוצרים את נשימתנו ומחכים לראות מה יעשה..

יש עוד כוכבים בבית הראשון של מסי. שכדאי להכיר כבר עכשיו, כי ניפגש איתם גם בהמשך.

הכוכב הראשון, והקרוב ביותר לאופק במזל קשת – כוכב סטורן הרציני והנוקשה (מסומן בחץ שחור). קצת מפתיע לפגוש דווקא אותו כאן כשהוא כל כך קרוב לאופק הקשתי השמח והפרוע, כי סטורן מסמל רצינות אחריות וכובד ראש, מה שאומר שמסי שלנו אולי קצת שונה תדמיתית ממה שאנחנו חושבים. במחשבה שניה, אחרי הסכומים שקיבל בברצלונה הוא הולך לקבל עכשיו מפריז סן ז'רמן, בעצם אולי זה לא כל כך מפתיע שדווקא הכוכב הכי פרקטי במפת הלידה ממוקם קרוב כל כך אל האופק…

הכוכב השני שנמצא בבית הראשון של מסי, קצת מתחת לסטורן, הוא כוכב אורנוס (מסומן בתכלת בהיר), אולי הכוכב השובב האנרכיסטי והבלתי צפוי בגלגל המזלות, ובעצם ההיפך המוחלט מסטורן הקשוח.

השנים צמודים זה לזה, אם כי בצמידות רחוקה למדי, אך עדיין יש השפעות גומלין פה ושם בין הכובד והרצינות לשינוי הפתאומי הפורץ והמפתיע כשאורנוס נכנס לתמונה. עוד נדבר עליו בהמשך.

בינתיים נמשיך ונעקוב אחרי האופק הקשתי הזה, שמהווה פרזנטציה ברורה לצד מסוים של מסי: הדרך שבה הוא נראה כלפי חוץ. כעת אנחנו מחפשים את מיקומו של שליט האופק, כוכב יופיטר, כדי להבין היכן הוא מתבטא.

יופיטר (מסומן בחץ ירוק כהה) נמצא בבית החמישי המסמל את בית האגו ובית האהבות ההנאות הבילויים והביטוי האישי שלנו, במזל טלה – שוב פלנטה משמעותית ביסוד האש ועוד ביסוד העוצמתי ביותר של הקש, הטלה הקרדינלי. המיקום הזה מראה את האהבה הטוטאלית של מסי למה שהוא עושה והמיקום במזל טלה מראה שזה בעצם מה שהוא: ילד שנהנה לשחק ולבטא את עצמו תוך כדי משחק: הטלה העוצמתי הוא הילד החכם והשובב שפועל אימפולסיבית ותמיד נשאר בשליטה, ואם נבין שהשולט על הטלה הוא כוכב מרס שקרוי על שמו של אל המלחמה הרומאי, יתחיל המעגל הזה להסגר…

אבל לא, עוד לא. כעת נחפש היכן נמצא כוכב מרס, שליט המזל הזה, ומרס (בחץ אפור) נמצא במזל סרטן הרגשני והמופנם.  מרס מרגיש במזל סרטן השייך ליסוד המים כמו פיל בחנות חרסינה, וחוסר השקט שלו חייב למצוא לו דרך ביטוי – והיא מגיעה דרך זוית הפעולה שיופיטר שבמזל טלה משגר אליו.

יופיטר הוא כוכב דורי, שמסמל כוח טבע של אנרגיה אופטימית מתפרצת בלתי ניתנת לשליטה ולריסון, כשהזוית עם כוכב מרס עוד מקצינה את התהליך והדחף הזה.  זו זוית חסרת שקט ורבת עוצמה, שממש מכריחה את מסי באופן פיזי להקשיב לגוף שרוצה כל הזמן לפעול להתעמל לשחק ולבטא את עצמו, אלמנט שעלול ליצור קונפליקטים בצעירותו עם אנשים קרובים עד שיזהו את הדחף הבלתי נשלט הזה, ויתנו לו לעשות כרצונו.

שכן כשהמדובר במסי – זו הדרך היחידה לפעול: לאפשר לו לקבל החלטות, ולסמוך עליו שיקבל את ההחלטה הנכונה, כמו לתת לו את הכדור באמצע המגרש ולסמוך עליו שתמיד יצליח לעשות את הבלתי אפשרי, ולהגיע איתו איכשהו לשער.

כוכב מרס האסרטיבי הוא נקודת מפתח משמעותית במפת הלידה הזו. הוא צמוד למרקורי כוכב התקשורת (מסומן בחץ חום) והצמידות הזו הופכת אל מה שקשור לפעילות פיזית (מרס) ותקשורת (מרקורי) לתקשורת אינטואיטיבית עוצמתית במיוחד.

אל הצמידות המרתקת הזו מחוברת זוית של עימות עם כוכב שהוא בעצם אוקטבה גבוהה של מרקורי אולם הרבה יותר מהיר שונה ולא צפוי כמוהו: זהו אורנוס התזזיתי (מסומן בחץ תכלת בהיר).

אורנוס הוא כוכב השינויים וההברקות הגאוני: זויות העימות שלו עם מרקורי ועם מרס מאיצות גם את הריצה של מסי וגם את האינטואיציה ודרך המחשבה שלו: הוא יכול בשבריר של שניה לקבל החלטה מסויימת ולרוץ לצד ימין ואז לקלוט בלי להסתכל שהחלוץ המקביל אליו חותך לצד שמאל, מסתכל ישר ו..מושך לחלוץ שמבקיע גול, או מהתל בשוער ויורה את הכדור בדיוק לפינה הנגדית, או מתעתע בשלושה ארבעה שחקני הגנה שמנסים לעצור אותו ואז מגלגל מהפינה את הכדור לשער..

כן, למסי יש מגוון עצום של אפשרויות עם שלושת הכוכבים האלה והזויות שביניהם: המהירות שבה הוא קולט מה קורה ומקבל החלטות היא אינטואיטיבית ולא הגיונית, בדרך כלל מהירה הרבה יותר מהחלוצים המגנים או השוער שמנסים לעצור אותו, וכמו מחשב הוא רואה את המגרש בצורה של קואורדינטות ומשחק ביניהן כאילו אין שם איש חוץ ממנו… ואז בועט בין רגליו של השוער ומכניע אותו: גווווווול!

המנגנון המשולש הזה הוא אחד הסודות של מסי, שאנשים אחרים לא מבינים, ולא יבינו. לצורך העניין נקרא לו סוד מספר 1.

הסוד השני של מסי נמצא גם הוא בקרבת כוכב מרס. זהו כוכב ושמו לילית. הכוכב הזה מעניק קסם אישי רב כשהוא יושב על כוכב משמעותי במפת הלידה שלנו.

כוכב מרס נמצא במעלה ה 22 במזל סרטן. לילית – אותה סימנתי בכוכב תכלת – נמצאת במעלה ה 23 ויוצרת בעצם צמידות עם מרס, וצמידות רחוקה יותר עם מרקורי כוכב התקשורת וגם היא כמובן בזוית של עימות לאורנוס התזזיתי שממול.

מסי הוא קטן גוף, ולא מרשים במיוחד מבחינה פיזית. האוהדים מכנים אותו בחיבה 'הפרעוש'. אולם כשמסי נכנס למעגל תנועה פיזית ומתחיל לכדרר, נראה אפשר לחוש בקסם הרב שלילית מעניקה לתנועות שלו ולהתנהלות הפיזית שלו במגרש: כל האוהדים עוצרים את נשימתם, מצפים שהוא יפתיע שוב ושוב, שבויים בקסם המהפנט של הכדרור והתנועה שלו.

הסוד השלישי של מסי נמצא במקום אחר: בבית השביעי של המפה.

הבית השביעי נחשב בדרך כלל כבית הזוגיות והיחסים: אם הבית הראשון מבטא את הדרך שבה העולם רואה את ה'אני' שלך, בבית השביעי הוא בית ה'אתה', כלומר כל מה שקשור לתקשורת שלך עם אדם אחר, ובמלה אחת מדויקת – בית הדיאלוג.

וכאן, במלה הזו, נמצא חלק אחר של מסי, שהוא לא פחות קסום מהשאר: היכולת לבנות דיאלוג עם שחקנים אחרים, לשתף פעולה, לכדרר ביחד, למסור, לבשל שערים, ולהפוך את המשחק לקונצרט של כמה כדורגלנים ולא רק אחד בלבד

את קסם הדיאלוג הזה נמצא בבית השביעי מול האופק, בצמידות של שני כוכבים בעגול ירוק מצד ימין: נמצא כאן הירח המסומן בחץ כחול. כשהוא צמוד ממש על אותה מעלה  – המעלה ה 16 במזל תאומים – לונוס, מסומנת בחץ סגול.

הצמידות הזו היא צמידות מקסימה: שני החלקים הרכים במפה האסטרולוגית, הירח המבטא את הנפש והרגש ביומיום בצמידות לונוס הרגשית המודעת  והמכילה ואמפטית ליחסים קרובים, מדגישה את היכולת של מסי גם לצאת מעצמו, ולראות גם שחקנים אחרים ולנהל איתם דיאלוג יצירתי לכוון השער.

אבל האחראי האמיתי לדיאלוג הזה הוא כוכב סטורן הנוקשה, אולי הכוכב הקרוב ביותר לאופק של מסי, שנמצא גם הוא במעלה ה 16 של מזל קשת, וממש בדיוק מדהים.

שוב יש לנו פה שלושה כוכבים – וזוית אחת שמחברת בין שלושתם. המדהים פה הוא שכוכב שבתאי הנוקשה והמדויק, יוצר זויות של עימות עם שני כוכבים רגשניים כל כך, ובמקום כובד מאפשר שוב למסור מסירות סרגל מדויקות להפליא, וכמו סטורן בעצמו – לקחת אחריות על ניהול המשחק, תוך שהוא משגר שני שחקים נוספים – שאותם מסמלים הירח וונוס – למשימות בישול והבקעה משלהם.

הזוית הזו מאפשרת למסי להיות לא רק שחקן על המגרש, אלא מעין מאמן קטן שרואה את הכל,  מקבל החלטות אינטואיטיביות בחלקים שונים על המגרש, ולא רק פועל אלא גם מפעיל אחרים תוך שהוא מנסה לקרוא אותם ולהבין אותם כמה מהלכים קדימה, ובעיקר – לגרום להם גם לראות אותו ולהבין לאן הוא רוצה לשלוח אותם, ולאיזה משימות מול השער.

עכשיו, אחרי שהבנו את מבנה המפה ולמדנו להכיר את סודותיו המסתוריים של האיש, נוכל לטפל בבעייה שמטרידה לא מעט אנשים כעת: למה מסי בעצם עזב את ברצלונה?

ובכן, כאן נוכל למצוא את האדם האמיתי. קוראים לו אורנוס. אפשר לראות אותו בעיגול אדם בצד המפה כשהוא שולח זוית ארוכה ארוכה אל האופק במזל קשת של מסי, ונותן לו כמה ניעורים עד שיבין את הרמז: הגיע הזמן לזוז.

התהליך הזה התחיל בעצם בגדול לפני שמונה חדשים. אורנוס התקדם במזל שור יצר זוית עם האופק של מסי וחזר אחורנית. זה הזמן שהתחילו הבעיות של ברצלונה מצד אחד, ומסי התחיל להבין שמבחינתו משהו רעוע שם למעלה, בהנהלה. זה היה תהליך לא קצר, אבל שגיאות שעשו שם לפני כן לא הותירו לאורנוס ברירה: לפני שלושה חודשים עלה על האופק בפעם האחרונה, ואמר למסי בסוד: תתחיל לארוז…

אבל מסי לא האמין. קודם כל הוא לא מבין באסטרולוגיה, שני האורנוס הזה נראה לו טיפוס מפוקפק וממש לא יציב: מגיע, לא מגיע, מעיף את ברתומיאו וההנהלה הישנה, מביא את לפורטה, מדברים, לא מדברים.. אתה אורז? שאל אורנוס. אני אוהב את ברצלונה, אומר מסי. גמני, אומר אורנוס. הנה תראה גם לי יש חולצה של ברסה עם הספרה שלושים, אבל..

בקיצור –  וואמוס!

מסי ניסה להתווכח,הוריד בשכרו, ניסה להתפשר, אבל אורנוס זה אורנוס: הגיע הזמן לשינוי, לעבור לבית אחר, לאנרגיה אחרת, לעזוב את הבית בו גדי (זה ממש שבר את מסי כמו שהיה שובר כל בן מזל סרטן…) ולהמשיך הלאה.

היום, יום רביעי, כשהציגו אותו בפאריס סן ז'רמן לעיתונות ולאוהדים, אי אפשר היה לראו עליו שום דבר מכל אלה. נכון, הוא סרטן, אבל האשה כבר שמחה כי יש מלא קניות שאפשר לעשות בפאריס, והילדים ממש מתרגשים, ו.. זהו, פאריס היא עכשיו מרכז העולם!

וכשהוא עומד שם, אורנוס יושב לו על הכתף ובכל פעם כשיש לו מן מבט כזה של איך הגעתי לכאן הוא אומר לו עזוב אותך אתה נראה פגז, ואיזה חיים תעשו אתה ניימר ואמבפה, והצרפתיות המתוקות האלה למטה, ומגדל אייפל מואר כמו החגיגה הכי גדולה בכדור הארץ הזה, הוא מרגיש שכן, שבכל זאת, טוב שהוא עוזב, ואז מתחבר לאופק ההרפתקני שלו במזל קשת שרואה את כל העולם כאילו הוא באמת הבית שלו. מרים את הכוס יפה שיש לו ביד, ולפני שהוא לוגם הוא עוד מנסה לנחש אם השמפניה ששתה בברצלונה אז בחגיגות האליפות, דומה לשמפניה הזו שהוא ישתה כשהוא יצא מהעיר האהובה והמוכרת שלו, ועבר למרכז העולם, אי שם ליד גני טיולרי המקסימים בפריז…

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן