חתונה ממבט ראשון 4 – מעיין רובין

מעיין רובין

2 ביולי 1987

תל אביב

 

ניתוח בוידיאו:

 

ניתוח בטכסט:

כשהמדובר בהתאמה זוגית אני מתייחס בעיקר ל4 כוכבים: שמש וירח, ונוס ומרס, והזויות ביניהם. מתוך הארבעה האלה, מיקום הירח עשוי להשתנות (אני מכין את המפה לפי 12 בצהרים של אותו יום) אבל בדרך כלל לא שינוי מהותי. ההבדל היחידי הוא שאין לי פה אופק ובתים, אבל הכוכבים שאחראים על הביטוי האישי הזוגי שלנו קיימים כאן גם בלי הבתים האלה, ומכיון שרובם גם לא נעים מהר מדי אפשר בהחלט להתייחס אליהם גם במפת כל איש בנפרד וגם בהצלבת מפות

שני הכוכבים העיקריים האחראים על הביטוי הגברי והנשי במערכת יחסים הם קודם כל ונוס ומרס. במפת הלידה של מעיין ונוס (מסומנת בחץ ורוד) שוהה במזל תאומים. זו ונוס מאוד אינטליגנטית ותקשורתית, צעירה באופיה ומפותחת מבחינה מנטלית אך לא רגשית. שני כוכבים פוגמים עוד יותר באיכות חיי הרגש וביכולת לממש מערכות יחסים.

האחד – כוכב סטורן הנוקשה (מסומן בחץ שחור) בזוית של עימות לונוס. אמנם הזוית מרוחקת, אבל היא מביאה איתה מינון גבוה של שיפוט וביקורתיות, ותחושה של בדידות במערכה וביחסים וכשסטורן מופעל – מגיעה הסתגרות וסוג של הענשה עצמית. בכל מקרה, זו זוית שדוחה מימוש זוגי לגילאים מאוחרים, כשהנפש מאפשרת פתיחות רבה יותר וקבלה רגשית עצמית שמתפתחת עם השנים. המיקום הזה עשוי גם לאותת על צורך בבן זוג מבוגר יותר – לאו דווקא בגיל אלא מבחינת הגישה הבוגרת – מכיל ומעניק תחושת בטחון.

תחת זוית כזו קל לאדם להפנות פעמים רבות את האנרגיה הרגשית שלו דווקא לעבודה והופך לוורקוהוליק – קל לו לקבל יותר הערכה מכיון שהוא משקיע באופן טכני יותר בעבודה – מאשר באהבה, כי השקעה בעבודה גורמת לך להיות ראוי להערכה, בגלל הפרפקציוניזם של הזוית הזו: האהבה היא משהו בלתי צפוי שקשור לבן הזוג והיא תלויה בו ואילו הערכה תלויה רק בעובדות.

הכוכב השני – כוכב אורנוס (מסומן בחץ תכלת) כוכב השינויים והניתוקים. ההשפעה של הכוכב הזה לא קלה: אורנוס מביא איתו בזוית הזו חוויה רגשית הקשורה לניתוקים שינוים או גירושים או חוויה רגשית לא קלה הקשורה לגירושים של ההורים ובהמשך המודל הרגשי הזה של יחסים קרובים = ניתוק כדי להגן על עצמך, גם בגירושים שלך. הזוית הזו מצביעה אכן על מודל רגשי שכנראה נפגע בעבר מגירושים של הורים או חוויה רגשית לא קלה בגילאים צעירים, וכתוצאה מכך צורך להגן על עצמך ויצירת מחסום רגשי כדי שלא להפגע שוב, מחסום שיכול להתבטא גם בבידוד רגשי, הפניית האנרגיה הרגשית למקומות אחרים כמו עבודה למשל (הזוית של סטורן עם ונוס למשל עושה בדיוק את זה) או בחירת פרטנרים ובני זוג שבניית קשר איתם היא קשה עד בלתי אפשרית כי גם הם פגועים באופן כזה או אחר.

מעיין היא בת מזל סרטן הביתי והמשפחתי, אבל הירח שבמזל בתולה הוא לא רגשי אלא מעשי, ומאוד ביקורתי. אמנם בגלל חוסר שעה מדויקת קשה לדעת בודאות את מיקומו הסופי אבל בכל מיקרה הוא עדיין יהיה במזל בתולה בגלל טווח השעות.

זוית פעולה בין הירח הזה – הפלנטה הרגשית השניה באסטרולוגיה – לבין שני הכוכבים שדיברנו עליהם אורנוס לסטורן, עלולה להחריף את תחושת הבדידות הזו מצד אחד, ואת המינון הגבוה של הביקורתיות והשיפוט הפנימי. הירח גם יוצר זוית פעולה לונוס הרגשית ומגביר במקביל גם את הצורך להיות נאהבת למרות הכל, ולרצות לקבל ולהעניק חום ואהבה, אבל.. במינון גבוה של ביקורתיות עם לא מעט בחינות לגבי אלה שבאמת יכולים להעניק את האהבה הזו שעלולה לעצור אותה כבר על הסף.

השמש במזל סרטן (מסומנת בחץ כתום) יוצרת אמנם זוית מעשית של שיתופי פעולה עם הירח, אבל נמצאת בזוית של עימות עם כוכב נפטון (למטה מסומן בחץ ירוק כהה) שמצביע מצד אחד על אידיאליזציה של דמות האב, ומצד שני על מינון גבוה של אשליות ופנטזיות וקושי לקבל את המציאות כפי שהיא, עם מינון גבוה של דמיון ויצירתיות. מבחינת גברים כבני זוג – השמש ומרס מסמלים את הבחירות האלה. זוית של נפטון מול השמש עלולה ליצור מצב של קושי לראות את העולם הגברי ובאופן ספציפי את הגבר שאת בוחרת כמו שהוא והדמיון רץ כאן שעות נוספות ולשני הכיוונים..

כוכב מרס שוהה גם הוא במזל סרטן הרגשי. מרס עצמו הוא כוכב האקשן והיזמה נפול במזל סרטן הרגשני, ומביא איתו מעורבות רגשית גבוהה מאוד אך גם עצבנות וחוסר שקט לאורך זמן במצבים אינטימיים ו/או משפחתיים, למרות שהלב כביכול דוחף לשם..

זוית פעולה שמראה על אופטימיות מוגזמת בין הירח ליופיטר (מסומן בחץ צהוב)  וזוית פעולה בין מרס לפלוטו (מסומן בחץ חום) עשויה להראות על משיכה לבן זוג כריזמתי ועוצמתי אך גם לא קל רגשית, והקשר איתו עלול להיות מלווה בלא מעט דרמות כתחליף ליכולת ליצור קשר אמיתי. אין זוית הרמונית בדיאלוג עם מרס, מה שאומר צורך באקשן בלתי פוסק, עצבנות וחוסר שקט בקשר איתו.

מרקורי כוכב התקשורת גם הוא כאן במזל סרטן  מצביע על תקשורת חמה לבבית וכנה, וזוית מרוחקת עם נפטון מצביעה על תקשורת צבעונית יצירתית ונוגעת ללב, בתוספת זוית פרקטית של שיתופי פעולה עם הירח וזוית הרמונית עם פלוטו – יכולת להשתמש בחכמה ובאופן מעשי בתקשורת הזו בתחום המקצועי בעיקר.

 

לסיכום:

נשיות פרטית, מערכת יחסים זוגית ונוס והיבטיה מצביעים על מינון גבוה של שיפוט וריחוק, קושי בקרבה ואינטימיות לאורך זמן, ומודל רגשי שבנוי על ניתוקים ושינויים כדי להגן מפני נטישות ופגיעות רגשיות. במודל הזה קל יותר לקבל הערכה, אך יש קושי להיות נאהבת: יו נבר גוד אינאף..

השמש  והיבטיה – אידיאליזציה של דמויות גבריות, אשליות ופנטזיות. קושי לראות גם את האב וגם גברים בכלל כפי שהם ולהתמודד איתם.

הירח והיבטיו – האשה הפנימית: תדמית נשית והיחסים עצמם – מצביעים על מינון גבוה של שיפוט, ביקורתיות, פרפקציוניזם. רצון בחום והגנה אבל בשטח תפיסת היחסים כתמהיל מעשי של מחויבות ושירותיות.

מרס והיבטיו הגבר הפנימי: דמות גברית מרדנית, דרמטית, ולמרות הרצון בבית חם ומשפחתי מתקשה בבניית אינטימיות קרבה הכלה ומוגנות רגשית לאורך .

בוטום ליין : ללא עבודת מודעות מסיבית  לטווח ארוך ובהמשך בחירת בן זוג בוגר מודע סבלן ומכיל שיעבור הרבה מאוד מבחנים בדרך, מעיין תתקשה מאוד בבניית קשר זוגי כלשהו והכנסת אדם אחר לחייה.  הנטישה והשבר שמלווה אותה עדיין מגירושי הוריה שהגיע לה בזמן קריטי, תמיד ילווה אותה כמודל והיא תבחר בו לפני שינטשו אותה.

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן