תחזית שבועית

תחזית שבועית – ובלוג: מה קורה בכוכבים? 4 לאוקטובר 2020

 

היי לכם

ראשית, תודה – על כל האיחולים ליום ההולדת שלי. ממש חיממו את לבי הברכות האייקונים הסרטונים המחוות הפרחים והלבבות – שום דבר אינו מובן מאליו, בטח לא בימים טרופים אלה.

כמו רוב המאזנאים שאני מכיר, גם לי לא תמיד קל בימי ההולדת: המאזנים הם בדרך כלל אנשים שיפוטיים למדי, בעיקר לגבי עצמם, למרות שלא תמיד זה נראה כך, ולמרות שיש דוגמאות שמתנהגות בדיוק ההיפך ולא נזכיר שמות..

אבל כן, יום ההולדת הזה היה משהו מיוחד מבחינתי, לא רק בגלל שהשנה הזו כל כך שונה משנים אחרות עבור כולנו, אלא גם בגלל שיום לפני יום ההולדת יצאנו פה מבידוד, ועם התחושה שמשהו חדש מתחיל באוויר.

הדברים האלה שאנחנו עוברים עכשיו, כל אחד בדרכו, מחזירים אותנו למנגנון ההשרדות הבסיסי שלנו שקצת התפנק לו, ונרדם בשמירה. מלים מושגים וערכים שגדלנו עליהם והיו חלק בלתי נפרד מחיינו חוזרים לחיינו בקונטקסטים שונים, ומכריחים אותנו להגדיר אותם מחדש: מרחב מחייה, מרחב מגורים, מרחב נשימה, מרחב חשיבה.. נראה שכל מה שקשור למלה מרחב זקוק להגדרה מחודשת על ידי כל אחד ואחת מאתנו, כי המרחבים החיצוניים שלנו מסתבר אינם לגמרי בשליטתנו, ויש אנשים שיכולים להחליט על גדלם רחבם ויכולת התנועה שלנו בהם, מסיבות רפואיות או פוליטיות או כל סיבה אחרת, ואנחנו חסרי אונים לעשות משהו בנידון. אתה רואה את זה בסרטים, אתה קורא על זה, אבל כשזה קורה לך לאנשים שאיתך ולמרחבים שלכם בפועל, אתה מתחיל להבין מה זה אומר באמת.

לאנשים כמוני, אנשים שגדלו במרחבים פיזיים פתוחים וחסרי גבולות שנים רבות כמו חיים על יאכטה או חיים בסיני למשל, במרחבי מחשבה ויצירה חסרי גבולות, זו חוויה מטלטלת.

וזו רק דוגמא אחת.

אבל ככל שמנסים להגביל את המרחב החיצוני שלנו, מתרחשת לה תופעה הפוכה מבפנים: דווקא שם המרחבים גדלים, תופסים נפח, מעודדים צמיחה פנימית ומיקוד בערכים אחרים, במלים אחרות, ואת זה, את המקום הזה, הרגשתי בדיוק שם, ברווח שבין הצירוף של הסגר הכיפור והבידוד שהייתי בו – לבין יום ההולדת שבא יום אחד לאחר מכן.

החוויה העיקרית היתה להתבונן לעומק באלה שאיחלו לי את יום ההולדת, ומעבר לייקים לפרחים ולבבות להבין פתאום שרבאק, חייתי חתיכת כמות של חיים עד עכשיו, וכנראה נגעתי באופן כזה או אחר בכל כך הרבה אנשים, מסתבר, והם נגעו בחיי…

משהו בכמות הזו, בשפע הזה, עשה לי משהו. אני עדיין מעבד את רצף החוויות האלה שהגיעו בסמיכות כזו בזו אחר זו, אבל יש לי פה לא מעט חומר למחשבה, בדבר חיי שלי איכותם והדרך שבה ארצה לחוות אותם מעכשיו והלאה ואולי גם תקשורת עם האנשים שהיו בחיי ואיבדתי קשר איתם בגלל סיבה כזו אחרת.

 

אבל.. כל זה בהמשך. בינתיים יש לנו עוד שבוע מעניין שמתקרב, ואולי מעניין היא לא בדיוק המלה להגדיר אותו.

ואכן,. על פניו זה נראה כמו שבוע דל באירועים כוכביים: רק שתי זויות בין כוכביות בשמים… יחסית לשבועות האחרונים בהם קיבלנו כמעט באופן קבוע חמישה ששה אירועים כוכביים לפנים ופצצות בין גלקטיות לגבות, מתגנבת לה המחשבה שאולי גם הם מצייתים שם לסגר של ביבי..

אולם במבט בוחן אפשר להבחין שכל אחת משתי הזויות האלה היא חבית אבק שריפה עוצמתית בפני עצמה, ואם לא תשמרו על עצמכם מדרמות מרגיזות, ויכוחים מתישים טוקבקים רעילים ומלים שעדיף לא לומר מול חבורת נזירות חסודות או תלמידות אולפנא של בית רבן למרות שבלוטת האדרנלין עולה על גדותיה – אתם עלולים לחטוף בעצמכם איזו נוגרה מקומית, בומבה לבטן, לטמה לפרצוף ועוד כמה ריקושטים פה ושם, ואז, את מי תאשימו את מימימי ? (את האסטרולוג כמובן, אלא את מי?.. באסה).

 

התהליכים המשמעותיים בשמים השבוע

@ מרקורי כוכב התקשורת שבמזל עקרב הטעון בזוית עימות מדויקת 180 מעלות לאורנוס התזזיתי

@ מרס בהילוך אחורי במזל טלה בזוית פעולה מדויקת 90 מעלות לפלוטו שבמזל גדי

 

הזוית הכוחנית של השבוע – זו ללא ספק זוית הפעולה בין מרס האגרסיבי שנמצא בהילוך אחורי במזל טלה האגרסיבי כשלעצמו, לכוכב פלוטו היצרי והכוחני.

כל זוית דיסהרמונית בין השנים האלה כמעט תמיד גוררת איתה תופעות אלימות כאלה ואחרות, אם מילולית אם רגשית ולעיתים קרובות גם מלווה גם באלימות פיזית.

האפקט הפלוטוני הוא כוחני אלים ומופנם, מעין פצצת זמן שרק מחכה לטריגר הנכון, למרות לעיתים תהליך הצבירה הזו הוא איטי וארוך טווח. אולם כוכב מרס, שאני קורא לו מרס הערס, בהחלט מספק לפלוטו את הטריגר הנכון להתפרצויות, מכיון שהוא עצמו אלים במהותו, פרובוקטיבי, דווקאי, וכמו ילד שובב אוהב להתגרות בלוחם ההשרדות האלים – ולברוח.. 

פלוטו טוען את האוויר באווירה מתוחה ודחוסה, אבל מרס הוא זה שמספק את הפתיל הקצר שעלול לגרום לכל מלה שלא במקום להפוך לפיצוץ בדיאלוג, בתקשורת, בסביבה, בעולם… וכמו אבן קטנה שמוטלת למרכז האדם ומפיצה סביבה מעגלים שהולכים וגדלים, כך גם כל ויכוח קטן עלול בקלות להפוך לסיבה למלחמת גרילה עירונית, שתסחוף איתה גם רבים אחרים.

הזוית הזו עלולה לגרום לעימותים גם בעולם הגלובלי, גם בפוליטיקה וגם בדיאלוג שבין אדם לחברו, ולכן כדאי להזהר מאוד השבוע שלא לספק לשני החבר'ה האלה סיבה להכנס לעימותים ולהתפוצץ, כי זה עלול לפגוע בכולנו…

איך עושים את זה? מזהים את הפוטנציאל הנפיץ שיש בכל ויכוח, וכשמרגישים שהמתח עולה מנסים לעגל את הלחיים, לחשוב על משהו משמח, לשלוף חיוך, ולומר בשקט: בוא נסכים שלא להסכים, ונשתה קפה?

ברוב המקרים זה יעבוד והחיוך גם יעבור לצד השני. למתעניינים בפרטים – לא חייבים קפה, גם כוסמיץ (תפוזים עדיף) הולך…

מי בעיקר יושפע מהזוית הזו? מזלות טלה, מאזניים, סרטן, גדי, עקרב שור אריה ודלי.

 

הזוית העסבנית של השבוע – זו זוית העימות בין מרקורי כוכב התקשורת שלנו, לבין כוכב אורנוס התזזיתי.

אבל הזוית הזו מביאה איתה לא רק עצבנות, שזו באמת אחת התכונות העיקריות שלה, אלא גם שינויים פתאומיים בחשיבה ובגישה שלנו, שינויים פתאומיים בהתרחשויות, הברקות, קיצורי דרך, ואסימונים גדולים מאוד שעד עכשיו לא הזיזו לאף אחד מתחילים פתאום ליפול ברעש דווקא אצלי מי שעד עכשיו התעקשו שלהם – זה לא יקרה.

אורנוס הוא בעצם אוקטבה גבוהה של מרקורי. בעוד מרקורי מסמל את היכולת שלנו לתקשר זה עם זה ומייצר את סמלי התקשורת בהם אנחנו משתמשים מילולית, אורנוס עוסק בתקשורת לא מילולית מהירה מאוד ובעיקר אינטואיטיבית שבנויה על הברקות ופריצות דרך.

זוית של עימות בין השנים האלה בעצם קצת הורסת את התקשורת הנינוחה שלנו. לא די שבמזל עקרב התקשורת שלנו טעונה מאוד, הרי שאורנוס מכניס לתוכה גם אפקט של עצבנות וחוסר שקט, כמו גם חוסר סבלנות וסובלנות כלפי אנשים איטיים אנשים שלא קולטים אותנו או אנשים שזקוקים להסברים ארוכים מדי בזמן שאין לנו את הסבלנות הזו.

התוצאה במקרים רבים היא קצרים בתקשורת, ניתוק תקשורתי ממי שמרגיז אותנו בחוסר ההבנה שלנו, ופה ושם גם צורך בספייס וחופש אישי וצורך חזק בפסק זמן שלנו עם עצמנו, מה שאומר כניסה לתוך עצמנו, וניתוק תקשורתי בכלל.

אחת התופעות הנפוצות בזמן שכזה היא גם כיסוחים פתאומים כשמשהו עולה בנו מבפנים ומכה בנו ומפעיל אותנו באופן אוטומטי ואנחנו חובטים במישהו בלי להבין בכלל למה, ואז מצטערים… וקורה גם שעושים את זה גם לנו – פתאום מישהו נזכר במשהו שעשינו ונכנס בנו בלי סיבה.. דברים מוזרים קורים בזמן הזוית הזו, שמביאה איתה קצב דברים מהיר במיוחד וגם קצב מהיר של ניתוקים וחיבורים, כולל גם קלקולים במכשירים חשמליים, הפסקות חשמל פה ושם, ואפילו ניתוקי אנרגיה כאלה ואחרים שמשאירים אותנו תשושים, בלי כוחות.

מה עושים? אין הרבה מה לעשות חוץ מאשר מינון גבוה של מודעות שעוזרת לנו ברגעי האמת לעצור בזמן ולא להתנתק או לכסח כדי לקבל קצת ספייס וריחוק ממשהו דביק מדי שלידנו.

אז.. סופרים עד עשר, עוצמים עינים, מתנתקים כשחיוך קטן שט לנו על השפתים ואומר: אני כבר לא כאן, סורי.. צף לי אי שם מול איזה אי קטן, לגונה כחולה, ושלושה אגוזי קוקוס מתנדנדים במים.. צ'או.

וזו – יכולה להיות אחלה פרידה מסיטואציה שעלולה להיות כואבת אם היא לא מתרחשת בזמן, ואנחנו צריכים להרוס משהו כדי לקבל את מנת הספייס הזו, ואחר כך לחשוב איך זוחלים פנימה בחזרה.

ומה חיובי בזוית הזו? כמו שציינתי קודם – דווקא בזמן שהכל שביר ופריך ומשתנה במהירות נופלים גם אסימונים שבאופן רגיל מוגנים היטב ולא מאפשרים לנו לראות את מה שכולם רואים או מבינים, וזה יכול להיות נכון לכל אחד מאתנו: פתרון בעיות שעד עכשיו לא הצלחנו לפתור בחיינו, הבנה של משהו שצריך לקרות ביחסים שלנו כדי שדברים יזרמו אחרת, ותובנות מהירות הקשורות אלינו ישירות ומיקומנו בחלל המקומי בסביבה ובעולם בכלל.

ואם אנחנו מוכנים באמת להקשיב ולשמוע את הרעש של האסימון הזה ואז גם להסיק מסקנה או שתים ולפעול, כי אז בסופו של דבר אולי זוית העימות הזו לא גרועה כל כך בסופו של דבר, ובעצם מראה שרק כשאנחנו זזים הצידה מעמדות הכוח והמקלטים המבוצרים שבתוכנו, אפשר לראות דברים אחרת, ואפילו, אולי, גם לחיות אחרת.. מעניין.

מי בעיקר יושפע מהזוית? מזלות בתולה, תאומים, קשת, דגים, דלי אריה שור ועקרב.

 

 

ולמזלות עצמם

טלה

אין ספק – שבוע מתוח במיוחד לפניכם, טלאים: זוית הפעולה שמרס שליט המזל שלכם יוצר עם פלוטו הכוחני עלולה להביא איתה לא מעט התקלויות עם העולם, וגישה תוקפנית כשדברים יוצאים משליטה. חשוב דווקא השבוע לשמור על איפוק מסויים ואפילו על ריחוק, כי הזוית הזו עלולה לגרום לכם ללכת עד הסוף בסיטואציות ילדותיות, וללכת עד הסוף לטלה זה ממש לא חכם… זהירווווות!

שור

מרקורי כוכב התקשורת שוהה כעת בבית הזוגיות והיחסים שלכם ומדגיש את הצורך שלכם לדבר לשתף ולחלוק את שעובר עליכם עם הפרטנרים או השותפים שלכם. ונוס שליטת המזל שלכם עוברת למזל בתולה השייך גם הוא ליסוד האדמה, אלמנט שמביא איתו דווקא נינוחות מסויימת ביחסים, כמו גם יכולת לפתוח בעדינות את הלב ולאפשר לאהבה להכנס, דווקא כשהרוחות סוערות כל כך בחוץ… תנו לזה צ'אנס.

תאומים

מרקורי שליט המזל שלכם ממשיך לנוע במזל עקרב הרגשי והטעון, והתאומים שלנו מרגיש את כובד התהליך הזה ואת הצורך להכנס לעומק הדברים, ולמקום ההשרדותי שלכם כדי לדלות כוחות ועוצמה. המיקום הזה גם גורם לכם לאבד בקלות פרופורציות, התחושות קיצוניות, וכנ'ל גם האפים והדאונים. זוית של עימות בין מרקורי לאורנוס מביאה איתה עצבנות וחוסר שקט, והחלטות פזיזות. מקווה שהשבוע שלאחריו כבר יהיה קל יותר אבל אז מרקורי יתחיל לנוע בהילוך אחורי… יהיה מעניין.

סרטן

מרקורי כוכב התקשורת שוהה במזל עקרב השייך גם הוא ליסוד המים, אלמנט שמביא איתו צורך להרחיב אופקים, לצאת קצת מגבולות הסגר המנטלי, לפגוש אנשים חדשים ומעניינים בזום, ולחפש שיחות עומק ושיחות נפש שמפרות את הנשמה. הילוכו האחורי של מרס במזל טלה ממשיך להכביד עליכם ולהביא איתו אנרגיות לוחמניות שגורמות לכם להגיב בתוקפנות גם המיקום זה ליצירת אפשרויות כלכליות חדשות בחשיבה מחוץ לקופסה.

אריה

ונוס הרגשית ששהתה במזל שלכם כחודש ימים עזרה לאריה לפתוח את לבו הגדול והנדיב ואפילו רככה אותו ואת הרעמה – לא מעט אריות הסתפרו אכן לאחרונה – מסיימת לארוז ובהמשך השבוע עוברת לבית החומר והכספים שלכם, אריות. מיקומו של מרקורי כוכב התקשורת במזל עקרב מסמל את היכולת שלכם לשדרג את התקשורת המשפחתית, לשתף את בני הבית במה שעובר עליכם, ולדבר על הכל.

 

 

בתולה

התחום המקצועי פעיל במיוחד עכשיו, ומכריח אתכם לפעול קצת אחרת כשמרס ששוהה בבית העבודה שלכם: זמן למצוא פתרונות לבעיות כלכליות, וזה בהחלט אפשרי. משהו טוב קורה לכם בהמשך השבוע הזה, בתולות: ונוס הרגשית עוברת למזל שלכם, ומרככת את המזל הביקורתי והשנון שלכם. הגיע הזמן להתמקד קצת ברגשות רכים, בגישה מעודנת יותר ובעיקר במלה הזו שלמרות כל הקשיים שכולנו חווים מבחוץ קוראים אותה.. אהבה. זה רק יעשה לכם, ולמי שאתכם, טוב.

מאזניים

ונוס עוברת למזל בתולה וזה לא ממש עושה לכם חיים קלים מאזנאים, כל הגישה הביקורתית הזו והתחושה שאתם פועלים כעת בעיקר מאחורי הקלעים ונאלצים לשהות שם קצת יותר מתמיד, בעיקר בלי פידבק הולם. מאזנאים זקוקים לדיאלוג ומרס בהילוך אחורי במזל טלה הוא לא המקום הנוח לדיאלוג ורק מרגיז ומתסכל אתכם. קצת יותר פעילות פיזית וספורטיבית תרגיע, תנו לזה מקום.

עקרב

מרקורי כוכב התקשורת ממשיך לנוע במזל שלכם ויוצר זוית של עימות עם פלוטו היצרי. המיקום הזה אינו קל אבל יש בו בונוסים: העקרבון שלנו חייב לדבר לשתף ולחלוק גם אם הוא לא ממש רוצה. מעברה של ונוס למזל בתולה מביא איתו מעורבות רגשית חברתית גדולה יותר, ויכולת להכיר אנשים חדשים ולהרחיב את המעגלים שלכם. וותרו על החשדנות, ואפשרו לאחרים להתקרב.

קשת

הילוכו האחורי של מרס במזל טלה מדגיש את הצורך הקשתי מצד אחד להשקיע בביטוי האישי שלכם חברתית ומקצועית, אבל הדברים לא באים בקלות, וריבים קטנים ומרגיזים מתפתחים עכשיו בקלות ובלי שליטה. זהו זמן להתמקד בפרטים הקטנים אך בעיקר בחברים וידידים מהעבר שקצת נעלמו מחייכם לאחרונה: זה הזמן לחזור ולחבר קשרים,ולהחזיר אותם לחייכם

גדי

סטורן הנוקשה שליט המזל שלכם יוצא לאיטו מתוך זוית הפעולה עם מרס האגרסיבי, אבל אתם עדיין עצבניים מהרגיל, וזקוקים לשחרור פיזי כדי לשחרר גם את הגוף: הליכה, אופניים, ספורט – תנו לגוף לפרק את המתחים האלה כדי שלא יצטברו לכם, ויפה שעה אחת קודם. ונוס עוברת למזל בתולה לבית הצמיחה האישית שלכם, ויתכן וזהו זמן מצוין לחזור וללמוד כמה דברים שיכולים לא רק להרחיב אופקים אלא גם להרחיב אפשרויות תעסוקה ועבודה בכלל, גדיים.

דלי

מעברה של ונוס למזל בתולה מדגיש את הצורך לפעול בזהירות בפרק הזמן הזה, ולא לקחת סיכונים מיותרים לא בנושאי כספים ולא בכבישים ובדרכים. אתם חייבים כעת לעשות דברים בעינים פקוחות ובזהירות מכסימלית, ובעיקר לא לבזבז כספים על מה שאין לכם בו צורך אמיתי, דליים. מרקורי ששוהה כעת בבית הקריירה שלכם מאפשר לכם לא רק לשדרג תדמית בעיני העולם, אלא גם לשפר תקשורת עם סמכויות. צרו איתן דיאלוג מחודש.

דגים

פתיחות לרעיונות חדשים, גישה חדשה ומאפשרת, אפשרויות חדשות לפעול מקצועית מול העולם ואנשים חדשים שכיף להכיר מבחינה חברתית – הצירוף של מרקורי כוכב התקשורת במזל עקרב ומעברה של ונוס הרגשית לבית הזוגיות והיחסים שלכם שנמצא ממול הוא שמאפשר את החוויות האלה, אם תסכימו לקחת את עצמכם בידים, לשים בצד את כל הרגש הדביק הזה, ולתת לדג המעשי – ולא ליצירתי דווקא – לקחת אתכם למחוזות פרקטיים, ולקבוע עובדות בשטח.

ובינתיים – שבועטוף!

מיאיר 🙂

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן