תחזית שבועית

תחזית שנתית קשת

נראה שהשנה שלכם יחסית לאחרים, היא אולי אחת השמחות יותר אם לא השמחה שבהן. יופיטר שליט המזל שלכם, אותו כוכב שאחראי על כספים שפע נסיעות והרחבת אופקים, נמצא השנה ב..מזל שלכם, כן כן: הדוד מאמריקה שתמיד שמעתם עליו עבר לגור אצלכם לשנה, והוא יכול אפילו להגשים משאלה או שתיים אם באמת תעזו להגדיר אותה באופן מדויק, ואפילו לבקש…מוכנים?

יופיטר עוסק בהרחבת המקום שבו הוא נמצא מבחינת חלל, נפח, ותחושה. בבית הראשון, ביתה של השמש, הוא עוסק בהרחבת אפשרויות הביטוי של השמש הזו, לכל כיוון אפשרי, החל ממציאת תעסוקה הולמת ובעיקר שמחה לקשת שלנו, וכלה במציאת פרטנרים נאותים שאיתם הקשת ההרפתקן ירגיש שמח ומאותגר, וירצה לטייל לנוע לדבר ולשתף את האנרגיה השמחה שלו.

יופיטר שבמזל שלכם גם גורם לאחרים לראות אתכם אחרת: כעת הם יכולים להבחין בשמחת החיים הקשתית האמיתית שמאחורי הקלעים, ובטוב הלב שלכם שמסתתר מאחורי חוסר השקט ההרפתקני הקשתי המוכר. יופיטר עוזר לכם למשוך ולמגנט אליכם עכשיו אנשים חדשים ומעניינים ואפשרויות חדשות לצמיחה ולהתפתחות אישית, על כל המשתמע, כי כשאתה שמח זה מושך אליך אנשים שמחים, והשמחה רק מתרבה, כידוע..

אבל יש גם דברים פחות נחמדים במיקום הזה. ראשית, אופטימיות יתר לא בהכרח מלווה בשיקול דעת נבון, בעיקר אם בשנים האחרונות שיקול הדעת הזה לא הוכיח את עצמו. לכן הפסדים כספיים או היכרויות גרועות עלולים להגיע עכשיו כי כשאנחנו אופטימיים מדי ומאמינים בעולם על עיוור, חוש השיפוט שלנו מכזיב ואנחנו עלולים להפגע.

שנית, מכיון שיופיטר עוסק בהרחבה של מצבים וסיטואציות, הוא עלול לגרום גם לאכילת יתר, ומכאן גם להרחבת הכרס. שכיח למדי למצוא קשתים ששהותו של יופיטר גורמת להם לחפש את החורים הבאים בחגורה, וזה קורה בעיקר כשהקשת שלנו לא מצליח לממש את התכניות שלו הקשורות גם לצד הפיזי ולפעילות ספורטיבית, בעוד בלוטות הרעב שלו עובדות שעות נוספות.

התוצאה – השמנה, וכשיופיטר יעבור הלאה בשנה הבאה, גם צורך במשטר אכילה חמור, שינוי הרגלי תזונה, וכמובן – דיאטה. כעת כשאתם יודעים מראש שזו אחת האפשרויות, כדאי אולי להיערך בהתאם ולא לאפשר לה להתרחש: איפוק שכזה הוא אכן צו השעה עכשיו, אבל מזלות האש והקשת ביניהם לא ידועים בכושר האיפוק שלהם ובצורך שלהם בסיפוק מיידי של כאן ועכשיו, ואם לא תעבדו על זה מתוך החלטה מודעת ומושכלת, זה לא יקרה…

בעוד כוכב יופיטר מביא איתו אופטימיות וגישה חיובית, מביא איתו סטורן הנוקשה גישה הפוכה לגמרי לחשבון הבנק. הקשת כידוע אינו נחשב כאחד המזלות הפרקטיים על פני הגלגל, ובמשל הידוע על הנמלה והצרצר עם הכינור, לא קשה לנחש מי מהם מייצג אותו..

ואכן. הקשת וחשבון הבנק בדרך כלל הם לא חברים טובים: הקשת משתעמם בקלות מכל האותיות הקטנות והמספרים הרבים בדוח'ות של חשבון הבנק בחשבונות החשמל ובקנסות שהוא מקבל – הקשת תמיד נוהג מהר, או כמעט תמיד – ולכן הצפי לקטסטרופה פיננסית גדול יותר בחשבון הבנק שלו מאשר של אחרים, שכן הוא עוצם עינים ולא רואה את הנולד למרות שהוא בהחלט מרגיש אותו, עד שמגיע טלפון ממנהל הסניף או שהצ'קים חוזרים: רק אז הוא מבין שצריך לעשות משהו.

אבל דווקא כאן סטורן הנאמן מוכן לעמוד על המשמר, ובנדיבותו כי רבה הוא מכריח את הקשת ללמוד את החוקים – או לשנן אותם מחדש למרות הקושי – כדי להמנע מרשויות החוק או מכל גורם אחר מלנסות ולהפריע לחייו ההרפתקניים של הקשת שלנו. איך הוא עושה את זה? בעוצמה, בנחישות, וב..כאב.

כן כן, סטורן שלנו יודע את הכלל החשוב ביותר להתנהלות פיננסית נכונה ובעצם להתנהלות בכלל בחיים: אם זה לא כואב לך – בלב או בארנק – לא תלמד את השעור גם אם תשנן אותו שוב ושוב, והקשת הוא בהחלט לא אחד מהמשננים, כידוע…

לכן, שיעורו של סטורן לקשת שלנו בדרך כלל נלמד בדרך הקשה: כשפקיד ההוצאה לפועל דופק על הדלת, כשטכנאי חברת החשמל מנתק את הזרם בחדר המדרגות, או כשמתקשרים מהבנק ומודיעים שהאוברדראפט גלש ועלה על גדותיו, ומעכשיו מבוטל כרטיס האשראי עד להודעה חדשה: אז, רק אז, מבין הקשתון שהחיים המעצבנים האלה ובראשם המורה הקשוח סטורן מתכוונים ברצינות למה שהם אומרים, ורק אז הוא אץ רץ ללמוד את החוקים ליישם אותם לשבור תכנית חסכון או שתים כדי לכסות את האוברדראפט, ולהתחיל להתנהל בחיים קצת אחרת: הוצאות – מול הכנסות, מין עקרון טפשי שכזה..

אמה מה – מסתבר שהוא עובד לכל האחרים, העיקרון הזה, אז כנראה שיש בזה משהו גם עבורו, מעין הבטחה כזו שאם יקיים את החוקים – הם גם ישמרו עליו ומנהל הסניף יחייך והחשמל יחזור.. מן תופעה שכזו. איך, איך לא חשב על זה קודם, השובבון שלנו..

וסטורן? הוא עומד שם בפינה ליד המקרר ומחייך: הקשתון למד הפעם, אבל לילד נצחי כמוהו פעם אחת לא מספיקה בדרך כלל, ויתכן ויזקק לכמה קטסטרופות נוספות כדי שיפנים, לפחות עד סוף השנה, שאם לא מצייתים לחוקים – משלמים ביוקר, ותרתי משמע…

אבל אם הקשתים יסכים לקבל מיופיטר וגם להקשיב לסטורן, הוא עשוי למצוא את השנה הזו נפלאה ומתגמלת, בדיוק כמו שרצה. דפנטלי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן