תחזית שבועית

תחזית שנתית עקרב

אחרי שנה של נוכחות פותחת לבבות אפשרויות ויזמות מעניינות, עובר כוכב יופיטר, כוכב השפע, אל בית החומר והכספים שלכם ומנסה לעזור לכם לממש לפחות חלק מהדברים האלה שסומנו כהבטחות ענקיות בשנה הקודמת, ולגרום להם לקרות במציאות.

זהו פרק זמן שבו אפשר לתרגם רעיונות חלומות ופנטזיות לעובדות בשטח, עקרבים, והמזל שלכם הוא אחד מאלה שבהחלט יכול לעשות זאת הן מבחינת היכולת להתמקד באופן טוטאלי ברעיון או ביזמה חדשה ולא לאפשר לדבר לעצור אותו עד שזה יקרה, והן מבחינת הרצון והתשוקה לפעול מבפנים כשהאש הפנימית הזו מצליחה להדליק גם אחרים ולהביא איתה שותפים ובני ברית לרעיון, או לדרך.

יופיטר נמצא כעת בבית החומר והכספים שלכם, עקרבים, אלמנט שמדגיש את היכולת שלכם לעשות כמה וכמה שינויים באופן שבו אתם מרויחים כספים, בדיאלוג שיש לכם עם אנשים שקשורים לחיים שלכם כמו מנהל סניף הבנק שלכם למשל, ובתקשורת שלכם עם כל מה שקשור לחומר בכלל, ולכסף בפרט.

העקרב, מהיותו שייך לקבוצת המזלות הקבועים, זקוק לעוגן חזק משמעותי וקבוע בחייו, וכסף יכול בהחלט להיות אחד העוגנים האלה. כעת, עם מעברו של יופיטר לבית הכספים שלכם, הוא מאפשר לכם לפקוח עינים ולזהות מגמות רעיונות יזמות ואפשרויות להתחבר לכסף הזה, בין אם בצד המסחרי שלו ביזמות של קח ותן מכיה ושיווק, ובין אם ביכולת ליצור רעיונות מעניינים שייחודיים לכם שדרכם תוכלו להתחבר למשאב הכספי הזה, ולבנות לכם קרקע איתנה מתחת לרגלים.

יותר מכל זהו זמן טוב לארגן מחדש את חשבון הבנק שלכם, עקרבים, ואת הנעשה בו. כעת הזמן להפטר מתכניות חסכון גרועות ביטוחים מאכזבים או כל מיני מחויבויות שעשיתם ברגע פזיז של חוסר מחשבה, והם שואבים מכם כספים ללא תמורה אמיתית. זמן טוב לסגור קרנות מיותרות ובעצם כל מה שגורם לכם לשלם כספים בהוראות קבע שהרלוונטיות שלהן כבר לא קיימת, וליצור מצב נזיל וחכם יותר בחשבון הבנק כך, שהכסף ינוצל באופן חכם ויעיל יותר, ולא ידרוש התעסקות מיותרות ותמורה מאכזבת.

מצד, שני יופיטר מביא איתו גם התקפי בזבוז קטנים אך מסיביים, ולעיתים גם בלתי נשלטים. הצורך להרחיב את הסביבה נקלע לעיתים גם למקום שדורש להרחיב למשל את המלתחה, לצאת למסע קניות משגע במקום לנסוע למקום רחוק ומאתגר, או לבזבז כספים על אדם אהוב בלי חשבון, באופטימיות יתר שרק כוכב מסעיר ומבטיח כמו יופיטר יכול להביא איתו, ולהשאיר אחריו כשהוא הולך חשבון בנק מרוקן, ותחושה מתסכלת שמביאות איתן החלטות גרועות ובזבוזים מיותרים.

סטורן הנוקשה נמצא השנה בבית התקשורת שלכם. בגדול הוא לא ממש תורם ספונטניות רבה מדי או שמחה ואופטימיות לעקרבים כשדווקא הם זקוקים לה לעיתים יותר ממזלות אחרים בגלל הקושי להחצין רגשות או להאמין בעצמם. להיפך: סטורן מביא איתו גישה פסימית שלא ממש מאמינה ברצונם הטוב של הבריות, אלא במעשים בעיקר ובחומר בפרט. סטורן מביא איתו גישה אינטרסנטית של מה-יצא-לי-מזה לכל מקום, והעקרב שבסך הכל רוצה להתיידד עם העולם מתחת לפוקר פייס החשדניים שלו, מוצא את עצמו שוב ושוב במצבים של תקשורת חשדנית ולא מאמינה שבאמת אוהבים אותו, שרוצים בחברתו, ושכיף להיות איתו בגללו עצמו ולא בגלל דברים אחרים.

לעומת זאת, סטורן מביא איתו כמה בונוסים מעניינים, כמו יכולת להתמודד בהצלחה עם תקשורת רשמית, ועם הממסד בכלל. הנקרב בעיקרון הוא אנטי ממסדי ואנטי חברתי באופן מסויים: הוא מאמין בעיקר בעצמו ובחושים שלו, ובאופן טבעי חושד בכל אחד. כעת כשסטורן בסביבה קל יותר לעקרב לתקשר עם העולם באופן רשמי: עקרבים מרבים בתקופה שכזו לחתום על חוזים, להגיש בקשות להלוואות או לסיוע, ולהיעזר בממסד באופנים שונים ולא להיות אנטי באופן אוטומטי או לפחד מהתערבות ממסדית בחייהם.

זהו גם זמן טוב לקידום ושיווק אישי של תכניות ויזמות אישיות שלכם. הצד הפרקטי והמעשי שבדרך כלל קשה ליוצרים קל דווקא לכם עכשיו. קורסים מקצועיים מסוגים שונים, עסקים קטנים שבנויים על חוזים קצרי טווח, לימוד של נושאים פרקטיים כמו ראיית חשבון או מדעים – סטורן מביא איתו את הצד המעשי שמחבר כל דבר לקרקע, ומהקרקע עוזר לכם להמריא באופן מוגבל אך מתוכנן היטב.

בעיה מסויימת עלולה להתעורר השנה דווקא ממעברו של אורנוס, כוכב הניתוקים והשנויים, ממזל טלה למזל שור המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם, עקרבים. העקרב, מהיות חסיד גדול של הרגלים ונאמנות, עלול לגלות להפתעתו שמשהו לא עובד במערכות היחסים הקרובות שלו ושזה מפריע לו, בעיקר אם זה משהו מהסוג שידע עליו עד עכשיו אך העדיף להתעלם: אורנוס לא מאפשר כעת להתעלם מפשלות, משטחיות, מכעסים שנאגרו או משתיקות שנשמרו בבטן: הוא מוציא את הכל החוצה בדרכו, כמו פלוטו היצרי, אלא שכאן זה לא תהליך איטי אלא אבחות קצרות ואינטנסיביות שמביאות איתן גם החלטות מהירות וספונטניות ואותנטיות לגבי ניתוקי קשרים פתאומיים אחרי זמן ספיגה רב של שתיקה אילמת, או החלטות הקשורות לבניית קשרים ספונטניים על סמך היכרות של רגע.

אורנוס בבית השביעי, בית היחסים, לא עושה חיים קלים לעקרבים, אלא אם העקרבון שלנו הוא מהסוג הבלתי מתפשר שחשוב לו קודם כל להיות נאמן לעצמו ולתחושותיו, גם אם הן לא תואמות את אלה של הפרטנרים שלו.

אולם בהפוך על הפוך, אורנוס מאפשר לעקרב אולי בפעם הראשונה לא להיות עצור וסגור, אלא לפעול לפי רגשותיו, לנתק קשרים שמיצו את עצמם, ולאפשר לקשרים שמדברים אליו להתקרב, ואפילו מהר… בכל מקרה של רצון לנתק – כדאי לנסות ובכל זאת לראות אם אפשר אולי לגשר על הפערים ולתת צ'אנס לפרטנר להשתנות, או פשוט להמשיך הלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן