רון קובי – ילד חכם ומרדני, או דון קישוט שאוהב לבעוט בתחנות הרוח?

 

 

 

 

רון קובי

17.1.1972

אין ספק שרון קובי, ראש העיר טבריה לשעבר, הוא מה שנקרא טיפוס טיפוס: לפי מה שאנחנו קוראים עליו בעתונים הוא סוג של הרפתקן, לא מפחד ללכת נגד כל העולם כשהמדובר בעקרונות שלו, ולא מפחד – לפעמים אפילו נראה שהוא מאוד נהנה – להרגיז את כל מי שלא מסכים איתו, חושב באופן שמרני וקונבנציונלי, ומתנגד לשינויים שהוא מביא.

בקיצור –ילד שובב ודווקאי לפנינו, שנהנה להרגיז את מי שמפריע לו לפעול בדרכו, וככל שהיריב שמרן ומקובע יותר – כך ישמח הילד – או שמא נאמר דון קישוט – להסתער ביתר שאת על טחנות הרוח שמולו בשאגת הקרב של סיירת הצנחים, כולל כמובן הממסד הדתי שהצליח שקומם עליו.

מפת הלידה של רון קובי מראה בדיוק את זה: ילד חכם ודווקאי, שמאמין באופן טוטאלי בדרכו ונהנה לשבור מוסכמות ולעשות דווקא לעולם השמרני שמולו שלא יודע איך להתמודד איתו.

מפת הלידה שלו אינה מאוזנת מבחינת יסודות. ארבעה כוכבים ביסוד האויר השכלתני – ירח אורנוס פלוטו וסטורן, 3 ביסוד האש האסרטיבי – מרס יופיטר ונפטון, 2 ביסוד האדמה הפרקטי, ורק אחד ביסוד המים הרגשי. האם זה אכן משתקף בפעולותיו של קובי? האם הוא באמת קודם כל שכלתני והגיוני ורק אחר כך אסרטיבי ורק בסוף מעשי ואחרון אחרון רגשי? האמת שלא..

ובכן, לא תמיד אופן חלוקת הפלנטות לפי יסודות משתקף באותה צורה במפת הלידה ולפי אותו סדר עדיפויות: במפה הזו למשל קובע בעיקר אופי הפלנטות שנמצאות בכל מזל והקשרים שהם יוצרים עם כוכבים אחרים, יותר מאשר המיקום שלהן מבחינת מזל ויסוד, למרות שגם לאלה יש משקל לא קטן.

קובי הוא בן מזל גדי המאופק והיסודי, אבל אם רק היה כזה מן הסתם לא היינו שומעים עליו באופן משמעותי כל כך באמצעי התקשורת.. מה גורם לו בכל זאת להיות מי שהוא?

אפשר לומר שבמפת הלידה של קובי מתגלות שתי דמויות שונות. הראשונה – השמש במזל גדי (בעיגול אפור) המייצגת דמות בוגרת, מאופקת וחכמה. השמש בדרךכלל מייצגת את דמות האב שלנו. במזל גדי האב הזה הוא איש של מסגרות מאופק ואפילו שמרן באופן מסויים. זויות הרמוניות שיוצרת השמש עם הכוכבים פלוטו (מסומן בחץ אדום) וסטורן (מסומן בחץ שחור) מייצרות תצורת משולש הרמוני, שנחשב כתצורה ממוזלת שמגנה על בעל המפה שבה היא נמצאת. אבל.. אין טוב בלי רע: השמש יוצרת זוית פעולה עם כוכב אורנוס התזזיתי (מסומן בחץ סגול), והזוית הזו עלולה לגרום לקצרים בתקשורת בגלל חוסר סבלנות וסובלנות, קטיעות ברצף חייו של קובי, וצורך במינון גבוה של ספייס וחופש אישי, ושינויים פתאומיים ולא צפויים בצורת ההתנהלות שלו. מצד שני הזוית הזו מסמלת גם צורך בקיצור תהליכים, פריצות דרך מעניינות, הבנות ותובנות, ודרך פעולה לא שגרתית שקצת מתקשה לפעול עם אנשים שמרניים או איטיים מדי.. מהירות ואינטנסיביות – אלה חלק ממה שהזוית הזו מביאה איתה.

גם הירח (בעיגול תכלת), אותה פלנטה שמקרינה את אור השמש, נמצא במקום אינטליגנטי: במזל דלי. זהו מיקום שמראה על חשיבה מקורית, ועל נפש רחבת אופקים בעלת ערכים אנושיים הומניים, שהמוטו שמסמל אותה הוא חיה ותן לחיות.

הירח הזה מסמל צורך בהרבה מאוד חופש אישי, בניגוד לשמש שזקוקה לגבולות מוגדרים היטב כדי לפעול בתוכם, אם לקובי עצמו, ואם לאחרים שהוא ממונה עליהם. קובי זקוק לגבולות, ללא ספק, אבל.. גם לחופש אישי במינון גבוה במקביל. פרדוקס? בהחלט, והוא לא היחידי…בגדול זה דווקא צירוף מעניין שמרכך את גבולותיו של הגדי ומקרקע את הירח האוורירי הזה תוך שהוא מצמיד אותו לעובדות.

אלמנט מעניין נוסף: הירח הזה יוצר חמש זויות עם כוכבים אחרים, מספר גדול יחסית, וכולן הרמוניות! זה קצת נדיר, אגב. בגדול זה מייצג בערך חמישה שטחי פעולה שונים שקובי יכול להצליח בהם, ובגדול. חשיבה מקורית ושיתופי פעולה פורים הם חלק מהותי מהזויות של הירח הזה, כל זמן שהמדובר בהתנהלות היומיום ובדברים שהנפש אוהבת לעשות. זהו מקום רחב סבלני סובלני ויצירתי מאוד, בעיקר בחשיבה שכלתנית שרואה דברים למרחוק. כל מה שקשור לירח הזה עובד מצוין, כל זמן שהאגו לא מעורב בדברים.

בין הזויות ההרמוניות שיוצר הירח גם אותן זויות שהרמוניות לשמש, זו עם פלוטו וזו עם סטורן וגם השילוב איתן יוצר תצורה של משולש הרמוני נוסף. שני משולשים הרמונים במפה אחת מהוות באמת ציר שאפשר להשען עליו במצבי לחץ, ושמאפשר לבעל המפה לפעול מתוך כל אחד מקודקודי המשולש כדי להוריד לחצים ולחזור לבסיס הרמוני.

פלנטה נוספת שתומכת בצד האינטליגנטי הזה הוא מרקורי כוכב התקשורת (בעיגול ירוק). גם הוא נמצא במזל גדי, מיקום שהוא מעולה עבור מרקורי. למעשה זה המיקום הטוב ביותר שלו: מרקורי כאן הוא ממוקד ויעיל מאין כמוהו, יודע לחלק נכון את המשאבים שעומדים לרשות האיש, שולט בחכמה במה שקורה, ומתקשר בצורה מעשית ויעילה, ואפילו יצירתית מאוד.

עד כאן – החלק היעיל והאינטליגנטי, זה שבעזרתו נפתחות הדלתות לקובי והוא יכול להפעיל את האמביציה שלו ולהתקדם בחיים. אלה המתנות שקובי קיבל, ומכיון שהגדי בעיקרון מתפתח ומגיע לשיאו בעיקר בגילאים מבוגרים יחסית, אפשר לומר שגם השמש וגם מרקורי עוד לא מיצו את עצמם בחייו, בלשון המעטה.

אבל.. אם הכל היה כל כך פשוט מן הסתם לא היה צורך לנתח את המפה הזו כי הכל היה יעיל ממוקד וחכם ואפילו עובד, אבל..

כן, והאבל הזה מתחיל במרקורי ונגמר בפלוטו… אילולא היה מרקורי יוצר זוית פעולה עם כוכב פלוטו הכוחני והיצרי (מסומן בחץ אדום), זוית שמצד אחד גורמת לקובי לחפש עומק ומשמעות בדברים, אך מצד שני גם מקצינה תהליכים וסיטואציות עד לקצה, ומביאה איתה חבר סמוי שלא רק בונה אלא גם הורס לנו כשאנחנו מגזימים איתו, שנקרא אגו.

כשיש זוית פעולה בין מרקורי לפלוטו, הכל מעורב רגשית ובעוצמה. כל מלה כל מחווה וכל משפט עוברים ניתוח רגשי מהיר ופרשנות רגשית מאוד אישית במינון גבוה, כשמלות המפתח של הפרשנות הזו הן: זה איתי – או נגדי.

במלים אחרות – למרות שמרקורי במזל גדי אמור להיות אובייקטיבי ומעשי, הכל הופך במהירות לרגשי ואישי. מרקורי מאורגן יבש ומעשי הופך למרקורי טעון רגשית, בעל פרשנויות מחמירות לגבי כל מלה שנאמרת מהצד השני.

אז כמה דמויות פגשנו עד עכשיו אצל קובי שלנו? השמש שייכת לאיש עסקים חכם, הירח – לפילוסוף רחב אופקים, ומרקורי – ללוחם גרילה עירוני. ויש עוד שבעה כוכבים להתמודד איתם..

מכאן נעבור לדמות השניה, שמסומלת על ידי אחד האלמנטים הבולטים ביותר במפה ועבור רבים  הוא זה שמאפיין את קובי יותר משאר הכוכבים במפה: זהו כוכב מרס (בעיגול כתום), שנקרא על שמו של אל המלחמה, שגם נמצא במזל טלה, המזל הקלאסי של של מרס עצמו.

מרס במזל טלה הוא בעצם הילד האולטימטיבי: כמו ילד הוא זקוק לסיפוקים מיידיים, הוא צריך לראות תוצאות מהירות לפעולות שלו, אין לו סבלנות לאף אחד בעיקר אם מי שנמצא מולו הוא איטי יותר דעתני יותר או סתם עקשן שחושב אחרת, כי הוא – יודע הכיטוב. ככה הוא, וזהו זה. ובלי שאלות מיותרות בבקשה.

במפת הלידה נמצא מרס בצמידות לכוכב כירון, שמייצג באסטרולוגיה קרמתית את הפצע הפנימי. הצמידות הזו אינה קלה: היא מראה לנו שלילדים שובבים באמת מגיע גם עונש והעונש הזה גם מגיע מהר יחסית: שכר ועונש, צחוק ודמע. סיפוק מיידי קצר ותשלום גבוה ובמזומן.. זה בעיקר המכניזם. לא תמיד זה עובד ככה, אבל כשהעונש לא מגיע לפעמים קובי שלנו מקצין יותר ויותר כי הוא יודע שהוא צריך להגיע מתישהו, עד שהוא יורה לעצמו ברגל, ולמה? ככה. איך קוראים לפעולה הזו שמרס עושה כדי שיגיע העונש מהר והוא יוכל להתמודד איתו כבר? אוברדואינג. מכירים את זה, את האוברדואינג? זה שלא מספיק מה שעשית, אתה עוד רוצה להמשיך הלאה עד הסוף, ואז גם להרצות כמה צודק היית, ואז גם להמשיך הלאה באותו טון לפעולה הבאה עד.. עד ששמים לילד הזה גבול.

ומהו הגבול? קובי ממשיך וממשיך ומקצין עד שמגיע בסוף הפיצוץ. זה יכול להיות ניתוק, פיטורים, שבירת הכלים, אקט פתאומי ודווקאי, או שינוי קיצוני בכיוון. את הפיצוץ הזה מביא כוכב אורנוס ממול (מסומן בחץ סגול), וזה מראה שבמקביל להקצנה אצל קובי  היא מעוררת את הצד השני להקצין אותה, וכמו שני אקדוחנים שעומדים ברחוב הראשי בעיירה ומתחרים מי ישלוף קודם – גם השנים האלה במפת הלידה של קובי מזינים זה את זה עד שמגיע הפיצוץ הבלתי נמנע בזמן כזה או אחר.

מה גורם לפיצוץ הזה או לחיפוש אחריו? משהו בילדותו של קובי, מן הסתם. כוכב אורנוס יוצר גם זוית פעולה לשמש, וגם זוית פעולה למרס. מה אנחנו מקבלים כאן? ילד שעושה דווקא.. ניתוקים שהיו שם בגילאים מוקדמים (סביבות גיל 4) מראים שהרצף של מרס נקטע בגלל סיבה כזו או אחרת: ניתוק מסביבה אוהבת, הורה שהתנהג באופן קיצוני או שפשוט לא היה כשהיו זקוקים לו והדווקא הוא חלק מהכעס עליו שעובר לכעס מול סמכויות, ניתוק של מעבר לבית ספר אחר או עונש על כך שלא קיבלו אותו – כולנו מותנים בקודים שהפעילו אותנו בילדות, והקוד הזה שנמצא בתוך קובי כמו בכל אחד שנושא בתוכו את הזוית הזו הוא סוג של פצצת זמן קטנה שעלולה לפגוע בעיקר בקובי עצמו. ומתי היא מופעלת? כשמשהו מאיים על העקרונות שלו.

כשהמדובר בכוכב אורנוס מול מרס – המדובר בעיקר בפעולה או סמכות – מול חופש. החופש להיות מי שאתה כילד שמפעיל אותו, או החופש להיות מי שאתה בתור בוגר, ואז כשאתה נושא את הצלב הזה, צלב החופש, ונלחם עבור העקרונות שלך לא רק עבורך עצמך אלא גם עבור אחרים, הפיצוץ שמגיע בסופה של הדרך הזו הוא בלתי נמנע, כי דיפ דאון גם קובי זקוק לפעמים למישהו שיציל אותו מעצמו, כי קובי הולך עד הסוף – למרס ולאורנוס אין גבולות – ולמישהו הזה אסור בשום פנים לפעול באופן חד כיווני כי אחרת קובי יתפוצץ מזעם..

כשקובי היה קטן וניסו לשים לו גבולות מן הסתם לקח את זה קשה, ומכיון שלא היה לו אף אחד שיבין מן הסתם זה היה יוצא עליו, על עצמו. גם חוסר נוכחות של אב בזמנים מסויימים מסומלת על ידי הזוית עם השמש. אגב, גם בבגרות זה עשוי להראות על בניית חיים שבהם הוא יוצר מסגרת פעולה או משפחה שיש בה הרבה ספייס וחופש אישי  ולעיתים גם חוסר נוכחות שלו ברגעים חשובים, אולי כמו אביו. דווקא עקשני? כעסים שלא יצאו על האב ויוצאים מול סמכויות נוקשות? יש בהחלט אפשרות שזה המצב.

הבעייה היא  שאי אפשר שכוכב אחד או זוית אחת ישלטו כך בתגובות שלך אחרת קשה מאוד לממש פוטנציאל לטווח ארוך: אתה בונה בונה ובונה ואז.. בום. אורנוס מכה, ובאופן לא מודע הילד עושה דווקא – בעיקר לעצמו מסיבות שהוא חושב שמוצדקות – ונוצר ניתוק או שינוי כיוון. כוכבים וזויות כאלה שולטות בעצם בחיינו הבוגרים באופן לא מודע..עד שנגיע למודעות, נבין מהיכן זה מגיע, ונחזור לשליטה בחיינו כבוגרים שלוקחים אחריות.

עם הזויות האלה של אורנוס – אין השלמה עם מציאות שכופה את עצמה עליך, אלא מלחמה – גם דון קישוטית ולפעמים אפילו בעיקר – עד ששדה הקרב עצמו מתפוצץ, ושני האקדוחנים הורסים את העיירה כולה בדוקרב הילדותי שלהם כי שניהם מתעקשים ללכת עד הסוף.. עקרונות, כאילו.

פלנטה נוספת שנמצאת במפה  ומביאה איתה איכות אחרת לגמרי היא ונוס הרגשית (בעיגול ורוד). אם מרס הוא הילד הדווקאי שנלחם עד הסוף, ונוס נמצאת במזל דגים ומביאה איתה איכות רגשנית מכילה וחומלת, ויכולת להעניק מעצמה אפילו מעבר לאגו הפרטי שלה.

זו איכות שונה באופן קיצוני מאופן פעולתם של פלוטו היצרי מרס הלוחמני ואורנוס התזזיתי – כאילו איש אחר נמצא לפנינו, מעניק ונותן מעצמו עד תום. התכונה הזו מוקצנת עוד יותר בגלל זוית הפעולה שונוס יוצרת עם נפטון הרגשי (מסומן בחץ כחול) המטשטש ומערפל, ומקשה על איפוס ומיקוד במה שחשוב באמת, אבל רגשית נותן מעצמו עד הסוף בזוית הפעולה עם ונוס. מן הסתם לא הרבה מכירים את התכונה הזו אצלו, מכיון שבטבעה ונוס הזו היא ביישנית, מעניקה במסתרים ולא אוהבת להיחשף לעיני כל.

ברם אולם.. יש גם זויות לא קלות לונוס, שמכבידות עליה – ועל התכונות שהיא מביאה איתה – לא מעט. זוית פעולה עם סטורן הנוקשה (מסומן בחץ שחור) וזוית של מתח (בקו מרוסק) עם פלוטו היצרי  מראים על תנודות קיצוניות במצב הרוח, ועל תחושה פעמים רבות של בדידות במערכה ועל קושי לשאת את כל העול הזה שמטילה על כתפיו איכותו הדווקאית של מרס ואורנוס. יש תהליך של בנייה איטית הלכה מיקוד ו.. בום. הכל הלך.

פעמים רבות ונוס במפת הלידה של גבר מסמל את האשה אליה הוא נמשך ואיתה גם יקים משפחה. ונוס הרגשית הזו מראה על אשה שונה ממנו בתכלית שצריכה להכיל את הילד החכם אך אסרטיבי כולל הקריזות ושינויי מצב הרוח, ולהסתגל לעובדה שיהיו זמנים שהוא יהיה לבד במערכה ואילו היא תגדל את המשפחה ותצפה במרפסת למצביא החוזר משדה הקרב..

אין ספק – מפת הלידה של רון קובי המורכבת כל כך, היא אתגר לא קטן לאסטרולוג שמנתח אותה, כמו גם לרון קובי עצמו שצריך בעצם לחיות אותה על כל הדחפים השינויים והעוצמות שבה, יום אחרי יום, אבל אני בטוח שהמרס הזה במזל טלה, הילד השמח הזה ששש תמיד אלי קרב, לא היה מחליף את את המפה הזו כל שכן את חייו, בשום מפה וחיים אחרים…

ומה הלאה? ממש עכשיו מביא איתו כוכב יופיטר (בריבוע כתום למעלה) כמה אפשרויות חדשות של צמיחה אישית ותקשורת כשהוא נצמד למרקורי כוכב התקשורת של קובי. יתכן וקשרים עם חו'ל ישאו עכשיו פירות ויביאו תפנית מעניינת בחייו או פנייה לתחום מפתיע ולא מוכר לו, שבו תהיה לו הצלחה מהירה יחסית.

במקביל, נמצאים בשנה הקרובה גם סטורן וגם פלוטו (בריבוע ירוק למעלה) ממש על השמש של קובי, ומביאים איתם תהליכים קיצוניים שכוללים לחצים, מתחים ואכזבות, אך גם יכולת להמציא את עצמו מחדש ובעזרתו של פלוטו ושני המשולשים ההרמוניים במפה שלו לפנות לדרך חדשה, ולאפשר לחלקים אחרים מאישיותו לצאת החוצה והפעם – להתבטא באופן שלא יכלול עימותים עם אנשים שחושבים אחרת ממנו אלא אנשים שאוהבים את דרכו תומכים ומסייעים לו לצמוח, ולהכנס לשנה הזו ובעיקר לזו שאחריה ברגל ימין ומתוך אנרגיה חדשה של יצירה וצמיחה.

ועם מפת לידה שכזו – זה יותר מאפשרי..

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן