איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת: כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ..

שם: איל ינון

תאריך לידה: 5 למרץ 1957

ירושלים

אחת הדמויות היותר מעניינות לדעתי כרגע בפוליטיקה שלנו הוא היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון. האיש ניצב כעת כסלע איתן מול כוחה של פלוגת הלוחמים של ביבי שנלחם על חייו הפוליטיים, וזהו מקום ממש לא קל להיות בו.. אז איך נראית מפת לידה של איש שמתעקש לעמוד איתן מול כל התותחים הכבדים שמולו ולומר להם – עד כאן?

 

חלוקת המזלות לפי יסודות במפת הלידה של איל אינה מאוזנת במיוחד. ארבעה כוכבים ביסוד המים הרגשי – מרקורי ונוס שמש ונפטון, ארבעה כוכבים ביסוד האש האסרטיבי אינטואיטיבי – ירח אורנוס פלוטו וסטורן, ורק שני כוכבים ביסוד האדמה – יופיטר ומרס.

וזה מעניין, כי שני הגושים הגדולים ביסוד המים וביסוד האש מייצגים שתי אנרגיות הפוכות – האחת פנימה והשניה החוצה, ומפגש ביניהם יוצר את מה שתמיד יוצר מפגש בין אש ומים : דרמות..

בעיקרון חלוקת כוכבים שכזו מראה על דמות מורכבת יותר ממה שאנחנו רואים, שבתוך תוכה נמצאים שני עולמות שונים שהיא מנסה לגשר עליהם, מה שנקרא – קונפליקט… את שיאו של הקונפליקט אנו רואים במיקומם של שני הכוכבים אולי המשמעותיים ביותר בכל מפת לידה – השמש והירח: השמש נמצאת במזל דגים, ואולי הירח – בעיגול אדום – במזל טלה.. כלומר רגשית האיש הוא דגיג מופנם, אולם מעשית בשטח – הירח תמיד מסמל את המקום שבו השמש מבטאת את האנרגיה שלה – הירח הזה מדבר על איש שהוא סוליסט, לוחם מלידה, ואפילו סוג של סמוראי, כשהוא נזקק להגן על השקפת עולמו ועל ערכיו וביתו.

 מקבץ כוכבים  גדול (בעיגול אפור) במזל דגים הכולל את השמש (בחץ אדום) מרקורי כוכב התקשורת (בחץ כחול) וונוס הרגשית (בחץ סגול) מסמל מרכז כובד רגשי שיש לאיש, מה גם שהמדובר בשלושה מתוך חמשת הכוכבים האישיים שלו. אין ספק – הרגשות מפעילים אותו בעוצמה, אולם הרגשות האלה במזל דגים הם עדינים ויצירתיים,  ויש פה עולם רגשות עדין ושקט שמתחת לפני השטח, עולם שהוא גם מאוד יצירתי בחשיבה ובמציאות דרכי פעולה גמישות לפתרון בעיות.

מודגשת כאן במיוחד הצמידות המעניינת בין מרקורי, התקשורת וצורת החשיבה, לבין ונוס הרגשית. מעורבות רגשית יצירתית בצורת החשיבה שמחוץ לקופסה, או שמא תקשורת רגשנית שמאפילה על ההגיון? אין ספק שהצמידות הזו מעניקה קסם אישי רב לבעליה,  ובמזל דגים הוא מעניינת אך חמקמקה, לפעמים כזוה שאי אפשר לתפוס במבט ראשון, והיא אף עלולה לתעתע בגלל המקום השקט שהוא נמצא בו, ולגרום לאחרים לחשוב שהמדובר באדם שקט ועדין שרק רוצה שיעזבו אותו לנפשו…

סטורן הנוקשה (בעיגול שחור) שיוצר זוית מדויקת לשמש (בחץ, אפילו מחזק מעט את הרושם הזה. סטורן מכביד ומדייק, ולא עושה חיים קלים לאיש. פעמים רבות נמצא זוית שכזו או צמידות בין שני האלמנטים האלה אצל בנים למשפחות דתיות או חרדיות, או בנים לאבות קשוחים שיפוטיים ודורשניים. הזוית הזו עלולה להעיק לא מעט בילדות ובצעירותו של האיש, בעיקר כשיש לו את הירח הסוער הזה במזל טלה שהוא מתמרד באופן טבעי נגד סמכויות ורוצה לקבוע את מסגרות חייו וחוקיו האישיים בדרכו שלו.

השוני בין השמש במזל דגים השייך ליסוד המים לירח השייך ליסוד האש מראה על שוני מעניין בין שתי דמויות ההורים, שוני שלא קל לגשר עליו, ואת השוני הזה מן הסתם ימצא גם בחייו האישיים כשמודל הגבר ומודל האישי מורכבים מאנרגיות שונות לגמרי.

הקונפליקט הזה בין שני החלקים האלה יתבטא גם בדרכו של ינון: מצד אחד קריירה פורמליסטית ומסגרות פעולה מוגדרות היטב, ומצד שני – צורך בביטוי אישי ייחודי דווקא בתוך מסגרות שכאלה, גם אם המדובר בעלייה על בריקדות. לעיתים זה נראה כמו ילד שובב ומרדני שעושה דווקא לאב שמרן ונוקשה, אלא שהשנים האלה נמצאים בתוך נפשו של אדם אחד, והנסיון לאפשר לשניהם לבוא לידי ביטוי בו בזמן עלול לסבך אותו בדרמות לא קטנות, אליהן הוא נכנס באי חשק בולט – אך בהנאה מרובה, והמשפט הקונפליקט ואלי הזה מבטא היטב את שקורה שם בפנים, בתוך ינון.

כוכב משמעותי אישי נוסף במפת הלידה של ינון הוא כוכב מרס, שמייצג בעיקר את הצד הגברי של ינון. כוכב מרס נמצא במזל שור, לא מיקום חביב במיוחד למרס, אבל הוא איכשהו מאזן את מיקומו של הירח במזל טלה. בעוד הירח הוא לוחמני ותגובני, מרס במזל שור הוא עקבי יציב ובעיקר..עקשן.

על פניו מרס במזל שור זהו מרס שצועד על הקרקע, וחשוב לו להשאר עליה ואפילו ביציבות, אולם המרס הזה חוטף זוית פעולה מלא אחר מאשר כוכב פלוטו (בעגול ירוק) הכוחני והלוחמני, וזו – אחת הזויות היותר קרביות שאנו עשויים למצוא באסטרולוגיה. כן כן.

הצירוף הזה של מרס בזוית לפלוטו והירח הזה במזל טלה בזוית לאורנוס התזזיתי (בעיגול אדום) עשוי להיות צירוף קטלני, כשמרגיזים את האיש הזה, ולעשות לו דווקא או לנסות ולהכריח אותו לעשות משהו שהוא לא אוהב ובעיקר לא מאמין בו הופך אותו ללוחם עקרונות וצדק קטלני, גם אם הסגנון שלו עשוי להיות זה של מרקור כוכב התקשורת בדגים שיכול להיראות מאופק ועדין…

ואכן, בל נטעה: אגרוף ברזל בכפפת קטיפה לפנינו, ונראה שאנשי הליכוד ובראשם אדלשטיין שבעבר דווקא שיתף איתו פעולה, כבר מבינים שהמלחמה בינון שלנו, קשוחה צינית ומלוכלכת ככל שתהיה, לא ממש תגרום לו לסגת מהמערכה, אלא בדיוק להיפך: אם באמת האיש הזה ישלב את הירח הטלאי שלו עם מרס העקשני ופלוטו שמפעיל אותו באופן ממוקד ונקודתי, הם עלולים להצטער שבכלל פתחו במלחמה הזו, למרות שמי שבאמת אחראי לה יושב מאחורי הקלעים, ומגחך לעצמו…

ינון הוא אחד מאלה שעליהם נאמר: כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ.. אך מצד שני עומדת יחידת חיסול מאומנת היטב, שמנהיגה נלחם כעת על חייו הפוליטיים, ובמלחמה כמו במלחמה – כל האמצעים כשרים..

אז..  מי ינצח במערכה? אישית, לא הייתי מהמר על אף אחד אחר חוץ מאיל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, שכבר היום העז ואמר להם בלי להניד עפעף: לא! גבר גבר.

לדעתי יגיע רחוק הרבה יותר עם הזמן, כך לפי מפת הלידה שלו – ובצדק.

בכל מקרה, יהיה מעניין….

@

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן