תחזית שנתית – 2021 יאיר טריבלסקי (C)

אז…  מה קורה השנה בכוכבים?

לפניכם התחזית השנתית שלי שנוגעת בשינויים העיקריים שעובר כל מזל והכוכבים שאחראים לשינויים האלה

במקביל – הסדנאות הקרובות  של רינת היועצת העסקית ושלי שעוסקות באופן מפורט בשינויים האלה, והדרך שבה יכול כל אחד להשתמש בהן באופן אישי

ביום רביעי – ערב מבוא חינמי:  המזוודה של יופיטר:  איך לתפוס את יופיטר בזנב, ולפתוח את המזוודה שלו….

הנה כאן  https://rinatburg.ravpage.co.il/YS

נשמח לראותכם

אז… שנטובה ומשובחה – מיאיר 🙂

 

תחזית שנתית 2021 / יאיר טריבלסקי (C)

 

 

מזל טלה

 

להרחיב מעגלים חברתיים, ולגוון מקורות הכנסה

השנתיים וחצי האחרונות כשסטורן שהה בבית הקריירה והאמביציה שלכם במזל גדי, ובשנה האחרונה גם יופיטר היו אחד מפרקי הזמן הדורשניים והקשים ביותר של השנים האחרונות שהטלה שלנו חווה. חלק לא קטן מהטלאים מגיעים כעת לשנת 2021 עם הלשון בחוץ, מותשים לגמרי, אבל עם כמה הישגים מעניינים, לפחות מבחינת התחלת בניית בסיס לפעולה ויסודות ראשונים של עשייה עם הפנמה של החוקים: מי שלא מזיע – לא יגיע..

צריך לזכור שהטלה הוא קרדינל. כלומר מאלה שקובעים מדיניות וצורת חשיבה ופעולה, ולא מאלה שנסחפים לצורת חשיבה של אחרים, וצורת החשיבה של הטלה הממוצע היא מסתכמת בשתי מלים: אני, ושלי.

ללמד את הכלב הקשיש הזה טריקים חדשים ועוד להוכיח לו שהם משתלמים לוקח שנים ארוכות, וגם אז הכל יעשה כמובן בסגנונו הסוליסטי, שרק התחזק בשנתיים וחצי האחרונות תחת מכבשו הענק של סטורן הקשוח.

שנת 2020 שחלפה כשמרס במזל שלכם הלוך וחזור וניסה לחזק את השרירים שעבדו שעות נוספות של הטלה המותש ולהחזיר לו את רוח הקרב הטלאית המפורסמת שחטפה לא מעט זבטות בשנתיים האחרונות, ועוד בהילוך אחורי, בכלל התישה אתכם… כעת אתם מגיעים לשנת 2021 כמו ילד שעבד שנתיים כעוזר של מאמן נוקשה במכון כושר, ושלא עשה לו הנחות, אלא רק גרם ל ו לאנחות..

אבל סופטוב – הכל טוב: כל המאמצים האלה שהשקעתם – יש מי שרואה הכל, וגם רושם נקודות בפנקסו, וזה המד'ס של העולם, שמבין עד כמה הטלה לא תפור להרגלים סטורניים,

 ולכן הוא גם מתגמל אתכם בהתאם: סטורן ויופיטר נמצאים השנה בבית החברתי שלכם, והטלה שהשקיע בשנים האחרונות יכול לראות עכשיו פירות נאים של השקעה אמיתית   מקבל סיוע ממוסדות וארגונים, ואת האפשרות להיות חלק מהעולם ולא רק לוחם סוליסטי פורץ דרך.

גם המעגלים החברתיים והמקצועיים סוף סוף מתגמלים אתכם כראוי על השקעות העבר וההווה, מכירים בערככם ומחברים אתכם מחדש לצינורות התקשורת שמפעילים ת העולם החברתי, וזו הולכת להיות שנה של פתיחת הרבה מעגלים חברתיים ומקצועיים חדשים, וגם שימוש בטכנולוגיות חדשות שרק השנה הכרתם ואפילו הפיכתכם לחלק חשוב חשוב ותורם לאותם מוסדות וארגונים בהם נלחמתם.

מבחינת חברים מכרים ידידים וקרובים – זו הולכת להיות שנה של פיתוח והעמקת קשרים איתם, ובעיקר הכרה בתרומה של הצד החברתי שלכם לאיכות החיים האמיתית שהטלה רוצה ויכול לשאוף אליה.

מסתבר שבית קטן עם דשא ואוטו בחנייה בסגנון האמריקאי זה לא ממש האישו כי אין מול מי להשוות של מי גדול יותר – לא בעידן הקורונה, ואולי גם לא בכלל. מה שהופך חשוב יותר ויותר מסתבר הוא המיקום שלכם בחלק החברתי שסביבכם, ולפעול לבד תוך לוחמה בשטח בנוי בסטייל הטלאי הופך כבר מיושן, ולא תורם. כעת דווקא התרומה היחסית שלכם לכל מה שמעבר לקצה האף שלכם בסגנון החברתי הוא המקום שיקבע גם את הערכת העולם וגם את המיצוב האישי והחברתי שלכם, בשנים הקרובות.

בשנת 2021 אתם משנים תדמית, טלאים: כעת אתם יכולים לא רק להראות את הצד הלוחמני או הילדותי שלכם, אלא גם להתיידד מחדש עם העולם, להיות חלק בלתי נפרד מהחברה שסביבכם או לידכם, לזכות בפופולאריות בניגוד לעבר גם בגלל הצד הידידותי שלכם שיוצא השנה החוצה, ואפילו להיות חלק יוצר ומשפיע בקהילה כולה… אחרית הימים? וגר טלה עם כבש? לא ממש: הטלה שלנו הבשיל להיות כבש בוגר שלוקח אחריות ולא זורק אותה על אחרים, והשנה הוא מוכן לשאת גם בעול וגם לזכות בהכרה בכישוריו החברתיים – והוא עשוי להפתעתו אפילו ליהנות מכל רגע…

חומר וכספים: כוכב אורנוס ממשיך לנוע במזל שור המאכלס את הבית השני שלכם, בית המשאבים החומר והכספים, ומשפיע על אלה מכם שנולדו מאמצע המזל ואילך. זהו זמן לא לפעול באופן מסורתי ושמרני, אלא לחשוב מחוץ לקופסה, וגם החיים מכריחים אתכם לעשות זאת. הפסדים עלולים להגיע אם תנסו למחזר את מה שעשיתם בעבר: המציאות השתנתה, וזהו זמן טוב לשני אלמנטים חדשים: שמוש בטכנולוגיות חדשות, ושיתופי פעולה – אלמנט שהוא מנוגד לרוח הטלאית הבסיסית אבל הצלחה אמיתית באתגרים גדולים קשורה עכשיו לא במלה 'אני' אלא במלה 'אנחנו': הטלה שיפנים – יזכה בכל הקופה.

בגדול, מיקומו של אורנוס בבית הזה מראה על צורך בגיוון מקורות הכנסה, ואולי גם בפריצות דרך בכל מה שקשור לחשיבה כלכלית ולנעשה בחשבון הבנק.

אורנוס מביא איתו את הצורך בשינוי: שינוי גישה כלפי כסף וכלפי הצד החומרי של החיים, שינוי בחשיבה המסורתית שכסף מביא איתו בטחון – אורנוס והמלה בטחון פשוט לא מתחברים – ופה ושם גם הפסדים כספיים כשהטלה ממשיך לפעול בחשיבה הכלכלית השמרנית המסורתית.

דווקא כאן, עם אורנוס בבית החומר והכספים, נושאי השקעת כספים בנושאי מדיה ותקשורת, מניות חברות טכנולוגיה וטכנולוגיה בכלל, השקעה בבנק חברתי, בקריפטו ובביטוין – כל אלה אפשריים עכשיו בחשיבה כלכלית מסוג אחר שמביא איתו אורנוס, ובעוד כמה רעיונות פורצי דרך.

 

 

 

מזל שור

להעמיק? לשנות? לשמור על הקיים? גם וגם וגם?

השוורים שלנו נאלצים השנה לפגוש קונפליקט מיוחד במינו. מצד אחד, ממשיך תהליך השינוי שאתם עוברים כבר מ 2018: עכשיו עכשיו הוא השפיע בעיקר על אלה שנולדו בעשרת הימים הראשונים של המזל, והשנה עובר הצורך בשינוי גם לאלה שנולדות בעשיריה השניה של מזל שור, למרות שהצורך בשינוי הגיע עוד קודם, אולם עכשיו כבר אפשר לתת לו מקום וביטוי מוחשי בשטח, כשחלק מהפחדים ממנו נעלמים בהדרגה, וקביעת העובדות בשטח תופסת את מקום החששות וההסוסים.

אולם במקביל לצורך לשנות ולהשתנות ולהתאים את עצמכם לרוח התקופה כשאתם מוותרים על הרגלי חיים עבודה ויחסים לטובת קלילות אותנטיות והתחברות למה שחשוב לכם באמת, קורה כעת תהליך נוסף: אל בית הקריירה שלכם עוברים – ובעצם כבר עברו בשבוע שעבר – גם יופיטר כוכב השפע, וגם סטורן הנוקשה והמכביד. יופיטר יביא איתו שנה שלמה של אפשרויות חדשות ומעניינות של לימוד וצמיחה אישית והרחבת אזורי פעולה לעשייה, בעוד סטורן יעסוק במימוש ושדרוג הפוטנציאל הקיים, וחיבורו באופן רשמי לעולם, כשהוא מכריח אתכם לבחור קו פעולה אחד לפחות, ולהתמיד להשקיע בו לאורך זמן.

פה בעצם נוצר קונפליקט, ולא רק אצלכם אלא גם אצל כל קבוצת המזלות הקבועים (שור דלי אריה ועקרב) בין הצורך בשינוי לבין הצורך בללכת על בטוח, ועל פי הכללים. זה מגיע לשיאו בהמשך כשזוית פעולה נוצרת בין סטורן הנוקשה לאורנוס כוכב השינויים כבר השנה – מה עושים?

ובכן, בדרך כלל חיינו מורכבים יותר מהצורך לקבל החלטות של שחור או לבן באופן טוטאלי: הם עוסקים בעיקר בכל מיני פשרות שאנחנו עושים, ועם מודעות גבוהה ויכולת התבוננות עומק חכמה – לקחת את מה שאנחנו יכולים משלושת העולמות, גם של יופיטר גם של סטורן וגם של אורנוס, ולבנות מהם בעדינות אך בתקיפות ובחכמה פורמולה מנצחת, שתיהנה מכל שלושת העולמות ותהפוך לתלת מימדית ובעיקר מעשית אפקטיבית ו…ווינרית. כן כן.

אפשרי? בהחלט.

בואו נבחן את זה מקרוב. מעברו של אורנוס במזל שור שהביא איתו את בשורת השינוי לכל ארבעת המזלות הקבועים מ 2018 היה בשורה לא פשוטה, אבל הכרחית. הטבע דואג שתהיה זרימה של שינויים הכרחיים כדי שהחיים לא יסתאבו, כי הסתאבות שכזו משמעה בעיקר מוות. תנועה חייבת להמשך. אבל המדובר הוא בעיקר בשינוי הגישה: יציאה מהרגלים מוכרים היא רק חלק ממנה: החלק השני הוא חשיבה מחוץ לקופסה בכל מה שקשור לעשייה מימוש יזמה הפעלה ועוד, מעבר לפסים השמרניים של החשיבה שהורגלנו בהם.

קביעת מדיניות ארוכת טווח של מיקוד בנושא אחד או שנים ומימושו בדרכים שונות חלקן קונבנציונליות יותר  וחלקן פחות שמביא איתו סטורן בבית הקריירה.  ואפשרויות חדשות של צמיחה אישית ופתיחות למלים שתופי פעולה ותרומה חברתית לעולם שמביא איתו יופיטר, הם לא היפוכם של הדברים שמביא איתם אורנוס, אלא השלמתם. בסופו של דבר מדובר בשינוי סדרי עדיפויות, ולא בהחלפת מה שיש באחר, אלא בשילוב: שילוב כוחות, שילוב טכניקות ישנות וחדשות, שילוב טכנולוגי אישי רגשי ובעיקר הסתכלות חדשנית על אותן מלים ישנות וחביבות כמו קביעת עובדות בשטח, מיקוד בעיקר שיווק חברתי ובעיקר תרומה אישית וחברתית שקצת נעלמה בהסתכלות האגוצנטרית של הנושאים האלה בשנים האחרונות שהתמקדה בעיקר בפרט ושכחה את החברה שסביבו ואת הקשר עם העולם החברתי החם התומך והחיוני לצמיחתנו, אלמנט שהודגש כשגם סטורן וגם יופיטר שהו במזל גדי – באלה מדובר.

ושור חכם, שיוציא לחופשה מלים שאכן הסתאבו כמו השורה התחתונה או מבחן התוצאה, ויסתכל בסך הכל הכולל את שלושת המעגלים שכולנו מחוברים אליהם, אישי סביבתי וחברתי, ויזכור שהוא חלק מכמה מעגלים נוספים חוץ מאשר הנוחיות האישית שלו וטבלת האקסל, יוכל לממש את החזון התלת מימדי הזה בגדול, לטובת כולנו, שכן השור, ואיתו גם שאר המזלות הקבועים, כל אחד בסגנונו, הם בהחלט חלק הכרחי מהיסודות של החברה שלנו, רגשית חברתית וכלכלית.

שור שאכן יוכל לצאת קצת מעצמו ומהצורך הקלאסי לאגור כסף או ליהנות ממנעמי החיים הפיזיים הפשוטים, ולתת ביטוי משמעותי למלה נתינה שלא על מנת לקבל גמול כלכלי אלא כצורך להיות חלק מהחברה שסביבו, לחזק מעגלים חברתיים שהוא שייך אליהם שתורמים למעגלים חלשים יותר, או לחשוב על העולם באופן גלובלי ולא רק כבנק ענקי או כבורסה בינלאומית, וישקיע למשל בכל מה שנקרא השקעה ירוקה או מה שתורם לרווחת כדור הארץ ולא רק לחשבון הבנק שלו  עשוי גם ליהנות יותר מחייו בכלל בעולם של שנת 2021 והלאה.

 

 

 

 

 מזל תאומים

לרכוש ידע, מיומנויות וכישורים מלא החופן.. ואז – לפעול!

מיקבץ הכוכבים שכלל בשנתים האחרונות את סטורן ופלוטו ובשנה האחרונה גם את יופיטר, היה לא פשוט ונינוח כמעט עבור שום מזל על פני גלגל המזלות, אבל היה מורכב במיוחד עבורכם.

כל שלושת החבר'ה האלה – פלוטו סטורן ויופיטר – שהו בבית השמיני שלכם, שהוא בית המטמורפוזה וההתחדשות כפי שקוראים לו, והעבירו אתכם תהליכי שינוי והתחדשות ברבדים עמוקים מאוד של מפגש מהותי עם התכנים הרגשיים העמוקים שלכם, ומשם גם גרמו לצורך להמציא מחדש את הקונספט המודרני של מזל תאומים לשנים הקרובות.

סטורן ויופיטר סיימו את תפקידם שם והם עוברים הלאה, וזו בהחלט הקלה משמעותית, אך לפלוטו יקח עוד שנתיים כדי להשלים את התהליך הרגשי המעמיק הזה, לפני שהמיקרוסקופ הקוסמי הזה יפסיק לבחון את הקרביים שלכם, ויעבור לבחון חלקים אחרים.

אך בעוד הוא נמצא שם, מנקה תחושות בטן ופחדים ומעלה אותם לאור העולם כדי שתוכלו להתמודד איתם, פותחים להם סטורן ויופיטר אזור פעולה חדש מלהיב ומרתק מאין כמוהו: עולם הצמיחה האישית, עולם שהוא ממש כוס התה של התאומים המצוי, שכל דבר חדש ומרענן מלהיב אותו בלי סוף.

אלא שהפעם לא מדובר באוסף של גירויים מנטליים בלבד או באוסף של גאדג'טים קוסמיים גרידא: פה מדובר בתהליך אמיתי של התעוררות דורית של המזל הזה, שמביא איתו בעיקר סטורן. הצורך לעשות התאמה והסתגלות לתהליכים עולמיים שמתרחשים עכשיו, להבין אותם לעומק, ולהתאים את המטרות האישיות מקצועיות החברתיות והמנטליות שלכם אליהם, כדי להיות חלק מעולם צומח ומתפתח, אחרי שחלק משמעותי מכם סיים לפגוש את תכני העומק הרגשיים שלכם, והוא מוכן ומזומן לתרגם אותם בדרככם האינטליגנטית והייחודית לעולם שבחוץ.

מבחינה זו, השילוב הזה של יופיטר וסטורן ממש משלים את את התהליך: בעוד יופיטר מביא איתו את ההתלהבות הספונטניות הריגוש ושמחת המפגש עם ידע חדש ומרתק שמחבר אתכם לעולם ולפלטפורמות החברתיות והטכנולוגיות החדשות המשתנות ממש מול עינינו, סטורן מביא איתו את היכולת להטמיע אותן בחייכם כעת, עם מינון גבוהה של מטרות פרקטיות מוגדרות, משמעת עצמית, ויכולת להפוך את כל אלה לעובדות בר קיימא, ובמקום להשתמש בהן רק כסוג של סימולציות כיפיות וניצוצות מלהיבים של משהו חדש ומרתק, להפוך אותן לדרך חיים מקצועיות חברתית ורגשית של ממש.

 זהו זמן לצאת קצת מעצמכם, תאומימים, ולפתוח את הראש. כעת הזמן לשדרוג מנטלי, רגשי וטכנולוגי. הצמיחה האישית של הבית התשיעי מתבצעת בדרך כלל בשני תחומים עיקריים: נסיעות לח'ול ונסיעות ארוכות בכלל – כלומר צמיחה דרך הרגלים, ולימודים גבוהים ולימודים בכלל, כלומר צמיחה דרך הראש. שני אלה בהחלט יעסיקו אתכם בשנתיים וחצי הקרובות, וכשפלוטו יעבור גם הוא למזל דלי עוד שנתיים – גם בעשרים שנה הקרובות… איזה כיף!

כעת הזמן לקבל החלטות הקשורות להתפתחות האישית הזו, ולכוון שאליו מכוונת הרחבת האופקים. האם זה מקצועי, כמו למשל מקצוע הקשור למדיה או משתמש במדיה לצורך מימושו? האם זה מנטלי כמו סוגים של העברת מידע או רכישות מיומנויות של תכנות למשל או כל מה שמקדם אתכם לאפשרויות צמיחה והעברת סוגים שונים של מידע? ואולי תקשורת בכלל לסוגיה? החל מטלביזיה וכלה בתקשורת נתונים? ואולי בכלל החלטות הקשורות גם לצד פרקטי ושמרני יותר כמו מנהל עסקים למשל? או  אולי סטרט של רעיון שלכם או יזמות אישיות מבריקות שמחברות כמה אלמנטים ויוצרים משהו חדש?

נושא הנסיעות כרגע בעייתי בגלל הקורונה, אבל נסיעות לצורך לימודים מקצועיים או לצורך טיול וחוויה בהחלט יעשו חלק מהעבודה עבורכם, אם זה יהיה אפשרי.

המוח התאומי הוא מכשיר נפלא לצמיחה אישית, כיון שהוא סופג במהירות מידע חדש אנרגיות ותדרים לא מוכרים ויכול להפוך אותם לזמינים ואפילו לתרגם אותם למשהו גבוהה יותר, שיתכן סוג של שירות להמונים. צריך רק לנסות ולהקשיב ללב, שאחרי השנתיים וחצי האלה תחת המשטר של סטורן מרגיש עכשיו כמו אריה שפורץ החוצה מהכלוב, ומחפש לו ג'ונגל חדש שבו יוכל למלוך ולשלוט ולהמציא דרך תקשורת חדשה לאריות בג'ונגלים מסונתזים היטב שיכולים גם להשיג אנטילופה בלי לרדוף אחריה ולהפחיד נמרים בלי לשאוג… ואלה בהחלט יכולים להיות אתם!

ההתלהבות כבר כאן עם יופיטר, וסטורן מוכן ללמד אתכם מחדש את הכללים: נותר רק לקבל החלטה, ולטוס קדימה, למרות שהפחד משינוי תודעתי ומנטלי גדול מדי נמצא מאחורי הקלעים עם אורנוס בבית ה 12 בבית הפחדים שלכם… זמן להדביר את הפחד, ולטוס קדימה!

יופיטר מאפשר לכם לצמוח ולהתפתח עד סוף אפריל. במאי הוא עובר למזל דגים המאכלס את בית הקריירה שלכם וישהה שם עד אוגוסט. זהו מיקום מצוין ולמימוש התכניות שעשיתם בתחום הקריירה, ולו רק כדי לנסות את כוחותיכם. באוקטובר חוזר יופיטר למזל דלי – זמן לאסוף כוחות,ומינואר 2022 – להסתער בכוחות מחודשים שוב קדימה, ובגדול.

אבל יש עוד כוכב משמעותי השנה שמביא איתו תהליך מעניין, וזה אורנוס. הוא נמצא בבית ה 12 שלכם, הבית של תת המודע, וכמו הקלינר הזה במחשב, מביא איתו את בשורת השינוי: ניקוי הישן, והחלפתו בגישה חדשה ואפטודייטית.

אורנוס נכנס לבית ה 12 שלכם, בית תת המודע הפחדים הדמיון וההשראה, לפני כשנתיים, וישאר שם עוד ארבע שנים בערך. עם כניסתו לשם מתחיל אורנוס להכניס לתת המודע שלכם את הצורך בשינוי בחייכם, במקום שלדעתכם הוא נדרש כמו למשל שינוי במערכות יחסים חונקות, בעבודה מכבידה, ובתחושה שאתם נמצאים במקום שלא מתאים לכם.

 מבחינתו של אורנוס השינוי הזה יכול להתבטא  בצורך ביותר ספייס, יותר חופש אישי, יותר זמן איכות עם עצמכם ואפילו להיות קצת יותר לבד.

המצאותו של אורנוס בבית ה 12 עשויה להראות פעמים רבות שעדיין לא הבשיל הזמן לשינוי שאתם זקוקים לו, לפחות מבחינת היכולת שלכם לקום ולעשות מעשה: הפחד לעשות זאת גדול יותר מהרצון כרגע,  והבית ה 12 הוא מקום שהוא יותר בגדר פוטנציאל ולא מציאות שמתממשת בשטח מבלי שתעשו את הדרוש כדי שהיא תתרחש.

בפועל, כשהצורך הזה בשינויים יתחזק ולא יקבל לגיטימציה מצדכם גם לקרות בשטח, אתם עלולים לסבול מעצבנות ומחוסר שקט, לא תמיד מתוך מודעות לסיבה.

לאורנוס פעולה כפולה בבית ה 12: מצד אחד, הוא עוזר לנו להגדיר את השינוי הרצוי, אך מצד שני הוא גם מגדיר במקביל את הפחד מהעונש על השינוי הזה, בעיקר אם יתרחש טרם זמנו: ככל שהאדם בשל פחות לשינוי, כך הפחד מהעונש האפשרי אם הדבר יקרה עלול להיראות דרמטי גורלי ומשמעותי יותר.

סוג הפחדים שאורנוס מביא איתו הם פחדי נטישה, כמו למשל פחד לנקוט בצעד דרמטי של ניתוק ואז גם יתנתקו מאיתנו: אולי באמת נזכה בחופש האישי שלנו לבחור אחרת בנושאים מסויימים אבל בסופו של דבר נישאר לבד, ולא נמצא אלטרנטיבה מוצלחות יותר ממה שיש לנו עכשיו. במיקום הזה אורנוס ימגלם גם הרצון הכמוס, גם את ההבטחה, וגם את העונש האפשרי אם אכן ההבטחה הזו תתממש, והשינוי אכן יגיע.

בן התאומים מרגיש בצורך הזה בשינוי, אבל מודע גם להשלכות של השינוי הזה על אספקטים מסויימים בחייו כרגע, ולכן השינוי עשוי ברוב המקרים להשאר כפוטנציאל ששואפים אליו אך לא מממשים אותו, כי כאמור הפחדים מהעונש הצפוי גדולים יותר משמחת החופש המיוחל.

כשאורנוס יעבור לבית הראשון בעוד כארבע שנים השינוי הזה יתבצע בפועל כבר מעצמו, אבל השאלה היא אם זה לא יהיה מאוחר מדי הן מבחינת הטיימינג והן מבחינת האכזבה האישית מעצם העניין שהאיש הלך עם השינוי עד הסוף ונלחם על מימושו. זה גם זה הן בסופו של דבר בחירות אישיות סמי מודעות של האדם עצמו, כשהצורך בשינוי מוצב מול התגמול או העונש שעלול להגיע, והשקלול של השנים מביא איתו את הבחירה הסופית מתי, כאשר, ואם בכלל.

 

 

 

 

 

מזל סרטן

מאפילה לאור גדול, ולשינוי סדרי עדיפויות

נראה שאנחת הרווחה שלכם אחרי השנתיים וחצי האלה של סטורן מול המזל שלכם, היא הקולנית ביותר על פני גלגל המזלות.. שכן אתם הם אלה שנאנקו תחת עולו המכביד של השופט הקשוח הזה שלא ריחם גם על סרטנונים עדינים ורגישים במיוחד, ועל מצבי הרוח המשתנים שלהם, והעביד אותם בפרך דרך סדרת אתגרים בלתי נגמרת, החל מאתגר מימוש היחסים גם רשמית והפיכתכם לאם המושלמת או לבת הזוג האולטימטיבית, וכלה בצורך לאתגר אתכם במימוש חלומות גדולים במיוחד שלאורך השנתיים וחצי האחרונות ניסיתם לממש בכל דרך, עד שגיליתם שיש גם דרכים אחרות או מטרות אחרות או שפשוט נגמר לכם הכוח..

אכן, לא קל להיות שייך לקהילת הסרטנים, גם אם יש לכם איזה כוכב אישי במזל הזה – הוא כבר יעביר אתכם עשרות מבחני רגישות מסוגים שונים שדרכם תוכלו להגיב לכל סיטואציה, בזמן שלמזלות אחרים זה פיס אוף קייק – כך לפחות זה נדמה לכם… תודו.

כוכב פלוטו לא עובר עדיין למזל דלי: זה יקרה עוד שנתיים. בינתיים הוא ימשיך ללמד לבטא רגשות גם שליליים וגם עוצמתיים בעיקר את הסרטנים שנולדו בשליש האחרון של המזל. אבל מעברם של סטורן ויופיטר למזל דלי משמעותי מאוד מבחינתכם, בעיקר כי הוא מאכלס את הבית השמיני שלכם.

הבית הזה עוסק בטרנספורמציות, בהתחדשות, בצורך להכנס לתהליך מאוד עמוק של שינוי – בגישה בעומק ברבדים שבהם אתם תופסים את המציאות וביכולת שלכם לתרגם את כל אלה לעובדות בשטח – ובסוף התהליך שבו משהו מת ומשהו אחר נולד, להמציא מחדש את הקונספט הזה שעיקרו הדיאלוג המחודש שלכם עם העולם.

בעוד מזל סרטן הוא רגשני ומופנם, מזל דלי הוא שכלתני ומוחצן, ממש הפוך מהמהות הסרטנית שעיקרה להתמקד בבטן הרכה והרגישה, ולשמור עליה מכל משמר בבית ובמשפחה שעוטפים אותה ואתכם.

לכן הטרנספורמציה שאתם הולכים לעבור השנה ובשנתיים וחצי הקרובות כל כך משמעותית: היא מסמלת את המעבר שלכם מהאיזור המוכר של חום ואינטימיות אל כל מה שבאמת מפחיד אתכם: העולם הפתוח והחשוף על כל המשמעות שבכך, ובעיקר משמעות החשיפה שלכם עצמכם אל העולם הזה, על כל הרגישות והפגיעות שכרוכים בתהליך, נושאים שאתם מתאמצים כל כך להזהר ולהשמר מהם, והנה באים סטורן ויופיטר ובלי רחמים פשוט שולפים אתכם מהפוך המתוק, מהחדר המרופד והעדין של נשמתכם, וחושפים אתכם למים העמוקים הסוערים וחסרי הרחמים של החיים, החיים עצמם. מה יותר מפחיד מזה?

בסופו של דבר, כדאי לזכור: יופיטר וסטורן חושפים אתכם בעיקר אל הפחד שלכם, מוציאים אותו לאור, ומאפשרים לכם לפגוש אותו בכנות באומץ ובגובה העינים, ואז – להתמודד איתו במקביל להתמודדות עם החיים עצמם שבהם פחדתם כל כך להתמודד בגלל הרגישות הגבוהה שלכם.

והחשיפה הזו תהיה בכל המובנים: חברתית, כלכלית, משפחתית, אך בעיקר רגשית, שכן הרגשות האלה הם שמפעילים אתכם בעוצמה רבה כל כך, לטוב ולרע, גורמים לכם לנסוק למרום ובמקביל לשקוע בתהומות היאוש – אלה גם אלה הם קיצוניים ודרמטיים, ובעיקר – חסרי פרופורציות. ואת זה אתם הולכים לגלות בחשיפה הזו, ואם תהפכו את התהליך הזה ממפחיד ומצמית למרגש ומלהיב – רק תרויחו בגדול, שכן הוא יקרה אם תרצו או לא, אבל ביכולתכם לבחור את זירת ההתרחשות הזו, את עוצמת הרגשות שיתבטאו בתהליך, וגם את מידת השליטה שלכם בפחדים ובכל מה שיחשף שם.

כן סרטנונים, הגיע הזמן לפגוש את תהליך החשיפה הזו, ובאומץ. כאן תוכלו לטפל באופן ישיר ובאומץ בכל מה שקשור לתהליכים משמעותיים שהגיע הזמן לבצע: לעשות שינוי בכל מה שקשור לטיפול בכספים ולחשבון הבנק, להחליט שאתם הולכים לממש חלום או שנים שמחכים במגירה כבר זמן רב ואולי כבר התייאשתם מלממש,  לעבור דירה או לקנות בית, לעזוב מערכת יחסים מרעילה, למסד קשר משמעותי, לצאת לנסיעה ארוכה בח'ול, ועוד תהליכים משמעותיים בחייכם שדורשים מכם אומץ החלטיות, נחישות, ולפעמים גם חוסר ברירה, כאלה שדחיתם עד כה כי עדיין לא הייתם מוכנים לבצע אותם.

חומר וכספים, טיפול בבעיות עומק, מאבקי אגו וכוח שעד עכשיו נמנעתם מלהכנס אליהם, וצורך להכנס לתהליכי התחדשות כדי לאסוף כוחות להתמודד עם מאבקי ההשרדות של החיים ואז לצאת כמו גדולים אל העולם שמכיר בכוחותיכם המחודשים – זו המשמעות של התהליכים שאתם נכנסים אליכם כעת, ואם תקשיבו לעצמכם ולאינטואיציה שלכם –  תצאו מחוזקים עוצמתיים ונוכחים בחייכם יותר מאי פעם.

כוכב אורנוס ששוהה עכשיו במזל שור ומביא איתו שינויים בחשיבה ובגישה תומך בכם, ומאפשר לכם למצוא שותפים לעשייה ולהתמודדות עם אתגרים גדולים שעומדים לפניכם עכשיו, כדי להצליח ולבצע – ובגדול.

 

 

 

מזל אריה

לנהל דיאלוג בגובה העינים – או לפנות את הבמה

שנה מאוד אינטנסיבית ורבת אקשן לפניכם, אריות: מצד אחד ממשיך כוכב אורנוס להכניס את הצורך הזה בשינוי והפעם יעשה זאת בעיקר לאלה מכם שנולדו בעשיריה השניה של המזל, ומצד שני – סטורן ויופיטר ששוהה בבית העבודה והמקצוע והביאו איתם שנתיים של צמיחה מקצועית ואפשרויות מקצועיות חדשות ולפעמים גם מחיר לא קטן אפילו בריאותי על ההשקעה הזו, שוהים השנה בבית הזוגיות והשותפויות שלכם, ומתרכזים כעת במילה אחת: דיאלוג.

גם האריה, כמו הטלה, הוא מזל ריכוזי למדי, אבל בעוד הטלה אוהב לעבוד באופן עצמאי האריה יכול לעבוד עם מעגל חברתי – בתנאי שהוא זה שמנהל אותו, מפיק אותו או עומד במרכזו: הוא זקוק יותר מכל להנחיל את דרך ההסתכלות שלו ואת השיטה שבה הוא פועל לאחרים, ומתקשה לעבוד במסגרת שאחרים קובעים עבורו.

ונראה שעל הצד הזה בדיוק עובדים הכוכבים השנה אצלכם. אורנוס למשל שוהה כעת בבית הקריירה, מיקום מרתק למי שיודע מה אפשר להפיק מהכוכב הזה, ומיקום לא קל למי שהתרגל לשהות במרכז הבמה באופן קבוע, וכעת נאלץ או לפנות אותה לטובת מציאות אחרת ולא מוכרת, או למצוא לו שותפים כדי לחלוק את זה איתם, או פשוט… לשנות גישה, מה שאומר שהצורך הזה להיות במרכז כבר לא חזק כמו שהיה פעם: אורנוס, על ידי כך שהוא משמיט את השטיח מתחת לרגלים, מאפשר לכם לבדוק זירות פעולה נוספות, ויציאה מאזור הנוחות והנוכחות היודעת כל שלכם, כדי לבדוק אפשרויות אחרות שבהם לא אתם אלה שקובעים את הטון אלא אנשים אחרים או החיים עצמם, ואולי גם מסגרת פעולה אחרת שרואה בכם רק חלק ולא את השלם עצמו, אלמנט שלכל אריה קשה לקבל מעצם הצורך הבסיסי שלו להוביל, אם במרכז הבמה או מאחורי הקלעים ומתחת לפני השטח.

בתחום הקריירה – אורנוס מפגיש אתכם כעת עם צורך חזק בשינוי אבל לא ברמה האישית. זה כבר לא אם תעמדו במרכז או לא, אלא איך, ואם לא – מי באמת קובע פה את הכללים? אריות רבים שהתרגלו לפגישות של אחד על אחד או לעמוד מול כנסים של הרבה אנשים, צריכים להתרגל עכשיו לטכנולוגיות חדשות כי אין ברירה: וידיאו, סלולרי ובעיקר זום ותכנות שמאפשרות לכם לפגוש אנשים אך לא פנים אל פבנים במציאות אלא על המסך הקטן – זו האופציה השנה להיות יעילים ואפקטיביים במיוחד, למרות המחיר לנוכחות הפיזית ולמחיאות הכפיים הממשיות שהאריה אוהב וזקוק להן..

אריות רבים ירגישו השנה שהצורך לעמוד במרכז הבמה מיצה את עצמו. בין אם המדובר בשחיקה אישית ורגשית או שינוי סדרי עדיפויות – הצד המוחצן הזה שזקוק לקהל מולו עובר כאמור תהפוכות השנה, וזה לא רק בגלל הטכנולוגיה שהפכה נוחה יותר בזמן הקורונה וכנראה היא כאן גם כדי להשאר: זה גם בגלל הצורך לבחון אפשרויות חדשות של ביטוי אישי, ושל האפשרות לבטא אותו בעולם שממול, אם בכלל. יתכן ועכשיו הרצון לצאת מאור הזרקורים ולהתמודד עם החיים האמיתיים – דבר שלעיתים הוא בחירה אישית ולפעמים חוסר ברירה בכלל הדרישות שמשתנות מצד החיים עצמם – מחזירים את האריות שלנו לפרופורציות, ובעיקר לקרקע שמתחת לרגלים, ללא ההוד וההדר שבעמידה מול קהל, או בעמידה בראש ארגון מוסד או כל מקום היררכי שבו אתם נמצאים בשליטה.

מכיון שהמדובר במזל השייך לקבוצת המזלות הקבועים היכולת להתרגל לכך עלולה להיות ארוכה יחסית לאחרים: האגו של האריה לעיתים נוכח יותר מאגו של אחרים, אבל לחיים יש את הדרך שלהם לשייף ולעגל ולהעמיד אותנו בפני עובדות שעם הזמן מתברר שהן אינן נוראות כמו שחשבנו.

פרישה של אריות – ובני המזלות הקבועים בכלל  כמו שור דלי ועקרב ןאריה כמובן – ממרכז הבמה ומתפקידי ניהול לטובת עשיית תוכן וחיי איכות – בסגנון כפרי למשל – או סגנון פשוט יותר ודורשני פחות שתמיד רצו לחיות ולא איפשרו לעצמם, היא תופעה שלא מתחילה השנה אלא הופכת משמעותית בשנתיים האחרונות, מזמן שאורנוס נכנס למזל שור ותתגבר גם השנה כשאורנוס יפעל בעשיריה השניה של מזל שור.

במקביל מאתגרים אתכם יופיטר וסטורן במעברם למזל דלי המאכלס את בית הזוגיות והשותפויות שלכם. מלך הג'ונגל שלנו שהתרגל להיות סוליסט ספק מאותגר ספק  נאלץ להתמודד עם מערכות יחסים של אחד על אחד, ובגובה העינים.

האריה לא רגיל להיות מאותגר על ידי מי שנמצא ממול: זה מכריח אותו לעשות בדק בית אמיתי, ולהתבונן במראה שהחיים מציבים מולו עכשיו בדמות מערכות יחסים דורשניות יותר, שותפויות עסקיות, בן או בת זוג חדשים או כאלה שהם עוברים עכשיו תהליך של עימות מסוג זה, ואפילו מול עצמו ומול דרישותיו שלו שהחיים לא מקבלים ומציבים לו אתגרים הפוכים: צוות, חלק ממערכת – או הביתה. ולפעמים זה גם הביתה כי לתפקיד שנתפר עבורו אין מחליפים, ואולי גם לא צריכים כאלה…

מערכות היחסים של האריות כעת ניצבות בפני אתגר אמיתי: פעמים רבות מה שהיה עד כה מתברר כלא טוב מספיק, וכדי להמשיך את הקשר צריך לשפר או לשדרג, ומלך הג'ונגל נאלץ לשנות משהו בעצמו: בסדרי עדיפויות, בגישה, או בהתנהגות שלו עצמו בקשר. כעת לא מספיק להיות צודק – כדי להמשיך את הקשר צריך קודם כך להיות חכם, וחכם זה לפנות מקום – אבל באמת – לפרטנר, בן זוג, שותף או בן ברית – כאלה שמרגישים שהם לא שווי זכויות בקשר והם זקוקים ליותר, ומהדהדים לך את מה שבעצם עובר עליך כעת: הגיע הזמן להשתנות.

כאמור, לאריות קשה להשתנות, אלא אם השינוי הזה כבר נמצא בתוכם, מבפנים, והוא מגיע בתהליך טבעי של אסימונים נופלים והארות תוך כדי היחסים. לאריות שהאסימונים שלהם בוששים ליפול קשה לצאת מעצמם ולהבין מה עובר על הפרטנר שממול, אבל עקשנות לסתום אוזנים ולתקוע רגלים בקרקע רק תחריף את הצורך בשינוי מצד הפרטנרים, והקשר יתנתק באופן כזה או אחר, עד שגם האסימון של האריה יפול, בשאיפה שזה לא יהיה מאוחר מדי..

סטורן ויופיטר עובדים חזק על בניית מסגרות  לקשרים: יופיטר עושה זאת דרך דיאלוג שמח עם פרטנרים אופטימיים שדרכם השינוי הוא רק טבעי, וסטורן עושה זאת אחרת, אם דרך מתן גושפנקא רשמית לקשר – חתונה או חוזה שותפות – או צורך לשנות דברים בגלל נוקשות יתר של האריה או של מי שנמצא מולו.

זהו זמן מצוין לשותפויות, שבניגוד לקשרים רגשיים אפשר להגדיר את תפקידו של כל אחד בקשר באופן מדויק, וכך לאפשר לאריה להכנס למערכת של שנים או יותר שבה אפשר להתמודד עם אתגרים גדולים יותר. אולם אם השלם אינו גדול מסך חלקיו והאריה או הפרטנרים אינם גמישים מספיק, הרי בסופו של דבר זה לא יחזיק מעמד: הדרך להפעיל זאת בחמה היא להבין לעומק את צרכיו של מי שנמצא ממול ולא לראות רק את הצרכים שלך, אחרת זה פשוט לא יעבוד. כל התהליך הזה עצמו הוא בית ספר נפלא לאריה שמוכן להפסיק לשאוג, לשבת לשולחן וללמוד לעומק את הכללים, או סיוט לאריה שמתעקש להיות צודק ולומר את המלה האחרונה, ועלול לשלם בסופו של דבר בניתוק הקשר כשהפרטנרים מגיבים בסירוב להשתנות ברגלים, ועוזבים.

 

 

 

מזל בתולה

לקבוע עובדות בשטח – ואז לעוף לפרח אחר

שני השינויים במצב הכוכבים שתפגשו השנה עשויים על פניו לגרום גם לכם קונפליקט מסויים, אבל בחשיבה נכונה ובשילוב כוחות ותכונות תוכלו בהחלט ליצור לכם שנה של קונספט מנצח שמחבר את תכונות האופי הבסיסיות שלכם עם המתנות שהכוכבים מביאים אליכם, ובאופן שקדני ויעיל גם לעלות פאזה.

נתחיל מהמעבר המשמעותי של השנה שלא הכרתם מעולם, לא כששני הכוכבים האלה עושים זאת יחד: זהו מעברם של סטורן הנוקשה ויופיטר כוכב השפע ממזל גדי השייך גם הוא ליסוד האדמה שממנו נהניתם בשנים האחרונות, למזל דלי השייך ליסוד האוויר.

השנים האלה עוברים למזל דלי המאכלס את בית העבודה והבריאות שלכם, שבאופן לא מפתיע הם ממילא בסיסטם של בני מזל בתולה ממילא. אבל השנה שני הנושאים האלה יודגשו במיוחד, ובמקביל גם יקבלו לא רק דגש אלא גם הזדמנויות ואפשרויות חדשות לשדרוג.

אפשרות לשדרוג התחום המקצועי בכלל ואת התפקיד שלכם בו בפרט עשויה לעלות השנה על הפרק, ואם אתם תהיו אלה שתיזמו זאת ולא תחכו לכוכבים – תקבלו רוח גבית מהם,  וזה גם יהפוך את זה לאפשרי יותר, ואפילו למעלה מזה.

יופיטר מרחיב את תחומי ונושאי הבית שבו הוא נמצא. כך הוא עשוי לאפשר לכם להתרחב לנושאים נוספים שמשיקים לתחום שבו אתם עוסקים עכשיו, להרחיב אפשרויות של צמיחה והתפתחות עסקית, ואפילו לחשוב על צמיחה כזו מעבר לים, כשהשליטה המתחזקת על הקורונה תאפשר זאת בהמשך השנה.

אבל לא מדובר רק בכך: מדובר ביכולת להגדיר מחדש את הכוון המקצועי שלכם מחדש, ללמוד ממה שעברתם בשנתיים וחצי האחרונות שהיו לא רעות בסך הכל מבחינתכם, ומעכשיו – לבנות קונספט חדש, ממוקד ומנצח, ולצאת לשנתיים וחצי אמביציוזיות וממוקדות מטרה כדי לאפשר לדברים לקרות, ובדרך שלכם, וזה, אם באמת תשקיעו בכך מחשבה לטווח ארוך תוך הפניית המשאבים הנכונים, רגשית מנטלית וכלכלית, עשוי בהחלט להפוך לסיפור הצלחה.

מבחינה בריאותית ופיזית – זהו זמן מצוין שמאפשר לכם להתחבר מחדש לגוף וצרכיו, להקשיב לו ממקום מדויק וחכם, ולפעול בהתאם.

לכן, אם המדובר בדיאטה, אכילה נכונה ומאוזנת, פעילות פיזית וספורטיבית ומתן לגוף את מה שהוא זקוק לו באמת ולא קיבלת בשנתיים וחצי האחרונות – זה בדיוק הזמן לקחת את עצמכם ואת הגוף שלכם בידים, ולשנות לא רק את הגישה אלא גם את הדרך שבה אתם מתייחסים אליו מעתה והלאה.

האלמנט הנוסף שמשפיע עליכם עכשיו התחיל לא עכשיו אלא ב 2018 – זה היה מעברו של אורנוס למזל שור, מעבר שמשפיע עליכם עד היום. נוכחותו של אורנוס תשפיע השנה בעיקר על אלה מכם שנולדות בעשירייה השניה של מזל בתולה: זהו זמן להתמקד לא רק במקום בו אתם נמצאים עכשיו, אלא לחשוב כמה צעדים קדימה, ולחשוב בגדול.

אורנוס נמצא עכשיו בבית הצמיחה וההתפתחות האישית שלכם, בתולות. האפקט הראשוני שלו הוא להביא איתו גישה שונה וחדשנית למודעות שלכם, כדי להצעיד אתכם באופן מודרני ועכשיו לא רק להווה, אלא גם לעתיד, בעיקר זה שמתרחש שנתיים וחצי מעכשיו.

הפילוספיה שנמצאת תחת החשיבה האורנית היא פשוטה, והיא מסתכמת במשפט אחד פשוט: לשנות את הקיים.

ואכן, הבית התשיעי מייצג את פילוסופיית החיים שלנו ואת הדרך שבה אנחנו מאמינים שניתן לצמוח אל העולם. אצל הבתולה הוא נמצא במזל שור. זה מזל שמאמין בגישה שמרנית ופשטנית באופן כללי, שדוגלת בעבודה קשה עקבית ומתמידה, ובתגמול כספי כלכלי והרגלי נוחות, אוכל טוב, וכמובן כסף ועושר כלכלי עד כמה שניתן.

בגדול, זו פילוסופיית החיים הקלאסית של המעמד הבורגני, ועקרונותיה מאוד ברורים: לשמור על הקיים, ורק לשפר את איכותו והנוחות שלו. ואז מגיע אורנוס…

דמיינו ילד שובב במיוחד עם לפטופ וסקייטבורד נכנס בטיסה אל תוך חנות רהיטים יוקרתית, מפיל רהיטים וחפצי יוקרה, עושה בלגן בחנות, ומשנה לגמרי את האווירה:  ממקום אכסקלוסיבי ופרוע, לערימת שברים של רהיטים וחפצי אמנות שבורים המפוזרים בכל מקום. בעל החנות המיואש תופס את ראשו בשתי ידיו: כל מה שעמל עליו מתרסק מול עיניו…

ובעל החנות הזו, אם לא הבנתם, הוא אתם. כל הערכים עליהם גדלתם וחונכתם מתחילים לעבור שינוי. אתם שלמדתם ועבדתם קשה כדי להגיע למה שהגעתם מגלים שיש לזה הרבה פחות ערך עכשיו מול למשל ילדון ששם סרטון ביו טיוב, רוכש לו מליוני מעריצים, ומרוויח פי מאתיים מכם אחרי כל השנים האלה שהשקעתם בלהתקדם בשטח שלכם, עקב בצד אגודל…

זה לא צודק! אתם מתרעמים. משהו לא נכון בסולם הערכים הזה… כל החברה מתפרקת.. אחח, איפה הזמנים ההם כשמלה הייתה מלה, וידעת שאם אתה עובד קשה תגיע לכל מה שתרצה אחרי עשרים שלושים שנה…

אבל זה לא רק הוא. גם המתחרים שלכם פתאום פותחים חנות באינטרנט, ובמקום להשקיע בקניית מלאי פשוט מעלים קטלוג ריהוט מרהיב עין עם תמונות רהיטים בו השקיעו סכום זניח, ובכל יום יוצאות ממחסן החנות משאיות כדי להוביל את הרהיטים הנמכרים בלי שהקונים בכלל יגיעו לחנות,וזה אחרי שהשקעת בחנות במקום המרכזי ביותר ולכן אתם גם משלם שכירות גבוהה יותר, במלאי שנמצא במחסנים, במזכירה ובמוכר שמראה לקונים את הרהיטים… זה לא הוגן!

נכו, אתה צודק. פילוספיית החיים של הטבע, אליו כולנו עדיין שייכים למרות שיש לא מעט ששכחו זאת, היא כזו: המציאות משתנה בלי הרף, ומי שלא משתנה ביחד איתה וקשוב לשינויים שהיא מביאה איתה – יוצא מהמשחק.

ומי אחראי יותר על השינויים האלה, הן באווירה הן בסדרי העדיפויות של החברה סביבנו ובשטח עצמו, יותר מאשר כוכב אורנוס עצמו, שדוהר בחנות שלך תוך שהוא מקשיב באוזניות למוסיקת ראפ ולועס המבורגר… ואתה אוכל את הלב.

אז זהו, שבמקום לאכול את הלב, אולי באמת הגיע הזמן להתרכז דווקא בו, בלב: להקשיב לו, לפתוח אותו לעולם כדי שירגיש את הדברים שקורים בו ויתאים את עצמו גם לריחות לצלילים לאקשן לקצב הדברים – ובעיקר לרוח השינוי שנמצאת מעל כל זה, ומכתיבה קצב אחר ממה שהורגלת, ואם לא תקשיב לו, איך אומרים? הלך עליך…

בקיצ – השנה הזו אתם פועלים בשטח עם הריגוש של יופיטר, אם הכללים והגבולות של סטורן, אבל… עם ההקשבה הזו לאורנוס שמסמל יותר מכל את רוחו של השינוי,ואת המקום שאם תרצו או לא תרצו, גם אתם הולכים אליו…

לזהות את התהליך, להיות קשובים לו, ולצמוח ממנו – זו בגדול התורה כולה. נשאלת השאלה אם אתם מוכנים ללכת עם האנרגיה הזו, או לנסות ולעצור אותה, דבר שהוא בלתי אפשרי, ואז…להיעצר בעצמכם.

רוצים לחשוב על זה? סורי, אין לכם זמן. התהליך כבר באוויר והוא קורה כאן – ועכשיו. פתחו את הלב, שימו אוזניות, וצאו לרחוב כדי להתחבר לקצב הדברים, העבירו הילוך, והיו חלק מהתהליך הגלובלי שהעולם כולו עובר.

 

 

 

מזל מאזניים

עולם החומר מול עולם הרוח, וקונספט חדש למלה אהבה 

שנתיים וחצי שהה סטורן הנוקשה בבית המשפחה שלכם, מאזנאים, כשיופיטר שהה שם שנה שלמה, והשנים הפכו את הבית והמשפחה לזירת הפעולה המשמעותית בחייכם בתקופה זו. ולמרות האופטימיות של יופיטר הם לא עשו לכם חיים קלים.

חלק מכם הצליח לקנות בית בתקופה זו, חלק אחר שינה את אוירת הבית או התחיל לעבוד מהבית, אחרים הרחיבו את המשפחה או בנו משפחה אחרי שהתחתנו וילדו ילד, או לחילופין שיפצו את הבית, כשהבוטום ליין הוא – הפיכת הבית לאזור פעולה משמעותי מבחינה אישית או מקצועית, או לחילופין מטרה להשגה או מיסוד היחסים במשפחה.

השפעתו של יופיטר לעומת זאת יכלה גם להיות העתקת מיקום המגורים לחו'ל, או שינוי האווירה בבית והפיכתה לאופטימית ושמחה במיוחד. מי שהרים את הכפפות שהשנים זרקו לו ומימש את מטרתו בנושאים אלה – הרויח.

כעת, חוברים השנים האלה ועוברים ביחד לבית החמישי שלכם, העוסק בנושאי הביטוי האישי שלכם בנושאי האגו והלב: אהבה, יצירתיות, ילדים, ומימוש הצד היצירתי שלכם באופנים שונים.

בגדול, זו בהחלט בשורה משמחת למאזנאים שלנו. השנתיים וחצי שעברו היו דורשניות ולא קלות, אבל כעת אפשר לשנות את סדר העדיפויות שלכם אחרי שמימשתם את מה שרציתם ולהתמקד באזור הלב… וזה לא יהיה בהכרח פשוט.

ראשית, אותה מלה בת 4 אותיות שגדולה מהחיים שקורים אותה אהבה.. מעברו של יופיטר לבית החמישי עשוי בהחלט לרמוז שאנחנו פתוחים כעת יותר מתמיד לאהוב או להיות נאהבים, והתחושה הפנימית הזו יכולה לגרום לפנויים שבינינו לעשות מאמץ ולמצוא אכן את הנפש התאומה הזו שכל מדורי הרכילות המתקתקים מבטיחים לנו שהיא קיימת אי שם, ושהיא ורק היא שווה את כל המאמצים שבעולם שנעשה כדי לחפש אותה, לאתר אותה, ולתת לה את המתנה הנפלאה בעולם – את לבנו הרך…

יופיטר כשלעצמו לא מביא אהבה, אבל הוא בהחלט מאפשר לנו לפתוח את הלב לקראתה, וכשהנעל מוכנה – הרגל מגיעה, נכון? או שהסנדלר מגיע… מה שבטוח שתהליך האופטימי הזה באמת עוזר לנו למקד את החיפושים בדמות המסתורית הזו, אבל זה לא בהכרח אומר שהחיפוש הזה יסתיים בהצלחה, כידוע, אבל לפעמים עצם החיפוש מתחיל תהליך שבסופו נוכל לממש את אהבתנו כך או אחרת, ויופיטר רק מתחיל אותו אבל זה לא אומר בהכרח שזה יגמר בשנה הזו, אלא זו בעיקר הצהרת כוונות מול היקום: אני מוכן לאהבה.

לפעמים ההצהרה הזו מספיקה כדי שהיקום באמת יעשה משהו בנידון, כך אומרים, אבל זה לא יקרה אם אנחנו נטמון ידינו בצלחת ולא ניצור קשר בטינדר או במועדוני ההיכרויות למיניהם: יופיטר עוזר למי שעוזר לעצמו, אם לא הבנתם עד עכשיו ממה שכתבתי עליו. יופיטר יכול להביא איתו גם פרטנר או פרטנרית לאהבה הקשורים לח'ול או שאופיו הוא אופי של תושב חו'ל, או אולי לא פרטנר ספציפי אבל בהחלט תקופה עם הרבה מגע סקס ושמחה בגוף שלנו ובביטוי האישי והרגשי שלו, גם אם אהבה אמיתית לא תצמח בסופו של דבר מכל זה.

יופיטר גם מאפשר לנו לבטא את היצירתיות שלנו בדרכים שונות ומגוונות: פרק הזמן הזה בהחלט מתאים ללימוד תחביב כמו ציור כתיבה או נגינה וכל מה שקשור לביטוי האישי היצירתי שלנו ולהשקעה ממשית בו, אלמנט שבהחלט מוסיף לאיכות חיי הרגש שלכם השנה.

יופיטר יכול לסמל גם את בואו של חבר חדש למשפחה, והילד יהיה בעיקרון בעל אופי דומה לזה של יופיטר עצמו: שמח, מואר ואופטימי בדרך כלל.

סטורן לעומת זאת אמור להביא איתו אהבה, אבל הוא בהחלט יכול לממש אהבה אם היא כבר נוכחת בחייכם כעת: אירוסין, נישואין, גירושין – כל מה שקשור להכרה רשמית או חוזית בקשר רגשי כזה או אחר, סטורן הוא זה שיכול לגרום לדברים האלה להיות מוכרים רשמית בפני החברה והחוק.

בנושאי התחביבים והיצירתיות: סטורן יכול לקחת את אלה צעד אחד קדימה. אם אנחנו רציניים בנושא הציור כבר פרק זמן – סטורן יכול לעזור לנו לקבל הכרה בכשרון שלנו דרך תערוכת ציור למשל, הוצאת ספר שכתבנו, מימוש סדנה שבנינו, ובעצם להפוך לרשמי כל מה שאנחנו יוצרים מתוכנו כולל סטרט אפ יצירתי, פטנט שאנחנו כותבים, או אפילו תביעה לזכויות יוצרים ממי שהשתמש במשהו שיצרנו ללא אישור.

מצבים כמו אימוץ ילד, הרחקת מאהב טורדני, ושימוש בחוק כדי להגן על מה שיצרנו – כל אלה גם הם נמצאים בפעילותו של סטורן כשהוא נמצא במיקום הזה.

לעומת מימושם של יופיטר וסטורן בנושאים של הבית החמישי, המאזנאים מקבלים במקביל גם נדוניה אחרת, קצת פחות קלה, אבל כזו שחלקם כבר הצליחו להכיר כך או אחרת בשנתיים שחלפו: זהו מיקומו של אורנוס כוכב השינויים בבית השמיני שלכם, בית המטמורפוזה וההתחדשות שלכם, בית שבו מתרחשים תהליכי עומק משמעותיים שמעבירים אותנו שלב בתהליך הגדרה מחודש של האגו ושל הצרכים העמוקים הרגשיים שלנו, וביטויים הרגשי או החומרי בשטח.

אורנוס בבית השמיני הוא לא חוויה קל לעיכול. נכון שהוא נמצא פה כבר שנתיים בערך, אבל פעולתו היא עדיין מסתורית ולא ברורה כלפי חוץ, וצריך להבין לעומק את פעולתו ומרכיביה במיקום הזה כדי לזהות תהליכים שאולי לא הצלחנו לזהות את מקורם עד עכשיו, ולא קישרנו אליו.

אורנוס בבית השמיני בודק לעומת מלים שהן משמעותיות במיוחד בחיינו,  ומתבטאות פעמים רבות בפחדים עמוקים שמכתיבים לנו דרכי התנהגות מסויימות שגם בולמות אותנו בפני הצורך ללכת עד הסוף במצבים מסוימים.

למשל… הפחד ממחסור. נכון, באופן קלאסי נהוג לחשוב שדווקא סטורן הוא זה שמפעיל את הפחד הזה, אבל אורנוס עושה זאת באופן אחר: הוא מנתק אותנו ממקורות ההזנה שלנו שנמצאות ממול, בבית השני שלנו.

הכוכבים פועלים בדרך כלל בסינכרוניזציה עם הבית שנמצא ממול. הבית השני הוא בית המשאבים שלנו, בית החומר והכספים, ואחת ממלות המפתח שלו היא המלה בטחון. אחד הפחדים הגדולים ביותר שלנו הוא ניתוק מהמשאב הזה, והפסדים כספיים פתאומיים יכולים לגעת בדיוק בפחד הזה ולהפעיל אותו בעצמו, ועל כך – אחראי אורנוס: הוא זה שסוגר את הברז דרך כניסה פתאומית ולא צפויה לאוברדראפט, הפסדים שנגרמים ממשקיע פזיז ולא אחראי (דמותו של אורנוס עצמו), שיקול דעת פזיז שגורם לנו לפעול באופן לא אחראי בנושאי כספים וחומר ובעצם לירות לעצמנו ברגל באופן בלתי מוסבר (אורנוס, כן כן..), תאונות דרכים פתאומיות, שברים ופציעות ואלמנטים שמוציאים אותנו ממעגל יצירת הבטחון ומראים לנו עד כמה המציאות בשטח היא פריכה, שבירה והפכפכה, ואם עמוק בפנים אנחנו לא סומכים באמת על עצמנו – אורנוס ישמח לאשרר לנו זאת על ידי משיכת השטיח בפתאומיות מתחת לרגלינו כשהוא מפגיש אותנו עם הפחד הזה ממחסור שכנראה מגיע לנו דיפ דאון, וגורם לנו להסתכל לו בלבן של העינים.

בל נשכח שכל זה לא אישי: אורנוס הוא בסך הכל כוח טבע שתפקידו ליצור את המשכיות הזרימה בחיינו, ומצבים של זרימה מתמשכת וחיובית לאורך זמן עלולים לתקוע את הזרימה הזו, ואם התהליך מתחבר לפחד הפנימי שלנו – זה בדיוק מה שנפגוש בתזמון מופלא ולא מודע של הפעולות שלנו עם גורמים חיצוניים בדמות שותף לא אמין, קניות גרועות, בזבוזי כספים מיותרים, וכל מה שגורם לנו להפסיד כספים כי יש מצב שעמוק בפנים לא מגיע היה לנו להרויח אותם מלכתחילה…

אורנוס ישהה במזל שור עוד 4 שנים בערך, וכדאי מאוד שנלמד תוך כדי התהליך הזה לזהות את הפחדים העמוקים ביותר שלנו ולהתיידד איתם, שכן אם לא נעשה זאת במודע, אורנוס עלול לעשות זאת עבורנו, וזה יהיה תהליך לא קל…

מה כן יכול להיות חיובי במיקום הזה עבורנו? אורנוס עשוי להביא איתו גם בונוסים מעניינים כמו למשל הברקות פתאומיות בחשיבה, פתרון בעיות באופן מרתק, ניצוצות גאונות כשאנחנו מנסים לבנות סטרט אפ שבנוי על רעיון חדשני,  ואת אותו משפט מוכר שאנחנו מכירים כה טוב: חשיבה מחוץ לקופסה…

אורנוס במצבים כאלה עשוי להציל אותנו ממצבים קשים באופן מעניין, בין אם מדובר בתאונת דרכים או במאבק משפטי קשוח או אדם שמאיים עלינו אופן כזה או אחר – כל מה שעשוי להביא איתו פתרון מבריק באופן פתאומי נמצא גם הוא כאן, ואם אנחנו זקוקים לפתרונות כאלה בתהליכים שאנחנו עוברים עכשיו, בחשיבה בבעיות טכנולוגיות או בחיפוש פתרונות למצבים נואשים – הוא בהחלט יכול להביא איתו תשובות, אם נסכים לפנות אליו ולא נוותר עד הרגע האחרון – הוא בהחלט אוהב לעזור לנואשים באמת, ולו רק כדי להראות להם שבסופו של דבר – הפתרון תמיד נמצא אצלנו, או בתוכנו: צריך רק להמשיך לחפש, ולא להתייאש.

בסופו של דבר, אורנוס בבית השמיני מנסה להתמיר את החומר שבבית השני לרוח ולצורך להתחדש בבית השמיני שממול: אם נוכל להתחדש דרך הבנה שהסיפוק החומרי הוא חסר משמעות ללא חיבור הרוח והערכים שבבית השמיני ממול, כי אז הבנת מיקומו של אורנוס והתהליך שהוא מעביר אתכם, יעניק לחייכם מלה שהיא הרבה יותר מאשר סתם חיבור בין המלים רוח וחומר: שם המלה הזו היא משמעות.

 

 

 

מזל עקרב

מערכות יחסים, בית ומשפחה: דיאלוג היא מלת המפתח

גם סטורן וגם יופיטר מגיעים ביחד לבית הרביעי שלכם, אחר שנתיים וחצי של פעילות בבית התקשורת שלכם, עקרבים.

בפרק הזמן הזה הרבה מאוד עקרבים עשו עבודה אמיתית עם כל מה שקשור ליכולת לדבר לשתף ובכלל להתבטא  ונפתחו אל העולם: העקרב הוא מזל מופנם למדי, וכעת כשנושא התקשורת גם מבחינת יזמות תקשורתיות מסוגים שונים ואפילו תקשורת אופטימית שהביא איתו יופיטר אפשר להמשיך לאזורי הפעולה הבאים.

בגדול, נראה שנושא היחסים חשוב במיוחד בשנה הזו שמתקרבת, ובאופן מעניין יוצא שהוא כולל השנה את שני סוגי היחסים המשמעותיים ביותר: יחסים בזוגיות – ובמשפחה.

מיקומם של סטורן ויופיטר בבית הרביעי שלכם המייצג את הבית והמשפחה, משמעותי מאוד עבורכם אם אלה הנושאים שחשובים במיוחד כעת בחייכם, ולשם אתם חותרים.

יופיטר מביא איתו שנה של אווירה שמחה לבית, ותחושת נעימות כמו שמחה ואופטימיות שמאפשרות לקבל החלטות שמחות הקשורות לנושאים אלה, למשל – קניית בית, שיפוץ בית או שינוי אווירה בבית לאווירה יופיטרית שמחה.

החלטה נוספת אפשרית שיופיטר שקשור תמיד להתרחבות מביא איתו – החלטה על הרחבת המשפחה ולידת ילד, או אפילו החלטה על בניית משפחה אם אין לכם משפחה משלכם, ויש לכם בהחלט פרטנר או פרטנרית שרוצים ומוכנים…

סטורן מביא איתו אווירה שונה לבית ולמשפחה. אחת מהאופציות היותר שכיחות שעלו ועולות השנה גם בגלל המצב בעולם – המעבר לעבודה מהבית.

זהו זמן טוב לנסות ולהעביר חלק מהעבודה שאתם עושים במשרד או במקום עבודה אחר, אל הבית עצמו. אם אתם עוסקים עצמאיים, הרי שההחלטה להעביר חלק מהעבודה לבית היא לא רק פועל יוצא של נוכחות הקורונה בחיינו, אלא גם של חדשנות טכנולוגית שמאפשרת זאת כעת. במקום לצאת למפגשי טיפול או למשרד אפשר להפגש דרך הזום, וכך לחסוך את הנסיעה בפקקים חיפוש החנייה וכו, ואף להיות יותר מדויקים ואפקטיביים מבחינת התוצאות.

הגדרה של אחד החדרים בבית כחדר עבודה או קליניקה גם היא עשויה להיות פועל יוצא של נוכחות סטורן בחייכם כעת, גם מבחינת חסכון כלכלי: עבודה מהבית הופכת להיות נוהג מקובל במקומות רבים כעת, וזה בהחלט חסכוני ויעיל למרות שגם לזה יש כמובן מחיר והוא לא קטן.

נוכחותם של יופיטר וסטורן בבית הרביעי שלכם הופכת בעצם את הבית לאזור הפעולה המשמעותי ביותר בחייכם כעת, ואם אין לכם בית אולי זה הזמן להתאמץ ולקנות בית או דירה, למרות שאווירת בית ומשפחה אפשר בהחלט לקבל גם בבית שכור: בית הוא קודם כל תחושה ואווירה, ואת התחושה הזו מביאים אלה שגרים בו, ולא שום אלמנט חיצוני אחר.

בעוד יופיטר וסטורן עמלים השנה לחזק את הקשרים המשפחתיים והקשר עם המשפחה בכלל, עושה אורנוס כוכב השינויים עבודה בכוון ההפוך בבית השביעי שלכם, שהוא בית מערכות היחסים הזוגיות והקשרים הקרובים.

אורנוס מטבעו הוא כוכב שמלות המפתח שלו כמו שכבר ציינתי, הן שינוי הסדר הקיים. ואכן, כניסתו של אורנוס לבית השביעי שלכם שהחלה בערך לפני שנתיים, הביאה איתה את הצורך להפתח ביחסים לאנרגיה אחרת שחושפת לעומק את טיב היחסים הקיימים, ומאפשרת שינוי למקומות הזקוקים לשינוי הזה.

במצב שכזה נוכל לראות לא מעט זוגות שבפעם הראשונה מעזים לחשוב שהיו רוצים לחיות בנפרד כלומר להתגרש או לעזוב את הבית, וזה קורה כאשר מערכת היחסים אינה בנויה על תשתית כנה ואמיתית, ועל יחסי אמון קבלה ונתינה ברמה מספקת של שני בני הזוג.

כשאורנוס נכנס לתמונה, משהו משתנה במשוואה: לפעמים אחד מבני הזוג מעז לבטא את חוסר הסיפוק שלו בקשר, אלמנט הגורר את בן או בת הזוג לתחושת פחד מנטישה, והתגובות בהתאם. אולם לפעמים דווקא הכרזה אמיצה של אחד מהשנים על חוסר שביעות רצון יכולה לגרום לשנים לפתוח את הדברים לעומק, לנקות משקעים רגשיים שהצטברו, ולצאת לדרך חדשה שבנויה על אמון וקבלת האחר וצרכיו באופן מלא ומספק יותר, כאשר התהליך הזה עובר לפעמים דרך טיפול זוגי, או טיפול פסיכולוגי שמאפשר לשנים לבטא בקול רם את מה ששמרו בבטן, לקבל הכרה במצוקתם, וכך להחליט לשדרג את איכות הקשר, או במקרים קיצוניים פשוט לשחרר ולעזוב את הקשר, ולאפשר לשנים למצוא לכם קשר איכותי ומספק יותר.

אולם חשוב לציין שאם הדברים הם אכן בנויים היטב ועל יסודות רגשיים מוצקים, הרי שפעולתו של אורנוס לא בהכרח תביא לפירוקם, ולפעמים אפילו להיפך: תביא איתה הבנה עמוקה למשל לצורך במינון גבוה יותר של ספייס וחופש אישי בין בני הזוג, יציאה של כל אחד מהם למסע פרטי משלו של צמיחה אישית דרך קורסים וסדנאות למיניהן, ולפעמים אפילו בנייה של עסק משותף, ששני הצדדים ירויחו ממנו, ועדיין הזוגיות שלהם לא תיפגע.

אורנוס ישהה במזל שור עוד ארבע שנים פלוס מינוס, ויאפשר לכם לפתוח את מה שסגרתם עד עכשיו כדי לשפר את הקשר ולהתמודד עם הצורך בשינוי ובחופש אישי כמו גם באמון ובכנות ממקום כן ואמיץ יותר, או.. להמשיך הלאה.

השנה לפחות, המפגש עם סטורן ישפיע בעיקר על אלה שנולדו בעשיריה השניה של מזל עקרב, אחרי שאלה שנולדו בעשרת הימים הראשונים שלו מסיימים השנה את תהליך ההיפתחות לאנרגיה האורנית, מסיקים מסקנות, ומקבלים החלטות בהתאם.

 

 

 

מזל קשת

לצאת אל המרחבים, אך לא לשכוח לתרום לקהילה

נראה שלפחות אצלכם קשתים, אפשר לומר שהשנה אתם יוצאים מסגר לא קל שהייתם בו בשנה הקודמת, סגר שאולי גם לימד אתכם לא מעט על היכולת המעשיות שלכם ליצור מציאות פרקטית למרות שהנפש הקשתית, כמו תמיד, מחפשת את המרחבים…

להכניס נפש חופשיה כמו נפשו של קשת מצוי זה ממש פשע, אלא אם צפון איזה בונוס מסתורי בסופו של התהליך הזה, בונוס שיעשה את כל הכובד הזה לשווה מבחינת הערך המוסף שהקשת יקבל.

ואכן, יופיטר שליט המזל שלכם שהה במזל גדי המאכלס את בית החומר והכספים שלכם בשנה שעברה, והנמלים של המזל השקדן הזה הכריחו את הצרצר הקשתי לשים בצד את הכינור, ולהתמסר בחוסר חשק בולט לנעשה בחשבון הבנק שלו, כדי שגם הרגלים התומכות בכנפיים ובכינור לא ישארו באוויר…

אין ספק ששנתיים וחצי של סטורן שנה של יופיטר שליט המזל שלכם ועוד כמה שנים של פלוטו שעוד ישהה שם כשנתיים, לימדו דור שלם של קשתים חופשיים פרק מעשי מאוד בצד הפרקטי של החיים, ובראייה למרחוק אפשר גם לומר – וטוב שכך…

שכן, עכשיו כשיופיטר שליט המזל שלכם מתחיל לתת גז במזל דלי ואחר כך למזל דגים, כל הידע הזה שצברתם בפרק הזמן הזה יאפשר לכם לא רק לזהות הזדמנויות לצמיחה ופעולה אלא גם אחר כך לדעת איך לנצל אותם באופן מעשי מעבר לאופטימיות ולשמחה שאתם מביאים אתכם לכל מקום: החופש האמיתי הוא חופש בגבולות מוגדרים היטב, אמר פעם חכם סיני עתיק, ואולי בעצם לא כל כך סיני ובטח לא כל כך עתיק, במחשבה שניה… והוא בהחלט ידע מה שאמר.

שהרי הקשת הוא אלוף בלבזבז את האנרגיה המרחבית השמחה שלו על הרבה הסחות דעת מסוגים שונים ולו רק בגלל החשיבה האסוציאטיבית שלו שמובילה אותו בלי גבולות לחקור את מה שקורה ולא תמיד להתמקד במה שיש שמושך אותו אל שולחן העבודה, אלא על מה שיצירתי מלהיב ורצוי שהאנרגיה היופיטרית השמחה הזו מובילה אותו לשם באופן טבעי כל כך, ובלי גבולות…

גבולות. כן, זו מלת המפתח שהיתה חסרה לכל כך הרבה קשתים, עד שהכוכבים הביאו אותם לטירונות של סטורן, ומשם הם יוצאים עכשיו מסופרים מגולחים ועם מדי א', ועם כמה לקחים לחיים שלקחו איתם מהשנתיים וחצי האחרונות, ואת אלה הם הולכים קודם כל לנסות ולהשקיע במזל דלי המאכלס את בית התקשורת שלכם, ולפתוח ערוצים חדשים של חשיבה השקעה ומרחבים עם אנשים חדשים, עולמות לא מוכרים, יזמות תקשורתיות חדשות, וכל זה עם הרבה שמחה של שחרור מהסגר הסטורני הזה, וציפיות מרחיקות שחקים לכבוש את העולם…

אלא שהשנה הזו עדיין לא נפתחת בקלות כזו: יופיטר עדיין מלווה את סטורן בשבוע הראשון של ינואר, לפני שהוא פותח מבערים עוזב אותו ומתחיל לטוס כמו ציפור ששוחררה מהשבי לאורך כל מזל דלי, מסיים את המסלול בחודש מאי, עובר למזל דגים, ובאוגוסט חוזר להשלים את המלאכה.

אז איזה חוויות מכין לכם יופיטר בשנה הזו? בעיקר חוויות של גילוי מחודש של האנרגיה השמחה שלכם, של מעוף הכנפיים שלכם שהיו כלואות זמן רב כל כך וכמעט התאבנו שם, ושל מפגש עם ים של אפשרויות חדשות אנשים חדשים סיטואציות לא מוכרות ואזורי פעולה שרק מצפים למשב הכנפיים שלכם…

אבל זה לא כל כך פשוט, בגלל עובדה קטנה אחת: לא רק יופיטר עובר עכשיו וישהה בבית התקשורת שלכם, אלא גם כוכב סטורן הנוקשה, עוקב אחרי מעופו של יופיטר השמח מלמטה כדי לנסות ולתקן את השגיאות במעופו ואת ההחלטות האימפולסיביות שלו.

סטורן רואה את כנפיו המתרחקות של יופיטר לעבר האופק, אבל הוא רק מחייך לעצמו את חיוכו הקטן והמוכר בזוית הפה: הוא יודע שבסופו של דבר גם הוא יעבור על מסלולו של יופיטר בשנתיים וחצי הקרובות, יתקן את הטעון תיקון, ישים גבולות מוגדרים היטב במקום שבו הם נזקקים, ויחזיר את איש הציפורים אל הקרקע אבל לא ממקום מקרקע ומכביד, אלא ממקום בוגר ואחראי כאחד שלמד את הלקחים שלו כבר שנתיים וחצי ועכשיו הוא יוצא לטיסת הסולו הראשונה שלו כדי לנסות את כוחו, יודע שסטורן תמיד יהיה בעקבותיו כדי לשפר ולשדרג את החלטותיו של חניכו המצטיין, ועוד עשרים שנה הם יפגשו שוב, לסבב נוסף…

האופטימיות שמביא איתו יופיטר השנה לבית התקשורת שלכם מביאה איתה שפע של היכרויות חדשות ומעניינות כמו גם שפע של אנשים סיטואציות ואפשרויות להרחיב אופקים ואזורי פעולה, ולתת לשמחה שעד עכשיו היתה סגורה בפנים לצאת אל העולם.

אבל מעבר לשמחה, יש גם צורך למצות את האפשרויות החדשות שלכם כי למצות את הפוטנציאל התקשורתי הזה גם בשטח מבחינה מעשית, טכנולוגית וחברתית, ופה סטורן נכנס לתמונה עם סדרת הסכמים שיתופי פעולה חברויות קולגות מקצועיות ואנשים שיכולים להתחבר לציפור היופיטרית, להשלים אותה מבחינה טכנית ופרקטית, ולהפוך את אנרגיית הצמיחה הזו למשהו מעשי שיוכל להחזיק מעמד גם כשיופיטר ימשיך הלאה למחוזות אחרים.

ובזה – סטורן יעשה את המכסימום, ויתרום לכם לא מעט בחשיבה המעשית שסיגלתם לכם בשנתיים וחצי שחלפו, וביכולת שלכם למצות כל אפשרות שתיקרה עד דרככם באופן מקסימלי. בשאיפה.

אורנוס שוהה זה כשנתיים בבית העבודה והמקצוע שלכם, וגם השנה הוא ממשיך לנוע במזל שור כשהוא מפגיש את הקשתים שנולדו בעשייה השנייה של המזל הזה, עם מציאות מקצועית שונה מאשר התרגלו.

ואכן, אורנוס מביא איתו את בשורת השינוי גם לכאן. מזל שור הוא זה שמאכלס את בית העבודה של הקשתים, אבל אורנוס מביא איתו את הצורך לא לפעול באופן קונבנציונלי ומוכר, אלא לעשות דברים אחרת, בחשיבה ובגישה שונות.

לא מעט קשתים מוצאים את עצמם בתקופה הזו וגם בשנה שעברה במצב מוזר, כאילו בין עבודות או במצב של עזיבת מקום עבודה אחד שלא גרם לכם סיפוק או ועדיין לא מצאתם את מה שכן גם ילהיב את הנפש הקשתית וגם יביא איתו לחם וחמאה בסופו של יום: להיות גם קשת וגם להכיל את אורנוס חסר השקט בבית המקצועי שלכם, זה לא פשוט.. היכן הקרקע כשצריך אותה? סטורן, איפה אתה?

אבל זהו, שאורנוס שמשמיט את קרקע מתחת לרגליכם עושה זאת כי הוא יודע שאם תהיה שם קרקע אתם תבחרו באפשרות הקלה, ולא תנסו לממש את עצמכם באופן מלא דרך יזמות אישיות חדשות, שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים, וגישה פתוחה לגמרי שמאפשרת גם מהפך חשיבתי בנושאי כספים וגם בתחום המקצועי בכלל.

מיקומו של אורנוס במיקום הזה לא בהכרח אמור לגרום לכם להתעופף חסרי ישע באויר עד שתמצאו משהו שמעניין אתכם: הוא גם מאפשר לכם להתמקד במה שכבר קיים עכשיו, ורק לשנות את זוית הראייה, את הגישה, את תפקידכם המקצועי, ואת הדרך בה אתם רואים וחווים את המיקום הזה, והופכים אותו מעבודה קונבנציונלית לסוג של מיזם שגם חשיבה חברתית בצידו, וגם מה שמחבר אתכם כעת לאנרגיה של העולם בכלל עם האווירה של מזל דלי עליו גם שולט אורנוס, ובמקום להמציא את הגלגל – משנה רק את הקונספט שלו, ועוזר לכם לחוות אותו בגישה שונה ובפורמט אחר.

זה לא יהיה בהכרח קל, אבל בכל מקרה ברגע שתבינו את העיקרון שטמון במה שאתם חווים עכשיו ותתמסרו לתהליך זה בהחלט יהיה מעניין.

הבית השישי עוסק לא רק בנושאי עבודה אלא גם בנושאי בריאות. גם כאן אורנוס יכול להביא איתו את בשורת השינוי. למשל… קונספט חדש לכל נושא הבריאות.

כאן למשל אפשר לבנות מחדש קונספט הכולל צירוף של אכילה מודעת מסוג אחר בשילוב של פעילות פיזית וספורטיבית. כאן אפשר למשל ללכת על אכילה טבעונית או פליאו – כל מה שיש הגיון וחשיבה מאחוריו, שיכול להתאים אישית לצורת החשיבה שלכם. פשוט להתאים את כל מה שקשור לנושאי מזון ואכילה לקונספט מנטלי שיש ידע והגיון מאחוריו.

זהו גם זמן לצאת לפעילות פיזית וספורטיבית במינון גבוה יותר, פעילות מבוקרת ומתוזמנת בחדר כושר, למשל.

הבית השישי הוא גם בית שירותי. אם אתם עובדים עם אנשים, מטפלים, יוצרים סדנאות או מעבירים מידע המביא תועלת לבני אדם – זהו זמן לשלב טכנלוגיה בדרך שבה אתם מעניקים עכשיו שירות: עבודה בזום למשל חוסכת לכם מקום וזמן וגם פגישות אישיות של אחד על אחד.

כל מתן השירות שלכם יכול לקבל עכשיו פורמט חברתי יותר. למשל לעבוד עם קבוצות וחברות במקום עם בודדים, יוצר פורמט שהוא גם חסכוני יותר מבחינת העלויות וההשקעה שלכם מצד אחד, וגם מעניק שירות איכותי לכמות רבה יותר של אנשים בו זמנית.

גם נתינה חינמית במדיה היא דרך להשיג עכשיו כמות רבה יותר של לקוחות, וגם לתת קצת יותר מעצמכם ובמקביל לחשוף את עצמכם לקהלים חדשים שיכולים ליהנות מהשירות שלכם מומלצת עם התפיסה האורנית הלא אישית  והקבוצתית.

 

 

 

 

מזל גדי

תפיסה חדשה של נושאי חומר ומשאבים , ופורמט יצירתי של הלב

לרבים יש את התחושה שכששליט של מזל מסויים נמצא במזל שלו עצמו, זה אומר שהוא במיטבו ושהמזל שלו נהנה ממנו במיוחד בזמן שכזה…

אבל כשהמדובר בסטורן, אין טעות גדולה מזו.

מזל גדי הוא בעיקרון מזל קשוח למדי. זה הקרדינל של האדמה, מה שאומר שתסמיני היסוד הזה יתבטאו בו באופן מכסימלי ומודגש, לטוב ולרע: השאפתנות, האמביציה, הביקורתיות השיפוט והקושי לבטא רגשות חמים ורגשות בכלל הם שם דבר: כשכוכב כמו יופיטר שוהה במזל הזה, נראה שכל זה עובר תהליך של ריכוך מסויים, של גישה אופטימית יותר ואפשרות של צמיחה פנימית מואצת.

אולם כשסטורן נמצא כאן הרי שהשופט הסטורני הפנימי שממילא קיים אצל כל בן מזל גדי, מוצא לו שותף פעיל בדמות של סטורן עצמו, והשנים האלה לא עושים חיים קלים לגדיים בלשון המעטה: הפרפקציוניזם הגדיי בא עכשיו לביטוי באופן עוצמתי יותר, הצד ההישגי הופך משמעותי יותר, וגם הקשיחות מתחזקת בהדרגה וגדי קשוח לא בקלות יוותר על החומות כידוע גם כשהוא משנה סגנון סטייל ואווירה כשסטורן עובר למזל דלי…

מזל דלי מאכלס את בית המשאבים שלכם, ונושאים כמו כספים וכל מה שקשור אליהם הופכים משמעותיים יותר. כשהמדובר בכסף – בדרך כלל לא צריך לדאוג כשהמדובר במזל גדי. בני ובנות המזל הזה מודעים לנושא החומר והכסף כבר מגיל צעיר, ולא תמצא כאן בזבזנים גדולים אלא אם יופיטר או אורנוס מעורבים באופן אקטיבי במיוחד בנעשה במפת הלידה של האיש.

אבל כשהמדובר בבית המשאבים והכספים שנמצא במזל דלי, סגנון הפעולה הזה הוא שונה. כעת כוון הפעולה הוא החוצה, מה שאומר שהגדי לא יתעקש לחסוך עכשיו – תמיד יחסוך חלק מסויים אבל כעת זה יהיה מן הסתם חלק קטן יותר – אלא יחפש לו אפיקי שיווק והשקעה קצת שונים, כשהדגש אולי לראשונה מזה תקופה מאוד ארוכה לא יהיה בסגנון שמרני דווקא, אלא באופן מוזר פתוח מאפשר ואפילו לוקח סיכונים מסוימים, כשהכסף בעצם מסמל את הצורך להיות מעורב באלמנטים חדשים שאין לו דרך אחרת להיות מעורב בהם, בעיקר כאלה הקשורים לעולם החברתי, למדיה ולתקשורת, או לטכנולוגיות מתקדמות, סטארט אפים, או מיזמים שתורמים לחברה.

זו אולי הפעם הראשונה שבה הגדי שלנו ישתמש בכסף לא רק כמטבע שמייצגת תגמול או כוח קנייה, אלא כערך קצת שונה הקשור לכל הנושאים שהזכרתי ושבעקיפין הגדי עשוי להתחבר אליהם דרך הכסף באופן כזה או אחר, גם כי הסקרנות שלו כעת רבה יותר גם בגלל שהותו של יופיטר בבית הכספים שלו וגם בגלל סקרנות לתהליכים שמתרחשים עכשיו בעולם ושהכריחו אותו בשנה האחרונה לצאת קצת מעצמו וממגדל השן המופנם שלו ולהגיב על מה שקורה באופן כזה או אחר, וכך גם לרצות להיות מעורב יותר בתהליכי קבלת החלטות ובגלל הרצון שלו להשפיע שמתגלה במפתיע, ולזרום עם מה שקורה בעולם ועם המגמות ששולטות יום בתקשורת ובמדיה.

בנושאי חומר וכספים השינוי הזה יכול להתגלות בגילוי אמצעי השקעה נוספים על אלה הקיימים. השקעה בקריפטו ובביטקוין למשל, במניות של חברות טכנולוגיה חדשות ופחות מוכרות, ואפילו במיזמים חדשניים – הגדי שלנו יוצא קצת מעצמו ומסביבת ההשקעות המוכרת ומנסה לחוש את הדופוק בעולם ולהתכוונן לפיו, ולאו דווקא ללכת על הבטוח והמוכר, לשם שינוי.

מיקומו של אורנוס בבית הביטוי האישי והאגו שלכם תומך גם הוא במגמה הזו. אורנוס מביא איתו צורך ייחודי לביטוי אישי שהתחיל בעצם לפני שנתיים כשעבר למזל שור, והביא איתו אנרגיה חדשה של צמיחה לבית היצירתיות וביטוי האגו שלכם, גדיים.

זהו מעבר מוזר ומעניין כאחד. הגדי מאופיין בדרך כלל כמזל שמרן שלא נוטה לקחת סיכונים מכל סוג שהוא, בודאי לא בנושאים כמו חומר וכספים, אבל אורנוס מביא איתו את המגמה ההפוכה: צורך בריגושים הנובעים דווקא מהליכה שלא בתלם ולא במישורים קונבנציונליים מוכרים.

הקונפליקט הזה יבוא לידי ביטוי כששתי המגמות יכנסו בחייכם לעימות זו מול זו, המוכר מול הלא ידוע והישן מול החדשני, והשנה הזו תהפוך בסופו של דבר למעין תמהיל מעניין בין השנים, כשפה ושם הגדי יתפקד אפילו לא דווקא ממקום הסטורני המוכר, אלא יותר כגדי שמנסה להכיר את העולם העולם הדליי והאורני מקרוב, בנסיון להיות אפטודייטי עם היד על הדופק, במקום להשען על עולמו המוכר והישן.

לא נשכח שהבית החמישי שבו נמצא אורנוס מייצג גם את הצד הרומנטי, וכל מה שקשור לאהבה. לא אופתע אם אשמע שלעולמם של כמה וכמה גדיים תתפרץ אהבה אורנית חדשה, מרגשת מלהיבה וכמובן בלתי אפשרית למימוש ארוך טווח (ובזה קסמה כמובן…). בשפה של החבר'ה יכולים לקרוא לזה אפילו סטוץ, אירוע שלהרבה גדיים שמרניים עלול להיות אפילו מפחיד בחוסר הודאות שבו…

בדיוק באותו אופן רק בהפוך על הפוך, אורנוס מאפשר לגדיים לסיים מערכות יחסים רגשיות שמיצו את עצמן אפילו מבחינת פוטנציאל, ולהרגיש שוב חופשיים ופנויים… לאהבות אורניות חדשות, והפעם מהסוג המלהיב יותר והמחייב פחות.

זה נכון גם לגבי אופן הבילוי הגדיי שגם הוא יכול להשתנות כעת, עם מיקומו של אורנוס בבית ההנאות שלכם, כמו גם יכול להיחוות שינוי עכשיו באופן שבו מתבטאת היצירתיות שלכם, והחופש החדש ליזום ליצור ולבדוק אפשרויות חדשות של ביטוי אישי בכלל, כולל תחביבים שמזמן רציתם לנסות ולא ניסיתם, ומפגש עם אנשים יצירתיים ושונים מאוד מעולמכם המוכר, שיכולים להביא איתם השראה וגישה יצירתית לעולמות שאינם מוכרים לכם.

אפשר בהחלט לומר שהתפיסה המסורתית של הבית החמישי כבית המבטא את האגו וביטויו האישי, מקבלת ביטוי שונה מאוד בגלל נוכחותו של אורנוס, שמנסה לעשות פה את הבלתי אפשרי: לבנות פורמט חדש לביטויו של הלב…

 

 

 

מזל דלי

קורס תעופה מזורז למתחילים, ופרשנות חדשה למלים בית ומשפחה

אין ספק: אתם הם אלה שנמצאים כעת במרכז העניינים, דליים, כשהמעבר של סטורן ויופיטר למזל שלכם משפיע עליכם וגם על שאר המזלות בסדרת המזלות הקבועים, שור עקרב ואריה.

ההשפעה הזו החלה בעצם לא מזמן, עוד לפני שסטורן ויופיטר נכנסו למזל שלכם, אבל מהיום אפשר להתחיל להבחין בה בבירור גם בשטח, בעיקר אלה מכם שנולדו בשבוע הראשון של המזל.

נתחיל מיופיטר, כוכב השפע. לפני 12 שנים שהה יופיטר במזל שלכם, הביא איתו את בשורת השפע שלו, איפשר לכם לזהות הזדמנויות נאות להתפתחות אישית, ולהתחיל מעגל מעניין של צמיחה והתפתחות של 12 שנה, וכעת הוא מגיע כדי לשאול מה קורה, היכן אתם עומדים, ואיך אתם סוגרים את המעגל הזה שהתחיל אז, עם איזה כלים מוכנות אמביציה ומוטיבציה… אז איך אתם מתכוונים לענות לו?

יופיטר מביא איתו גישה אופטימית שהבוטום ליין שלה הוא שתי מלים: הכל אפשרי. ואכן, מבחינת האפשרויות שעומדות כעת לפניכם, נראה שדי הרבה אפשרי באופן כללי, כשאתם מצוידים באופטימיות של יופיטר, ובהתעוררות שאתם חווים אחרי השנתיים וחצי שבהם שהו להם גם יופיטר וגם סטורן מאחורי הקלעים, במזל דלי, השתמשו באופן מסויים בפחדים שלכם עצמכם בכדי לעצור אתכם, כשהפחד העיקרי הוא הפחד מהעוצמה האישית שלכם: לשחרר אותה, להשתמש בה, לרוץ קדימה ולא לעצור.

אבל זה הפחיד רבים מכם, בעיקר כי בתחושה שלכם לא היו לכם את הכלים הנכונים, והשנה הזו של הקורונה הסיטה את תשומת הלב מהעיקר אל הטפל, והיה לכם קשה לרכז את כל האנרגיה הזו במקום אחד ולפרוץ קדימה.

אבל.. עכשיו זה אפשרי. זהו, אין יותר תירוצים. כעת הכל פתוח, ושני כלים נפלאים להתפתחות וצמיחה מונחים על השולחן בסלון או בחדר העבודה שלכם, שני ארגזי כלים שיעזרו לכם במשימה.

הכלי הראשון כאמור הוא יופיטר. המתנה שהוא מביא איתו זו את האנרגיה העוצמתית שלו, אנרגיית צמיחה אופטימית וחזקה, שמאפשרת לכם לחזור להתלהב ולהתרגש מחדש, להתמלא מחדש בתשוקת המרחבים חסרת הגבולות שיש לקשת עם חוסר הגבולות והגישה האוניברסאלית הגלובלית של הדלי,  וכששתיהן רצות קדימה ביחד קשה לעצור אותן: המקום היחיד שיכול לעצור הוא מכשולים שהמציאות הפיזית עלולה להערים עליכם, אלמנט שהוא בדרך כלל לא מעצור אמיתי לאורך זמן, ו… אתם עצמכם.

הכלי השני הוא סטורן הפרקטי. הנוקשות שלו בגדול היא רק כסוי ליכולת שלו ללמד אותנו את עובדות החיים ממקור ראשון, כשהוא ישים את הדגש בשנתיים וחצי הקרובות על היכולת שלכם לבנות לכם בסיס פעולה חזק ויציב לעשייה מכל הסוגים, ובעיקר קביעת עובדות בשטח שעליהן נוכל להשען, ומהן לצאת למסע כיבושים נוסף.

השילוב של השנים האלה לא יוצר קונפליקט בין שתי אנרגיות שונות. להיפך: הוא יוצר סינרגיה מופלאה בין הצורך לרוץ קדימה בגלים של השראה שמחה ותשוקה, לבין הצורך לתת לכנפיים האלה שרצות קדימה גם רגלים שעומדות איתן על הקרקע, על בסיס פעולה מעשי ויציב, שמאפשר לכם לחלום ולממש בו זמנית בשנה הקרובה כשיופיטר שוהה במזל שלכם.

החוויה היופיטרית אמנם מתחילה השנה הזו, אבל היא לא תפסק בשנה הבאה: הדלתות שאתם פותחים השנה בעזרתו של יופיטר ימשיכו להשאר פתוחות גם כשיגיע בשנה הבאה לבית החומר והכספים שלכם, ויעזור לכם לממש את הרעיונות והיזמות ולתרגם אותם לעובדות, לחומר ולכסף.

סטורן מתאים בדיוק לסיטואציה שבה הרוח חוזרת והופכת אנרגטית יצרית ומליאת תשוקה: הוא יודע להפוך את הסיטואציה הזו לתלת מימדית על ידי בניית גדולות מוגדרים לפעילות הזו: עבודה חדשה ומאתגרת, מיזם מדליק, סטרט אפ שבנו על רעיון חדשני, טכנולוגיה מעניינת… כל אלה ועוד יכולים להפוך למעשיים ויותר מזה כשסטורן נמצא בדיוק במקום כדי לתרגם את כל זה למעשים, לאתגרים מקצועיים, ליזמות פרקטיות, ולשורה תחתונה מלהיבה ורווחית לא פחות.

כל שנשאר הוא להשתמש בחכמה בשילוב הזה, לא להסתנוור משפע האנרגיה הפתאומית ולרוץ מהר מדי, אך מצד שני אם אתם אחרי תקופה לא קלה – לא לצפות שדברים יקרו בין לילה כשהגישה היא פסימית בגלל נסיון העבר הקרוב הקשה: תנו לדברים לשקוע, להצטלל, לקרום עור וגידים בתוככם, ולעובדות בשטח להווצר בהדרגה, במקום לרוץ כבר עכשיו ולהכריז עליהן בקול מול העולם.

אז.. מורידים ציפיות, ומאפשרים לתהליך לצמוח באופן טבעי, כמו שצריך וראוי.

מיקומו של אורנוס שליט המזל הדלי בבית הרביעי, בית המשפחה, מראה שבעוד בזירה אחת יש אווירה אנרגטית של צמיחה והתלהבות עם יופיטר ואפילו עם סטורן, הרי שדרך פעילותו של אורנוס עלולה להביא איתה בבית הרביעי אפקט שונה לגמרי, ואפילו עלולה לגרום לקונפליקט מסוים.

הבית והמשפחה הם אזורי הפעולה הם באופן מסויים אחד המקומות האינטימיים והאישיים ביותר שלנו, ותפקידם בין היתר הוא לאפשר לנו מידה מכסימלית של חום, ביטחון ושייכות, ובמלה אחת – תחושה של בית…

אבל כשאורנוס נמצא כאן, והוא כאן כבר כשנתיים, הדברים הם שונים באופן שבו האנרגיה שלו מיתרגמת עכשיו לעובדות בשטח, או יותר נכון משנה את העובדות בשטח, כי כמו שכבר כתבתי אורנוס מביא איתו את בשורת השינוי, ושינוי אומר שלפחות בתקופה מסויימת תחושות הבטחון והשייכות יעלמו עד שהם ייבנו מחדש באופן כזה או אחר: עד אז אנחנו חשופים לזעזועים מסוגים שונים, אלמנט שלא קל בעיקר כשיש חלקים אחרים בחיינו כרגע שנמצאים בתהליך של בנייה חוויה ריגוש וחיבור אנרגטי מחדש למשהו שהיה  ואבד והנה – חוזר שוב לתמונה…

המלים אורנוס ובטחון לא ממש הולכות ביחד, בעיקר כשהתהליך האורני עוסק בשמיטת השטיח מתחת לרגלנו כדי לגרום לנו להבין שהשטיח הזה מיצה את תפקידו, וכרגע אנחנו זקוקים לשטיח חדש, ואולי בכלל לקרקע מתחת לרגלים ולא לשטיח? ואם לקרקע – קרקע יציבה מאוד שלא תזוז כשאנחנו מתרגלים את יסודות התעופה המחודשת עם כוכב יופיטר, וסטורן כמו קבלן שיפוצים מנוסה מתחיל להביא חומרי בנייה כדי  לבנות באופן יציב ככל האפשר את בסיס השיגור של יופיטר שרק רוצה להרים כנפיים ולעוף רחוק ככל האפשר…

אבל איך תהליך הבנייה שסטורן מתחיל עכשיו אמור להתיישב עם העובדה שכל נושא הבית והמשפחה עובר שינויים, והתהליך שאורנוס מביא איתו עלול להתקשות וליצור את החום ההכלה האמפטיה ותחושת הבטחון שמצופה מבית, כשגם הדלי עצמו נמצא בעצם בסוג של מסע שיפוצים שבו מוציאים את הישן שמיצה את עצמו ומכניסה אווירה חדשה, גישה חדשה, ובעצם חוויות של ניתוק מהבית יותר מאשר חיבור אליו ולצורך זה הוא צריך כל טיפת בטחון שרק אפשר כדי שהתהליך יושלם בהצלחה?

בקיצור – שלושה כוכבים מביאים אל הדלי שלנו שלוש חוויות שונות במקביל: יופיטר מחזיר את התשוקה וההשראה, סטורן מנסה לבנות משהו יציב סביבה כדי לאפשר לה להתממש במלואה, וממש באותו הזמן אורנוס ממשיך לבצע את השינויים בגזרת הבית והמשפחה שהחלו לפני כשנתיים, כדי שבסיס הפעולה הביתי והמשפחתי שמיצה את עצמו יוחלף במשהו שונה יציב יותר  ובר קיימא בעתיד?

אין ספק – הדלי שלנו נמצא השנה במשימה לא פשוטה שכוללת בתוכה גם תעופה, גם בנייה וגם פירוק. אוף.

 אבל..המשימה הזו היא לא בלתי אפשרית: בגישה חכמה ומודעת אפשר לפרק את את אוסף החוויות והמשימות הזה לחלקים שונים, ולעבוד על כל אחד מהם במקביל: לשנות את אווירת הבית והמשפחה ולהפכה איכותית או לנתק ולהתנתק, ולבנות בסיס פרקטי ויציב מבחינה מקצועית על ידי סטורן שיאפשר ליופיטר לעוף קדימה ולאפשר להשראה ולתשוקה לשאת את הדלי גבוה ורחוק יותר, כשמאחוריו הפירוק ההרכבה והבנייה המחודשת מתנהלים במקביל,ובו זמנית..

אין ספק, שלוש המשימות האלה אינן פשוטות, אבל מי אמר שצריך לסיים את כולן בהצלחה השנה? בשנה הזו כדאי להתמקד בתעופה של יופיטר, ובתחילת החיבור שלנו עם סטורן לקרקע מעשית חכמה ויוזמת. נושא הבית והמשפחה הוא תהליך שכבר נמצא כמעט באמצע הדרך, כך שפה אנחנו פחות או יותר יודעים היכן אנחנו עומדים ובאיזה מצב, וצריכים רק לאפשר לתהליך הזה להמשיך לזרום בבטחה, כך שלא יפריע לשני תהליכי הצמיחה האחרים שמתרחשים במקביל.

אז מה עושים? מגדלים כנפיים חדשות לקורס תעופה מזורז, ונותנים פרשנות חדשה למלים בית ומשפחה, ומשמעות שלא היתה להם קודם.

וזה – אפשרי!

 

 

 

מזל דגים

חריש עמוק ומפרה בתת המודע, ותקשורת מודעת פורצת מחסומים

אתם חווים אולי את המעבר המורכב יותר של יופיטר וסטורן על פני גלגל המזלות, דגיגים. יופיטר וסטורן נכנסים כעת לבית ה 12 שלכם, הבית של תת המודע, הפחדים והרוחניות.

יופיטר כוכב השפע אמור לשהות כאן כשנה, לנקות פחדים שהצטברו, בעיקר פחדים מפני הרצון לצאת לאור בגדול, אבל כבר בחודש מאי הוא מסיים ריצה מהירה לאורך מזל דלי, ונכנס למזל שלכם שם ישהה בו עד אמצע חודש יולי, ואז יחזור למזל דלי.

פרק הזמן הזה יאפשר לכם לטעום חוויה מעניינת של מימוש פוטנציאל ותחילת תהליך של צמיחה והרחבת אופקים, כשיופיטר מביא איתו גישה אופטימית ורחבת אופקים ומשפר את התדמית שלכם מול העולם.

באמצע יולי חוזר יופיטר למזל דלי, ויחזור סופית למזל שלכם בסוף דצמבר 2021 לפתיחת תקופת שפע חדשה, אופטימית ובעלת סיכויים רבים להצלחה ביזמות חדשות והתחלות מעניינות.

אפשר לומר שהילוכו של יופיטר מביא איתו סיום של 12 שנים של צמיחה והרחבת אופקים, שיוגש לעולם כטעימה ראשונה בחודש מאי, ובמלוא עוצמתו בינואר 2022, אז תחוו את פתיחת מעגל הצמיחה החדש עם האפשרויות החדשות שמביא איתו יופיטר להתרחבות וצמיחה.

לגבי סטורן – המצב הוא שונה. למרות שהוא עובר ביחד עם יופיטר למזל דלי, הוא ישהה בו זמן רב יותר, וכדאי להתבונן במעבר הזה בקונטכסט של צמיחה והתפתחות אישית ארוכת טווח של חמש שנים, שבניגוד להרחבה של אזורי פעולה השפעה וחוויה של יופיטר, עוסק בהתפתחות מערכתית הנפרסת על פני שני מזלות בדרך כלל, כשמעבר לחוויה האישית של האדם נפתח בפניו מעגל מערכתי קטן במזל אחד, ואחרי שנתיים וחצי עובר סטורן למזל הבא, מביא איתו את כל התובנות הנסיון והמימוש שחווה האדם במזל הקודם, ומממש אותם בפועל בשטח במזל הבא: כעת המערכת הסטורנית מתחילה להבנות מחדש על גבי הנסיון שנצבר נאגר ומומש במזל הקודם ומממשת את הרצונות שנבנו אז לשליטה ואחריות.

במקרה של מזל דגים, מעברו של סטורן לבית ה 12 עוסק בבניית מערכת מחודשת בתוך עולם התת מודע של האדם, כזו שנועדה לאפשר לו לפגוש את פחדיו מפני התרחבות וצמיחה אישית ומימוש פוטנציאל.

כעת יקבל הדגיג בתהליך פרופורציות מצד אחד ורעב למימוש מצד שני, וכשיהיה מוכן מבחינת היכולת להכיל את הצמיחה המחודשת שלו באופן תלת מימדי על כל המשתמע מכך, יעבור סטורן מהבית ה 12 לבית הראשון, ויעזור לו לממש גם את הרעב להצלחה ולמימוש מעשי בפועל וגם את השליטה שהאדם פחד לאבד קודם לכן, ולקבע את מקומו בעולם כדמות מממשת ומעשית שלוקחת אחריות על מעשיה וחייה.

לסטורן נדרשות כשנתיים וחצי כדי לבנות תהליך עומק שכזה, כדי גם לנקות את הפחדים מאיבוד השליטה וגם ליצור את הרעב והצורך במימוש, והוא עוזר לאדם להתמודד עם שני אלה וגם ליצור לעצמו נפח ועומק שאיתם יצא החוצה לאור, ויוולד באופן מעשי בעל גבולות מוגדרים ויכולת פרקטית ליצור מצבים תלת מימדיים בעולם, עם כל העומק והמשמעות שנלווים לכך. כשסטורן יוצא החוצה לאוויר העולם בבית הראשון אנחנו מקבלים פעמים רבות מהסביבה פידבקים בנוסח 'אוהו, התבגרת..'

אבל מה הם בעצם אומרים במלים האלה? שלמדת לקחת אחריות – מלת מפתח משמעותית מאוד שסטורן מפתח בנו -גם על השליטה על הפחדים שלך, וגם ובעיקר על המעשים שאתה עושה, והעולם מכיר בכוחך זה לתפוס את הנפח הראוי לאישיות שלך ולשפוט אותך מכאן והלאה לא על פי מה שאתה אומר או לאן אתה משתייך, אלא לפי המעשים שלך והעובדות שאתה יוצר בשטח.

כל התהליך הזה מתחיל כשסטורן נכנס לבית ה 12, ופוגש את הפחדים הכמוסים של האדם: הפחד מאיבוד שליטה, הפחד לתפוס נפח גדול יותר בעולם, והפחד מעוצמתו שלו להיות דמות תלת מימדית והישגית כראוי לעוצמתה.

סטורן עושה עובדות עומק אמיתית עבור הדגיגים במיקום הזה: הפחדים של הדגיג שבמזל דלי הם מהפחד להבלע בעולם הגדול והרחב ולהיעלם בו, אם יעז ויצא אל האוקיינוס הגדול של החיים. סטורן מאפשר לדגיג לבנות לו בתהליך איטי של שנתיים וחצי שליטה בפחדיו, להראות לו ששד אינו נורא כל כך, ובהמשך – ליצור לו בטחון בכוחו לצאת אל העולם כדמות בעלת נפח משמעות ובעיקר שליטה, ומשום לפעול – ולקחת אחריות על פעולותיו: זה התהליך שיגדיר אותו כדמות מוגדרת היטב השולטת בחייה ולוקחת עליהם אחריות.

בעיקרון, התהליך הזה אינו קל, ומכביד על הדגיג: ככל שהמודעות של הדגיגון היא ברמה גבוהה יותר, כך התהליך הזה של לקיחת אחריות על חייו מבלי להאשים אחרים מהיר וקל יותר, ובמלים אחרות – זה תלוי לא רק בעוצמתו של סטורן, אלא גם ובעיקר בסופו של דבר באדם עצמו, ובבחירתו להבין את התהליך הסטורני, להפנים אותו, להכניס אותו לחייו, ולצמוח יחד איתו.

במקביל, המעבר הזה של יופיטר וסטורן מפגיש אותנו גם עם הצד הרוחני שלנו. מזל דגים בעיקרון הוא מזל רגיש מאוד ויש לו קשר אמיץ עם תת המודע ועם הצד הרוחני של החיים. יופיטר מאפשר לו להפתח אליו מזוית שמחה והרמונית, וסטורן מאפשר לו לקבוע גבולות מעשיים לעולמו הרוחני, להלך שם בבטחון מבלי ללכת לאיבוד ולאבד פרופורציות, ואף ליצור לו מערכת חכמה שתוכל להשתמש בכלים שנמצאים שם, הן ברוח, הן במאגרי הדמיון והיצירתיות הטמונים בבית ה 12 שעד עכשיו יתכן וחלקם לא היה זמין לדגיג, או שלא ידע להשתמש בהם בחכמה כדי להשיג שליטה שתעזור לו להשתמש בהם באופן מעשי, נושא שגם אותו סטורן מלמד, לפעמים בדרך הקלה ולפעמים בדרך הקשה.

כוכב אורנוס נמצא כעת בבית השלישי, בית התקשורת של בני מזל דגים, והוא שוהה שם כבר שנתיים, כשאלה שנולדו בעשיריה הראשונה של המזל כבר מודעים יותר לצורך בשינוי שהוא מביא איתו מצד אחד, ולמתנות שהוא מביא איתו מבחינה מנטלית שכלתנית וטכנולוגית מצד שני.

בשנתיים האחרונות חווה בן מזל דגים כמה וכמה פריצות דרך בנושא התקשורת, בין אם כשהמדובר בניתוק ממעגלי תקשותר שמיצו את עצמם והוא הוציא מחייו, ובין אם המדובר במעגלי תקשרות חדשים שמאפשרים לו לנקות משקעים שהצטברו ולצאת לדרך חדשה ופורצת גבולות.

אורנוס בבית השלישי מביא איתו קיצורי דרך כיון שהוא לא מונע ממעורבות רגשית גבוהה אלא להיפך: ממקום לא אישי, ולכן אין לו בעייה לקצר תהליכים, ולפנות ישר לעיקר.

תקשורת ישירה וכנה עשויה להופיע כעת ולעזור לאיש לקדם את עצמו למקומו חדשים וחדשניים מבחינת אינטליגנציה וטכנולוגיה, כשאורנוס עוזר לו לפרוץ לדרכים חדשות הן של תקשורת אישית ובינאישית, והן לשימוש בטכנולוגיות חדשות שעוזרות לו לקצר תהליכים ולפגוש אך ורק את העיקר, ולא את מה שנלווה אליו והופך את הכל למסורבל ומיותר.

עם כוכב אורנוס בבית השלישי, בית התקשורת. כל מה שקשור לטכנולוגיה ומדיה עשוי להפוך למשמעותי : טלפונים סלולריים, וידיאו, מחשבים ותקשורת דרך הזום הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהשפעתו של אורנוס, והם גם עוזרים לאדם לממש את הצד המקצועי שלו ואת הצד החברתי שלו באמצעים טכנולוגיים משופרים ותקשורת ישירה  ובגובה העינים, אלמנט שעשוי לעזור לדגיג שבעבר התקשה בתקשורת ישירה מדי בגלל רגישות היתר שלו והמעורבות הרגשית בכל מלה: כעת עם אורנוס קל יותר לדגיג שלנו לתקשר בלי לחוש אשמה, או חמלה, או בושה או מבוכה – מלים שהם חלק מחייו של אדם רגיש במיוחד כמו בן מזל דגים למשל, והוא יכול לנצל עכשיו את הרגשות באופן יצירתי יותר, ולהמנע מהצד שגרם למעורבות הזו להיות למכשול בתקשורת שלו עם הזולת, ועם העולם בכלל.

@

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן