ונוס בזוית פעולה לסטורן הנוקשה: אשמה, הסתגרות, או קרבן טרגי של המציאות ליומיים וחצי?

על פניו היום והימים הקרובים הם לא מקום קל רגשית, ובצדק: סטורן וונוס הם בעצם שני הפכים, ואפילו מוחלטים: ונוס מייצגת את הצד הרגשי שלנו זה שקשור למערכות יחסים ולדיאלוג רגשי בכלל ובכלל את כל נושא הנתינה והרגשות, בעוד סטורן מייצג את המערכת הקשורה לממסד, לחוקים, לארגון הדברים, ולצורך לשים גבולות ובעיקר את הצד השיפוטי והביקורתי שיש בכולנו, ושאנחנו חווים במקרה הזה דווקא מהעולם.

הזוית הזו בעצם מייצגת את המקום הפגיע והרגיש שבתוכנו שהעובדות בשטח לא מתאימות לתדר ולאנרגיה שלו, לדמיון וליצירתיות שמפעילים אותו, ולדיאלו הרגשי העדין שאנחנו מנהלים עם הלב. העובדות שהעולם שם מול המקום הרגשני הזה עלולות להכביד, להעיק, ולגרום לנו להרגיש צורך להתכנס ואפילו להתאבל על סוג של 'אובדן תמימות' מסויים שאנחנו חווים עכשיו.

אבל כידוע אין טוב ורע בכוכבים: סטורן בסך הכל מנסה להשתמש ברגש כדי לכוון אותנו למה שבאמת חשוב, עמוק בפנים, אבל הדרך עלולה להיות מתסכלת מכבידה ולא קלה.

מכיון שהמדובר בזוית פעולה, קשה לפעול באופן הגיוני מדי במקום כזה וכך לנטרל את רגשות התסכול והבדידות. אולי משום כך חשוב וכדאי עכשיו לעשות דברים קצת אחרת: לתפוס קצת מרחק, להתבונן בדברים מבחוץ, ולהתמקד בעיקר בעובדות ולא ברגשות שעולים ומציפים תוך כדי התייחסות אליהן.

שיפוט, בדידות, אכזבה, וקושי מצד הסביבה להבין ולקבל – נראה שעם זוית כזו קשה להתמודד ללא שיחות עומק וקרבה עם אנשים אחרים, גם בגלל שפעמים רבות אנחנו לוקחים את האשמה על עצמנו בתהליך וגם שופטים את עצמנו לחומרה, וחבל.

מה כן עושים תחת הזוית הזו, אם אפשר? מנסים להתבונן בדברים ללא מעורבות רגשית גבוהה מדי ומבלי לחוש קרבן או תחושת אשם, מפרקים את העובדות המרכיבות את הסיטואציה אחת לאחת, ואז נותנים לפרטים הטכניים את המשקל הראוי ומנטרלים תוך כדי כך את הרגשות שכל אחד מהם יוצר בנפרד, וכולם ביחד: אם עושים זאת בחכמה, מהר מאוד מתברר שדיפ דאון אין בזה הרבה יותר מדי מכדי להכנס לתסכול אמיתי, ומעבר למצב רוח חולף אין שם שום דבר שבגללו כדאי לחוש אשמה ואי אפשר לתקן או לסדר בפועל…

שווה לנסות.

מי בעיקר עשוי להיות מושפע בעיקר מהזוית הזו? מזלות שור, מאזניים, גדי, סרטן, טלה עקרב אריה ודלי.

 

יאיר טריבלסקי (C)

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן