לינוי אשרם, מדליסטית זהב אולימפית בקרב רב, התעמלות אמנותית

לינוי

לינוי אשרם

13 למאי 1999

4.30

ראשון לציון

 

הכתבה בוואלה! עם הניתוח שלי 

 

 

 

 

ניתוח מפת הכוכבים של לינוי אשרם בוידיאו 

 

ניתוח עומק של המפה  בטכסט –  יאיר טריבלסקי (C)

במבט ראשון מפת הלידה של לינוי נראית צבעונית מאוד, מלאה גוונים וגווני משנה. במבט שני אנחנו רואים שעיקר ריכוז הכוכבים הוא באמצע המפה, מצד שמאל.

בגדול, זו נקראת מפה מזרחית, כלומר שהכוכבים מרוכזים בה בצד מזרח, מה שאומר צמיחה אישית מואצת והישגים בגילאים צעירים, ועם מקבץ כוכבים שכזה – אפילו יותר מזה.

מודגשת העובדה הזו גם על ידי אופי הכוכבים שנמצאים כאן, בריכוז הזה: מתוך חמישה כוכבים שמייצגים צדדים אישיים בחייו של על המפה, נמצאים כאן ארבעה – השמש מרקורי והירח – בעוד ונוס נמצאת מעט למטה יותר, ומרס שמשמאל.

לינוי היא בת מזל שור, אבל האופק הוא במזל טלה. כבר כאן אנחנו רואים קונפליקט מסויים. מזל שור המייצג את ה'אני האמיתי' של לינוי הוא מזל השייך ליסוד האדמה, אסתטי מאופק ומופנם, בעוד מזל טלה שייך ליסוד האש והוא מזל מוחצן בעל גישה ישירה, אסרטיבי, ופיזי מאוד.

מזל טלה מייצג את הפרזנטציה שלנו, והטלה הוא מזל אנרגטי גברי והישגי מאוד, אותנטי ואסרטיבי.

אבל.. שליט מזל טלה נמצא ממול – זהו כוכב מרס (מסומן בחץ אדום) שנמצא במזל מאזניים המעודן והאצילי, ניגוד גמור לאופי הבסיסי הראשוני של מזל טלה.

התוצאה – שוב קונפליקט, בין הצד הישיר וההישגי שאנחנו רואים, מול הצד האריסטוקראטי והמעודן של מרס במאזניים ממול, שהוא בעל גישה אסתטית ברמה גבוהה, ומודעות גבוהה מאוד לעצמה להליכתה להופעתה ולאנרגיה שהיא מקרינה.

מרס כשלעצמו הוא כוכב אגרסיבי ופיזי מאוד: במזל מאזניים הוא מקבל את הטאץ' המעודן  והאמנותי סו קולד, וכך אנחנו מקבלים את הצורך בפעילות פיזית מצד אחד, אבל לא בסגנון טלאי קלאסי אלא דווקא בסגנון מאזנאי, עדין ואסתטי.

כמו שאנחנו רואים מבחוץ, בבית הראשון שאותו פותח מזל טלה, נראה את המשאבים העוצמתיים של לינוי המחולקים באופן מעניין בבית הראשון מצד אחד,  ומהצד השני – בבית ה 12 שנמצא מאחורי הקלעים של הבית הראשון.

הבית הראשון הוא הפרזנטציה שלנו מול העולם. פה נמצא את השמש (מסומנת בחץ כתום) : היא מסמלת את ה'אני האמיתי' של בעל המפה. במיקום הזה היא מצביעה על נוכחות חזקה, שאי אפשר להתעלם ממנה. השמש מסמלת גם את דמותו של האב, ואת נוכחותו בחייה של לינוי. חלק מתכונות האופי שלו נמצאות גם אצלה וגם מודגשות – שתי רגלים על הקרקע, וגישה מעשית אך מופנמת לחיים. ככזו לינוי היתה יכולה בהחלט לנוע בחייה במסלול קבוע וצפוי, ואפילו שמרני משהו.

אולם.. השמש יוצרת אך ורק זוית אחת עם כוכבים, ליתר דיוק כוכב אחד, אלמנט שכשלעצמו מצביע על סוג של בידוד מסוים: זו זוית פעולה עם כוכב אורנוס (מסומן בחץ בצבע תכלת), וזה משנה את הדברים.

כוכב אורנוס הוא כוכב השינויים, הבלתי צפוי, הגאוני בחשיבה, והמתנגד באופן בסיסי לכל מה שקשור למוסכמות ולשגרה. השמש במזל שור כאמור, היא הפכה ממנו במהותה: היא זקוקה לשגרה ולהרגלים קבועים, וכל שינוי עלול לאיים עליה. והנה לנו עוד קונפליקט, הצורך בשגרה אך במקביל גם בשינוים בלתי פוסקים בשגרה הזו..

הזוית הזו עלולה להצביע על ריחוק מסוים מדמות האב, או אולי הצורך של האב עצמו להיות מרוחק, ולא תמיד נגיש. נוכחותו חשובה אולם לא ממש פעילה יחסית לנוכחותה האסרטיבית של האם (נגיע לזה בהמשך), והזוית הזו של אורנוס עם השמש שגורמת לריחוק הזה גורמת לה לסמוך בעיקר על עצמה, כשהיא עושה דברים לא באופן קונבנציונליים, מורדת בסמכויות ובתיאוריות כאלה ואחרות, ובעיקר חושבת מחוץ לקופסה ופעמים רבות גם לא מצפה שיבינו אותה: זה חזק ממנה, וככל שתלך ותתבגר הצד המקורי הזה שחושב מחוץ לקופסה ובעצם לא מאמין גדול בקופסאות, ילך ויתעצם.

זוית שכזו מביאה איתה חשיבה מקורית במסגרות הפעולה שלהם, מלווה בתחושת עצמאות חזקה ובצורך לעשות הכל ב'דרך שלי'. גם אם היא משתמשת כבסיס במשהו מוכר. היא יכולה להפוך זאת לסוג של ציטוט ממשהו ישן וליצור איתו משהו חדש לגמרי, וזה נכון לא רק בחשיבה אלא גם בכל סוגי האמנות, אסתטיקה, תנועה, וכל אלמנט שאפשר לשנות אותו ולנכס אותו לדרך שלה.

הנושא הזה, 'הדרך שלי', נמצא בעצם בכל מקום במפה הזו, והוא מראה על אישיות שכבר מגיל צעיר הרגישה שונה אבל לא נלחמה בתחושה הזו אלא למדה למצוא דרכים כדי לתרגם אותה באופן יצירתי אל העולם.

בבית הראשון נמצא גם צמידות משמעותית מאוד (בעגול כחול) המכילה שני כוכבים: מרקורי כוכב התקשורת (מסומן בעגול סגול), וסטורן הנוקשה (מסומן בחץ שחור).

מרקורי הוא כוכב התקשורת שלנו. במזל שור הוא מעשי מאוד, וכמו במקרה של השמש זקוק להרגלים קבועים וחשיבה מתודית. אבל הוא אינו פועל בחלל: הוא צמוד לכוכב סטורן הנוקשה, שמשפיע עליו מאוד.

הצמידות הזו מביאה איתה שתי תכונות עיקריות: נחישות, דבקות במטרה, ובעיקר משמעת עצמית. זו תכונה שמאפשרת ללינוי להגיע לפני כולם לסטודיו וללכת אחרי כולם בלי להרגיש שהיא מעמיסה על עצמה יותר מדי. עם מרקורי שכזה ועם האופק בטלה, היא חייבת לאהוב את מה שהיא עושה, ולכן משמעת עצמית שכזו שנראית לאחרים מכבידה מאוד, מבחינתה היא אפילו לא ממש עול.

הצמידות הזו היא צמידות בוגרת מאוד: בניגוד לזוית האנרכיסטית שיש לשמש עם כוכב אורנוס, עם הצמידות הזו יש צורך לחשוב על כל מלה, לתזמן כל פעולה, ולבנות לוז'ים מדויקים ועמוסים במיוחד ולטווח ארוך. כאן אפשר בהחלט להתחייב, ובמחוייבות שכאלה – עומדים, קודם כל בשבילה עצמה.

אבל.. מרקורי כאן לא יוצר רק רוטינה משמעת והרגלי עבודה. הוא אחראי גם על אופי התכנים שלינוי מעבירה ביצירה שלה, שכן ריקוד, כל ריקוד, הוא סוג של תקשורת. את עומק התכנים שהוא מעביר אנחנו רואים דרך זוית המתח המקווקוות בת 150 שהוא מקבל דרך כוכב פלוטו (מסומן בחץ חום) היצרי והיצירתי שממול.

זוית של 150 מעלות הן לא שכיחות, ויצירתיות מאוד. הן נוצרות בין שני כוכבים שאין ביניהם שום דבר משותף חוץ מאשר מעלת הכוכב, במקרה הזו 7 מעלות במזל שור של מרקורי ו 9 מעלות של פלוטו. זו זוית ייחודית מאוד, והיא מעניקה ללינוי תכנים של עומק ומשמעות שאפשר למצוא בעשייה שלה אפילו מעבר לרגיל: עם פלוטו – זו לא רק אסתטיקה אלא גם איכות שמסוגלת להתחבר לעומקי איכות החוויה האנושית, ולהפוך אותה לאוניברסלית מבחינת המשמעויות שבה.

האיכות הזו יכולה להתבטא במלים, בצלילים, בצבע ובתנועה, ולפעמים מגיעה לשיאה בגילאים מאוחרים יותר כשהאדם כבר חווה עוצמות שונות בחייו והוא יכול לשלב אותן בעבודתו ולהעביר את העומק שבהן לצופים.

ואם דיברנו על תנועה – ניגש לבית התקשורת של לינוי: זהו הבית השלישי. הוא נפתח במזל סרטן, ושם נוכל למצוא את ונוס הרגשית (מסומנת בחץ ורוד), שליטת מזלות שור (מזל השמש) ומאזניים (המזל של מרס), וזה מדהים, כיון שבתוך האיכות העדינה של ונוס שהוא כוכב נשי ורב הבעה נוכל למצוא גם את האיכויות של השמש האקטיבית שבמזל שור, וגם של כוכב מרס האסרטיבי במזל מאזניים, כשגם השמש וגם מרס הם הכוכבים שאחראים על הגוף הפיזי ועל הצד הקשור לתנועה פיזית בכלל, כשונוס מזקקת את האיכויות שלהם ומוסיפה להם את הצד הנשי הפיוטי העדין שלה, וכך נוצר שילוב מרתק בין אנרגיה נשית לאנרגיה גברית שהביטוי הסופי שלו הוא לא גברי ולא נשי אלא.. אנושי.

וככזה, הוא יכול לגעת לא רק בצד האסתטי שלנו, אלא גם בצדדים הרגשיים שיש לכל אחד ואחת מאתנו, כשהמסר הוא כאמור תנועתי פרופר, מזוקק וצרוף, והפואנטה שלו – אוניברסלית ואנושית.

נעלה עכשיו לחצי המפה העליון, וניגע במחסן המשאבים הנוסף שיש ללינוי, והפעם – באותו מצברו של כוח ועוצמה שנמצאים מאחורי הקלעים.

הבית ה 12 מסמל את כל נושא התת מודע שלנו, ואת אותם חלקים שלא קיבלו לגיטימציה לצאת לאוויר העולם, אלא עם נעשה עבודה אמיתית עם עצמנו, ונהפוך את מצבור הדמיון והיצירתיות שמאחורי הקלעים, לכלי העבודה והביטוי שלנו בעולם.

כאן נוכל למצוא צמידות מקסימה (בעיגול כתמתם) בין הירח (בחץ ורדרד) לבין יופיטר כוכב השפע (בחץ כתמתם).

שני הכוכבים האלה מאוד משמעותיים במפה הזו. הירח, הנפש, המקום שהוא אחראי על הקרנת אור השמש והמימוש במפה, נמצא במזל טלה. על פניו זה לא מקום נחמד לירח: הפלנטה העדינה והרגשית הזו מראה לנו במזל טלה שהיא מוכוונת מטרה באופן טוטאלי ובעיקר הישגית מאוד. ירח שכזה במזל טלה – אם כי בבית אחר במפת הלידה – מצאתי למשל במפות הלידה של לברון ג'יימס, סרינה וויליאמס, נובאק ג'וקוביץ', ועוד כמה ספורטאים ואתלטים – וגם קרייריסטים אחרים כמובן – שהסכימו להשקיע בצד ההישגי שלהם באופן טוטאלי, כדי להגיע למקום הגבוה ביותר שהם יכולים להגיע אליו, כך שלינוי שלנו נמצאת מבחינת הירח ממש בחברה טובה…

אבל, חשוב לזכור: הירח נמצא בבית ה 12. זה מיקום מעניין. הירח והצמידות שלו ליופיטר מסמלים פה את דמות האם, עם כל האנרגיה העוצמתית שלה והכישורים שלה שלא מומשו בגלל הבית ה12 הזה שאומר שלא קיבלה לגיטימציה לממש, בעוד שהאב שנמצא בבית הראשון כן קיבל לגיטימציה אבל העדיף לוותר באופן מסויים, כך שהנוכחות שלו מאוד משמעותית בבית הראשון בהיות הציר של הכל, אבל ההשפעה האקשן ההשראה והדלק לכל המבנה המורכב הזה מגיע ממנה. צירוף שכזה..

כן, האמא היא מחסן דלק רציני והאב מהווה פה ציר, וכל אחד תורם לה בדרכו, אבל.. לינוי שונה משניהם. המפה שלה הופכת אותה ליחידה מאוד עצמאית של אשה אחת, לטוב ולרע, שכמובן הכל משפיע עליה ועוד עם ונוס המשפחתית הזו במזל סרטן אבל… עד שלב מסוים. עמוק בפנים יש פה אוסף של תכונות שבהחלט מבדלות אותה משאר בני המשפחה והקרובים, והופכים אותה לייחודית מאוד, ולכן גם דרך החיים שלה היא סוג של מטרה מאוד ממוקדת מצד אחד – ואז ניסוי וטעייה, והרבה כאלה, אבל ממקום שמח של אהבה שמחוברת מאוד למה שהיא עושה ולא ממקום אחר, כי בסופו של דבר זו רק האהבה הזו שמחברת אותה גם למטרות שלה וגם לדרכים להשיג אותן.

במקרה של הירח הזה יש ללינוי גם בונוס: הצמידות הנפלאה שלו עם יופיטר הכתמתם, כוכב השפע והמרחבים, שמביא איתו במזל טלה השייך גם הוא ליסוד האש – כמו מזל קשת עליו הוא שולט – מצבור עצום של אנרגיה ילדית נפלאה, עוצמה שמאפשרת להחזיק את הגוף ער ופעיל שעות ארוכות, אופטימיות נצחית וגם תמימות של ילד.. הצמידות הזו כמובן גם מפעילה את האם, עם מצבור האנרגיה הבלתי נדלה הזה. ממש מתנה – אם יודעים איך להשתמש נכון באנרגיה הזו ולתעל אותה למקומות שמביאים איתם אושר וסיפוק.

כן, זו בהחלט צמידות מזליקית, וכולנו – בעיקר המבוגרים שבנו – כבר יודעים, שגם אם יש לך כבר את הכל, אבל ממה ה-כל, קצת מזל בדרך שבנוי מאנרגיית אש נפלאה ואינטואיציה טלאית מדהימה בהחלט לא יכול להזיק…

יתרה מזו: יש פה עוד זוית סופר אמביציוזית: זוית העימות בין יופיטר העוצמתי הזה לכוכב מרס (מסומן באדום כזכור) במזל מאזניים שממול,  וכשיופיטר נמצא מול שליט האופק בהפוך על הפוך – השמים הם הגבול רק אם הצלחת לקרב אליהם קודם לכן את החלומות שלך על הקרקע..

כן, לינוי שלנו קיבלה כמה מתנות יפות, ללא ספק בצד כמה זויות עוצמתית שמכניסות לכל האנרגיה הזו גם משמעת עצמית ומיקוד שגם עוזרים לה להתממש.

ועכשיו הגיע הזמן לפגוש עוד זוית יצירתית ומעניינת: זו הזוית המקווקוות השניה בת ה 150 מעלות, בין ונוס הרגשית (מסומנת בחץ ורוד) בבית התקשורת והתנועה, לבין כוכב נפטון הרגשני והיצירתי (מסומן בחץ ירוק) שנמצא במזל דגים.

כמו שכבר ציינתי, אלה מבחינתי הזויות הכי יצירתיות, כיון שהן מאפשרות לאדם למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שמציקות לו באופן מסויים כשהוא צעיר מאוד ולא תמיד גם מודע להן.

הזוית הזו מלאה דמיון ויצירתיות, והאימפקט שלה יכול להיות עיצובי, צבעוני, אווירתי, וסגנוני. זוית שכזו היא רגשנית במהותה ומביאה איתה שפע של דמיון ויצירתיות מכל הסוגים, ולמעשה בכל תחומי האמנות, בעיקר עיצוב ציור ומוסיקה, למעט מלים.

ואחרון אחרון – למה השנה הזו כל כך משמעותית מבחינת לינוי?

הנה על קצה המזל שתי סיבות שכאלה.

ראשית, קצת קידום כוכבים כדי לראות מצבים בהווה ובעתיד. שימו לב לצמידות בעיגול ירקרק בראש המפה, לבין הירח המקודם לבין סטורן האדם בטרנזיט: את הכוכבים במפה מקדמים בשיטת הפרוגרשן (הכוכבים הירוקים בצד ציור המפה) וכעת הירח צמוד לסטורן שנמצא בטרנזיט (כלומר ממש עכשיו בשמים או יותר נכון בזמן היום הספיציפי הזה באולימפיאדה) ביחד איתו במעלה ה 9 במזל דלי.

הירח ממש ממקד את הפעולה כעת ביחד עם ההשפעה הסטורנית בטרנזיט ומביא איתו את יכולת המיקוד והריכוז של לינוי לשיא ממש בימים אלה, לדוגמא- זה מה שעזר לה לבחור ברמות סיכון גבוהות יחסית בתרגילים שלה כך שהתוצאה הסופית שלהן חיפתה גם על שגיאת החישוק שעשתה קודם לכן במבחן התוצאה הסופית. מעבר לכך הירח מציין שזהו פרק זמן קרמתי גורלי מבחינתה, מה גם שסטורן כל כך משמעותי במפת הלידה שלה בצמידות שהוא יוצר עם מרקורי כוכב התקשורת שלה בבית הראשון.

הסיבה השניה נמצאת בראש המפה בעיגול קטן ואדום: זהו פלוטו שדיברנו עליו קודם אבל בטרנזיט, כלומר במקום שבו הוא נמצא בשמים כרגע.

באולימפיאדה ובימים אלה נמצא כוכב פלוטו במעלה ה 25 במזל גדי בבית הקריירה של לינוי המייצג גם את העולם, כשהוא יוצר זוית פעולה מדויקת לאופק של לינוי במעלה ה 25 במזל טלה (הזוית הארוכה השמאלית שמגיעה עד הכתובת AC).

זו זוית ייחודית מאוד, שעיקרה – זוית פעולה מאוד עוצמתית, והיא מכריחה את לינוי לפעול בעוצמה ובעיקר מאפשרת לעולם להתפעל מהעוצמה הזו. פלוטו הוא כוכב מאוד טוטאלי, ולכן גם ההשקעה שלה וגם התוצאות שלה היו בהתאם, אבל פלוטו הוא כוכב לוחמני למדי שגם מעורר מלחמות אגו, והפעם נראה שהאגו של אמא רוסיה עצמה נפגע קצת…

ומה בעתיד: ב 2022 עד 2024 יוצר פלוטו זוית פעולה עוצמתית (בצבע כתום מצד שמאל של פלוטו בבועה האדומה) לכוכב מרס שנמצא במעלה ה 27 במזל מאזניים.

גם זו זוית עוצמתית מאוד, והפעם היא מעירה את מרס כוכב האקשן והיזמה מרבצו: בצד ההכנות לאולימפיאידת פריז פלוטו עשוי לעורר עכשיו את הצורך להתקדם, אולי לבנות למה מקום משלה, וליצור מנוף חדש להצלחה ואפילו ללמד מתעמלות אחרות: יזמה שכזו עשויה להצליח בגדול, וגם תביא איתה ללינוי את היכולת להתאמן בלי הפרעה כשהרגלים לא רק נמצאות על הקרקע אלא גם בונות למה משהו משלה, כדי שלא תצטרך להיות תלויה במענקים או בחסדיהם של אנשים אחרים.

שורה תחתונה: מפת הלידה של לינוי אשרם מעידה על אדם מיוחד ועוצמתי, שייחודו בכך שהוא לא ממש זקוק לגירויים חיצוניים ואנשים אחרים  לצורך קבלת אנרגיה משובים והשראה אלא ניזונה בעיקר ממקורות פנימיים שלה, מה שגורם לה גם להתעלות ברגעי מפתח בלי קשר לאווירה או לאחרים.

הכלים והמתנות שקיבלה, החל מהמשאבים הפנימיים שלה, העוצמה הטבעית המשמעת שלה והיכולת שלה להשאר בצירי הזמן והפעולה שלה פרקי זמן ארוכים מהרגיל, מאפשרים לה להמשיך ולטפס לגבהים נוספים כשהדגש עובר אט אט הן לדרך הפעולה שלה והן לסגנונה הייחודי, ולהמשיך ולשכלל את היכולת לקבל החלטות אותנטיות על סמך האינטואיציה העצמאית ונטולת התלות המחשבתית בזולת – כל אלה הופכים אותה ליוצרת אמיתית, ולאדם שיוכל להמשיך להתפתח ולצמוח עוד שנים רבות תוך כדי המשך ההקשבה הפנימית הזו ומתן לגיטימציה לעצמה להגיע לגבהים רמים עוד יותר.

 

 

 בסופו של דבר, יותר מכל דבר אחר, זה תלוי רק בך ובבחירות שלך, לינוי.

ובינתיים.. בהצלחה מכולנו!

יאיר טריבלסקי (C)

לסקי (C)

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן