חתונה במבט ראשון – 4. עומרי קראוס.

עומרי קראוס

19 לדצמבר 1987

 

 

מפת הלידה של עומרי מתאפיינת במבנה מאוד פשוט וברור: מקבץ של שישה כוכבים צפופים – חמישה במזל קשת ואחד בגדי, צמד כוכבים במזל עקרב, ונוס בגדי  ויופיטר בטלה.

בגדול, פגשתי גם מבנים כאלה בעבר, אבל המבנה הזה לא שכיח. בואו נסתכל בפרטים.

ראשית, חוץ מנפטון כל מקבץ הכוכבים הגדול הזה נמצא במזל קשת, אולי המזל הסוליסטי ביותר על פני גלגל המזלות, להוציא את מזל דלי שהוא יותר מוגן רגשית ממנו. מזל קשת השייך ליסוד האש בנוי על קונספט הרפתקני של תנועה נסיעות הנאות מהירות וסיפוקים מיידיים. מבחינת זוגות ויחסים פרופר – יש כאן קושי בסיסי: זהו מזל כאמור סופר אינדיבידואליסטי,  ובנוי על יחסים מהירים ואינטנסיביים ולטווח קצר: בגלל האינטנסיביות הוא פשוט ממצה מהר, ו..משתעמם מהר.

השמש מסמלת את ה'אני האמיתי' שלנו. הירח מסמל את המקום שבו אנו מתרגמים את אורה ועוצמתה לפעולה. כשגם הירח (בחוץ כחול) וגם השמש (בחץ צהוב) נמצאים במזל קשת עלולה להתעורר בעייה בכל מה שקשור לשתוף וחלוקה עם אדם אחר ושתוף בכלל, מכסימום שיתוף בתובנות. כשמתחשק. כי המזל הזה מאוד בנוי על שני גורמים: על חשק של כאן ועכשיו, ובגלל שהוא גם נמצא בקבוצת המשתנים – על שעמום מהיר.

נתבונן בכוכבים עצמם. נמצאים כאן הירח השמש מרקורי (בחץ תכלת) כוכב התקשורת  אורנוס כוכב השינויים (בחץ סגול) וסטורן שמעניק מסגרות פעולה ויכולת מימוש (בחץ שחור(. מה שמעניין שחוץ מהירח כולם די צמודים, כך שכל חברי הקבוצה הזו גם משפיעים זה על זה, לטוב ולרע.

אבל גם הצמידות הקולקטיבית הזו מעניינת. סטורן אורנוס ונפטון מסמלים כוחות טבע. הירח מרקורי והשמש הם כוכבים אישיים. שימו לב איך הם מסודרים בזה אחר זה לפי הסדר: כוכב אישי, כוח טבע, כוכב אישי, כוח טבע, כוכב אישי, כוח טבע. מעניין, לא?

זה אומר שכל כוכב אישי חווה כוח טבע שצמוד אליו מפעיל אותו ומעניק לו גם את התכונות שלו. ואלה לא כוחות טבע קלים…

מעבר לזה – ישנה פה תחושה של קבוצה קטנה ומלוכדת מאוד צפופה ומחזיקת ידים שנעה ממקום למקום (במזל קשת) והנסיבות מכריחות אותם להיות ביחד אם ירצו או לא כיחידה אחת הרמונית למרות שבתוך היחידה הזו פנימה כל אחד מחבריה מאוד שונה: אחד סטורני (מבוגר ואחראי) אחד מרקוריאלי(מאוד תקשורתי) אחד אורנוס(מבריק ומנותק, ראש המשפחה שמוביל את החברה ל.. לאן? נפטון הוא הכוכב הראשון, ולכן המטרה היא לא ממש ברורה, אבל המעורבות הרגשית גבוהה אבל לא הכיוון והמיקוד. האם נשרכת קצת מאחור, סוגרת את המעגל.. החבורה הזו היא מנסיוני בדרך כלל מצביעה על חבורה של כמה דמויות שכוחון באחדותם אבל כשהם מחוץ לבריכה הפרטית כל אחד מהם קצת אבוד בדרכו בלי הביחד הזה. מה מחבר את כולם ביחד? יתכן והנסיעות, והצורך שוב ושוב לבנות שורשים במקום – ולהתנתק.

לחלק מהחבורה הזו הניתוקים האלה לא ממש עושים טוב לטווח ארוך, והם מתקשים בהמשך לבנות להם שורשים כשבמודל השורשים הבסיסי שלהם יש כל הזמן ניתוקים.

בואו נבדוק את חבורת הכוכבים הזו אחד אחד. נתחיל במרקורי כוכב התקשורת (בחץ תכלת). הוא צמוד לסטורן הנוקשה (בחץ שחור) שנמצא בהפרש שלמעלה אחת בלבד. ומעניק לעומרי יכולת להתרכז באלמנט מסוים ולבצע אותו עד תומו בצורה מושלמת, עם כל הפרפקציוניזם הזה שסטורן מביא איתו. הצמידות הזו כשסטורן באופן לא מודע נמצא מאחורי הקלעים ובתת המודע של עומרי, היא איכות מצוינת לצד המעשי ולעבודה של עומרי: הוא משקיע את האנרגיה שלו בצורה חכמה ומושכלת, וסטורן גם מאפשר לו להגיע להישגים מקצועיים ואמביציוזיים דרך הרבה עבודה קשה עקבית ומדויקת. יפה. ושוב חשוב לזכור: זהו סטורן שיושב בתת המודע, כנראה מאחד ההורים שמביא איתו את היכולת הזו להצמד למוכר, לשמרני, ובעיקר למעשי. יתכן שאפילו הסב.

אבל.. שתי מעלות קדימה ממרקורי אנחנו מוצאים את כוכב אורנוס, שמביא איתו את האיכות ההפוכה: מבריק, חדשני, נועז, וטכנולוגי.

אורנוס מעניק איכות מנטלית גבוהה, חשיבה מחוץ לקופסה, ואפילו גישה פורצת דרך. אבל.. הצמידות של אורנוס למרקורי שנמצא במזל קשת החם מקררת אותו, והופכת אותו ליותר טכני ולא אישי, מאשר לחם ואישי,  ובעיקר לבעל צורך חזק בספייס וחופש אישי, ובסופו של דבר – תקשורת שהיא מרחיקת קרבה ואינטימיות, ולא כזו שמקרבת אותה. אפשר להעמיד פנים שזה אחרת מדי פעם, אבל לאורך זמן זקוקים כאן לגירויים חדשים, והצורך בניתוקים תקשורתיים – סוג של קצרים תקשורתיים – מתחזק.

אותו אורנוס נמצא ממש צמוד לשמש, באותה המעלה: 26 במזל קשת. זו אחת הצמידות המבריקות אך הפחות אישיות שקיימות. אורנוס כאילו עוטף את השמש במעטה זכוכית לא חדיר ולא אישי, גורם לו לעומרי להיות לא נגיש רגשית, ושם את הדגש על מינון גבוה  במיוחד של ספייס וחופש אישי, כלומר סוג של חיים בבועה.

איך נוצרת בועה שכזו? השמש מייצגת גם את דמות האב. השמש היא גם מהווה את גרעין האישיות הגברי ו'האני האמיתי' של בעל המפה, ובמפות לידה גם של גברים וגם של נשים האב הוא זה שנותן לגיטימציה לתחושת אני עוצמתית, כמו גם לגיטימציה ליכולת הביצוע שלנו, ולנגישות שלנו מול העולם.

 כשאורנוס צמוד לשמש הוא כאילו אומר שהאב הוא זה שהיה עטוף במעטה הזכוכית הזו, כלומר משהו בו לא נגיש. בין אם  בניתוק רגשי בגיל מאוד צעיר, באב שלא היה נגיש בילדות – הירח עוצמתי פה יתכן שעומרי היה הילד של האמא, ובגלל הירח הקשתי וגם השמש יתכן וגם צורת החשיבה שלה ואפילו צורת העינים דומות אצלם – אבל לא נגיש פיזית עד הסוף אם מבחירה ואם בגלל בעייה טכנית, כמו שנהג לנסוע הרבה או שהה הרבה בחו'ל ובגלל זה גם כל נושא השורשים לא יציב – מבחינת הילד הו היה צריך לעשות ניתוק מהאב הפנימי שלו עצמו, ובעצם יוצר דה לגיטימציה לאני שלו לפעול כדמות אבהית במשפחה או מחוצה לה.

יש מצב שגם האב עצמו הוא קרבן אורני לצורך המתמיד הזה בתנועה מצד אחד, ובקושי בבניית שורשים מצד שני.

איך זה מתבטא? זה עלול ליצור את התחושה שכשאדם אחר – אשה למשל – רוצה להעמיק את הקשר איתו הוא פשוט נעלם מסיבה פשוטה: אין אצלו בסיסטם גיבוי לדמות תלת מימדית גברית בגלל היעדר האב, ולכן כשמגיע הרגע שצריך לתת גיבוי לעצמו כגבר תלת מימדי – שולט, בעל נוכחות וראוי לאהבה – הוא מתנתק.

האהבה קיימת פה במערכת הפנימית כסוג של איום, מכיון שחווה נתק מהאב שאמור היה להיות עבורו ולתת לו את הלגיטימציה לכך, כל שכן כשיש גם ציפיה ממנו גם להקים משפחה וילדים שהוא מתקשה לבצע בגלל הירח הבודד במזל קשת שהוא ללא זויות עם כוכבים אחרים, למרות שכפי שאמרתי שיש אפשרות שבכל זאת יש לו זוית או שנים אם שעת הליד היתה מדויקת – ועדיין חוסר כזה של זויות גם לירח וגם לשמש ובכלל – מפה כמעט נטולת זויות מחוץ לצמידות הענקית הזו – מראה שעומרי גם יתקשה לחבר בחוץ בין עצמו לבין מערכת יחסים שתדרוש ממנו תפקידים שלא קיימים במודל שלו כמו גבר אחראי לטווח ארך, אבל לילדים, אדם שמסוגל לחוות ולהכיל אהבה ופגיעות, ומשפחה שתלויה בו: לכל אלה אין באמת בסיס גדול ולגיטימציה לכך במפה הלידה שלו, ובלי עבודת עומק אמיתית על הנושא הזה אין מצב שגם מערכות היחסים הבאות יהיו חלקיות, וכשיסיים למלא את תפקיד הצעיר הנלהב והכריזמטי – מרס צמוד כאן לפלוטו והוא בהחלט כריזמטי ומושך – הוא יאבד עניין ויתנתק כשהחיים או בת הזוג ידרשו ממנו למלא עוד תפקידים חוץ מהתפקיד הראשוני הזה.  

לאיזה אשה נמשך רועי? מבנה האשה הפנימית שמסמל את המבנה הרגשי של האשה אליה ימשך רועי מסומל במפת הלידה של גבר על ידי מיקומה של ונוס (בחץ ורוד): היא נמצאת במזל גדי, מזל קשוח מופנם ובודד שבו ונוס במזל הזה מסמלת אשה מופנמת ביקורתית והישגית.

ונוס גם יוצרת זוית אחת – אחת בלבד – וזו זוית פעולה ליופיטר במזל טלה שמביא איתו שפע שמח של אנרגיה ילדית צוהלת בלתי נגמרת: הנזירה הביישנית – מול הילדה השמחה, אם להגדיר זאת באופן מדויק ובשתי מלים את שני החלקים שמפעילים את האשה הזו, אנרגיה שמופנית פנימה – ואז מופנית החוצה, בשתי פאזות קיצוניות.

ונוס בגדי היא אכן בעלת אלמנטים ביישניים ונזירים, בעוד יופיטר בטלה דוחק בה לצאת לעולם, אבל האנרגיה של הטלה היא ילדית ומוחצנת ופה ושם גם מוקצנת בהפוך על הפוך: שתי דמויות – באשה אחת.

מכיון שאין לונוס שום זויות נוספות, את חווה את האשה זו כדמות שהוא נמשך אליה כדמות דו מימדית, וגם אם יש לה מימדים נוספים הוא לא מסוגל לחוות אותם בגלל המגבלות שלו, וכשהם מתחילים לצאת – בעצם נגמר הקשר.

הדמות הדו מימדית הזו בעלת שתי הפאזות מסמלת בעצם את שתי הפאזות שלו עצמו, האחת מהן מופנמת ומעשית, והשניה – ילדית ונהנתנית, אולם אף אחת מהן וגם לא שתיהן ביחד מסוגלות להוות בסיס למפגש עם אשה תלת מימדית שאפשר לבנות איתה קשר של ממש, בעיקר מכיון שהוא עצמו דו מימדי בגלל הדה לגיטימציה שקיבל לחוויה מלאה של קשר, של בית ילדים ומשפחה.

זה מבנה המפה הבסיסי, אבל.. החיים הם דינמיים, ומעניין שדווקא עכשיו, בזמן הקלטת התכנית, נפגש פלוטו היצרי עם ונוס הרגשית (בחץ חום גדול בראש המפה מעל החץ הורוד של ונוס) ואולי בפעם הראשונה נוצרת לו אפשרות לגעת במקום העמוק הרגשי הזה שיש בו גם משיכה לחלקים אחרים של מודעות ושתוף רגשיים בחייו.  

אולם הדברים לא קורים מעצמם: פלוטו ממשיך אחורנית ורק עוד חודשים רבים יחזור ויעלה על הנקודה הזו: אם לא ירים את הכפפה הזו עכשיו, ממש עכשיו, הוא יחמיץ את הרכבת הזו שמובילה אותו בעצם פנימה, לפגישה אמיצה עם עצמו ועם הקודים הרגשיים שירש שמפעילים אותו.

אלמנט נוסף שמתרחש ממש עכשיו בשמים הוא זוית פעולה מצדו של נפטון הרגשי (בחץ ירוק גדול מעט משמאל למפה) שיוצר זוית פעולה לסטורן הנוקשה במפת הלידה שלו.

גם פה יש אפשרות לשינוי כלשהו: נפטון מביא איתו מעורבות רגשית גבוהה, מציב אותה מול חומותיו הנוקשות של סטורן המעשי, ומנסה לרכך אותו, לפתוח סדק בחומות המעשיות והפרקטיות האלה, ולהכניס לשם קצת רגש. הזוית הזו תעבוד על סטורן בשנתיים הקרובות, ובהחלט תוכל להפוך את ההתמסרות לעבודה לנוקשה פחות, וגם את הצד הפרפקציוניסטי והשיפוטי שיש לו בעצמו.

אלמנט אחרון שמשפיע ובעיקר ישפיע בחצי השנה הקרובה הוא כוכב אורנוס (בחץ תכלת) שיוצר זוית של קונפליקט מול כוכב מרס המסמל את הגבריות של עומרי. אורנוס מסמל שינוי, יתכן שינוי כיוון או שינוי בזרימה

 ואפילו שינוי בדרך ביטויו של כוככ מרס. גם פה יש מצב לפריצת דרך  ואפילו דרמטית יותר, שכן אורנוס טוב בלשנות דפוסים שמיצו את עצמם, ובין היתר הוא גם ישנה את הביטוי הגברי של עומרי, גם את הגישה שתהיה פתוחה וחברית יותר, וגם שתאפשר דיאלוג ידידותי יותר עם בנות המין השני.

ומכיון שנפטון הוא כוכב עוצמתי יותר מסטורן  פלוטו מוונוס ואורנוס ממרס – שלושת כוכביים דוריים שמסמלים שינויים וגם רגישות להם במפת הליד הבסיסית שלו – אין ספק שנוכל לראות במפה של עומרי שינויים עתידיים, אפילו בעקבות המפגש עם מעיין שאולי מסמלת אפילו בעקיפין את היכולת של עומרי להתחיל דיאלוג עם המקומות האל.

אולם בלי עבודה מסיבית על הנושאים האלה מבחינת טיפול ובלי הפרטנרית הנכונה – ולעבודה שכזו מעיין בהחלט יכולה להיות כזו – הוא עלול לאבד את המומנטום ונקודת הפריצה שנפטון אורנוס ופלוטו מאפשרים לו תיעלם.

ובכל זאת – עומרי נפגש כאן עם מעיין בנקודת זמן שבו תהליכי עומק מתחילים לגרום לו להפתח, מה גם שבאופן מעניין ומוזר החומות הפחדים והמעצורים שלה מעט דומים לשלו. האם יצליחו שנים להרים את הכפפה זוית המורכבת הזו?

את התשובה נראה במפה המשותפת של שניהם.

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן