חתונה ממבט ראשון – 4. מעיין רובין ועומרי קראוס – הצלבה, ומפת הקשר.

 

 

 

 

 

הניתוח שלי בכתבה בוואלה!

מעיין ועומרי – הקשר

הניתוח שלי בוידיאו

ניתוח מפת הקשר בטכסט

מעיין רובין ורועי קראוס – המפה המשותפת של הקשר

אחרי שסקרתי באתר שלי את מפות הלידה של מעיין ועומרי, וגיליתי את נקודות התורפה של הקשרים הזוגיים אצל שניהם , אני חייב לומר  שכבר בהתבוננות במפת הלידה של כל אחד מהם בנפרד אפשר לראות קושי להכיל בן זוג או לתת אמון –  קושי שכדי לעבור אותו  צריך קודם כל מוכנות רגשית גבוהה והרבה עבודת מודעות של כל אחד מהם עם עצמו.

 כדי להבין את הדינמיקה הפנימית של הקשר חיברתי בשיטה אסטרולוגית שנקראת קומפוזיט את שתי המפות והפכתי אותן לאחת. 

הקוים האדומים הם זויות דיסהרמוניות שמצביעות ען מתחים לחצים וצורך בפעולה בין הכוכבים המשותפים והכחולים – זויות הרמוניות נינוחות של רגיעה ושיתופי פעולה.

כבר במבט ראשון אפשר לראות שכמות הזויות הדיסהרמוניות גדולה הרבה יותר מכמות הזויות ההרמוניות,מה שאומר שהרבה הרמוניה לא נמצא כאן. רוב הכוכבים מפעילים אלה את אלה ואין רגע דל, לפחות בשלב הראשון, עד שהדברים מגיעים לרובד הנוסף אצל כל אחד מהם. מהו הרובד ואיך הוא פועל?

לשם כך צריך להבין איזה זויות פועלות כאן, ואם אפשר אכן להפעיל אותן ממקום חיובי ולכוון אותן לעשייה זוגית הרמונית ומשתפת יותר

כמה הסברים:

 הצד הגברי והצד הנשי: הכוכבים הגבריים – השמש (בחץ כתום) ומרס (בחץ אדום) – מסמלים את הצד הגברי של הקשר, כלומר זה של עומרי. הכוכבים הנשיים – הירח  הירח (בחץ כחול) וונוס (בחץ ורוד), מסמלים את הצד הנשי של הקשר, כלומר את מעיין.

נתחיל ממעיין: הירח יוצר זוית של עימות עם יופיטר (בחץ צהוב) המסמל צמיחה משותפת בקשר וצמיחה אישית בכלל. זו זוית מאתגרת מאוד: היא רומזת שהקשר הזה זקוק למנוע ממול שכל הזמן יזרים אנרגיה חיובית ומצב רוח טוב לקשר,  אנרגיה שמגיעה דרך שינויי סביבה תמידיים, כמו למשל נסיעות, טיולים, ועשייה שמחה ביחד:

אבל מכיון שזו זוית של עימות הצורך פה בגירוי תנועתי שכזה הוא תמידי, בין אם זה גירוי של נסיעה ושינויי מקום ובין אם זה גירוי מנטלי של שיתופי רגשות ושיתופים בכלל – הירח שוהה במזל מאזניים האינטליגנטי המודע לעצמו וזקוק לדיאלוג ולשיחות רבות של אחד על אחד, אבל… זה לא ירח של קרבה פיזית אלא ירח מתבונן ומרוחק של והקרבה היא בעיקר מנטלית, מילולית או רעיונית וזה משאיר את שניהם מבחוץ: הקרבה הרגשית שהיא זו המניעה לפעולה צריכה להווצר מצידה של מעיין תוך נתינת אמון בכנות ובאותנטיות של בן הזוג בתנאי שעומרי לרגש אותה מנטלית בשיחות עומק חכמות, זומשם – ברכישת אמונה.

השאלה רק אם אכן עומרי ירצה לעשות זאת ואם כן – האם יהיה לזה כיסוי לאורך זמן, בגלל הקושי שלו להכיל אותה לאורך זמן מבחינה רגשית – ובעצם להכיל בת זוג בכלל – כי ברגע שהרגש נכנס לתמונה הוא מביא איתו צורך בחשיפה אמיתית וזו מהווה איום, ואז  עומרי נסגר, כביכול מאבד עניין, וממשיך הלאה, אם כי הוא בהחלט סקרן לבדוק קודם כל את נושא המשיכה והסקס.

אבל מבחינת מעיין לא יגיעו משיכה וסקס אלא אם יגיע גם אמון והכלה מצידו שלא יגיעו כי אלה נעלמים כשהרגש נכנס לתמונה, מה שאומר – מילכוד… 

הזוית של ונוס מול השמש שמשמחת את מעיין וגורמת לה להכניס רוח חיים ילדית לדיאלוג הזוגי, מכניסה דווקא את עומרי למתח. אנו רואים זאת בזוית המתח בחץ אדום קטן באמצע המפה בין יופיטר השמח בחץ צהוב, למרס במזל בתולה הביקורתי המסומן בחץ אדום.

מרס כזכור מסמל את הצד הגברי מאספקט המשיכה והחוויה הגברית הייחודית של עומרי, ומהר מאוד הוא עלול להלחץ מהזוית הזו ומהצורך לספק כל הזמן שיחות מודעות וגירויים מנטליים עוד לפני שמגיע שלב המיטה: זה עלול לעייף אותו, ולגרום לו להיות ביקורתי ופחות משתף פעולה.

תומכות בכך שתי זויות נוספות שמרס מקבל, האחת מכוכב אורנוס התזזיתי (מסומן בצד בחץ סגול) והשניה מכוכב סטורן הנוקשה והביקורתי (מסומן בשמאל בחץ שחור). שתי הזויות האלה  גורמות לעומרי להביע במצבים של קרבת יתר עצבנות וחוסר סבלנות מצד אורנוס, או כובד ושעמום מצד סטורן, ומכיון שאלה הזויות היחידות שמרס יוצר במפת הקשר הזה, הן בהחלט יכולות לגמור פה את נושא הרגש ואחריו גם את המשיכה, ולגרום לו לאבד עניין וסבלנות, ואת הרצון להשקיע בקשר בכלל.

השמש גם קשורה לצד הגברי של עומרי,  צמודה למרקורי כוכב התקשורת, מה שאומר שהקשר הזה בהחלט גורם לעומרי לדבר והרבה יחסית  אולם מעבר לצמידות עם מרקורי הזוית היחידה שיש לשמש היא זוית הפעולה עם נפטון הרגשני והמבלבל (בחץ ירוק משמאל) זוית שאמורה לגרום למעורבות רגשית גבוהה, אך ללא זויות נוספות היא נשארת בגדר פוטנציאל בלבד  והופכת להבטחה מעורפלת, שגורמת מכסימום לאשליות ופנטזיות, שני אלמנטים שנפטון מספק בשפע כשאנחנו רוצים להרגיש משהו ומשכנעים את עצמנו שאנחנו אכן מרגישים.

אולם למרות חולשתה הזוית הזו בעקיפין היא אולי ההזדמנות היחידה למפגש רגשי, ואם יתייחסו ברצינות ובעומק להזדמנות הנדירה הזו שתופסת אותן לא ממש מוגנים בגלל הצורך להמשיך הלאה גם במקומות שבהם בדרך כלל הן נסוגו וויתרו בעבר, היא עשויה לאפשר להם לבדוק לעומק את עולם הרגש של שניהם באומץ ולנסות דרך הפריזמה הנפטונית הזו לתת לדברים צ'אנס..

נפטון הוא אוקטבה גבוהה של ונוס, ולכן מבחינת רומנטיקה מעיין מסוגלת להכניס את עצמה לסטייט אוף מיינד רומנטי. אצל עומרי לעומת זאת לא כוכב מרס – המקבילה הגברית של ונוס – יוצר את הזוית עם נפטון אלא השמש, כלומר הרעיון של ההתאהבות פה הוא מבחינת הקונספט, אבל בשטח הזוית הזו לא תורמת לביטוי הרגשי ולאמון שמעיין זקוקה להם בשלב הזה, אלא גורמת לעומרי להתאהב רק להתאהבות ברעיון אך מכיון מעיין דורשת קודם כל הבעה רגשית אמיתית כדי שיווצר אמון וכדי שהדברים יקרו – זה לא עובד: עומרי נרתע,  ומעדיף לברוח מהמערכה.

כוכב מרס המייצג אותו חוטף פה שתי זויות קשות כמו שראינו גם מאורנוס התזזיתי וגם מסטורן הנוקשה, וכשהקשר מפרכס בסוג של פול גז בניוטראל ונעצר בנקודה הזו עומרי מרגיש שהקשר מכביד עליו, והוא ינצל כל הזדמנות להתחמקויות כדי שיוכל להסניף קצת יותר ספייס וחופש אישי, כי שם הוא מרגיש בטוח..

כשם שיופיטר מאתגר את עומרי ומביא איתו עצבנות וחוסר שקט עם רצון לשינויים בזוית עם מרס, גם מעיין חווה זוית מעניינת עם ונוס שלה: זו זוית המתח – מסומנת בחץ סגול קטן באמצע המפה – בין פלוטו (בחץ חום) היצרי, לונוס הרגשית שבמזל טלה.

ונוס במזל טלה היא ונוס מאוד צעירה וילדית, היא אימפולסיבית משתנה במהירות יצרית מאוד אבל.. יצריות ילדית, שחייבת להיות נאמנה לעצמה ולתחושותיה ממקום בוגר אצל הפרטנר. אבל תחת זוית המתח עם פלוטו היא נכנסת ללחץ, מכיון שהיא מרגישה שלא קשובים לה ולא מאפשרים לה להיות היא עצמה מבחינת קצב הדברים: פלוטו (עומרי) לוחץ על ונוס, והלחץ הזה גורם לה להתנהג באופן לא טבעי, לנסות לרצות מצד אחד או להסגר מצד שני, כשהיא מרגישה שלא ממש מקשיבים לרצונות הפנימיים שלה למרות שמילולית יש כביכול מודעות בשטח, אלא שמבחינת התחושה זה אחרת.

עומרי לעומת זאת רוצה להפוך את נושא המיטה לסוג של נייר לקמוס שאולי יעזור לו להבין מה הוא באמת רוצה מהקשר: המיטה היא זירת הפעולה הטבעית שלו (הסחת דעת כמובן כי הוא חסום רגשית כפי שנראה בהמשך), אולם מכיון שעל זה לא ממש מדברים זה נשאר כמו פיל לבן בחדר שרק הולך וגדל, יוצר לחץ ומשבש את הטיימינג הנכון שבו הדברים יכולים אכן לקרות.

 מבחינת מעיין לחץ ישיר או עקיף על נושא המיטה, בעיקר בסיטואציה שכזו, רק מביא איתו עוד לחץ, ובסופו של דבר לא רק הורס את הספונטניות אלא גורם לרגשות אשמה ולקושי להודות בדברים, מה שעלול לדרדר את המצב עוד יותר.

 נושא הרגש וההתמקחות עליו הוא זה שבסופו של דבר מפיל הכל: נפטון הרגשי אמנם ברקע, אולם כוכב אחד אינו יכול להחזיק קשר שלם כשבפנים כל אחד מהם מתקשה ליצור תחושת בטחון אצל השני, ולכן התהליך עלול ליצור סיטואציות של סבל המאופיין בטלטלות של הליכה וחזרה בנסיונות ריקים שחוזרים על עצמם לקרצף את קרקעית הלב כדי למצוא כמה בדלי רגש ואמון שבשלב הזה כבר התחפרו להם עמוק עמוק בלב, מוגנים בפני האיום הרגשי שצץ להם פתאום ומכחישים אותו מכל וכל, עד הסוף הצפוי. 

 בעוד שאצל מעיין יש בכל זאת פוטנציאל לקשר אמיתי בגלל מקבץ הכוכבים במזל סרטן הביתי והמשפחתי שאכן עבר טראומה, אצל עומרי מקבץ הכוכבים הגדול הוא דווקא במזל קשת ההרפתקני והחופשי, וההיבט המשפחתי כולל היכולת ליצור רצף רגשי עמוק ואמין תמיד יחסר לו בגלל חוויות ילדות שאין בה רצפים שכאלה,  והצמידות של השמש עם אורנוס התזזיתי שתמשיך ותחבוט בעולמו בכל פעם שיצוץ לו פוטנציאל רגשי בר מימוש, עד שיקח את עצמו וחייו ברצינות ויעשה עבודה בנושא.

עד אז – תגיע שוב ושוב הצומת הבלתי נמנעת: עומרי מובס רגשית ובורח אל החופש המוכר והלא מחייב ומעיין מוכנה להבין סופסוף שלא יוכל לתת לה את מה שהיא זקוקה לו באמת, תמשיך ותתרחק עד שתיסגר סופית.

כוכב אורנוס הצמוד לשמש אצל עומרימביא איתו תחושת נטישה הקשורה למשקעים מהילדות ולכן גם חוסר אמון במצב מתמשך של קשר חם אוהב ומכיל, מה שיצור מבחינתו קשרים קצרים ולא מספקים, רצון להלחם על הקשר רק כשהוא בלתי אפשרי, ולכן כדאי יהיה מבחינת שניהם בשלב הזה לא להתעקש אלא פשוט להפרד, ולקצר את הסבל…

בוטום ליין: בגדול – השנים חוזרים להרגלים המוכרים שלהם מהעבר: עומרי יחזור ויתחמק פנימה אל תוך עצמו, רץ אל הקשרים הקצרים בעלי הסיפוקים המידיים, מוגן מהאיום הרגשי הנורא שמפחיד אותו כל כך, מעיין תרגיש כשלון אחרי ששוב היא מנסה לתת אמון מתאכזבת בגלל חוסר ההקשבה ואז תסגר עוד יותר, תוך החלטה לחשוב היטב אם בכלל לנסות שוב וליצור קשר רגשי אמיתי. 

והנה עוד פוטנציאל של קשר – שלדעתי מתוך היכרות עם מפות הלידה של הנפשות הפועלות היה נמוך עד לא קיים – יורד לטמיון. 

מערכה שלישית, מסך: לא הפי אנד הפעם, אלא אנד אוף סטורי.

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן