יסגרו לי את הדלת – אכנס מהחלון. אריה דרעי – מפת לידה

אריה דרעי – ניתוח המפה בטכסט

אריה דרעי – ניתוח המפה בסרטון

 

יסגרו לנו את הדלת – נכנס מהחלון, יסגרו את החלון – ניכנס מהתיקרה.. לא בכדי כתבתי את משפט הפתיחה הזה שדרעי עצמו אמר כקדימון שמסמל את מהותו של אריה דרעי. יותר מזה: הייתי לוקח את האיש הזה להעביר סדנאות מוטיבציה גם לאנשים שלכאורה יש להם אותה, החל מקציני צה'ל וכלה באלופי ההשרדות,  כי יותר מאיירון מן הרוזן ממונטה קריסטו או האיש מהספר בחזרה מטואיצ'י שמספר על האיש שפילס דרך בג'ונגל – אריה דרעי הוא האיש בעל המוטיבציה הגבוהה ביותר הרצון החזק ביותר והמוכנות להשקיע את כל מה שיש לו ללא גבולות ובכל מחיר שאני מכיר, והכרתי לא מעט…

 הבעייה שעלולה להתעורר – וכפי שכולנו רואים במהלך השנים האחרונות אכן מתעוררת שוב ושוב היא המחיר שהוא, הקרובים לו המפלגה שאליה הוא שייך והמדינה כולה עלולים לשלם על חוסר הגבולות והמגבלות שלו, ואף משלמים, מי בחפץ לב ומי בחריקת שינים, למכונה האינסופית הזו שגלגלי השינים שלה כל הזמן ממשיכים להסתובב, ולחתור קדימה, הצידה, מתחת לפני השטח, ולפעמים גם כפי שאמר,מהתקרה..

בהתבוננות ראשונה במפת הלידה של דרעי נבחין מיד במבנה משמעותי ומרכזי: זהו מבנה של קופסה סגורה שצלעותיה ממלאות את המפה כולה. הסוד של כל מה שהזכרתי בשורות הקודמות, סודו האמיתי של מר אריה דרעי, טמון כאן, בקופסה הזו.

בעיקרון הקופסה מראה על עולם סגור שאיש לא מכיר ורק הוא נמצא בו ושומר עליו בקנאות מכל משמר. העולם הזה בנוי ממרכיב עיקרי בסיסי: מלחצים – כיון שהוא מורכב מזויות פעולה שכשמן כן הן – מפעילות כל הזמן את הפלנטות במקביל.

בעצם נמצא כאן 4 פלנטות – 40 אחזים מהאנרגיה של המפה – כשהן מפעילות זו את  זו באופן תמידי כשכל אחת מהן מבטאת צורך להתבטא בו זמנית : השמש ומרקורי, יופיטר, פלוטו ומרס. המבנה הזה הוא קיצוני וגם הרכב הפלטות שממנו הוא עשוי טעון מאוד.

הכוכב המשמעותי כאן הוא דווקא מרס (בחץ אדום) במזל תאומים. מרס הוא כוכב האקשן שלנו, וכשהוא במזל שכלתני כמו תאומים שהוא כשלעצמו מהיר חשיבה ואלתור, הוא עובד שעות נוספות ובתוספת הזויות של יופיטר כוכב השפע שממול שגורמת לאופטימיות ויהירות ותחושה של חוסר גבולות מבחינת שאיפות, וזוית פעולה עם פלוטו היצרי והכוחני שמצביעה על צורך חזק מאוד בשליטה ובעמדות כוח בכל התחומים כולל היכולת להפעיל את הכוח הזה לטובתו. גם מרקורי כוכב התקשורת שלנו נמצא פה – הוא במזל דגים והזוית שלו עם מרס פלוטו ויופיטר מראות על כל סוגי התקשורת האפשריים – האיש ידו בכל מכיר את כולם בכל הרבדים ולא מפסיק ליצור כל הזמן קשרים חדשים

אחת הזויות המשמעותיות במיוחד כאן היא זוית המתח בין אותו כוכב מרס לכוכב סטורן (בחץ שחור) הנוקשה. סטורן מייצג מסגרות פעולה בחיינו וכולל המסגרות הרשמיות שאנחנו נמצאים בהן הן מקצועית והן חברתית. זוית המתח הזו היא מן זוית של קומבינות: לדרעי יש בעייה עם המסגרת הממסד ומערכות בכלל: מרס במזל תאומים הוא חופשי מאוד ללא מגבלות, אבל הצורך שלו להמשיך להיות חופשי ולפעול כרצוני גורם לו להתקל שוב ושוב עם מסגרות פעולה שדורשות ממנו לציית לחוקים – אבל האיש מעדיף לציית לחוקים שלו עצמו, והוא יוצר מעין מדינה בתוך מדינה שבה מעין אוגר מתרוצץ בריצה מטורפת בין כל צלעות הקופסה הזו – כך הוא מרגיש מבפנים. במפה כזו אין רגע אחד של מנוחה – כל הזמן קופצות מחשבות אסיציאציות רצון לפעול או חרטה על פעולות – אפשר לומר שהאיש ממש קשה לישון בלילה כי כל הזמן הראש הזה עובד.

זוית המתח בין מרס לסטורן מראה שבאיזשהו אופן הוא מצפצף על המסגרות הרשמיות והמסגרות בכלל. לדעתי יש את המסגרת שלו שבנוייה בעצם מחוסר מסגרת שמה שמפעיל אותה היא התנועה שבתוכה. ונראה שאסור לו לעצור מכיון שכל צלעות הקופסה הזו במזלות ביסוד המשתנים שלא מפסיקים להשתנות הן מבחינת מטרות הן בתגובות והן בתכניות.

אולם קיימת בין כל הצלעות האלה שתי זויות מפחידות: אלה הזויות שיוצר כוכב פלוטו היצרי והכוחני (בחץ חום) עם השמש  (בחץ כתום) ממול, ועם כוכב מרס – שני הכוכבים שאחראים על העשייה והפעולה במפת הלידה..

פלוטו הוא הכוכב בעל המטען הנפיץ והמסוכן מבין הכוכבים שבמערכת השמש. הוא לא פועל בגלוי אלא במחשכים ומאחורי הקלעים, ומצטיין בהתבצרות בעמדות כוח אגו ושליטה מכל סוג.

הזוית של פלוטו עם מרס היא זוית של רעב עצום לכוח ולעוצמה יותר מכל דבר אחר. לאיש אין ממש מעצורים חוץ מאלה שלו עצמו והוא ישתמש בכל טריק בספר לצורך מימוש מטרותיו.

הזוית של פלוטו עם השמש היא מסוכנת אפילו יותר. השמש מייצגת את ה'אני האמיתי' של דרעי, וזוית של עימות של פלוטו מולה היא זוית סופר מאתגרת: ראשית, היא מראה לנו על אמביציה חזקה מאוד מול האב, ורצון להוכיח לאב מצד אחד לא רק עד כמה הוא שולט בחייו אלא עד כמה הואיכול להגיע הרבה יותר רחוק מהאב. היחס אל האב פה הוא אמביוולנטי: הוא מאוד זקוק ללגיטימציה שלו ואז – הוא יעשה את ההיפך…

דרעי מאוד מאתגר את האב הפנימי שלו כשהוא עושה דברים שבעצם אסור לעשותם, כאילו עושה לו דווקא, אחרי שלאב ולו היו לא מעט עימותים מסוגים כאלה ואחרים.

אפשר לומר שהדיאלוג מול האב הוא אחד היסודות החזקים של המפה ומופיע במקומות נוספים בחייו של דרעי, ונוכל לראות את זה גם בדיאלוג של דרעי עם הרב עובדיה יוסף.

דרעי מצד אחד רוצה להיות הילד המצטיין ולזכות באהבתו, אבל מצד שני – לעשות דברים בדרך שלו ולא בדרך של יוסף…

יוסף רואה בו ילד סורר, אוהב אותו – אבל נותן את הבונוס האבהי דווקא לאלי ישי, ודרעי חש נטוש ועושה הכל כדי לחזור לחיק החם של יוסף, ובמקביל בונה לו חצר משלו שבה הוא מנסה להיות דמות האב לאחרים.

יחסים דומים יש לו עם ביבי: גם כאן הוא מפלרטט עם דמות אב נוספת עובד בשבילו ואכן זוכה לטפיחה על השכם ולקידום משמעותי מאוד – שני שרים בממשלתו, אבל גם כאן בסופו של דבר גם עם ביבי כמו עם יוסף הוא לא מגיע לארץ המובטחת, וביבי לא נלחם עד הסוף בשבילו אלא בכל זאת מעביר לו את מכתב הפיטורים: שוב נטשו את דרעי…

כן כן, הדיאלוג בין פלוטו – כל העוצמה ומכל הסוגים – מול השמש, דמויות סמכותיות של אבות, ילווה את דרעי כל חייו. המענין הוא שהוא כשלעצמו לא הצליח להיות דמות אב שכזו אלא דמות בינים בלבד מכיון שהצורך שלו הוא בהכרה של דמויות אב ולא דווקא שיכירו בו ככזה, והוא נופל בין הכסאות של המודל הבסיסי של ילד נטוש ואב שעובדים בשבילו, ובין דמוי אב שלו מול העולם שכשאין אב אחר הוא יורה ברגלים של עצמו, הולך תמיד צעד אחד רחוק מדי כאילו לעשות לעצמו דווקא ובועט בדליים שהוא עצמו בנה בזיעת אפיו וקשריו.

נראה שהדיאלוג בין אבא וילד לא נגמר ונוכל לראות את זה גם במפה של אבי מעוז למשל.

אבל אפשר גם לומר באותה נשימה שדרעי כל זמן מעמיד בנסיון לא רק את דמויות האב שבחייו אלא גם את עצמו… מן פיצול בין רב אריה ומיסטר דרעי: פלוטו מסמל פיתוי חזק מאוד לאנשים הזקוקים לכוח ולשליטה כשהוא נמצא מול השמש, וביחד עם זוית המתח בין הירח לסטורן הוא עשוי לעשות הכל, ממש הכל, כדי להתמודד עם האתגרים האלה ולהגיע לשליטה מהמקום הגבוה ביותר שהוא יכול להגיע כדי שמשם תהיה לו שליטה על אחרים ואז – לירות לעצמו ברגל, ולאתגר את שני החלקים שבו, זה שנראה לעין וזה שעושה דווקא ועושה מעשים מאחורי הקלעים בתקוה שלא יתגלה… ויש מצב שהוא גם דואג באופן לא מודע שהדברים אכן יתגלו והוא יענש כמו שקרה לא פעם בחייו, שכן הילד הסורר צריך גם להיענש, כמו שאמר לו אז הרב יוסף: תצא בחוץ!

בתוך המחנה או מחוץ למחנה – הזויות של פלוטו לשמש ולמרס וזוית המתח של מרס לסטורן מראות על אישיות שרק היא עצמה קובעת את גבולותיה ומותחת אותם כרצונה. החוק מבחינת דרעי קיים רק כאשר הוא משרת את מטרותיו, כפי שמבטאת זוית המתח בין מרס לסטורן, שמראה את המשחק העדין והחבל הדק שהוא נוהג – ואפילוו אוהב – ללכת עליו, בין השנים.

ונוס במפת הלידה של דרעי נמצאת במזל דגים. זה אולי המיקום האידיאליסטי הגבוה של ונוס שמוכנה לצאת מעצמה ומהאגו שלה ולתת לאחרים, אבל זוית פעולה שלה עם הירח בתאומים מראה שגם כאן הנתינה הזו היא מניפולטיבית, ועוזרת לדרעי בעיקר מבחינה תדמיתית כנותן ותורם גדול אך הזוית עם הירח מדגישה שגם כאן בפנים הדברים נראים אחרת.

התבוננות נוספת במפת הלידה יכולה להיות גם מכיוון הפלנטות: חמשת הכוכבים האישיים מתחלקים על שני יסודות שונים. השמש הירח ומרס ביסוד האוויר, בעוד מרקורי וונוס ביסוד המים.

זה אומר שהחשיבה היזמה והתכנון מעובדים באופן שכלתני ולוגי, אבל התקשורת ועולם היחסים מעובדים ומתורגמים לכוכבים שנמצאים ביסוד המים הרגשי. שני היסודות האלה נמצאים בקונפליקט האחד עם השני, והם בעצם פועלים כשני עולמות נפרדים. יש במפה הזו כמה תת מערכות כאלה.

למשל, ונוס (בחץ ורוד) במזל דגים השייך ליסוד המים הוא מיקום מעולה, אחד הטובים של ונוס. כאן היא נמצאת במיטבה כשהיא מוותרת על האגו ומעניקה מעצמה. אפשר לומר שכאן יש מקום אחד שבו דרעי יכול להתעלות מעל האגו שלו, ולהעניק ללא תנאי ומן הסתם גם היה כזה בצעירותו.

אבל, כמו בהרבה מקומות במפה המורכבת הזו, נוכל למצוא כאן קונפליקט בין הטוב לרע – במקרה הזה בין הטוב למורכב, ודווקא קונפליקט מעניין עם פלנטה שגם היא מייצגת מקום חיובי כשלעצמו אבל בדרך פעולה שונה…

והנה דוגמא להרכב כזה של מים ואוויר או בתרגום חופשי רגש ושכל: זוית פעולה של ונוס עם הירח (בחץ כחול) יוצרת קונפליקט בין הירח במזל תאומים שהוא קרייר מרוחק רגשית ומאוד אנליטי ולו חישובים משל עצמו במזל תאומים, וירח שמתאפיין בתקשורת סביבתית מעולה אולם ללא מעורבות רגשית, לבין ונוס שמייצגת את עולם הרגש כשהיא מוכוונת נתינה, ובקונפליקט הזה הירח התאומי הופך את הנתינה הזו למחושבת ולוגית ומנצל אותה ליצירת קשרים, בנוסח שמור לי ואשמור לך, נושא שאפשר למצוא לא מעט במפה הזו, שעדיין גורם לעיתים לאחרים להרגיש שהוא אכן נותן אולם.. לנתינה הזו יש מחיר. מהו המחיר? בדרך כלל זה הקשר עצמו והמחיר יגיע כשלדרעי יהיה אינטרס לגבות אותו.

הירח הזה במזל תאומים הוא אחד הירחים יוצרי הקשרים החברתיים המופלאים באסטרולוגיה, והקשרים האלה הם חלק בלתי נפרד מעולמו של דרעי. והם הופכים את דרעי לאיש מעשי מאוד כשעיקר המעשה – החיבור בין הקשרים, כשכוכב מרס שגם הוא נמצא במזל תאומים הופך גם את העשייה עצמה למורכבת ואפילו תלת מימדית מבחינת היכולת להשתמש בקשרים האלה כמו סוג של פאזל ענק בעל עשרות חלקים שרק ידיו האמונות של דרעי יודעות איך לחבר אותן ולהפוך כל הרכב של פאזל, כל פרקטל שלו, לקובץ עצמי בפני עצמו של זיהוי איתור ויצירת קשר רגשי (מרקורי בדגים בעל החושים והאינטואיציה המופלאים), נתינה או הבטחה של נתינה שהופכת את תרגום התובנות של הקשר למערכת של קח ותן, ומשם לתרגום הקשר לעובדה או להבטחה עתידית, והתפנות לחלקים אחרים של הפאזל.

ירח ביצועיסטי שכזה נוכל למצוא גם אצל אבי מעוז ממפלגת נועם,  וגם שם יש סוג של ניתוק מהעולם הרגשי מהעולם הביצועיסטי המעשי שכביכול לא קשור אליו אבל בהחלט משתמש בו.

קונפליקט נוסף הוא בין השמש במזל דלי הירח במזל תאומים ומרקורי כוכב התקשורת במזל דגים. החזון ותכניות הפעולה כמו גם דרך הפעולה (מרס במזל תאומים) מותוות בהגיון ובשכלתנות, אבל דרך הפעולה היא רגשית, שכן מרקורי במזל דגים עובד חזק על הזדהות כאמצעי לשכנוע. לכן דרעי יכול להצטייר בתקשורת שלו עם העולם כפי שהוא רוצה, במקרה הזה כקרבן של העולם החילוני או האשכזי.

מזל דגים שייך לקבוצת המשתנים ומרקורי משנה את התקשורת שלו על פי המטרה שהוא מנסה להשיג. פעמים רבות נמצא מרקורי שכזה או השפעה נפטונית על מרקורי במפות של שחקנים, מטפלים, או.. נוכלים: הקסם האישי של מרקורי ויכולת ההשתנות שלו בעוד המטרות עצמן הן במקום קר ושכלתני ונבנו באופן מעשי ולא רגשני, עשוי בהחלט לבלבל.

דרעי למשל מבקש רחמים ומוכן לצאת מהפוליטיקה כדי שלא יכנס למשפט על מה שעשה עם הכוכבים שלו במזל דגים, אך מצד שני הוא לא מתכוון לקיים זאת וכשנוח לו הוא חוזר ונכנס לפוליטיקה כשהשמש הירח ומרס ואפילו סטורן מחזירים אותו לכרם עם הענבים, כמו שועל שאכן התחייב שלא לחזור אליה אבל מה לעשות, מבחינתו הענבים עצמם מבקשים ממנו לחזור והוא לא יכול להתאפק..

מרקורי במזל דגים שכיח מאוד אצל שחקנים ופרפורמרים. מקבץ הכוכבים הגדול במזל דלי מראה על ריחוק וקושי לצאת ממצבים שכלתניים, ולכן כדי לגייס אמינות למרקורי במזל דגים צריך לפעמים להיעזר בבצל אמיתי כדי להראות דמעה ו שתים, או לפעמים בצל מילולי כדי לגרום לא לעצמך אלא לאחרים לבכות ולרחם עליך.

כוכב נוסף שמשמעותי מאוד במפה הוא יופיטר (בחץ ירוק בהיר) כוכב השפע. יופיטר הוא כוכב שעוזר לנו לנצל הזדמנויות בחיינו כדי להתחבר לשפע, פנימי וחיצוני, אופטימיות מצד אחד ונושאי חומר וכספים מצד שני, וגם כל מה שקשור לנסיעות והתפתחות אישית.

יופיטר שהוא שליט מזל קשת גם נמצא בתחילת מזל קשת ההרפתקני, מזל שמצטיין באנרגיה רבה, ובצורך בהרבה אקשן – ובקושי לשים גבולות.

כמו כל כוכב הזויות שמפעילות אותו ומיקומן יאמרו לנו הרבה על כל נושא השפע בחייו של אדם.

במפת הלידה של דרעי כל נושא השפע משמעותי מאוד. יופיטר ההרפתקני הקשתי אכן מביא איתו את הצד ההימורי ההרפתקני הזה לידי ביטוי בקשרים שלו עם כוכבים אחרים.

יופיטר יוצר שלוש זויות משמעותיות, וכל אחת מהן מביאה איתה פרשנות אחרת למלה שפע.

זוית העימות בין יופיטר לבין מרס כוכב הפעולה (בחץ אדום) היא זוית מאוד אמביציוזיות אבל גם מאוד נהנתנית, ותעשה הכל כדי לבוא על סיפוקה כמו שמרס יודע טוב כל כך. הזוית הזו גורמת ליופיטר להיות חסר גבולות ולאיש עצמו צורך להשיג ככל יכולתו וכמעט בכל אופן אפשרי.

אין המדובר פה באמביציה: המלה הזו לא תצליח לבטא בשלמות את הדחף האינסופי להיות מוקף בשפע של עולם של לוקסוס יופי ו..כן, גם כספים, ואולי גם בעיקר. הזוית הזו מראה גם שהשפע הזה היה לו בביתו וגם יהיה לו בצורות ובאופנים רבים, ואפשר לומר שמרס גורם לו לעשות ולפעול הרבה מאוד לשם כך. בוטום ליין – זו זוית חמדנית מאוד, אולי החמדנית ביותר במפה האסטרולוגית, שתמיד, כמו ילד לקקן, תרצה עוד.

זוית כזו נוכל למצוא גם אצל מהמרים כבדים: קשה להם להגביל את עצמם, ולדעת מתי לעצור. בזוית כזו לא עוצרים אלא ממשיכים כמה שאפשר. היא מבטאת צורך ילדותי פנימי שעיקרו נע בין מגיע לי לבין אם אתאמץ אוכל תמיד להשיג הכל, לא כי אני זקוק לזה אלא כי אני יכול. אחד השמות של הזוית הזו היא נו-לימיט, השמים הם הגבול.

מכיון שיופיטר הוא חלק מהריבוע שמפעיל את דרעי שדיברתי עליו בהתחלה, יש לו עוד שתי זויות שגם הן משמעותיות מאוד. בעצם שלוש.

יופיטר יוצר זוית פעולה חזקה לשמש (בחץ כתום), שמבטאת מעבר לדמות האב גם את הצורך של ה'אני האמיתי' (השמש)להתרחב ולהתפשט לכל כוון אפשרי כדי להשיג את מה שהוא רוצה, משהו בנוסח ידו בכל, ובאזורי פעולה רבים.

זוית נוספת היא של יופיטר עם מרקורי (בחץ תכלת) כוכב התקשורת: כאן הוא יוצר תקשורת שהיא   רק אופטימית -אם היתה רק אופטימית הזוית היתה הרמונית – גם גם זוית שהיא פושית כלומר דחפנית, דוחפת קדימה כל הזמן את המשושים, ומטרתה – יצירת קשרים מועילים שגם הם יגיע שפע.

זוית כזו עם מרקורי מראה על צורך לטפח קשרים וכמה שיותר מהם, שכן קשרים הם הזדמנויות (יופיטר) ולכל סוגי השפע. תחת הזוית הזו אפשר לומר שדרעי עצמו הוא סוג של בובנאי, מושך בחוטים ומפעיל אותם, ומחבר קשרים לקשרים אחרים.

זוית אחרונה של יופיטר היא עם כוכב פלוטו היצרי והכוחני. זו אולי הזוית הקשוחה שבין כל החמש.

פלוטו הוא כוכב קיצוני מאוד. הוא יכול להרים אותך ולהכתיר אותך כמלך העולם, או להוריד אותך עמוק לתופת למסכת גדולה של סבל. דרעי עצמו נע תדיר בין שני הקצוות האלה: הוא מגיע למקומות עוצמתיים ורבי השפעה מבחוץ כך שאי אפשר בלעדיו, אך מכיון שאין לו גבולות והוא מסוג המהמרים הכבדים שהולך על כל הקופה הוא גם נתפס ומגיע לתופת של פלוטו, הלא היא בית הכלא.

פלוטו הופך את הכל לקיצוני: או מלך העולם – או קרבן. שתי הפנים האלה מאוד שכיחות אצל דרעי, ובשתיהן הוא משתמש בחכמה כדי להשיג את מטרותיו, ומהן? יופיטר בזוית של עימות למרס, זוית פעולה לשמש וזוית פעולה למרקורי, זוכרים?

יופיטר בזויות פעולה תמיד גורם להגזמות. פעולה דומה עושה גם מרס כשהוא בזויות פעולה לכוכבים אחרים. הצירוף של שניהם בזוית של עימות קובע באופן משמעותי את התנהלותו חסרת הגבולות של אריה דרעי, אבל לא רק.

 

 

ומה קורה עכשיו בשמים מבחינת הכוכבים במפת הלידה של דרעי? ובכן, בימים אלה ובכלל בתקופה הזו נמצא כוכב נפטון בטרנזיט (בעיגול ירוק קטן מחוץ למפה) כשהוא צמוד לונוס: זוהי צמידות לא קלה שמראה בעיקר על אשליות ופנטזיות יותר מאשר על יכולת לממש רעיונות ותכניות בשטח, כשהצמידות הזו כעת עם נפטון גורמת לדרעי לקבל החלטות גרועות שבסופו של דבר לא יעמדו בציפיות שלו ויותר מאשרבפעמים אחרות ,מכניסה אותו לתפקיד הקרבן שכולם אצים לפייסו, תוך שהם מעדיפים לשכוח את העובדות שגרמו לו להגיע לשם: מתנכלים פה לשועלים! תתביישו! מקונן דרעי בבכי, וכולם מנסים לנחם אותו..

צמידות נוספת נמצא עכשיו בדמותו של סטורן שנמצא עכשיו במזל דלי על השמש של דרעי.

סטורן מביא איתו תחושות של כובד, בדידות ואכזבה, וביחד עם הצמידות של נפטון וונוס שם אותו בצומת דרכים לא קלה שתכריח אותו לחשב מסלול מחדש לשנה הקרובה. זה לא יהיה מסלול קל, אבל סטורן הוא כוכב שיפוטי מאוד: אם דרעי לא יציית לחוקיו של סטורן, התחושות יהיו קשות עוד יותר.

אז מה יקרה לדרעי השנה? כנראה יחזור התסריט הישן שיביא איתו עוד מאותו הדבר שליווה אותו עד הלום: מאיגרא רמה לבירה עמיקתא – וחוזר חלילה, עם אותו סוג של דווקא ויריה לעצמו ברגל בצעד הבא, שאיפיינו אותו עד כה: כל זמן שהריבוע הגדול במפת הלידה שלו עובד – מנגנון הדווקא הפנימי ממשיך לבדוק גבולות מצד אחד ואז להגזים, להיתפס, לפרוץ בבכי עם הבצל המפורסם שהשתמש בו, לבקש סליחה ולקבל את מחילתו של דמות אב כזו או אחרת, להחליט שהוא עוזב, ואז לומר שלא התכוון והיתה טעות בהבנה…

אתחיל לסכם: אריה דרעי הוא איש רב פנים ורוב הפנים האלה גם הפוכות זו מזו:

הוא המלך והווינר – אבל הוא גם קרבן נצחי.

הוא טוען שהוא דואג לצאן מרעיתו ואוהב לתת אבל הרבה יותר אוהב לדאוג לעצמו – ועל כך מראות כל הזויות עם השמש – ולקחת.

הוא איש מאמין אבל נראה שיש מעט דיברות שלא עבר עליהן, כפי שרומזים הזוית בין מרס לסטורן וכתבי האישום שלו.

הוא טוען שהאמת נר לרגליו, אבל נראה שאיכשהו תמיד הנר הזה כבוי כשזקוקים לו בגלל הזוית של מרקורי עם פלוטו.

הוא מתלונן על קיפוח מצביעי ש'ס אך הוא עצמו גר בוילה נאה מאוד עם עוד כמה נכסים פה ושם, ולבוש במיטב האופנה של העולם החרדי כשמרס ממשיך לדרוש מיופיטר את חידושי האופנה האחרונים.. ויופיטר גם דואג שיקבל אותם.

אריה דרעי, האיש ללא גבולות ומגבלות יכול היה להיות אדם מזהיר לו ולקהילה, אבלדחפי חוסר יכולת לשלוט בדחפים החזקים בתת המודע שלו והצורך לבדוק כל גבול אפשרי בכל מחיר בגלל עוצמת הזויות בקופסה הסגורה שבמפת הלידה שלו הופכות אותו בגלל הסוס הטרויאני שקיים בו עצמו לאיש עם פוטנציאל מסוכנות גדול במיוחד לחברה שהוא חי ופועל בה, לסובבים אותו, לעצמו, וכן, גם למדינה עצמה.

וזו אחת הפעמים הבודדות שאני כותב בסוף הניתוח שלי את המלים, הלוואי ואתבדה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “יסגרו לי את הדלת – אכנס מהחלון. אריה דרעי – מפת לידה”

  1. בקר טוב יאיר, רק אתמול קראתי את המאמר שלך על דרעי והיום הייתי מוכרחה להגיב כיוון שהיועצת המשפטית שוב בודקת אותו. הוא שוב ירה לעצמו ברגל כמו שאתה אומר. הוא פוטר משני מישרות שרים אבל בטוח בעצמו שהחוק נגד בג"ץ יעבור והוא יחזור למשרדים האלה. אז הוא עושה כבר מראש עבודת הכנה למרות שאסור לו כדי חבדוק את נושאי הכספים שם. מאחורי הגב של היועצת המשפטית ומאחורי הגב של כולם ושל הבג"ץ האיש הזה באמת מסוכן. הוא גם מטייל אצל ויקטור אורבן ההונגרי עם הבן של ביבי כדי ללמוד איך הופכים את המדינה לפשיסטית מקווה שמשהו יירה לו בגלל זה גם ברגל. או בראש.
    בברכה שרה

    1. אכן צודקת מסוכן לגמרי אני רוצה לפרסם את זה בוואלה אבל לא בטוח שיתנו לי בגלל הקטע הפוליטי היום אוסיף לזה גם וידיאו תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן