עקרונות מול השרדות – סיפורו של לוחם. יולי אדלשטיין.

 

 

 

 

יולי אדלשטיין

5 לאוגוסט 1957

מפת הלידה של יולי אדלשטיין היא כמו עוגת קרם ענקית עם קצפת לאסטרולוג המנוסה והיצירתי, ובמידה מסוימת היא ממש בית ספר לאסטרולוגיה. כן, על מפה כזו אפשר ללמד קורס שלם איך מתבטאים הרבה מאוד מיקומים זויות וצירופים שונים ומשונים, צורות גיאומטריות כאלה ואחרות במפת הלידה האסטרולוגית, ומה לא..

כשאני רואה מפה כזו אני מרגיש כאילו אני עומד מול אוסף של פקעות צמר שצריך להתיר אותן אחת אחת כדי לבודד את החוטים ואז.. לסרוג אותם מחדש, ומשם להבין את מהלך חייו המורכבים של יולי אדלשטיין שלנו.

אז ככה.. (האסטרולוג מכעכע בגרונו, ולוגם מהקפה)..

4 מזלות ביסוד האש, 3 ביסוד האדמה, 2 ביסוד המים, ואחד ביסוד האויר… זו חלוקת הפלנטות לפי יסודות במפת הלידה של אדלשטיין. איזון? לא נמצא אותו במפה הזו, וגם הרכבי הכוכבים אינם מראים יותר מדי מהמצרך הזה. להיפך: נראה שמיקומי הכוכבים הם ממש לא שקטים והרמוניים. צמידויות בין כוכבים קשים לכוכבים אישיים, אורנוס כוכב השינויים צמוד לשמש.. יש פה הרבה מוקשי יציבות שכאלה. זה מראה על מורכבות חייו של בעל המפה, ועל הגורמים שאיתם נאלץ להתמודד, חלקם ממש בראשית חייו.

אבל.. למרות כל זאת. בקריאה נוספת אפשר למצוא בכל זאת יציבות במפה הזו, והיא מושגת באופן הפוך על הפוך: הלחצים החיצוניים יוצרים דרייב חזק, ודווקא הכוכבים שנמצאים במזלות האש האקטיביים – השמש  ואורנוס (בעיגול אדום) הירח (בעיגול כתום) וסטורן (בעיגול שחור) הם אלה שמחזיקים את המפה על כתפיהם, או יותר נכון בקודקודים במשולש הרמוני שהם יוצרים בינם לבין עצמם.

ואכן, מבחינת הכוכבים עצמם ומיקומם –כל כוכב שאמור היה להביא איתו יציבות או איזון נמצא במיקום לא מאוזן או חוטף זוית פעולה שמוציאה אותו לגמרי מהאיזון.. למעשה המפה הזו בנויה כמו מובייל גדול של חלקים שאינם מתאימים זה לזה אנרגטית, אך המשולש הגדול ביסוד האש איכשהו מצליח להחזיק את כולם באופן מאוזן יחסית כמו לוליין המעיף חמישה כדורים באויר, אבל לכדורים האלה אסור ליפול אחרת כל המפה כולה תצא מאיזונה הפריך המבוסס על משולש רב צלעות ביסוד האש דווקא…

ואכן, משולש הרמוני, בכל יסוד שהוא – אש אדמה אויר או מים – הוא אלמנט עוצמתי, שמשמש מאזן ומייצב. במפות מסויימות הוא עלול לפעול ההיפך: כשהאדם מרגיש שהכל הרמוני תומך ויציב ולא חשוב מה יעשה, הוא פשוט.. לא יעשה.

אבל במפה שכזו, שבה מינון התנודתיות הוא גבוה, המשולש הזה מראה שכל זמן שהאיש אקטיבי ופועל אנרגטית, הוא במצב יציב ומאוזן פחות או יותר והכל עובד. אבל.. היציבות עלולה להיעלם כשהאיש הזה, שכוחו באיזונו ובאיזון הכוחות שאיתו או מולו, נכנס לסחרור רגשי או לסיטואציה רגשית בכלל – שם מופר האיזון…

אין ספק שבמפה שכזו הירח והשמש הם במיקום עוצמתי במיוחד. הירח למשל נמצא במזל טלה, הקרדינל של האש, ומייצג נפש אמביציוזית במיוחד שלא נכנעת ולעולם לא מוותרת, לא משנה כמה קשים יהיו התנאים להשרדות או להתקדמות בחיים.

זה אינו מיקום קל לירח העדין והרגיש, אבל הירח הזה במזל טלה הוא תשוקתי ועוצמתי, ולא הרבה יעצור אותו בדרכו להשיג את מה שהוא רוצה, ופעמים רבות – זה להטביע חותם בעולם. ירח שכזה נוכל למצוא אצל אנשים אמביציוזיים במיוחד שדבר לא ירתיע אותם, ופעמים רבות הם מתחילים את החיים במקום נמוך והשרדותי וכנגד כל הסיכויים מצליחים להגיע למטרה משמעותית בחייהם.

אלמנט משמעותי מאוד נוסף במפת הלידה של אדלשטיין היא הצמידות בין השמש, ה'אני האמיתי' של בעל המפה, לבין אורנוס כוכב השינויים התזזיתי (שניהם צמודים בעיגול אדום). זו אחת הצמידויות הקשות באסטרולוגיה, כמו כמה אחרות שבהן צמוד כוכב בעל אנרגיה קשה שמייצג כוח טבע לפלנטה אישית כמו השמש או הירח למשל, מה גם שאצל אדלשטיין שני הכוכבים האלה צמודים ממש על המעלה!

ומה זה אומר? שתחושת הניתוק מלווה את אדלשטיין ממש מגיל אפס בעצם. זו חוויה עמוקה של חוסר שייכות וצורך לבנות מעין חיץ קטן מול העולם כדי שלא להתנתק ולהפגע. חוויות כאלה מגיעות ממש עם הלידה, ומצביעות על תחושה של ניתוק, חוסר שייכות, ומינון גבוה של עצמאות בגישה לחיים, ובנסיון לשלוט עליהם בלי להכנע לנסיבות.

אולם… בשלבים קשים של החיים, הצמידות הזו היא סוג של מתנה. קשה להביס אנשים עם צמידות שכזו: הם מראש עצמאיים ולא ממש תלויים באף אחד, גם בגלל הירח הטלאי הזה וגם בגלל הצמידות הזו אותה הם חווים מגיל אפס: את השוני שלהם מול החברה שלידם, ומול החיים בכלל, עד שלב מסוים. שייכות? הם עצמאיים בשטח, ושייכים קודם כל לעצמם ולאינסטינקטים שלהם, וכאלה יש להם בשפע. ולכן, כמו שאדלשטיין גם חווה, גם שהות בכלא לא תחליש אותם, אלא להיפך: תחזק מאוד. אי אפשר להביס את אורנוס, ובמפה שבה השמש ואורנוס צמודים – כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ…בעיקר כשהמדובר במטרה צודקת. כאן

אז.. מה מחזיק את הרסן ומונע מהאיש לפעול כיחידה עצמאית בחלל גם בשטחים אחרים בחייו ? זהו סטורן הנוקשה (בעיגול שחור) שגם הוא חלק מהמשולש ההרמוני שדיברנו עליו.

ולסטורן הזה, שמייצג בעיקרון גבולות וסמכות, יש עבודה כפולה כי..משולש נוסף נמצא במפה, או יותר נכון שני משולשים, משולשים, שתופסים את מחצית המפה. האחד מהם מורכב בגדול משלל זויות פעולה דיסהרמוניות ואקטיביות.. כלומר – אקשן אול דה וואיי. אלא שמזלו של אדלשטיין שהמשולש הזה מורכב משלושה כוכבים הרמונים וחיוביים: הירח במזל טלה (בעיגול כתום) ונוס הרגשית (בעיגול וורוד) ויופיטר כוכב השפע (בעיגול סגול).

פעולתו של משולש דיסהרמוני בין כוכבים בעלי השפעה חיובית היא קצת מצחיקה: הצורך לפעול כל הזמן קיים כאן ובגדול, והכיוון הוא חיובי בגדול, אלא שזויות הפעולה יוצרות הגזמה בפעילות, ובין לבין  גם כמה דרמות נאות לתיאבון…

זוית העימות של הירח (בעיגול כתום) עם יופיטר (בעיגול סגול) היא זוית אמביציוזית במיוחד: זה שהם נמצאים ממול מצביעה פעמים רבות על כווני עשייה ופעולה הקשורים לחו'ל, ולא לארץ המוצא. זוית כזו היא התשובה לקשיים שיוצרת הצמידות בין השמש לאורנוס: כמו עם המשולש ההרמוני שמחזיק כל זמן שהאיש פועל, גם כאן הכיוון – קדימה, ובכל הכוח, עם גישה אופטימית נצחית ומיקומו של יופיטר במזל מאזניים מראה שהעוצמה של האיש הם.. אנשים, וכל מה שקשור אליהם. אלמנט נוסף שיופיטר מוסיף כאן הוא מלחמה על הצדק. מלחמה שהיא קצת דון קישוטית בעיקרה, אבל בהחלט צודקת.

וכאן אנחנו מקבלים אדם שהוא סופר אמביציוזי וממוקד מטרה, אך מצד שני – יודע לעבוד נכון עם אנשים כדי להשיג את מבוקשו, גם אם זה דורש ממנו להתפשר, אם כי להתפשר ממש הוא לא אוהב… לא עם הירח האמביציוזי והשמש האורנית העצמאית הזו…

אז.. לאדלשטיין יש את הדרך שלו. המטרה העיקרית שלו היא ברורה וחד משמעית: קדימה, וכמה שיותר. ראש ממשלה? ברור.. קטן עליו. בתוך תוכו הוא באמת מרגיש כך, וכשהוא ממוקד מטרה ולעזרתו באים שני המשולשים האלה, ההרמוני והדיסהרמוני, כמו שני מנועים של מטוס קרב, הוא גם יכול להגיע לשם, אם…

אם.. אם מה? אם לא היתה לו במפת הלידה את זוית העימות הזו בין מרס (בעיגול חום) במזל שור היציב, לכוכב נפטון (בעיגול ירוק) במזל דגים שממול.

הזוית הזו משנה מעט את סדר הכוחות. מרס במזל שור השייך ליסוד האדמה מייצג צורך ביציבות ובטחון. אולם זוית של עימות בין מרס לנפטון הרגשי עלולה להביא איתה מעורבות רגשית שמעט מקלקלת את שיקול הדעת המעשי: לא מעט החלטות מגיעות לא ממקום פרקטי אלא רגשי. מרס בזוית לנפטון זקוק להזדהות עם רעיון מצד אחד אבל גם עם רגשות של הצד השני, תוך ויתור על הצרכים הרגשיים ובעיקר הפרקטיים שלו.

זו זוית טריקית: היא אמנם מביאה לבעל המפה חושים חדים ואינטואיציה טובה, אולם דרך קבלת ההחלטות כאן אינה במיטבה. מהפן הפרקטי, והיא בהחלט עלולה לחבל במטרות הגדולות של אדלשטיין.

אבל מרס חוטף לא רק זוית מנפטון ממול, אלא גם זוית פעולה מהשמש ומאורנוס, וזוית מאורנוס למרס זו זוית של חוסר סבלנות, ושל צורך לפעול במהירות ומהבטן בכל פרק זמן נתון.

זו גם זוית שמצביעה על אישיות דינמית שחווה לא מעט ניתוקים בפעילות, ושינויים תכופים הן במצב הרוח והן בכווני הפעולה. גם מסגרות הפעולה משתנות לעיתים קרובות, ונראה שלמרות שהאיש אוהב להיות במסגרת, הוא גם אוהב להיות הבוס של עצמו, עצמאי בשטח מה שנקרא, אבל חייבת תמיד להיות מטרת על, חזון או רעיון שמדריך קדימה.

מפה שכזו מצריכה גם התייחסות לונוס הרגשית. מצד אחד הכוכב הרגשי הראשון, ירח, נמצא במזל טלה הסופר אקטיבי יוזם ואמביציוזי. מצד שני, ונוס הרגשית שמבטאת את חיי הרגש העמוקים והאישיים יותר, נמצאת במזל סרטן המופנם והרגשני, וסולדת מאוד מחשיפה. אולי משום כך נוכל למצוא זוית פעולה בין הירח האגרסיבי לונוס השקטה, זוית שגם היא גורמת לו לחפש דרכי ביטוי חדשות שמבטאות גם נאמנות לבסיס (סרטן) וגם לקידום אישי מכסימלי (טלה).

אחד הגורמים המייצבים במפה שעליו לא דיברנו עד כה הוא מרקורי, (בעיגול כחול) כוכב התקשורת של אדלשטיין. עם כל הסערות שאנחנו מוצאים במפה הזו, דווקא כאן נוכל למצוא שקט יחסי: מיקומו במזל בתולה הפרקטי עוזר למרקורי לבטא גישה פרגמטית ומציאותית ולהיות כאן ועכשיו תמיד, ולא משנה באיזה מצב. אבל זה רק נראה כך: הצמידות שלו לכוכב פלוטו (צמוד למרקורי בעיגול הכחול) אינה קלה: התקשורת שנראית פשוטה כלפי חוץ

ומה קורה בימינו אלה? ממש עכשיו אדלשטיין נמצא בלב הסערה ובמקום שהוא לא רגיל להיות בו. הוא איש ישר ונאמן לעקרונותיו, אבל הפעם הוא צריך לבחור בין שתי נאמנויות שונות: לבוס שלו – או לחוק. עם מפה שבה סטורן כל כך דומיננטי כגורם מייצב, הוא יבחר בסופו של דבר בנאמנות לחוק, אבל עם כל מה שאורנוס עושה במפת הלידה שלו, אין ספק שהניתוקים והשינויים בוא יבואו.

ממש עכשיו מופעלים לחצים כבדים על ונוס הרגשית בשתי זויות שחורות מפלוטו וסטורן (בחיצים כחולים) וזו תקופה מאוד לא קלה עבורו. מאבקי כוח, אינטריגות, לחצים ומתחים – שני הכוכבים האלה מעבירים אותו תקופה לא קלה במחצית האחרונה של 2019 אבל הגורם הדומיננטי שהולך להביא את השינוי הוא אחר לגמרי.

נסתכל בצד ימין של המפה באמצע: כאן נמצא את כוכב אורנוס (בחץ אדום) הרגע בשמים. במחצית השנה האחרונה התקדם אורנוס במזל שור וכמעט ונגע בכוכב מרס (בעיגול חום). כעת הוא חוזר אחורנית, והלחצים שיצר אז הופכים כעת לעובדה קיימת. אורנוס מביא איתו את הצורך לשנות, לקחת פסק זמן ללכת לכוון אחר או פשוט להתנתק.

אדלשטיין רגיל לנוכחותו של אורנוס בחייו. הצמידות שלו לשמש במזל אריה והזוית שלו עם מרס הכריחו אותו כמה וכמה פעמים בעבר לשנות דפוסי חשיבה פעולה וכוון. אולם הפעם זה הולך להיות שונה: אורנוס יעלה ממש על מרס, והשינוי בוא יבוא, וזה יקרה במחצית השניה של השנה כנראה שבה יעלה עליו בפעם הראשונה. בפעם הבאה שיעלה עליו יהיה במרץ-אפריל שנת 2021. כאן אורנוס עשוי לעשות שינוי רציני בחייו של אדלשטיין, אלא שנדמה שמזומנת לנו עוד פעם אחת בה אורנוס יחזור ואז ימריא שוב אל מעבר למעלה ה 10 במזל שור. 

ומה יקרה באמת במרץ אפריל 2021"? האם ישנה תפקיד, ישנה מיקום או יפרוש מהחיים הציבוריים? יש גם אפשרות של כשל בריאותי מסויים, שכן האיש אינו צעיר.. נראה שאורנוס עושה עבודת שטח ועומק נאמנה: קשה להתנגד לו – בדיוק כפי שקשה לאדלשטיין להתנגד לעקרונותיו ולמצפונו שלו, ומכיון שהוא איש עקרונות כפי שראינו, סביר מבחינתי שיאלץ אכן או לפרוש מהמקום בו הוא נמצא עכשיו – במערכת הבריאות – או לתת ביטוי מסוג אחר לעקרונות האלה. אם לא – יתכן שאורנוס יבחר בדרך אחרת כדי לבצע את הניתוק הזה, ורבות האפשרויות של הכוכב השובב הזה.. אורנוס הוא כוח טבע, ואי אפשר להתנגד לשינויים שהוא מביא.

רק נזכיר שאכן ב 2020 ברגע האמת בחר אדלשטיין בדרך הקלה: לוותר על עקרונות החופש והדמוקרטיה, ולהיות הפודל של ביבי. כמה עצוב. משם רק הלך והדרדר כולל התקפות על שלטון החוק, פשלות נוראות בדיווחי האמת של משרד הבריאות שהפך לעומד בראשו, ועוד. בזיון לכל מה שנלחם עליו והאמין בו.

בסופו של דבר ברגעי האמת האלה כל אדם בוחר את דרכו. אדלשטיין בחר בדרך הקלה: לאבד את חוט השדרה שעוד היה לו, ולהפוך לחותמת גומי של ביבי.

עצוב.

לא נותר לנו אלא לראות מה יקרה כשבקרוב יעלה אורנוס על מרס במפת הלידה שלו, וזה כנראה יסמן שינוי אצלו אחרי הבחירות, אם בתפקיד ואם באופן אחר. זה יכול להיות אלמנט בריאותי – נקווה שלא – או שינוי אחר משמעותי בחייו: אורנוס זה אורנוס, ומעניין איך האיש שחווה אותו כמה וכמה פעמים בחייו יגיב אליו הפעם, כשיעלה על המרס שלו. הניחוש שלי – אדלשטיין עוזב את מערכת הבריאות.

 

יאיר טריבלסקי ©

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן