מפת לידה – ניתוח מפת הלידה של בן גביר כשמונה לשר לבטחון לאומי. האם יצליח המורד האולטימטיבי להיות יעיל בתפקידו כשר הבטחון הלאומי, כשהוא חלק מהממסד שפעם מרד בו?

בן גביר – ניתוח מפת לידה בטכסט

בן גביר – ניתוח המפה בסרטון

 

 

מפת הלידה של בן גביר מליאה אקשן. מהתרשמות ראשונית, זו מפת לידה של מורד אמיתי. אבל מה קורה כשהמורד הזה הופך להיות חלק מהממסד בו מרד בעבר? האם יוכל לעשות את השינוי או שיחזור להיות נער חסר שקט שפועל בלחץ בשליפות מהשרוול? האם יוכל להיות חלק ממערכת גדולה יותר ולציית לחוקיה?

את התשובה לכך נותן כוכב אורנוס התזזיתי (בעיגול סגול) יש 4 זויות תזזיתיות הן עם כוכבים אישיים והן עם סטורן (בחץ שחור) שמייצג את הממסד עצמו.

ראשית, הצבע האדום – הדיסהרמוני – שולט במפה עם שלל הזויות האדומות שנמצאות בה והצבע הזה כידוע באסטרולוגיה הוא צבען של הזויות הדיסהרמוניות למיניהן כמוו זויות המבטאות קונפליקטים, או זויות פעולה.

המפה מליאה חיצים אדומים, חלקם חוצים את מפה ומייצרים קונפליקטים כשהם אלה מול אלה, חלקם מתאספים בקבוצות ומשלחים חיצים אדומים לאחרים…נדמה שאין רגע דל.

ואכן, כבר בניתוח ראשוני אפשר לחוות בנפשו הסוערת והדרמטית של בעל המפה.

השמש (בחץ כתום)  של האיש נמצאת במזל שור המעשי השייך לקבוצת הפעולה הקבועים, והירח  (בחץ כחול) שאמור לבטא את אור השמש נמצא במזל אריה שגם הוא בקבוצת הפעולה הזו, שעליו שולטת… השמש.

זה אומר שכבר בהתבוננות אפילו רק בשני האלמנטים האלה אנחנו כבר רואים קונפליקט בין השור המופנם הנינוח והארצי, לעומת הירח באריה הדרמטי והמוחצן בעל הצורך בדרמה ובשליטה בכל מחיר – זה מבטא קודם כל חוויה ש שני הורים שונים מאוד זה מזו בטמפרמנט ובגישה לחיים.

גם במצב הכוכבים מרס וונוס, זוג הכוכבים שמסמל מצד אחד את הצורך לפעול מהצד הגברי, ויכולת הקבלה וההכלה הרגשית ומערכות היחסים, לא נוכל למצוא שקט: מרס (בחץ אדום) נמצא במזל סרטן הביתי, מיקום שהופך אותו חסר שקט בתוך מסגרת רגשית שכופה עליו פעילות ביתית בזמן שהוא חושב בגדול, צמוד לסטורן הנוקשה (בחץ שחור) שמכריח אותו לפעול בתוך מסגרת נוקשה ודורשנית ולציית לכללים, ההיפך ממה שהיה רוצה, וגורם לו לאורך שלושים השנה הראשונות תחושות של תסכול וקושי לבטא את עצמו כפי שהיה רוצה, סוג של זוית שעוצרת מצד אחד, ודוחפת קדימה מצד שני: הצמידות הזו מבטאת מאבק בלתי פוסק להכרה מצד אחד ולחופש אישי מצד שני, קונפליקט בין שני הפכים שתמיד ימשיך להתקיים בתוכו: הצורך למרוד ולצאת מהבית מול הצורך להקשיב לכללים ולהיות חלק מהמערכת. מסתכל.

גם לונוס (בחץ ורוד) חיים לא קלים במפה הזו. מצד אחד היא נמצאת במזל שור הארצי המפונק והנהנתן, זה שצריך קרקע מתחת לרגלים והנאות החיים, אבל מצד שני היא נמצאת בזוית של עימות לכוכב אורנוס (בחץ סגול), שמביא איתו עצבנות וחוסר שקט, רצון למרוד מצד אחד ורצון להתנתק מצד שני, עם לא מעט קצרים בתקשורת הרגשית וניתוקים פתאומיים וחיים במעין בועה רגשית שנתונה שוב ושוב לדחפים משני הכיוונים: מימוש ארצי  חומרי ופרקטי מצד אחד, ודחיפה החוצה מהמעגל הבורגני והשבע אל הלהט הרעיוני והדחף הבלתי פוסק לשינוי של אורנוס התזזיתי מצד שני.

כוכב אורנוס במפה הזו מקעקע הרבה מאוד מהצורך בתחושת הבטחון הבסיסית שיש במפה הזו, גם בזוית הפעולה שהוא יוצר לירח שבמזל אריה, שמסמל את הצורך במשפחה ובבטחון ביתי שמתבטא גם בזוית פעולה חזקה לונוס הרגשית שמראה על צד שזקוק לחיבוק ובטחון, אלא שאורנוס העצבני וחסר השקט פוגע גם בבטחון הזה כשהוא דוחף אותו החוצה מהבית הרגשי שהוא כה זקוק לו אל הצורך הבלתי פוסק למרוד ולשנות, ולהלחם על הצורך בחופש אישי ובשינוי כל המוכר והכובל.

אנו רואים פה קונפליקט בתוך נפש סוערת שהחיים ניסו לנתב אותה אל החומרי הבטוח והמוכר, מול הצורך לוותר על כל זה ולצאת לחופשי ללא מגבלות החומר והרגש שסביבו שהוא בעצם זקוק להם, אך לא מצליח למצוא את דרך הביניים לפשר ולחבר בין שני העולמות שנמצאים כבר בעצם כשני דחפים בתוכו, ולא מוצאים להם דרך פשרה וביטוי שמחבר בין שני העולמות.

הירח הזה במזל לאריה מוביל איתו סוג של גיבור פנימי שמתגבר על אויבים ומראה לעולם את האביר ושליטתו, בזמן שהשמש שהיא ה'אני האמיתי' לא יכולה להתנתק מהשורשים הארציים והחומריים שמחבריים אותה לקרקע שוב ושוב, כשהמאבק בין שני הקטבים האלה יוצר מעין דמות לוחמנית לנצח שמחפשת מטרות למרוד בהן, כדי למצוא בעצם שוב ושוב שאלה היו מטרות סרק כי עמוק בפנים הקרע בין החלקים אינו באמת קשור למטרות האלה, מה שמראה על דמות של גיבור טראגי נצחי שמחובר לביתו אך לא מרגיש שייך אליו, ולכן חי בין שני העולמות האלה, נע ונד בחוסר שקט ובחיפוש מטרות שיהלמו את נפשו הסוערת שעדיין מחפשת את הדרך החוצה לחופש אך נאלצת שוב ושוב להתמודד עם העובדה שהיא חסומה בפניה בקונפליקט שלא יפתר לעולם גם כי שורשיו נעוצים בכלל בתקופת חיים אחרת, תקופת הילדות ושנותיו הצעירות שבהם נעשו בחירות לא קלות מכיון שלא היה שלם עם אף אחת מהמטרות והדרך שהחיים עצמם בחרו לו.

אחד הקשיים שבקונפליקט הוא השוני בדמויות הוריו. אמנם השמש במזל שור מבטאת ערכים ארציים ובורגניים, אבל זו אינה רק שמש מעשית: זוית המתח שלה (בקוים מרוסקים) לכוכב נפטון המטשטש ומערפל (בחץ ירוק) מראה שגם בתוך האב ישנו צד אידיאליסטי וחולמני, ולא ממש פרקטי.

אבל… הצד הזה נמצא גם בו עצמו. הוא תורם לו מבחינת קסם אישי ומעניק מעטפת רגשנית ודרמטית לקונפליקט שלו, שבנוי בעצם על מלחמה במסגרות פעולה ובממסד עצמו.

זוית נפיצה נוספת נוכל למצוא במיקומו של מרקורי, כוכב התקשורת (בחץ תכלת). הוא נמצא במזל תאומים, ותורם ליכולת הרטורית והפלפלנית של בן גביר ביכולת הדיבור שלו.

זוית המתח הזו (בקוים מרוסקים) בין מרקורי לאורנוס התזזיתי (בחץ סגול) היא זוית משמעותית מאוד למרות שבדרך כלל לא מתייחסים לזויות כאלה ברצינות כשיש כל כך הרבה דרמות במקומות אחרים.

זו זוית דווקאית שמייצרת ספינים תקשורתיים נפיצים במיוחד, ויודעת גם להשתמש בהם בחכמה למרות שהיא מופעלת אינטואיטיבית לגמרי, כלי עבודה מעולה לכל מורד באשר הוא. הזוית הזו מאפשרת לבן גביר ללמוד הרבה מאוד תוך כדי תנועה, וליישם במהירות את מה שהוא לומד – בשטח. היא גם מראה לנו חלק מסוד הכוח שלו: לעולם תפתיע.

בעיקרון זו זוית מאוד פרובוקטיבית, מהסוג שילד שעושה דווקא מייצר כדי לזכות בתשומת לב. בין אם זה אקט של הליכה למקום בו לא ציפו לו,  מלים שלא ציפו להן, וכל סוג של פרובוקציה אפשרית – הזוית הזו משאירה אותו במרכז העניינים, ומעוררת עניין בקרב אנשים שהם דווקאים כמוהו, מהסוג המרדני בכל סוג של ממסד שלקח אותם כמובן מאליו… אז זהו, שלא: אותו לא יקחו יותר כמובן מאליו. נקודה.

בגדול, אפשר לומר שזוהי מפה של לוחם גרילה אינדיבידואליסטי, שמצליח דרך המרדנות שלו לעורר מרדנים כמוהו בהתלהבות. אולם אליה וקוץ בה: זו אכן מפה שמתאימה מאוד ללוחמה בשטח בנוי כשאתה הוא המיעוט מול הממסד, באופן עקיף מלחמה של אותו ילד שהכריחו אותו להכנס למשטר ולמקום שלא רצה בו ולאבד את החופש שלו: הם עוד ישלמו על זה…

הבעייה עלולה לצוץ כשתסתיים המלחמה הזו בניצחון. האם יצליח איש הגרילה להוריד את המדים ולהשתלב בממסד בו הוא נלחם? הנסיון מלמד שלוחמי גרילה בעבר ברוב המקרים לא הצליחו להשתלב בסיסטם. המנגנון המרדני הזה חזק מהם וקשה ללמד אנשים שכל חייהם בדקו גבולות לייצר גבול וקרקע בטוחים מבלי שימרדו בהם.

אבל רגע.. מה אם ישנה את הממסד שאליו הוא נכנס ויתאים אותו לצרכיו – כאן נשאלת השאלה – מה הם באמת צרכיו?

ובכן, התשובה לשאלה הזו אינה ברורה, ואפילו מכילה בתוכה פרדוקס. מפה של לוחם מרדני מהסוג הזה שנלחם דיפ דאון את מלחמתו האבודה כילד לפני שנים רבות, היא חסרת מטרה אמתית חוץ מאשר המרד עצמו לשם.. מרד. כשהוא מורד הוא במיטבו: עושה דברים באופן עצמאי, וחש עוצמתי. הבעייה שלו היא להיות בתוך מערכת עם חוקים ברורים, אותה מערכת שהיה כל כך טוב בלמרוד בה פעם… האם יוכל המורד לציית לחוקי המערכת?

גם אחרי שהפך להיות חלק מהמערכת והממסד – המפה עצמה לא תשתנה. זו מפה של פאק מן, שתמיד יעכל את המערכת סביבו, ויפיץ סביבו את אווירת המרד ואי הוודאות, ימצא מלחמות עקרוניות אבודות חדשות, ויחייה שוב ושוב את גחלת המרד כיון שהיא זו שהפכה אותו למי שהוא, והיא חלק בלתי נפרד ממנו, אני אומר בצער, ותמיד תהיה.

האיש יביא איתו את הגישה העצבנית הפרובוקטיבית וחוסר היציבות לכל מקום אליו יגיע, ובנק המטרות שלו רק ילך ויגדל ככל שהזמן יעבור, כדי לשרת את הגחלת הפנימית הכועסת שלא תדע מנוח, לא מחוץ לממסד וגם לא בתוכו, שם גם יתכן שיתפצל לכמה תנועות חדשות ומרדניות בשם עקרון כזה או אחר, וימשיך להלחם, עיוור ולא מודע למנגנון ההרסני שבתוכו שלא ישקוט, עד שילך אולי לטיפול ויפגוש אותו שם באומץ, אבל קשה להאמין שאכן יסכים לכך: ההתמכרות ללהט המרד חזקה מדי, גם אם היא מזמן כבר לא בקונטקסט הנכון, או בשם העקרונות הנכונים שעד היום, מעניין, לא ממש ברורים לאיש חוץ מאשר ההרס שנמצא בבסיסם..

החשוב מכל — מה קורה עכשיו בכוכבים?ובכן, נראה שגם כאן אצל בן גביר הכל קיצוני יותר. ממש עכשיו יושב כוכב אורנוס בשמים (בעיגול אדום קטן מעל המפה) על השמש שלו, ומביא איתו מערכת לחצים גדולה מאוד: כאן נמדדת הסבלנות של השמש במזל שור, כי אורנוס מביא איתו צורך עצום להתנתק או פיזית או מהתדמית שיוחסה לו שנים רבות, ולצאת לחופשי מבחינת היכולת שלו לקבוע בעצמו מי הוא באמת ומה הם התכנים האמיתיים שהוא רוצה להלחם עליהם בימים אלה.

יותר מכל דבר אחר זו זוית של ניתוק, לא של חיבור: האמנם תביא איתה שינוי תדמיתי עצום או ניתוק מבן גביר הישן שהכרנו ובניית תכנים חדשים, או שמא אפילו ניתוק מכל מה שבנה סביבו כשברגע האמת הוא חש נבגד ולא מצליח לספק את הסחורה?

במקביל יוצר שבתאי (בעגול שחור קטן בצד המפה) זוית פעולה לשמש ואיתה מערכת לחצים אדירה ותחושות של כובד ובדידות במערכה – אין ספק שגם אורנוס וגם פלוטו בלחצים שהם מפעילים על השמש מוצאים אותו בנקודת זמן עוצמתית הן מבפנים והן מבחינת הלחצים שמופעלים עליו מבחוץ וזה נדיר שזה קורה בו זמנית…

אבל יש עוד מערכת לחצים כעת בכוכבים והיא אולי אפילו חזקה משניהם: פלוטו הכוחני והאלים י(בעיגול חום קטן מחוץ למפה) וצר זוית של עימות עם כוכב מרס במפת הלידה שלו ועם שבתאי והצמידות ביניהם. זו זוית אלימה מאוד וחשוב להבין איזה כוחות היא מפעילה על המערכת גם מבחינה תדמיתית בעולם. פלוטו הוא יצרי מאוד והאלימות שהוא מביא איתו או מפגיש אותה עם בן גביר עוצמתית מאוד, שעלולה לגרום למרס שליט המזל שלו לפעול באופן פרובוקטיבי מאוד ולגרום לשרשרת של פעולות ותגובות טעונות מאוד לכל רוחב המפה הפוליטית, ולא רק.

אין ספק ששלושת הכוכבים האלה שמים את בן גביר באחת הצמתים הטעונות ביותר שיש – מעניין לדעת איך יפעל ואיזה כפפות יבחר להרים (ואיזה לא..) כשהלחץ יגיע לשיאו והוא אכן מגיע לשיאו ממש בימים אלה

ושאלה שכולם שואלים אותי: האם יצליח בבחירות? יש בהחלט מצב שכזה מבחינה אלקטורלית, אולם לא זו השאלה החשובה כאן: מה יקרה אחרי שיצליח, ואיזה מטרות יסמן כדי לקדם את הגחלת הפנימית המרדנית שלו – אלה השאלות האמיתיות, ונכון לרגע זה אין להן וכנראה גם בעתיד לא תהיה להן תשובה: האם יתאדה וייבלע כמו פייגלין, או אולי יתאמץ לממש מטרות בלתי אפשריות בעליל כמו שלטון הסנהדרין? או יפעל שוב בצורה של שרשרת הכרזות קיצוניות שיתדלקו את המערכת?

במקרה שלו אפשר לומר בזהירות, שהאמצעים, לפחות נכון לרגע זה, מקדשים את המטרה, ומתאימים ויתאימו אותה באופן לא מודע ללהבה שמפעילה אותה. לכן לדעתי גם כל נושא המצע לא ברור וגם ישתנה בלי הרף כדי להתאים את עצמו לאירועים, ולא להיפך.

אבל.. ישנה עוד אפשרות, ובמבט כולל על כל המפה היא אפילו סבירה יותר, כשאתה מסתכל על המפה של בן גביר, שכולה מלאה במרד שלו באביו במה שהוא מסמל ובהשלכות שלו, אתה מבין שתכל'ס אין אפשרויות בינים, אלא רק שתים בלבד, והן ניצבות זו מול זו: הוא יהיה הילד – או שהוא יהיה האבא. הדרך היחידה להתמודד עם קונפליקטים מהסוג הזה שעיקרם במצבים בהם לא היתה לך שליטה בחייך, היא להגיע לשליטה בחייך, וכגודל הקונפליקט של אז כך גם גודל השליטה שאתה זקוק לה עכשיו.

אז מה בן גביר באמת רוצה? הילד המרדן שבו רוצה להיות האבא ולא סתם אבא אלא אבא ששולט בכל סיטואציה, ומבחינתו זה אבא טוטאלי: אין פה משחקים. זו שליטה וכיבוש. בן גביר מבחינתו ישאף לא פחות מאשר להיות ראש ממשלה, ראש מדינה, ובכלל כל דבר שקשור לראש – והוא יעשה זאת באופן הכי קיצוני שאפשר, בדיוק כפי שהיה הילד המורד באופן הכי קיצוני שאפשר.

במלים אחרות – בן גביר שואף בכל מערכת שיגיע אליה לדחוק הצידה כל אדם שנמצא במצבי שליטה דמויי אב, ולהיות האב החלופי – ואז לקבל את מחיאות הכפיים על כך. אנחנו נראה את זה בכל מערכת שיגיע אליה, שם יצוצו שתי הדמויות שבתוכו: הילד הפרובוקטיבי שמשתמש בזויות הדווקא של מרקורי ואורנוס כדי להדהים לעשות דווקא להשפיל ולעשות את הכי קיצוני שאפשר בכל מערכת – ואז להגיע באותה מערכת עצמה דרך מניפולציות ילדותיות מהסוג הזה למצבים של שליטה מוחלטת ולהיות האב הטוטאלי הקשוח, שהוא הדמות ההפוכה מהילד המרדני, כפי שאפשר לראות במפת הלידה שלו בצמידות שבין מרס וסטורן: דיקטטורי, טוטליטארי, נקמני, והולך עד הסוף.

מהבחינה הזו בן גביר הוא צירוף של צ'ה גווארה והילד שצועק המלך הוא עירום מצד אחד, ומצד שני -פוטין, לא שוכח לא סולח שהולך עד הסוף ומי שלא איתו הוא בוגד ודינו… מה דינו? מה שאומרת המשנה, או התורה, וכו וכו.

הטקס שמסמל אותו יותר מכל הוא הטכס שבו נופף בסמל שגנב מהמכונית של רבין, כאילו אמר הגענו לכאן, נגיע גם לשאר… הילד מנופף סימבול של אב שבו הוא נלחם כאילו הוא מנופף את ראשו (או אשכיו..), ומראה לאן הוא מכוון, ממש כמו בדרמה יוונית פאר אכסלנס: להתנקם בדמות האב שסימל עבורו רבין כדי לרשת אותו, ובעתיד כפי שאנחנו רואים גם להיות סוג של דמות הרואית כמו רבין או ביבי בעצמו, אבל הוא כבר יהיה הרבה יותר קיצוני משניהם ודומה יותר לפוטין, כפי שאנחנו מתחילים להבין.

בוטום ליין: שקט רוגע ויציבות –  לא יהיו לאורך זמן: גחלת פנימית מהסוג הזה שממשיכה להבעיר את עצמה שוב ושוב על ידי מטרה צודקת כזו או אחרת, לא כבה לעולם. המורד האולטימטיבי ימשיך להתנגח בתוכו עם איש הממסד, ויפיץ את העצבנות ואי השקט דרך שליפות מהשרוול עקיפת פרוצדורות ונסיון לקצר תהליכים ארוכים שיתגלה לאורך זמן כגול עצמי. בן גביר בתוך מערכת שלטונית? בתוך מערכת שהוא רק חלק ממנה ולא הראש שלה אחרת ישאף להרוס אותה ולבנות אותה בדמותו? אין מצב. מוגלי שלנו, שגדל כילד פרא מרדני, לא ימצא את עצמו בממסד אלא אם לטווח ארוך הממסד יתן לו לשלוט בו, והמחיר של איש ילדותי ופיקח  וחסר גבולות – עלול להייות יקר מאוד לכל מערכת שבה ימצא את עצמו, ולא משנה בכלל באיזה תפקיד יתחיל: תמיד, כמו אות פאק מן, יתחיל לכרסם בסביבה ויחתור למעלה עד שיתגלו הוא והאגו שלו לאויר העולם…

ושאלה אחרונה: האם אז, כשהוא ישלוט על חלק מהמערכת או על כולה, ירגע? לא ולא. הדחף ההרסני הזה להרוס תוך כדי תנועה כדי לבנות מחדש כדי להרוס מחדש תוך כדי מציאות 'בוגדים' למיניהם, הדחף הילדותי הזה לא יפסיק עד שיהרוס הכל גם לעצמו.

ניתוח המפה של בן גביר בסרטון

 

 

 

 

 

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן