מפות לידה: האיש שבנה את עצמו, ומתקרב לראש הפירמידה: יאיר לפיד

יאיר לפיד –  מפת לידה

 

 

 

הסרטון  יאיר לפיד

 

מפת הלידה של יאיר לפיד מעניינת ומורכבת. מבנה המפה הבסיסי של לפיד מראה על שני מרכיבים בסיסיים שעל פניו יוצרים קונפליקט, אולם בתמונה המלאה הם בהחלט פועלים בסינרגיה אלה עם אלה.

 

@שונה אך משלים

3 כוכבים ואופק במזלות ביסוד האש, ו 4 כוכבים ביסוד המים מראים על חוסר איזון מסויים בין 2 יסודות שונים במהותם, אבל דווקא חוסר איזון שכזה הוא מבורך לאדם שעסוק בפעילות פוליטית: המעורבות הרגשית הגבוהה יוצרת צורך חזק בפעולה כדי לתרגם אותה למעשים ולאיזון. שילוב המים והאש יוצר לא מעט דרמות, אבל בשילוב שכזה דווקא הדרמה היא מנוף טוב לפעולה, ולא מנוף להאדרה עצמית.

 

@שליטה פנימית וחיצונית

האופק במזל אריה השייך ליסוד האש מראה קודם כל על קשר חזק לדמות האב, שחלק ממנו באופן לא מודע מייצג אותו בעולם, ועל צורך חזק בשליטה, לנהל את העניינים, להרשים ולהקרין סמכות.

אולם כשיש לך אופק במזל אריה יש רק מנהיג אחד לעדר, ואין תחרות אמיתית: ארגון, הפקה  ושליטה במה שקורה, בכל מה שקורה, הם מאסט מבחינת תחושת האישיות.

מיקום השמש יראה לנו היכן זה בא לידי ביטוי  מכיון שהשמש – מסומנת בחץ כתום – היא שליטת האופק. בעוד האופק נמצא במזל אריה המוחצן, השמש עצמה – ה'אני האמיתי' – נמצאת במזל עקרב המופנם ובבית המשפחה המופנם גם הוא. כאן אנחנו רואים קונפליקט ראשון בין ההופעה לבין ה'אני האמיתי' שפועל ויוזם לא באופן מוחצן אלא מופנם. כאן אנחנו גם מבינים עד כמה מיקום האב בחייו – השמש מייצגת גם את האב – היה משמעותי.

 

@משולש קטן גדול

השמש כאן אינה סובלת מאגו פעיל מדי, אלא להיפך: היא נהנית מזויות פרקטיות לפלוטו (בחץ חום) ולאורנוס (בחץ סגול) ומזוית הרמונית לירח (בחץ כחול), כשכל הקונסטלציה הכוכבית הזו יוצרת משולש הרמוני קטן בצד המפה השמאלי של המפה שבמרכזו נמצאים פלוטו ואורנוס, שני כוכבים לא אישיים המייצגים האחד את העוצמה האישית הפלוטונית והשני את כוח השינוי, שנהנים שנהנים מזויות פרקטיות עם השמש והירח – הכוכבים האישיים של לפיד- ושמראים על יכולת שילוב מעניינת של אישי ולא אישי ללא אגו נפוח או דרמות ריקות, שילוב שהוא נדיר בחיי הפוליטיקאים שלנו.

עם כל הכבוד לפרזנטציה המרשימה של האופק באריה והשמש העקרבית, הרי שאת השליטה האמיתית חווה לפיד מאחורי הקלעים, שם נמצא הירח במזל סרטן (בחץ כחול) המקרין שם את אור השמש. זה גם אומר שהכוח של לפיד נמצא במקומות שאינם נראים לעין.

הירח במזל סרטן מאחורי הקלעים מראה את הרכות של לפיד, ואת הצד המשפחתי. הוא לא חושף אותו לעיתים קרובות. השמש מרקורי כוכב התקשורת ונפטון ואפילו ונוס נמצאים בבית המשפחה, מה שרק מחזק את הצורך בבסיס ביתי ומשפחתי חזק במיוחד,  והוא גם זה שמאפשר לו להיות רגוע ושקט כלפי חוץ.

 

@שבתאי – המורה הקשוח

חלק מהקשיים של לפיד מגיעים מכוכב שבתאי (בחץ שחור) שנמצא מול האופק, במזל דלי. המיקום הזה של שבתאי דוחה את מערכות היחסים האמיתיות לגילאים מאוחרים יותר, מכביד על לפיד בגילאים צעירים, דורש מינונים גבוהים במיוחד של פרפקציוניזם אחריות וארגון, ומעמיס עליו לא מעט אתגרים שהוא עצמו יוצר ומתאדגר על ידם – אבל אלה והשמוש הנכון בהם מגיעים בעיקר בגילאים מאוחרים. בגילאים צעירים הם רק מעוררים את המרדנות של מרס  וונוס במזל קשת הדורשים חופש וביטוי במפת הלידה שלו.

גם זה חלק מהמורכבות של המפה: מינון גבוה של אחריות ומיקוד, וצורך סוליסטי חזק של חופש מכל הסוגים, כמו גם צורך שהוא עצמו יקבל את ההחלטות לגביו ולגבי אלה שאיתו, ולא אחרים.

 

@מעגלים נסגרים ונפתחים

מעניין שסטורן עכשיו בשמים (בעיגול שחור קטן בצד המפה) נמצא גם הוא במזל דלי כמו במפת הלידה שלו, ומסיים אצלו את המעגל השני (בסביבות גיל ששים). זה מעגל התפתחותי מכובד מאוד שאדם חווה מכסימום שלוש פעמים בחייו (אם יגיע לגיל 90..) , שבו סטורן כאילו אומר: במשך ששים שנה עברת את שני הקורסים שלי, ועכשיו – בוא נראה מה אתה שווה! המעבר הזה שלפיד נמצא בו מסמל ללא ספק תחילת מעגל חדש ומרתק.

אבל זה לא המעגל היחידי שנפתח עכשיו: במקביל גם יופיטר כוכב השפע מסיים עכשיו אצל לפיד מעגל של 12 שנים, והוא חוזר למקום שלו במפת הלידה של לפיד במזל טלה. גם פה מגיע לסיומו תהליך של 12 שנה – ועכשיו מגיע גם לשיאו מבחינת היכולת לממש את שנים עשר השנים האלה בפועל, ובאופן מעשי.

האם יש בפתיחת שני המעגלים החדשים בעתיד הקרוב של סטורן ויופיטר משום רמז לעתיד לבוא? אסטרולוגית לפחות – בהחלט כן.

רמז נוסף נוכל למצוא בצמידות של ראש הדרקון אל הירח (בעיגול כחול), סמל לכוון תפקיד גורלי בגלגול הזה, באסטרולוגיה קרמתית.

 

@הרמוניה שכזו

זוית הרמונית מדויקת בין השמש לירח היא תופעה לא שכיחה: זה אומר בגדול שיש הלימה בין המחשבה לבין הפעולה, ובין מה שחושבים לבין מה שאומרים.

העובדה ששניהם נמצאים ביסוד המים הרגשי רק מחזקת את תחושת האותנטיות הרגשית. הכוכבים פלוטו ואורנוס נמצאים במחצית הדרך – במיד פוינט – של הזוית בין השמש לירח, ויוצרים ארבע זויות פרקטיות ומעשיות שמצוינות בין היתר גם לשיתופי פעולה מסוגים שונים – ממש זויות של מזל שעוזרות ליאיר תמיד ליפול על הרגלים גם במצבים קשים במיוחד.

כמקבילה למערכת של תדר אקטיבי ותדר פסיבי ביסוד המים, נמצאים מרס וונוס, זוג אחר של מזלות הפועלים באופן שכזה במזל קשת, השייך ליסוד האש.

 

@ יופיטר השובב

מול כל ההרמוניה היחסית הזו יש כוכב אחד שיוצר אנרגיה קצת אחרת: זהו יופיטר כוכב השפע והמרחבים (בחץ ירקרק) שיוצר זויות של מתח עם פלוטו ואורנוס, וזוית משמעותית יותר עם מרקורי כוכב התקשורת.

יופיטר בטלה הוא השובב של המפה, ובזוית הזו  של יופיטר יש אנרגיה ילדית שמחה ואפילו לוחמנית, שמגיבה מהר לכל גרוי, אבל עלולה גם לפעול באופן אימפולסיבי ופזיז. בגלל הצירוף של מרקורי במזל עקרב והזוית ששולח לו יופיטר במזל טלה ניסה יאיר בעבר להתאגרף, ולתת ביטוי פיזי לעוצמה העקרבית והטלאית הזו. מבחינת הפוליטיקה הישראלית לפחות, טוב שהרומן שלו עם עולם האיגרוף הסתיים מהר יחסית: הוא בהחלט עדיף בתור מדינאי, ואפילו ראש ממשלה.

זוית נוספת שהכבידה בעיקר בשנות חייו הראשונות היא זוית הפעולה בין סטורן הנוקשה (בחץ שחור) לשמש שבמזל עקרב: זו זוית ביקורתית ומכבידה אך משנות הארבעים היא מתבטאת בעיקר בגישה אחראית ומאורגנת, הפוך מזוית המתח בין יופיטר למרקורי שמביא לידי ביטוי את הצד השובב והנערי של לפיד. ככל שהוא מתבגר יותר היא מביאה איתה יותר ויותר בונוסים, הופכת גם את הצד המרדני שבו לממלכתי ואת יכולת השליטה שלו בסיטואציה ליכולת מעולה של ארגון ויעילות.

 

@ מה קורה עכשיו בכוכבים?

מבחינת הכוכבים בטרנזיט – בשמים כרגע – אני יכול לציין בעיקר את זוית הפעולה בין אורנוס במזל שור (בעגול סגול קטן מחוץ למפה) בזוית פעולה לסטורן במפת הלידה שלו.

הזוית הזו גם מתרחשת בשמים בין סטורן לאורנוס, והיא מסמלת בעיקר את הצורך בשינוי והתחדשות מול הישן והשמרני של פעם.

בסבוב הראשון ניצח אורנוס כוכב השינויים והצליח לעזור ולהקים את ממשלת השינוי (ממש על שם אורנוס..) שהיתה פה כשנה.

אולם המדובר בתהליך ארוך, וגם הוא בנוי מגלים של מאבקים בין הישן לחדש, וכעת אנחנו חווים את הגל השני של התהליך הזה גם בחיינו הפוליטיים בכלל, וגם בתוך מפת הלידה של לפיד עצמה: הצורך להתגבר על מחסומים ופחדים שונים ודרכי פעולה שנגזרות מהן מול הצורך להתאים את עצמו למה שקורה עכשיו בחוץ, וזה אומר בין היתר גם להיות פחות ריכוזי גם – ובעיקר – במפלגתו שלו ולסמוך על התהליכים הטבעיים שבאופן לא מודע הוא קשוב אליהם, שיביאו אותו אל המטרה.

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן