אזרח העולם, שבא ונעלם.. מזל דלי – הגבר

.הגבר בן מזל דלי הוא אחד הטיפוסים המעניינים שעל פני גלגל המזלות. שליטו של מזל דלי הוא כוכב אורנוס, כוכב שמסמל יותר מכל שינויים, ניתוקים, הברקות, ויכולת אלתור. ואכן, הגבר הזה הוא לא צפוי, גם אם נדמה לך שעמדת מזמן על טיבו, והבנת ממה הוא עשוי הוא מהסוג שבכל זאת יפתיע אותך במלים, במעשים, ובדמיון האוורירי השכלתני הבלתי נגמר שלו…

הדלי שייך למזלות האויר, ואכן הגבר הזה הוא אוורירי למדי. יש לו יכולת דיבור וניתוח מעולה, לעיתים הוא גם ממש סופר אינטליגנטי, אבל נדמה שהוא עצמו, איך לומר, לא ממש נמצא שם… כוכב אורנוס עשוי לגרום לך להרגיש שהאיש הזה חי במעין בועה, נמצא ולא נמצא, ותמיד איכשהו נשאר מוגן רגשית.

כן, הדלי הוא אלוף בלברוח: נסיעות לח'ול, לחברים, לקצת ספייס עם עצמו בבר עם ידידים, ואפילו לברוח לתוך עצמו. בזה – הוא אלוף. מה לעשות ונשים זקוקות לנוכחות של כאן ועכשיו, אז הוא נמצא שם, עלק מתעניין: את יכולה לדבר איתו עיניו נעוצות בך ברוב קשב אבל אחרי המשפט השני הוא כבר חושב על משהו אחר, שיחה שהתנתקה לו קודם או אם בטעות השאיר את הגז פתוח והעינים שלו ממשיכות להיות נעוצות בך והוא אפילו מהנהן באופן אוטומטי.. אבל באותה מהירות שבה הדלי מתנתק הוא גם יכול לחזור לעצמו, השובב, ואפילו מהר, תוך שהוא מאלתר בשניה בקסמו האינטליגנטי מה היה במשפטים הקודמים, וממשיך מהם הלאה כאילו כלום..

החופש האישי של הדלי חשוב לו יותר מכל, אבל לפעמים בכל זאת הוא נאלץ ליצור יחסים כי הוא מתאהב.. נדיר אבל קורה גם לדלי, או פשוט נוח לו עם מישהי, ולמה נוח לו איתה? כי היא מאפשרת לו לחיות בתוך הבועה הפרטית שלו מבלי שזה יפריע לה, או לפחות מעמידה פנים שזה לא וחושבת שהדליון שלה ישתנה עם הזמן..

אז זהו, שהוא לא. לכן פעמים רבות יצור מערכות יחסים שיאפשרו לו לחיות בתוך הבועה הזו, ולא לצאת ממנה, מעין בועה בתוך בועה, בעיקר עם מי שדומה לו, וזקוקה לספייס הזה בדיוק כמוהו, או במלים אחרות – ידידה טובה.. כן, עם ידידות זה קל, כי הגבול ברור, והבונוס – החופש שחשוב לו כל כך.

בגדול. זהו אדם ידידותי מאוד, עם ים של חברים, אבל לעיתים הידידות הזו היא הקרבה הגדולה ביותר שהוא יכול לחוות עם אנשים אחרים: מידה רבה מדי של אינטימיות, קרבה ממושכת ולאורך זמן, יותר משני טלפונים ליום סטייל איפה אתה איך ועם מי – והוא כבר מטפס על הקירות.  דלי לא חונקים! חשוב שתזכרי את זה, למרות שחנק מבחינתו יכול להיות גם סתם טלפון מתעניין בשלומו ברגע הלא נכון..

נסיעות, טיולים, פגישות, או סתם כניסה מהירה לתוך עצמו – האיש הזה הבין בגיל צעיר שלא משתלם להרגיש יותר מדי כי זה הופך אותך לפגיע מאוד, גם כי פעמים רבות הדליים קיבלו בילדות יותר מלים מאשר חיבוקים מאחד ההורים, ולכן – זה לא יקרה יותר: הדלי לא ימצא את עצמו במצב שהוא מרגיש יותר מדי ומישהו יכול לעזוב אותו, לכן פעמים רבות הוא מתמרן בחכמה בין יחסים בלתי אפשריים למסגרת חופשיה ומרווחת לגמרי עליה הוא מודיע מראש.: אני כזה… כנות, כאילו. בדרך כלל גם לא מודיע: ההיעדרות שלו, יותר מהנוכחות שלו, אומרת את שלה בלי מלים, וזה נכון כאמור גם בסיטואציה עצמה.

כן, הדלי שלנו יודע להגן על עצמו מפני עודף רגשות, ולכן גם נשאר פעמים רבות על האי הידידותי והחביב שלו, ספק קרוב ספק רחוק. הוא שונא שגרה אבל נמשך אליה, אוהב אוכל אקזוטי וסיפורים מרתקים, ועמוק בתוכו מסתתר גאון קטן שיודע להבריק ברגעים הלא צפויים, לספר סיפורים מדהימים או לפתור משוואות מסובכות. להצחיק, להבכי, לשנות מצבים, ולהקסים את הסביבה. כולן יסתכלו בך בקנאה: איזה גבר מקסים יש לך.. הן לא מרגישות את הבדידות שלך מאחורי המלים.

כן בנות, איש מקסים ולא צפוי לפנינו, והוא מורכב מהפכים: חם אך לא ממש נגיש, אוהב אך פוחד מקרבת יתר – הגבר הדליי הוא יותר מכל אזרח העולם שמרגיש בכל מקום בבית או בשום מקום בבית, ולא שייך אף פעם באמת למסגרת אחת, עמוק בתוכו. כן כן.

ומי יודע, אולי משום כך הוא מושך כל כך..

 

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן