מפת יומולדת למדינת ישראל – יום העצמאות 2020: לאן פנינו מועדות?

זומולדת היא מפת יומולדת של גבר, אשה, עסק, תהליך, וגם..  של מדינה. כן כן.

במפה שכזו אני יושב עם האדם, מציץ במפת הכוכבים במפת הלידה שלו בדיוק בזמן שנולד רק בגילו הנוכחי ובשנת יום ההולדת הספציפית ומתבונן בתהליכים שהוא עובר, בדיאלוג שלו עם העולם, במפגשים השנתיים שלו עם קשיים ומכשולים ועם אפשרויות חדשות של צמיחה, ובמיקום של השנה הזו בחייו בכלל בשלב ההתפתחותי הנוכחי שלו. נתבונן רגע במפת יום ההולדת של המדינה ביום העצמאות 2020, יום ההולדת הפרטי והאישי שלה.. ובעצם של כולנו. 

ראשית – לגבי האופק. כאן קיים קונפליקט בין אסטרולוגים לגבי האופק של מפת המדינה – המקום ממנו מתחילים לספור את הבתים – אזורי הפעולה – במפה. את האופק קבעתי לפי הזמן המדויק שבו הלם בן גוריון בפטישו נעל את ישיבת הקמת המדינה והכריז על הקמת מדינת ישראל. מפרוטוקולים של הישיבה שהשגתי הבנתי שהזמן המדויק הוא 16.33 אחה'צ, מה שאומר שהאופק של מדינת ישראל הוא במעלה הראשונה במזל עקרב.

הקוים הצבעוניים לאורך ולרוחב המפה מייצגים את הזויות בין הכוכבים שנמצאים עכשיו בשמים, לבין הכוכבים במפת הלידה של המדינה כולל זויות לאופק עצמו. הזויות הסגולות הן זויות של קונפליקט ועימות בין שתי אנרגיות שונות במיקומים הפוכים, הזויות האדומות הן זויות פעולה המראות על צורך לפעול בכל מחיר כדי לשחרר לחצים, והזויות הכחולות – הקטנה היא זוית מעשית של שתופי פעולה, והגדולה היא זוית הרמונית שמראה על זרימה נינוחה של אנרגיה בין שתי פלנטות.

אז.. מה אנחנו פוגשים השנה, במגוון הצבעים האלה? 🙂 במלה אחת – אקשן, והרבה ממנו. נתחיל אולי מאחד הכוכבים המשמעותיים שמביא איתו כמה שינויים בחיינו אולי יותר מכל כוכב אחר: אורנוס. הוא נמצא בעיגול חום, בצד ימין של המפה. אורנוס נמצא בזוית סגולה של עימות לאופק של מפת המדינה שבמזל עקרב. מזל עקרב שייך  לקבוצת המזלות הקבועים שבה נוכל למצוא גם את השמש ממול, במזל שור. מעברו של אורנוס באופן אקטיבי ממזל טלה למזל שור שממול, כשההשפעה שלו התחילה אפילו קצת לפני כן, הכניסה את כולנו למעגל תזזיתי של חוסר ודאות ושינויים. השינויים האלה נמצאים כמעט בכל מקום, והם הולכים וגדלים, ומאיימים על רוב ההרגלים בחיינו.

האפקט המיידי לכך היה שלוש מערכות הבחירות שהכניסו בעצם את המדינה כולה לסחרור שלא פסק עד היום, כשאי הודאות שהביאו איתן משפיע על כל אחד ואחת מאתנו באופן ישיר ועקיף, כלכלית חברתית ורגשית.

אורנוס הוא כוכב השינויים: מביא איתו זעזועים ושינויים הן בתפיסת העולם הבנוייה על קביעות ובטחון לפחות כלפי חוץ, כפי שגם האופק של מפת המדינה במזל עקרב וגם הירח של מפת המדינה במזל אריה – הכוכב הגבוה ביותר במפה – נמצאים בקבוצת הקבועים הזו, והם לא מפסיקים לעבור טלטלות שכאלה עד היום.

זוית הפעולה של אורנוס עם הירח – הזוית האדומה בצד ימין בין אורנוס לירח – ממש מדויקת בימים אלה, אחרי שכבר חווינו אותה פעמיים בעבר. הירח הוא מרכיב משמעותי מאוד בכל מפת לידה: הוא מסמל את 'נשמתו' של בעל המפה, אך במקביל גם הרגלי היומיום שלו, כשהסימבול העיקרי הוא המלה בית. כן, הירח הוא בעצם חוויית הבית של בעל המפה, וזוית הפעולה עם אורנוס שלא מפסיקה בעצם להפעיל אותו בשנה וחצי האחרונות, מראה זעזועים בכל תפיסת השייכות שלנו לנושא בית בכלל, והמלים שנלוות אליו: בטחון, שורשים, קביעות, ושלווה: כל אחת מהמלים האלה עברה בשנה וחצי האחרונות טלטלות לא קטנות, והן יגיעו לשיא בשנה הקרובה, לפי הזוית הזו.

בזעזועים שאורנוס מביא איתו כלולה גם הקורונה כמובן, שמכריחה אותנו להתנתק זה מזה, להתבודד ולשמור על ריחוק – בדיוק מילותיו של אורנוס.

לא נשכח גם שהירח מעניק לנו בטחון גם בהיותו כלי ההזנה שלנו, כלומר הצד הכלכלי שגם הוא נותן בטחון, והזעזועים של אורנוס יפעלו בעוצמה גם כאן, כששקט ובטחון לא ממש יהיו חלק מהחוויה שלנו בשנה הקרובה, בלשון המעטה.

הכוכב השני שמפעיל בעוצמה הן את האופק של מפת המדינה והן את הירח שלה הוא כוכב סטורן הנוקשה, אותו נמצא בעיגול אדום בתחתית המפה.

השפעתו של סטורן הפוכה מזו של אורנוס: זהו כוכב שתפקידו לממש פוטנציאל מעשי באופן מובנה, מוגדר, פרקטי ונוקשה. אם אורנוס הוא הילד השובב שמכריז שהמלך הוא עירום וקורע את המחסומים והגבולות שעוצרים אותנו, סטורן הוא בדיוק הכוכב שבונה את המחסומים והגבולות האלה. בעוד אורנוס יוצר זוית של עימות לאופק של מפת המדינה ומכריח את כולנו להתמודד עם השינויים האלה שהם הפוכים ממה שהורגלנו אליו – כלומר ניתוק וריחוק מול הצורך בקביעות וקרבה ובטחון – יוצר סטורן זוית פעולה לאופק של המדינה (זוית אדומה) וזוית של עימות עם הירח במפת המדינה (זוית סגולה), שמכריחה אותנו להתמודד עם מצבי לחץ, בדידות, ומצוקה כלכלית רגשית ואישית במינון גבוה.

אבל יש אפקט נוסף לסטורן במפת הלידה של המדינה השונה: וזה – המעבר שלו לבית הרביעי של המדינה, המסמל את הבית המשפחה והשורשים שלנו, ובעקיפין גם כל מה שקשור להרגלים משפחתיים.

סטורן הוא המקום שקשור גם למימוש המקצועי והפרקטי בחיינו. כשהוא עובר לבית המשפחה שלנו, הוא גם הופך את הבית בעקיפין למקום שבו עשויה להתרחש הפעילות הפרקטית והמקצועית שלנו. בין אם המדובר בבית עצמו ובחדר העבודה שלנו או בחללים דמויי בית ובהם אווירת בית – נראה שאופן הפעילות שלנו משתנה השנה, ללא ספק.

מכיון שסטורן עבר ממש לא מזמן למזל דלי שם ישהה כשנתיים וחצי, לא פלא שסביבת העבודה הזו תהיה דליית, כלומר עם דגש אורני על נושאי טכנולוגיה, מחשבים, אינטרנט וכו: להיות בבית – אבל להרגיש מחוץ לו.. שליטת המסכים בחיינו תהיה מודגשת יותר, ומדורת השבט החמה קצת תתקרר עם סטורן הנוקשה מבחינת קרבה, אבל ללא ספק תהיה חברתית וחברית יותר. לטווח ארוך, המשפחה תהפוך לכמה יחידות קטנות ושונות זו מזו שכל אחת מהן מתעסקת בקהילה הקטנה שלה, אבל זה כבר יהיה מודגש יותר בשנה הבאה, ולא בזו.

לגבי אורנוס וסטורן – אם כל אחד מהכוכבים האלה כשלעצמו אינו קל להתמודדות בלשון המעטה, על אחת כמה וכמה הקונפליקט בין שני כוכבים עוצמתיים כאלה שעוצמתם הפוכה זה מזה. אנו נדרשים השנה לא רק לשנות הרגלים והתנהלות שנקבעו במשך שנים ארוכות, אלא גם להמציא את עצמנו מחדש ולקבוע הרגלים והתנהלות מסוג אחר שמתאימים לכאן ולעכשיו שנוצר ממש השנה הזו, וגם לעשות קצת את הבלתי אפשרי – לשאוב מהם את החום הבטחון והודאות שנשללו מאתנו בשנה הקודמת… לא פשוט.

זוית נוספת שנוצרת כעת ביום ההולדת של המדינה היא בין כוכב מרס שבמזל דלי כעת בשמים (בעיגול סגול בתחתית המפה) לבין מרס במפת הלידה במפת המדינה שנמצא במל אריה.

מרס מבטא בעיקר את הצורך שלנו לפעול ליזום ולקבוע עובדות בשטח. ביחד עם השמש הוא מבטא את הצד האקטיבי שלנו שגם אחראי בסופו של דבר על הצמיחה שלנו. השנה הזו אנו מוצאים גם אותו בבית המשפחה של המדינה, ביחד עם סטורן הנוקשה.

מרס וסטורן הם שני הפכים. בעוד סטורן עובד על הפנמה ומימוש פרקטי, מרס עובד על החצנה וכיבוש אסרטיבי של טריטוריות. לשמחתנו הם לא קרובים זה לזה וכך הם גם לא מנטרלים זה את זה, אבל המצאות שניהם במיקום הזה מצביעה על החשיבות שכל מה שקשור לנושאי בית ומשפחה יתפוס בשנה הקרובה, וגם בשנה שלאחריה.

בגדול, זה אינו מקום אידיאלי לכוכב מרס, לא מבחינת המזל ולא מבחינת הבית. כדי לבטא את עצמו במיטבו מרס זקוק יותר ליסוד האש ולבית אסרטיבי שיש בו פעולה, ולא לבית פסיבי שבו יש הפנמה ובטחון רגשי: עצם פעולתו של מרס נוגדת את המלה 'בטחון': הוא מביא איתו תנועה אקשן ואסרטיביות לכל מקום, ובו בזמן גם עצבנות ואי שקט, כמו בכל מקום שבו מתרחשת פעולות של עשייה וצמיחה, מה שאומר שגם האוירה בבית עצמה לא תהיה קלה, ונפגוש לא מעט מאבקי כוח בזירה שתהיה חדשה לרבים מאתנו שהתרגלו לפעול מחוץ לבית ועכשיו נאלצים לעבוד בבית עצמו.

ויכוחים, חילוקי דיעות ומאבקי כוח משפחתיים – כל אלה יהיו פועל יוצא של השינויים האלה של אורנוס מרס וסטורן ובהמשך גם יופיטר כוכב השפע שיעבור גם הוא למזל דלי ועלולים להגיע השנה ובשנה הבאה, בזירה הזו שתהיה חדשה לרבים מאתנו, ותדרוש גישה שונה למלה הזו שנקראת בית:  לא עוד מקום פסטורלי וחמוד של אבאאמא מול טלביזיה וילד משחק בצד: הבית הופך זירת פעולה אקטיבית לכל דבר, לא רק מחסנית פולנית של שניצל ופירה למילוי מצברים, ויצטרך לעבור גם חלוקת זמן שונה לכל אחד מהגרים בו, שינוי בסדרי העדיפויות שבו מבחינת זמן איכות ומיקומו, ואפילו השקעה בבית והפיכתו למרכז מחודש של אקשן, משהו שהיה לפני עשרות אלפי שנים בבית הקדום שהיה.. המערה.

שם, במערה, התרחש הכל, החל משינה וכלה בעיבוד עורות הממותה ושיניהן לכלי עבודה וציד, ובמדורת השבט שמולה רקדו ובירכו את היוצאים לציד. הכל היה שם, במערה, ונראה שהיא כאילו חוזרת אלינו, בגרסה מודרנית יותר אבל מרובת פונקציות כמו אז, ואפילו ביחסי כוחות דומים…

לאלה שמצקצקים בחוסר אמון כשהם שומעים את המלה הזו, מערה, כדאי להזכיר שהאדם עצמו לא השתנה באמת באלפי השנים שחלפו מאז התחיל ללכת על שתים – מבחינת הטבע והאבולוציה זה אפס פסיק של זמן אם נזכור שרק הדינוזאורים היו על כדור הארץ כ 60 מליון שנה – ומה שהשתנה בעצם זו רק הטכנולוגיה ששינתה גם את ההתייחסות שלנו לעולם ולעצמנו.

כעת חוזרת לה המערה בפורמט מודרני בקונספט חדש של הבית עצמו או בחללים דמויי בית שבהם משתתפים אנשים אחרים, ולא אתפלא גם אם נחזור לאט לאט גם לקומונות מהסוג של של ההיפים של פעם – קבוצות אנשים בעלי רגע תרבות ומכנים משותפים חיים ביחד בחלל אחד או בחללים קרובים מאוד ויוצרים מעין חמולה מודרנית כדי לזכות גם בתחושת הביחד ובקרבה ובתמיכה שהיא נותנת, ובמקביל – ליהנות במינון גבוה של ספייס וחופש ומימוש אישי בלי מגבלות של הפורמט הזוגי והאגו שחיים בצפיפות דחוסה וובודדה.

כן, נראה שבגדול גם הקונספט הזוגי עצמו משתנה כשכל אווירת הבית משתנה, והוא הופך להיות יותר חברי ופחות זוגי פרופר, מלים שמחזירות אותנו בהדרגה לבסיס המבנה של השבט הקדום, שאליו, כך נראה הציביליזציה מתחילה לחזור לאט לאט, לפחות אצלנו…

ואכן, הנושא השבטי יהיה בולט יותר השנה ובשנה הבאה, כשניזקק יותר ויותר לחברת אנשים בעלי מכנים משותפים כשלנו כדי להפיג את הבדידות והניכור שלנו כפרטים, ששינוייו של אורנוס כופים עלינו אם נהיה מוכנים לשלם את מחיר הבלעדיות שהאגו כופה עלינו, ונבין את הבונוסים שהאווירה של אורנוס מביאה אלינו.

בין אם המדובר בחרדים דתיים חילוניים ימנים שמאלנים ירוקים ועוד ועוד – נראה שיש בכל אלה התחלה של שבטיות מודרנית, מקום שהתרחקנו ממנו בעבר אבל הפוליטיקה שלנו החזירה אותנו אליו בקטע של הפרד ומשול : כל אלה יובלטו גם השנה כשנחפש מכנים משותפים לשבט שאנחנו רוצים להשתייך אליו, בניסיון גם להרגיש קרבה וגם לחוש נפרדות בו זמנית, ויודגשו איכויות חברתיות אינטליגנטיות מנוכרות מבוססות טכנולוגיה שנפגוש במזל דלי על ידי מרס וסטורן ובהמשך גם יופיטר שנמצאים בו, ועל ידי מיקומו של אורנוס ששולט על מזל דלי – בניגוד לאופק הכפייתי במזל עקרב אליו הורגלנו עד כה, שבנוי על קרבת עומק ונאמנות טוטאלית לעקרונות הקרבה בכל מחיר וכל שינוי .

וגם זה – הויתור על סיסמאות הנאמנות בכל מחיר והפחד משינויים שמביא איתו הפחד הזה, שקשור יותר לדורות הקודמים שבהם היית שייך פוליטית או מוקע באופן קיצוני החוצה, יהיה בהחלט יהיה חלק ממהות השינויים שנחווה השנה, ובאופן עוצמתי יותר – בשנה הבאה.

ומה עם זויות טובות? גם כאלה יש, שתים במספר, והן מסומנות בצבע כחול. אחת מהן, הקצרה, זו שבין אורנוס התזזיתי לונוס שבמזל סרטן בצד שמאל למעלה של המפה, משמעותית מאוד. זו זוית של שיתופי פעולה, שמראה שאורנוס עם כל היותו כוכב חברתי ומנוכר ולא רגשני הוא בדיאלוג מצוין עם הצד הרגשי שלנו, והוא מביא איתו – רגשית חברתית ובעיקר טכנולוגית – יכולת נפלאה של שיתופי פעולה מסוגים שונים.

הזוית הזו מראה שהיכולת שלנו לשלב את הטכנולוגיה עם עולם הרגש באופן מעשי וליצור שילובים מעניינים ומרתקים שלא קיימים כיום. יותר מכל מראה הזוית הזו שכל השינויים שהולכים להתרחש עכשיו לא יצרו קונפליקט בין הרגש לשכל  ובין היכולת להתפתח ולצמוח חברתית וטכנולוגית לבין הצורך הישן והטוב בחום בקרבה ובשייכות – וזה מצוין. מכוונה של ונוס – שתופי פעולה הן מלות המפתח השנה.

הזוית החיובית וההרמונית המשמעותית יותר מגיעה מכוונו של פלוטו העוצמתי והכוחני, שליט האופק במפת המדינה. הזוית הכחולה הזו בין פלוטו (בעיגול כחול) לבין השמש במפת המדינה, כששניהם ביסוד האדמה, מראה שמבחינתו של פלוטו היצרי שהוא שליט המפה – כל השינויים האלה שאנו הולכים לחוות השנה, בגדול הם חיוביים, ויעברו למרות קשיי ההסתגלות שלנו באופן הרמוני, ולא יפגעו כלל ביכולת שלנו לצמוח ולהתפתח מהם הלאה וקדימה, ואפילו להיפך..

והקורונה? מי שאחראי על תחילת הקורונה מבחינה אסטרולוגית, היתה הצמידות בין סטורן ופלוטו במזל גדי, כפי שאפשר לראות במפת הקורונה שעשיתי באתר. סטורן מכביד ומבודד את עולם הרגשות הפלוטוני ומכביד על כולנו, כפי שהיה בתקופה האחרונה, בעוד אורנוס תורם את שלו בתחושת הניתוק והניכור ואפילו הבידוד עצמו, שכולנו עוברים ועברנו.

סטורן ממשיך וימשיך להכביד על כולנו כפי שאנחנו רואים, כשהוא יוצר את זוית העימות הסגולה לירח המסמל את היומיום במפת המדינה, וזוית פעולה לאופק של המדינה. החודשיים הקרובים עדיין יושפעו מהזוית של סטורן, עם כל הכובד שהוא מביא איתו, ובהמשך יחזור הכובד הזה למשך זמן מסוים. ככל שיתקדם סטורן במעלה מזל דלי, הכובד יחלש ויעלם ואיתו גם שרידי השפעת הקורונה.

ואחרי כל זה.. מזלטוף, למדינת ישראל ולכולנו בשנה הקשה והמורכבת הזו, וברוכים הבאים לעולם השינויים!

יאיר טריבלסקי ©

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן