איך זה שכוכב(ת) אחד(ת) מעז(ה)… ח'כ יפעת שאשא ביטון – מפת לידה

ובכן, אקדים ואומר – לא הצלחתי עד כה להשיג את שעת הלידה של הח'כ שאשא ביטון, ולכן עלולים ליפול אי דיוקים פה ושם במה שאני כותב. בחרתי בשעת הלידה 12 בצהריים למפה הזו.

אך למרות זאת אפשר בהחלט להתרשם ממבנה המפה, ובעיקר ממה שקורה עכשיו בטרנזיט למפת הלידה שלה מכוונו של אורנוס (בעיגול אדום) בזוית פעולה מדויקת (אם אכן נולדה בצהרים  או קרוב לצהריים אבל גם אם נולדה כמעט בכל שעה ביממה תיווצר זוית גם אם מעט מרוחקת כי בצהריים היא ממש על המעלה).

כשכוכב השינויים אורנוס בטרנזיט יותר זוית פעולה לירח של אדם מסויים, חיי הרגש שלו וחייו בכלל נמצאים בסוג של טלטלה מסויימת: הירח הוא הרי אוסף הזכרונות והרגשות שלנו, והמחט החדה של אורנוס כאילו קורעת את הקרום הדקיק שמצפה אותו, חודרת פנימה, ומוציאה את תכניו החוצה.

זה אומר בגדול שיש זעזוע מסויים בחייו כעת, ויתכן והוא ילך ויגבר – אורנוס רק פותח את הקרום אבל גם משאיר אותו פתוח להשפעותיו של העולם שבחוץ – על כל המשתמע מכך. כשאורנוס פוגע בירח שלנו הוא גם גורם לנו פעמים רבות לצאת מאזור הנוחות שלנו, להחצין רגשות, ולומר בקול רם דברים שאולי בפעמים אחרות היינו אומרים אותן אחרת, מסוג הילד שהיה היחיד שצעק בתהלוכה: המלך הוא עירום!

ואכן, נראה שזה בדיוק מה שעובר כעת על ח'כ שאשא ביטון: הילדה שבה כבר לא יכולה לשתוק, ולמרות כובדו וכבודו של המלך וחששותיו של כל העולם ממנו, הילדה האמיצה הזו שבתוכה אומרת את שלה: אתה עירום, כבודו! ותרעש הארץ.

חשוב לזכור גם את מיקומו של כוכב אורנוס כעת בשמים: הוא נמצא במעלה העשירית במזל שור, וזו באופן מסורתי נשלטת על ידי פלוטו, זה שמעלה את הנעשה בתחתית האדמה אל פני השטח.

המעלה העשירית גם מופיעה פעמיים במפת הלידה של ח'כ שאשא ביטון, פעם אחת במיקומו במעלה העשירית של כוכב מרס האסרטיבי במפת הלידה שלה במזל דגים, ופעם נוספת אם אכן נולדה בשעות הצהריים במיקומו במעלה העשירית של הירח שלה במזל דלי. זה אומר בעקיפין שהקטע הזה של מהפכים פלוטוניים ועוצמת הגילויים של הנעשה מאחורי הקלעים לא ממש זרה לה.

מעניין שעכשיו, כשאורנוס יוצר את זוית הפעולה האגרסיבית עם הירח, הוא יוצר זוית פרקטית של תמיכה 60 מעלות למרס שלה במזל דגים, כלומר עצם הפעולה הזו לא תשאיר אותה במצב פגיע מדי ולאורך זמן. כדאי גם לזכור שזה קורה כאשר כוכב מרס בשמים נמצא בהילוך אחורי, גם שלא רק אורנוס והירח פועלים כאן עכשיו, אלא גם מרס, באופן גלוי או סמוי, ומרס הוא פלנטה לוחמנית למדי.

במפת הלידה של הגברת שאשא ביטון מרס נמצא בזוית פעולה למרקורי, זוית תוקפנית למדי ובהחלט לא חסרת אונים, כך שנראה שהאשה האמיצה הזו די למודת קרבות, בעיקר כשהקרבות האלה הן על עקרונות והבעת דעתה, וזו בהחלט לא הפעם הראשונה או הזירה הראשונה שבה זה קורה.

אם כולנו חששנו ממה שיקרה עכשיו לחכ'ית האמיצה, מפת הלידה שלה מראה שאין ממש סיבה לחשוש. ראשית, הירח הדליי האינטליגנטי צמוד ליופיטר כוכב השפע במזל דלי (צמוד לירח בעיגול האדום), וזו צמידות נפלאה לכל מי שחושב לבחור לעסוק בחייו כאיש ציבור.

אלמנט משמעותי נוסף – כמה וכמה משולשים הרמוניים שנוצרים בין שלל הכוכבים ביסוד האוויר במפת הלידה של החכ'ית שלנו: הירח ויופיטר במזל דלי, פלוטו במזל מאזניים, השמש מרקורי וונוס במזל תאומים… אפילו סטורן הנוקשה נמצא שם ללא שום זוית דיסהרמונית, ולא מפריע לכלום. המשולש ההרמוני נחשב למשולש שמגן על בעל המפה, וביסוד האוויר אפשר לומר שהאיש שמודעות ואינטליגנציה הם כלי הנשק העיקריים שמגנים עליו. כמה וכמה משולשים כאלה במפה אחת? אוהו… שיחקה אותה.

אבל כידוע, לחיות בבועה אינטליגנטית זה נחמד אבל משאיר את החיים מבחוץ, והופך אותם לאישו תיאורטי. כאן בא כוכב נפטון (למטה בתחתית המפה בעיגול סגול) ומאתגר את שאר המפה אך ורק בזויות דיסהרמוניות. שוב קיצוניות! עודף הרמוניה שכלתנית של יסוד האוויר, ועוד דיסהרמוניה רגשית על ידי כוכב נפטון הרגשי…

מה זה בעצם אומר? שמפת הלידה הזו היא תערובת מרתקת של שכל ורגש. מצד אחד היכולת להבין הכל בשכל, אך מצד שני יש גם צורך חזק בהזדהות רגשית כדי שהתמונה תהיה שלמה: אין מצב שרק השכל ידבר פה, וגם אם הוא ידבר – המניע לדברים יהיה חייב להיות מתחת לפני השטח בעיקר רגשי.

זוית הפעולה של נפטון עם כוכב מרס שנמצא במזל דגים שעליו הוא שולט, והזוית המאתגרות שהוא שולח למעלה לשמש מרקורי וונוס, מצביעות על הצורך לפעול מהרגש, אולם… יש מקרים, שבהם הרגש הזה מעט טועה ומטעה, מזדהה עם המטרות הפחות נכונות, אבל בהחלט מאתגר את השכל למצוא את שביל הזהב בין השנים, ולבנות אישיות מרתקת שיש בה צד תיאורטי ושכלתני מבריק, אבל גם צד רגשי חומל ומכיל.

אבל נפטון כידוע הוא לא כוכב פסיבי. יש אנשים שחווים אותו ככוכב מערפל ומטשטש, אבל יש גם רבים שמוכנים לחוות את הצדדים האחרים שלו, והגברת שאשא ביטון חוותה לחות שלושה צדדים של נפטון המורכב בחייה.\

הראשון – שאשא ביטון החלה את הקריירה שלה כאחות מוסמכת. הידעתם? בלי הצד הנפטוני החומל והמכיל של נפטון, אין מצב שמישהו יוכל להיות כזה.

השני – לוחמת עבור הילדים, והיתה בערה מנכל'ית האגודה לזכויות הילד. מקסים..

ואחרון אחרון ופחות צפוי – האשה האמיצה והיפה הזו היתה גם זמרת, והוציאה בעבר שלושה סינגלים…

כמה מקסים לראות אנשים שמנצלים את הפוטנציאל האישי שלהם מכמה וכמה כוונים שונים: אחות, מנכ'לית ולוחמת לזכויות הילדים, זמרת, פוליטיקאית (גם סגנית ראש עיריית קריית שמונה ועוד ועוד (צירפתי עוד פרטים שלקחתי מהויקיפדיה פה למטה). מרשים ביותר!

ועכשיו, כשכולנו מחכים לראות את מלחמת גוג ומגוג שלה בביבי ובח'כ זוהר שקורא להדיח אותה – יש למישהו ספק בכלל מי אלה הטובים ומי הרעים בסיפור? אישית, אני חושב שאשה שכזו מתאימה למפלגה עם ערכים הומניים יותר מאשר הליכוד, ולא אתפלא אם אכן הזוית של אורנוס עם הירח שלה אכן תעזור לה לעשות שינוי ולעבור למפלגה שכזו. יש אומרים שהיא תצטרף לבנט, אבל אולי דווקא שם הצירוף שלה ושלו, שני בולדוזרים שכאלה, יעזור לנקות פה את האורוות באופן מסיבי..

מצד שני, אם תבחר להקים מפלגה בעצמה תביא איתה ללא ספק כמה וכמה מנדטים לשולחן, אבל היא תהיה אשת עקרונות ישרה ואמיתית, בניגוד למעלליה של הגברת אבקסיס שלא הפסיקה לאכזב.. איזה הבדל בין שתי נשים שבחרו בפוליטיקה! מדהים. בקיצור – עלי והצליחי, הגברת שאשא ביטון, ובאיזה כוון שרק תבחרי – אני בטוח שתעשי הכל על הצד הטוב הישר והאיכותי ביותר! (כן, לפעמים אני בהחלט רומנטיקן, אתם מכירים אותי, אבל הצירוף של ההופעה השקטה והעוצמתית שלה ומפת הלידה הזו, בהחלט מעוררים כבוד והערכה אצלי ואצל אחרים).

עוד כמה פרטים מויקיפדיה:

פוליטיקה: בשנת 2008 התמודדה בבחירות לראשות עיריית קריית שמונה. כיהנה כסגנית ראש העיר עד שהודחה ב-2010,[4] לדבריה מכיוון שניסתה לאחד שני בתי ספר קטנים בעיר בניגוד לעמדתם של חברי מועצה אחרים.[5] במשך חמש שנים הייתה הממונה על תיק החינוך והנוער בעירייה. בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2013 התמודדה כחלק מרשימתו של יעקב בנצי בן ציון ונבחרה למועצת העירייה. במהלך כהונתה כממונה על החינוך הובילה את העיר לפרס חינוך מחוזי.

פעילות במישור הארצי

שאשא ביטון, יושבת ראש ועדת הקורונה בכנסת ה-23

בשנת 2015, לקראת הבחירות לכנסת העשרים, הצטרפה למפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון ושובצה במקום השביעי. המפלגה קיבלה עשרה מושבים ושאשא-ביטון נבחרה לכהן בכנסת; במקומה נכנס למועצת העיר קריית שמונה אביחי שטרן, שנבחר בהמשך לראשות העיר.

בכנסת ה-20 כיהנה כיו"ר הוועדה לזכויות הילד. שאשא-ביטון יזמה במהלך כהונתה את חוק הפיקוח על מעונות היום והפעוטונים בישראל ואת חוק הצבת המצלמות במסגרות הללו. כן יזמה את חוק הפיקוח על הצהרונים ועל מחיריהם והובילה את התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים. בנוסף הגישה הצעת חוק שנדחתה, להורדת גיל העסקת הנוער ל-13.[6]

ב-9 בינואר 2019, חודשים אחדים לפני פיזור הכנסת, התמנתה לשרת הבינוי והשיכון בממשלה ה־34, לאחר התפטרותו של יואב גלנט וכיהנה בתפקיד זה במשך כשנה.[7]

בבחירות לכנסת העשרים ואחת הוצבה במקום ה-3 ברשימת "כולנו" ונבחרה לכנסת ה-21 לאחר שהמפלגה זכתה בארבעה מושבים. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים כחלון והשר אלי כהן התפקדו לליכוד, ומפלגת "כולנו" התמזגה לרשימת הליכוד לכנסת. שאשא-ביטון נותרה ב"כולנו" והוצבה במקום ה-29 ברשימה המאוחדת.[8] בכנסת ה-23 שאשא-ביטון היא יו"ר מפלגת "כולנו" ונציגתה היחידה בכנסת.

ב-5 בינואר 2020 הציע ראש הממשלה, בנימין נתניהו למנותה לשרת העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בממשלת המעבר, אך המינוי לא הוגש לאישור הממשלה.[9]

עם הקמת ממשלת ישראל ה-35 מונתה לעמוד בראש ועדת הקורונה.[10] היא עוררה מספר פעמים סערה ציבורית כשסרבה לאשר בוועדה את כל החלטות הממשלה. ואף קיבלה מכתב שבו התבשרה על פיטוריה הצפויים, אך היא לא הוחלפה לבסוף אולם סמכויות ועדת הקורונה קוצצו.

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן