חברים, ידידים, קרובים ומכרים – חיי החברה בראי המזלות האסטרולוגיים  

 

חיי החברה בראי המזלות האסטרולוגיים

במפה האסטרולוגית ישנם שלושה בתים חברתיים המסמלים את אופי הקשרים החברתיים שלנו: מזל תאומים המסמל את התקשורת עם הסביבה הקרובה, מזל מאזניים מסמל את התקשורת הזוגית ואת התקשורת בין לחברו, ומזל דלי מסמל את התקשורת עם המעגלים החברתיים שלנו, ועם מוסדות וארגונים בחיינו.

אך לכל מזל יש גם את כישוריו החברתיים הספציפיים שלו, שעוזרים לו למצוא חברים ולחבר אותו לצד החברתי של כולנו.

 

 

  1. טלה

הטלה הוא אדם ידידותי, תקשורתי וקליל, מושך תשומת לב מיידית בכל מקום, משתלב במהירות ומסתדר כמעט עם כולם. אנשים רואים אותו כמנהיג טבעי, ומצפים ממנו להחלטיות וליוזמה שתזיז עניינים, בעיקר כשמשהו תקוע, והוא אכן עונה על הציפיות.

הוא ישיר וגלוי, אינו מסתדר במקום בו יש תככים, שקרים ומניפולציות, ואומר את כל אשר בלבו. לעתים הדבר גובל בחוסר טאקט ואנשים נפגעים, אך די מהר מבינים שלא התכוון לפגוע ושהדברים נאמרו באמת בתום לב. הוא אינו נוטר טינה, וכאשר משהו מפריע לו, הוא מגיב, מבטא את רגשותיו ודעותיו בנושא, ומבחינתו אפשר להמשיך הלאה ולראות את העניין כסגור. הוא עצמו מתקשה להתנצל, למרות שבד"כ אינו מתכוון או נהנה לפגוע באחרים.

יש לטלה חוש הומור, בתנאי שלא מתבדחים על חשבונו, והוא רואה תמיד את הצדדים המשעשעים בכל אירוע, גם כשאחרים מתעצבנים. החיים בשבילו הם חוויה ומקור לשמחה, והוא שומר על אופטימיות בכל מצב ומדביק בכך את האחרים.

הוא יודע להידחף בצורה חיננית, ותמיד מגיע ראשון למקום בו מחלקים דבר מה או תופס לעצמו את מקום הישיבה הנוח ביותר.

לא תמיד הוא מודע לצרכים של אחרים ולרגשותיהם, מתעניין בעצמו יותר מאשר בהם ולא כל כך יודע להקשיב. חשוב לו לומר את המילה האחרונה, להוכיח שהוא צודק ובכלל – להשמיע את קולו ולהפגין נוכחות. יחד עם זאת, הוא נדיב ונהנה לעזור ולתת מעצמו, כל עוד הדבר לא מחייב אותו לוותר על האינטרסים שלו. לעתים הוא ממש כופה את עזרתו ולא מוכן לקבל סירוב. 

כשהוא בוחר את חבריו, הוא מתעלם מהמוסכמות המקובלות, במיוחד בשש השנים האחרונות. באופן טבעי הוא חסר סבלנות וסובלנות כלפי דעות השונות משלו, אך החוויה החברתית החדשה שלו (תמי, הכוונה לחברים החדשים והשונים שרכז בשש השנים האחרונות) ריככה והפכה אותו ליותר גמיש ופתוח.

 

  1. שור

כמו בשאר תחומי החיים, גם לחיי חברה השור מסתגל לאט, בהדרגה ולאחר בדיקה מדוקדקת. חשוב לו להרגיש ממש טוב בחברה, והוא בוחר את אלה שיש להם ריח טוב, כשרון בישול, קול ערב ובית נעים לפחות כמו שלו. יש לו כשרון ליצור אווירה ביתית נעימה בכל מקום בו הוא נמצא, ובעיקר בביתו שלו שמהווה מוקד משיכה לכולם. הוא מוכן לארח, בתנאי שלא יגעו בחפציו האישיים או ברכוש יקר ערך, ויביאו אוכל טעים. שום מפגש חברתי שאין בו משהו רציני לאכול, אינו ראוי בעיניו. הוא נהנה במיוחד ממאכלים עממיים וביתיים של כל העדות, וכאלה שיש להם טעם של פעם.

הוא אוהב לחבק את הקרובים לו, ללטפם או סתם לגעת בהם, ומגע ידו נעים ומאד מרגיע. כשהוא ממש אוהב מישהו, הוא נהנה להשתמש בחפציו האישיים ביותר ובעיקר ללבוש את בגדיו. יחד עם זאת, הוא די בררן ולא מוכן להתארח בכל מקום. חשובה לו מאד הנוחות הפיזית, ובאופן מיוחד קשה לו לוותר על מיטתו. מארחיו מופתעים לגלות שהוא מגיע ללון בביתם עם הכרית הפרטית או אפילו דובי רך וקצת מרופט.

גם אם אינו כבד גוף, הוא לא מתנועע ממש בקלילות, ולכן אינו אוהב טיולים מפרכים או מסיבות ריקודים. הוא כן נהנה לטייל במוזיאונים, בחנויות יפות וברחובות בהם יש בתים עתיקים או גינות מרהיבות עין, אוהב לבלות בג'אקוזי או להתפנק במסאז', ומאד אוהב שירה בציבור, ובמיוחד שירי מולדת בסגנון הישן.

הוא ישמח להצטרף כיועץ כאשר יוצאים לקניות, בעיקר כשמדובר ברכישת רהיטים, כלי בית ואפילו דירה. בזה הוא ממש מצטיין ומגלה מומחיות, טעם טוב וחוש מסחרי לא רגיל.

 

  1. תאומים

בן מזל תאומים מסתגל בקלות לכל מקום ולכל מסגרת חברתית. הוא קולט מהר שפות ודפוסי התנהגות, גמיש ומתאים את עצמו למציאות ולאנשים ממש כמו זיקית. לא מדובר בשינוי פנימי יסודי כתוצאה ממפגש עם אחרים, אלא במשהו חיצוני שמסייע לו להיטמע, להסתדר ולזרום.

הוא סקרן ונהנה להכיר אנשים חדשים, אך בד"כ לא יוצר קשרים עמוקים וארוכי טווח, אלא מעדיף לעבור הלאה ברגע שמיצה את סקרנותו, ולהכיר מישהו חדש.

כושר הביטוי שלו מעולה, ולשונו הזריזה, קלילותו, ההומור שלו והידע הרב שהוא מפגין בכל נושא, פותחים בפניו הרבה דלתות. הוא מכיר את כולם, וגם את הבדיחות האחרונות, שופע ידע, חן ושמחה ונוהג בחביבות רבה. יחד עם זאת, הוא מתבטא לעתים בציניות לא נעימה, בעיקר כלפי מי שאינו זריז, ספונטני וידען כמוהו, ולמרות שאנשים נהנים בחברתו, הם לא משתוקקים להיות ידידי נפש שלו. זה לא מפריע לו, מאחר וזהו בדיוק סוג היחסים שהוא ממילא מעוניין ליצור.

הוא אוהב לרקוד, לשיר ולפטפט, ותמיד מוכן לצאת לנסיעה לא מתוכננת, גם אם הדבר כרוך בביטול תכניות אחרות. 

נראה שהאינטרנט והדואר האלקטרוני הומצאו במיוחד בשבילו.  הוא נהנה למצוא מידע מגוון ולא מעמיק מדי בכל נושא שמעניין אותו או שעשוי להרשים אחרים, ולתקשר עם שפע מכריו באופן שאינו קרוב ואישי יותר מדי.

 

  1. סרטן

לסרטן השמרן קשה להסתגל לחברה חדשה. הוא מתקשה לתת אמון באנשים חדשים וברעיונות שאינם דומים לשלו, והמעגל החברתי שלו מורכב בד"כ מקרובי משפחה וחברי ילדות. 

עם אנשים חדשים הוא מחפש כימיה והבנה שאינן זקוקות למלים, ואלה נוצרות בעיקר עם אנשים שהרקע או ההיסטוריה האישית שלהם דומים לשלו, וכתוצאה מכך יכולים להתחבר בקלות למערכת האסוציאציות שלו. (למשל עבור אדם שגדל בקיבוץ, למילה "חצר" יש משמעות לגמרי שונה מאשר לשאר האנשים. לסרטן חשוב שמלים, ריחות, מנגינות וכיו"ב, יעוררו אצל הצד השני אסוציאציות זהות לשלו, ייחודיות לשניהם ונובעות מהרקע הדומה שלהם, וזה מה שיוצר את תחושת הקרבה ואת הרגשת הביטחון שהיא ממש חיונית כדי שהסרטן ייצור קשר מסוג כלשהו. זה קיים במידת מה גם אצל מזלות המים האחרים – עקרב ודגים.)

כבר בתור ילד הוא מעדיף לשחק בבית או בקרבתו, ואת החברים להזמין אליו במקום להתארח אצלם. כך הוא מרגיש מוגן, ודעת הוריו על החברים, חשובה לו מאד. כשהוא מתבגר ומקים לו בית משלו, הבית הופך למבצרו ורק הקרובים ביותר יוזמנו להתארח. לעתים קרובות יש לו תחושה שהוא עומד עם הגב לקיר, נגד כל העולם, כשאנשים צוחקים הוא בטוח שמרכלים עליו וכשיש סכנת אלימות בסביבה, הוא ממהר להתרחק מחשש שיותקף, גם אם העניין כלל לא קשור אליו. הוא זקוק כל הזמן לחיזוקים, להגנה ולהוכחות שאוהבים אותו ורוצים בחברתו. חשוב לו שיתייחסו אליו בהבנה, סלחנות ואמפתיה, וגם הוא יודע להעניק זאת לחבריו.

הדמיון עובד אצלו שעות נוספות, ולעתים קרובות הוא מעניק לנאמר פרשנות הנובעת מעולמו הפנימי ולאו דווקא מעוגנת במציאות.   

הסרטן מוכן לאכול בעיקר את מה שהוא מכיר מבית אמא או סבתא, ומסתייג במיוחד ממאכלי עמים זרים, עדות שונות משלו או כאלה שאי אפשר לזהות את כל מרכיביהם. כשהוא יוצא לאירוע שיימשך כמה שעות, בעיקר כזה שמגישים בו מזון, הוא אוכל בבית ליתר בטחון, ובאירוע עצמו מסתפק במאכלים מוכרים ופשוטים כגון לחמניה, פרי ומים זכים. (הסרטן הוא אחד המזלות שאצלם הנושא החברתי קשור קשר הדוק לאוכל)

 

  1. אריה

האריה הוא מלך חיי החברה. הוא במיטבו כשהוא נמצא במרכז העניינים וכשיש לו את מי להרשים. אי אפשר להתעלם מנוכחותו, אך ליתר בטחון הוא תמיד מקפיד על כניסה ראויה, ומתנהג בצורה שתמשוך תשומת לב. הוא נהנה להתגנדר, בד"כ ישים על עצמו לפחות פריט נוצץ אחד, רצוי בצבע זהב, ולא יצא מהבית בלבוש מרושל, אפילו כשהוא רק הולך למכולת. כמובן שאף אחד לא יזכה לראותו עם שקית הזבל ביד.

האריה אוהב מסיבות נוצצות, אירועים שמחים שיש בהם מוסיקה טובה וקצת אלכוהול, ומקומות בילוי מפוארים ויוקרתיים, במיוחד כאלה שניתן לפגוש בהם אנשים מפורסמים. הוא מחפש את חברתם, ואם זכה בידידותו של מישהו כזה, לא יחמיץ שום הזדמנות לציין זאת באזני אחרים.

הוא נדיב ונהנה להזמין את ידידיו לבלות על חשבונו, קונה להם מתנות יקרות ומרשימות וזוכר לשלוח זר פרחים גרנדיוזי ביום הולדתם. חשוב לו שיעריכו בגדול את נדיבותו, ולמרות שהוא נותן בלי חשבון, הוא נפגע כשמנצלים זאת ומצפה שיחזירו לו באותה מטבע, אך רק באמת כפי יכולתו של הצד השני. בהחלט אפשר לקבל ממנו הרבה ו ליהנות מכך, בלי להרגיש חובה להיכנס להוצאות גדולות ומיותרות.

האריה נהנה עד מאד לשתף את ידידיו בשמחות האישיות שלו, בעיקר כשיש לו גם במה להתגאות, ובאופן מיוחד כאשר מדובר בילדיו, שאת הישגיהם בכל תחומי החיים, הוא רואה כהישגים אישיים שלו. כשהוא מארגן אירוע, ברור שמדובר במשהו מהודר ומרשים שלא במהרה יישכח.

השנתיים האחרונות לא היטיבו עם האריות מבחינה חברתית, ורבים מהם הרגישו שנדחקו קצת לפינה, בעיקר במקרים בהם המעגל החברתי הורכב מאנשים צעירים יותר. הקשיים האלה ייעלמו בהדרגה החל מיוני, אך עדיין יורגש הצורך להצטמצם בכל מה שתורם לצד הייצוגי של חייהם.

 

  1. בתולה

בן מזל בתולה מוצא את חבריו בעיקר במקום העבודה, אך יש לו גם קשרים ממושכים עם חברים מהילדות, או כאלה שמזכירים את אווירת הסביבה בה גדל.

הוא אינו רגשן, אין לו עניין בשיחות נפש, אין לו סבלנות או פנאי לשיחות ארוכות וסתמיות, והוא ענייני וממוקד ביחסיו עם אחרים, כמו בשאר תחומי החיים. לא ברור לו למה אנשים מתלבטים כל כך הרבה, בעיקר בכל הקשור לרגשות ויחסים, והוא תמיד יודע לומר משהו מעשי השופך אור על הנקודה המרכזית בכל בעיה, ומציע פתרון הגיוני. לעתים הדבר לא נוח לחבריו, שבסה"כ רוצים לשפוך את הלב וזקוקים לקצת הזדהות ותמיכה. 

לא תמיד נעים להיות במחיצתו, מאחר והוא ביקורתי ושיפוטי, במיוחד כאשר אנשים נסחפים אחרי הרגש ופועלים בניגוד לשכל ולהגיון. הוא אינו סלחן לגבי חולשות אנוש, פינוק, צורך במנוחה ואי סדר. למרות אישיותו הצנועה, יש איזו תחושה שהוא מתנשא, כאשר הוא תמיד רואה וגם מציג את עצמו, כמופת להתנהגות נאותה, שיטות עבודה נכונות, שכלתנות ושיפוט נכון של המציאות.

הוא ביקורתי במיוחד לגבי החברים של ילדיו וגם הילדים של חבריו, וגם לגבי מורים של ילדיו, פקידים, קופאיות ואנשים אחרים שאמורים להעניק לו שירות, ולעולם אינם נראים לו מספיק יעילים.

מסיבות, סרטים ובילויים אחרים, נראים לו כבזבוז זמן וכסף, ואת שעות הפנאי שלו הוא מעדיף להקדיש למשהו שיאפשר לו התאווררות וגם יביא תועלת. מוזיאונים, טיולים מתוכננים היטב, קריאה והשלמת חומר הקשור לעבודה, הם סוגי הבילוי שהוא מעדיף. כדאי במיוחד לצאת אתו לטיול, כיוון שהוא תמיד יודע הרבה על המקומות אליהם מגיעים (לאחר שהכין שיעורי בית כמובן), מתמצא בלוחות זמנים של תחבורה ומקומות בהם רוצים לבקר, ותמיד מצויד בכל הנחוץ כדי לשרוד וגם ליהנות.   

למרות שאינו פזרן, בן מזל בתולה הוא אלוף המתנות המוצלחות. הוא תמיד יודע מה הדבר הנחוץ, הנכון והשימושי עבור כל אחד מחבריו, ומוכן להשקיע הרבה כדי שהמתנה תהיה ראויה ואיכותית.

 

  1. מאזנים

לבני מזל מאזנים נעימי ההליכות, יש ידידים רבים אך מעט חברים בנפש. הם מכירים הרבה אנשים, ובכל מקום נוצרים קשרים, שטחיים במקצת, שיכולים להישמר לאורך זמן ללא עליות ומורדות, ללא התרגשויות מיותרות וללא העמקה רבה מדי.

אנשים נהנים לשתף אותם בענייני הלב, והם תמיד מנסים להרגיע, להחליק את הבעיות ולמצוא דרך לשמור על הרמוניה. כאשר מישהו מנסה לספר משהו יותר אישי ומכאיב, הם מעדיפים להעביר את השיחה לנושא אחר, נעים יותר.

דווקא במקום העבודה יש כאלה שמנסים לנהל אתם שיחות נפש, והם מתקשים להתחמק למרות שזה פוגע בתפקוד שלהם.

בן מזל מאזנים זקוק כל הזמן לאנשים סביבו, ומרגיש צורך לשתף אותם בכל מחשבותיו ובעיקר בלבטיו. מאד קשה לו להחליט וכאשר הוא משוחח על עניין שמטריד אותו, פתאום הוא שומע את הדברים במו אוזניו ויודע מה הדבר הנכון לעשות. חשוב לו גם לשמוע את הצד השני, שמשקף עבורו את עצמו וגם את המצב בצורה הרחבה והמפורטת ביותר.

כאשר הוא יוצא עם חברים לבילוי, טיול או פעילות אחרת, הוא בד"כ לא מביע עמדה, ומעדיף להשאיר להם את ההחלטה לגבי אופי האירוע, מיקומו ומהלכו. בעיניו זה מונע חיכוכים והטלת אחריות עליו במקרה של כשלון, אך הצד השני היה מעדיף לקבל תשובות ברורות יותר לגבי רצונותיו והעדפותיו של בן מזל מאזנים.

הוא גם מצטיין בהפעלת אחרים כדי שיארגנו ויבצעו את החלקים שהוא אינו אוהב. את מה שהוא כן רוצה ואוהב לעשות, הוא מבצע בחן ובצורה נעימה שיוצרת הרגשה טובה מאד אצל האחרים.

  

  1. עקרב
    בן מזל עקרב נחשב לאדם לא כל כך ידידותי וחביב. קשה להתקרב אליו, הוא סגור ומגן על פרטיותו בחירוף נפש, וגם אם לעתים הוא נראה נחמד ופתוח, כל המנסה להתקרב אליו קצת יותר, נתקל לפתע בקיר אטום לחלוטין.

העקרב שיודע עד כמה הוא פגיע ועד כמה חזק הוא נקשר לאנשים, אינו ממהר ליצור קשרים. יש לו מכרים רבים שרובם מושפעים ממנו מאד, משתוקקים להימצא בקרבתו, ליהנות מהתובנות העמוקות שלו ולקבל עצה נכונה וטובה, אך מעט מאד חברים קרובים באמת. ביתו הוא מבצרו, ורצוי לא להגיע לשם ללא תיאום מראש. אם הוא עסוק או רוצה להיות עם עצמו, הוא עלול אפילו לא לגשת לדלת כדי לראות מי נמצא מהעבר השני, ובוודאי שלא יפתח אותה. ייתכן מאד, במיוחד בקיץ, שהוא מסתובב בבית לגמרי עירום, ולא רוצה להתלבש כדי להכניס אורחים.

אין לו סבלנות לשיחות סתמיות בטלפון או בבית קפה, והוא מיד ניגש לעניין בצורה שלעתים מוציאה את הרוח ממפרשי הצד השני. עם זאת, כאשר מישהו נמצא במצוקה, הוא מוכן להקדיש לו זמן רב, להקשיב, להעיר הערות המצביעות בדיוק על הנקודה הבעייתית ולהציע משהו שלפעמים נראה קצת קשה, אך הוא הדבר הנכון שבאמת יפתור את הבעיה.

העקרב אינו אוהב מסיבות ואירועים המוניים אחרים. הוא חושש תמיד שירמסו אותו, לא אוהב את ההמולה והצורך של אנשים להיות ייצוגיים, ומעדיף שיחה שקטה ואינטימית עם מישהו קרוב. כאשר מזמינים אותו, הוא אף פעם לא בטוח שהוא רב ערך בפני עצמו, ומרגיש חובה לתרום משהו ממשי יותר – תבשיל טעים מעשה ידיו, הדחת כלים וכד'. ההיגיינה חשובה לו מאד, בעיקר בכל הקשור להכנת מזון ולמצב השירותים, ולא בכל מקום הוא מוכן או מסוגל לאכול, לישון או להתפנות. 

העקרב הוא חבר אמיתי לכל מי שהצליח לעבור את המחסומים ולהפוך לחלק מחייו. הוא מוכן לעזור ולתת מעצמו בלי חשבון, ותמיד נמצא שם בשביל מי שהוא אוהב. יכולת הנתינה שלו אינסופית כמעט, אך כאשר הוא מרגיש שהצד השני מנצל זאת, יוצר תלות או מתמרן את העקרב שיילחם במקומו, הוא מתנתק ואין סיכוי להחזיר את הקשר למה שהיה קודם.

 

  1. קשת

לקשת ידידים ומכרים רבים בכל מקום, וגם בחו"ל או בסביבה תרבותית שונה משלו. הוא סקרן, גמיש, פתוח ורחב אופקים, מתעניין בכל נושא ומוצא בקלות שפה משותפת עם כל אחד. 

הוא נהנה לשוחח עם חבריו על נושאים שברומו של עולם, בעיקר על אמונה, רוחניות, טבע וחופש אישי, וחשוב לו להשמיע את עצמו יותר מאשר לשמוע. למרות תדמיתו הפתוחה והסובלנית, הוא די מקובע בעמדותיו ולעתים מתווכח בלהט קנאי מפתיע ביותר.

ובכל זאת, כיף להיות בחברתו. האופטימיות שלו מידבקת, הוא מלא הומור וחן, ספונטני, נדיב ומוכן לעזור ובעיקר לתרום מהידע שלו. הוא אוהב לשיר ולרקוד, בד"כ בסגנון חופשי, אוהב חברה ויוצר סביבו אווירה של שמחה.

מי שמצפה ממנו למחויבות כלשהי, מתאכזב. הקשת מתקשה לעמוד בלוח זמנים שמוכתב ע"י מישהו אחר, ולא מוכן שיכנסו לו לנשמה, יגידו לו מה לעשות או ינדבו אותו לעשות משהו מבלי שהוא עצמו יזם זאת. 

הוא יודע להרגיע במהירות אנשים כועסים או פגועים, כאשר הוא מראה להם שתמיד יש לעניין צד נוסף ובד"כ משעשע. יתרונו הגדול הוא שהוא מסוגל לראות את הצד החיובי גם כאשר הוא עצמו נפגע.

לקשת צורך עז לומר את כל האמת בכל מחיר, גם אם זה גובל בחוסר טאקט ואפילו פוגע. כמובן שהוא לא מתכוון שהדברים יתקבלו כך ומצטער לגלות שפגע במישהו.

 

  1. גדי

הגדי הסגור והסגפן, משתוקק שיהיו לו חברים, אך חיי החברה שלו די מוגבלים, בעיקר בגלל הקושי שלו להיפתח לחידושים וליהנות מהחיים.

הוא חשדן לגבי אנשים חדשים ודעות שונות מהמקובל והמוכר לו, במיוחד כשעומד לפניו אדם אופטימי, עליז, חייכן ובליין. הוא דווקא זקוק לאנשים כאלה, בתנאי שיהיו גם סולידיים מספיק, כיוון שהקשר אתם מאפשר לו להיפתח לשמחות והנאות, אך דווקא בהם ובהשקפת עולמם, קשה לו לתת אמון. גדיים שנולדו בשעות הלילה, קצת פחות סגורים ונוקשים, אך גם הם מתוסכלים מהפער בין הרצון והצורך, לבין היכולת.

לפני שהגדי מרשה לעצמו ליהנות, הוא בודק אם אין משהו מועיל יותר שיוכל לעשות בזמנו ובכספו. הוא קצת קמצן אך לא נצלן, ומתייחס באותן אמות מידה גם לכספם וזמנם של חבריו. לא הוא הקמצן שנהנה לבלות על חשבון אחרים, וכשאחרים מתנהגים בפזרנות, הוא אינו מהסס להעיר להם ואפילו לעצור אותם, גם אם רוצים לשתף אותו בחגיגה ולשמח אותו. אפילו הנאות קטנות כמו סרט או מסעדה, נראות לו בזבזניות עד כדי שחיתות, ואם כבר מוכרחים לבלות, הוא מעדיף לשכור קלטת וידיאו של סרט נחשק או להזמין הביתה take away.

הוא עצור ולא תמיד מרגיש נוח עם גופו, וכאשר צריך לשיר או לרקוד, הכי נוח לו כשמקרינים שקופיות או כאשר יש מרקיד שמכתיב לקהל את הצעדים הנכונים. כשהוא נמצא בהופעה, קשה לו להיסחף, וגם כאשר המוסיקה מקפיצה ומרקידה את כל הקהל, הוא נשאר לשבת במקומו כשידיו משולבות (מה שניתן להגדיר כ"תנוחת רפול", ורפול אכן בן מזל גדי). הדבר עוצר גם את מי שנלווה אליו, ואשר מרגיש לעתים שהגדי הוא ממש עוכר שמחה.

למי שאינו מחפש חבר דווקא לבילוי וכיופים, מאד נעים בחברת הגדי שהוא אדם רציני, אמין, יציב, מעשי, נאמן ושומר על קשרים טובים לאורך שנים.

 

  1. דלי

הדלי נחשב למזל המייצג את הנושא החברתי. לא מדובר רק ביחסים אישיים בין אדם לחברו ובין אדם לבין המערכת החברתית הרחבה שלו, אלא גם ברעיונות ואידיאולוגיות הקשורות לשוויון, צדק, זכויות הפרט וכיו"ב. 

בן מזל דלי דוגל בכל הרעיונות האלה, בעיקר באופן תיאורטי, והוא תמיד מוכן להתווכח ולהטיף להם בהתלהבות, עד שהדבר מגיע לחייו הפרטיים. כאן הוא כבר יותר מסויג, מתבדל ואפילו קצת סנוב. אם הוא טוען שכל אדם הוא רב ערך, באופן אישי הוא לא ממהר לתת ציונים טובים לאנשים, לפחות לא במידה שתעשה אותם ראויים לידידותו. כתוצאה מכך, לדלי יש הרבה מאד מכרים וידידים, אך מעט חברים קרובים, שגם אותם הוא מחזיק במרחק בטוח מחייו הפרטיים. (אכן זה נשמע קצת כמו עקרב, אבל למרות שיש הרבה מכנים משותפים בין שני מזלות אלה, שלכאורה שונים לגמרי זה מזה, כאן זה רק נראה דומה. כאשר כן נוצר קשר, העקרב מאד יודע להיות אינטימי וקרוב, מה שהדלי מרשה לעצמו לעתים נדירות.) הוא נראה פתוח ואיש רעים, מפתח בקלילות שיחת חולין, אפילו רצינית, אבל לא ירצה להיחשף וליצור קרבה של ממש, ומעט אנשים יודעים באמת מה קורה בתוך לבו או ביתו. 

הוא די ביקורתי, בעיקר כלפי אלה שלא נמצאו ראויים להיות חבריו האישיים אבל גם כלפי מי שכן עבר את המבחן בהצלחה. הוא אמנם מוכן לייעץ כאשר יש בעיה, בתנאי שלא מצפים ממנו לתמיכה או להתעמקות בבעיה מאד אישית וכואבת, אבל לא יחמיץ את ההזדמנות להראות לצד השני איך הוא טעה, יצר את המצב הבעייתי והתנהג לא נכון. כשמדובר בעניינים פחות אישיים, הוא איש שיחה מרתק ומבריק, שמתמצא לעומק בהרבה מאד נושאים, אותם הוא מנתח בצורה מדויקת וגם יודע להציע פתרונות הגיוניים וחדשניים שלעתים מקדימים את זמנם.

 

  1. דגים

דגים הוא המזל הכי ביישן, מופנם ונחבא אל הכלים. הוא רגשן ורגשי, אידיאליסט, אינטואיטיבי ומתחבר לאנשים על סמך תחושת בטן מסתורית שאינו יודע להסבירה במלים. נוח לו במיוחד עם אנשים שמבינים ללבו גם כשאינו מדבר, כיוון שנוח לו יותר להביע מסרים, רגשות, רצונות ודעות, לאו דווקא בכלים מילוליים. כשהוא נמצא בחברה, הוא מעדיף להשקיף מהצד ולא לדבר יותר מדי, ובכלל קשה לנהל אתו שיחה קלילה או לקבל ממנו מידע מדויק בנושא כלשהו. עולמו הפנימי עשיר ורב דמיון, ולעתים יש אצלו ערבוב בין מציאות לפנטזיה, מה שיוצר לפעמים תחושה שהוא שקרן, בעיקר בתקופת הילדות והנעורים. למרות שהוא מתקשה להתבטא בצורה ברורה וחד-משמעית, אנשים נהנים לקיים אתו שיחות נפש שבהן הוא ממש מצטיין. הוא סלחן ולא שיפוטי, ותמיד יוצר אצל המדבר הרגשה שמקבלים אותו כמות שהוא. גם כשהוא רוצה להעיר משהו, או להאיר נקודה בעייתית בהתנהגותו של הדובר, הוא עושה זאת בעדינות רכה ונעימה. 

בילדותו ולעתים גם בגיל מבוגר יותר, הוא נמשך למי שחלש ממנו, ולעתים פורש את חסותו על מישהו חריג או נכה, שאותו הוא מלווה במסירות רבה. הדבר מעניק לדגים את מה שהכי חסר לו ביחסים – תחושת בטחון וערך עצמי, והרגשה שמחבבים אותו ושהוא באמת רצוי. דגים רבים ממשיכים להתנהג כך גם בגיל מבוגר, ואחרים מחפשים תשומת לב כשהם מתחברים יותר למצוקות האישיות שלהם ולא מפסיקים להתלונן. הם נהנים לדבר על המצוקות שלהם, בעבר ובהווה, ובעיקר להאשים בהן את כל מי שאפשר. בנות דגים שרוצות לפלרטט עם מישהו, יודעות להתנהג כמו חתלתולה מסכנה שמחפשת חסות, מה שיוצר אצל הרבה גברים תחושת גבריות ועוצמה, בגללן הם ממהרים לשתף פעולה עם דפוס זה. 

בני מזל דגים אוהבים אמנות, בעיקר תנועה ומוסיקה, אך מעדיפים לצפות במי שמבצע זאת. הם עצמם שמחים לשיר, לנגן ולרקוד, אך למרות כשרונם הרב, יעשו זאת בדרך כלל לא בפני קהל.

 

אורנה נריה יוגב/כל הזכויות שמורות (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן