פלנטות בתים וארכיטיפים: מושגים, הרחבה, פרשנות.

 

בין שאר הדברים שעשיתי זה לנהל את פורום האסטרולוגיה בתפוז במשך לא מעט שנים, וחלק מהדברים שהחבר'ה פרסמו שם נמצאים אצלי עד היום. אז הנה אני משתף את אחד מהם, של זה שכונה 'אש בשמים'. אין לי מושג מה שמו האמיתי עד היום, אבל אהבתי את הסקרנות והתעוזה שלו ואת הרצון להגדיר דברים בדרך שלו.

 

פלנטות בתים וארכיטיפים
מאת אש בשמים, פורום אסטרולוגיה, תפוז, 8/12/2007

כל הזכויות שמורות ©

 

ארכיטיפ מתפצל ל 3 חלקים או נגזרות (לפחות) מזל, בית וכוכב. כל נגזרת מייצגת את הארכיטיפ משלוש פאזות שונות:

מזלות: מייצגים התנסות, אנרגיה מסוימת, סוג של חוויה.

בתים: מייצגים תחומים בחיים, זמן ומקום, מסגרת כללית המאפשר התרחשות וממקדת אותה לנקודה מסויימת.

כוכבים: מייצגים תהליך בהתרחשות. חשוב להבין שהמזל והבית הם סטאטיים- הם מייצגים אפשרות שעדיין לא התממשה. כדי שמשהו במפה יתממש, דרוש כוכב כדי להזיז אותו. הכוכב הוא הזרז, הקטליזטור שמצית את התהליכים ומאפשר לבית ולמזל להתממש (ואני לא אכנס עכשיו לשליטים וזוויות- זה כבר נושא מתקדם יותר). בלי הכוכבים, המפה כבויה, סטטית, קפואה, תאורטית. הכוכבים הם כוח החיים שלה. עליהם היא מאצילה את כוחותיה ותכונותיה כדי שיפעילו אותה. הכוכב אם כן הוא החלק של הארכיטיפ שבאמת נוכח ופועל. המזל מאלץ אותו לפעול דרך חוויה מסוימת, והבית בזמן ובמקום מסוימים.

 

אלה הארכיטיפים על שלוש נגזרותיהם:

 

הארכיטיפ הראשון (הארכיטיפ הפורץ)

 

מזל: טלה.

חוויה של ראשוניות, של התנסות אישית בכל דבר, של דברים חדשים, הילד התם והנקי שנזרק לעולם לגלות אותו ולהגיב אליו, האנרגיה הגולמית, הלימוד מתוק משחק והסקרנות, תביעה של לגיטימיות מעצם זה שאני קיים, חי, פועל, מגיב. ההתנסות הראשונית והקרובה ביותר לחיים.

בית: 1

בית של התנסות, של התמודדות, המקום בו אנו חווים את החיים בצורה הישירה ביותר, נתקלים באתגרים ומתמודדים איתם. בית של הגילוי, של ההפתעה, שבו אנו מראים ממה אנחנו עשויים. הבית הראשון נפתח בידי נקודת האופק (AC) שהיא ההקרנה הישירה שלנו לעולם, המקום בו אנחנו ונעולם נפגשים לראשונה, רגע ההוה שבו אנו לא מפסיקים להתקיים, רק ברגע הזה בדיוק.

 

כוכב: מאדים.

כוכב שמייצג תהליך של דחיפה, האופן בו אנו דוחפים את עצמינו, פורצים לעולם, משיגים את שלנו, מתבלטים, מפירים את האיזון, את הסטטוס קוו, את כל מה שסטאטי ורגוע, האופן שבו אנו משנים את הדברים סביבינו, יוצרים אפשרויות חדשות. פסיכולוגית הוא מייצג את כל התהליכים של דחיפה עצמית ומוטיבציה וחוסר מנוחה וכעס שדוחפים אותנו לפעולה. כוכב המייצג את המין הגברי.

 

 

הארכיטיפ השני (הארכיטיפ הצובר)

מזל: שור.

חוויה של בטחון בקיום שלי שהגיעה אחרי החוויה הראשונית של עיצוב דמותו במזל הקודם. התנסות בצמיחה, קעקוע, הצמחת שורשים, הכרת עולם החומר, האדמה, המזון, הצרכים האישיים ביותר, היכולת להיות מוזן, מוגן, לקבל מה שאני צריך, לחיות חיים קבועים ויציבים, לגדול ולהתעצם ולהתבסס לאורך זמן, השרדות, צרכים, חושים, תשוקות, בחירה.

 

בית: 2

מקום שמייצג את מה שיש לי בחיים, עם מה הגעתי, מה אני מקבל. הדברים שקיומי מתבסס עליהם, הצרכים האמיתיים שלי, מהפיזיים וההשרדותיים ביותר ועד הנפשיים והרגשיים. בית 2 מייצג מה יש לי, למה יש ערך בעיני, מה אני משיג ומה אני עושה עם זה.

 

כוכב: נוגה.

חשוב לציין שכרגע, לנוגה שליטה משותפת לשני מזלות- שור ומאזניים, כך שהתהליך שהיא מייצגת הוא עירוב של שניהם.

נוגה מייצגת תהליך של משיכה, של למשוך ולהימשך, של זיקה בין דברים. התהליך שנוגה מפעילה מאפשר לי למשוך לתוך חיי דברים שאני רוצה בהם או לדחות דברים שאני לא רוצה בהם. הן נוגה והן מאדים שנמצאים משני צידי המתרס עוסקים ברצון וביכולת להשיג אותו. מאדים באמצעות יצאה החוצה כדי להשיג את מה שהוא חפץ בו, נוגה באמצעות בחירה מתוך האפשרויות שכבר מוצעות לי ומשיכה אלי או הכרזת בעלות או קנייה. נוגה כמייצגת זיקה בין הדברים היא גם גורם המחולל מערכות יחסים בין גורמים, מערכות או אנשים, השפעות הדדיות ותלות זה בזה. נוגה מייצגת את האפשרות, את הערך, את השווי ואת האינטרס. נוגה מייצגת את המין הנשי.

 

 

הארכיטיפ השלישי (הארכיטיפ המפזר, המפיץ)

 

מזל: תאומים

חוויה של להכיר את הסביבה שלי, את הדברים שמחוץ לעצמי ולהגיב אליהם, של לגלות את מקומי בניהם ואת האופן בו הדברים עובדים. התנסות במגוון אפשרויות, מערכים, שפות וסולמות כדי לבנות הבנה של העולם סביבי, לשפוך אור על הדברים, לרכוש ידע ולהפץ אותו. היכולת לפעול בשניות, בכפילות, לגלם אפשרויות שונות ולהפעיל אותן, להתנסות בגיוון והפיזור המקסימליים האפשריים, להישאר גמיש, לא מקובע, צעיר

 

בית: 3

המקום בו אנו נפגשים עם הסביבה שמקיפה אותנו, לוקחים בה חלק, משפיעים עליה ומושפעים ממנה, המקום בו אנו לומדים שפה, תקשורת המקום של להבין ולהיות מובן, האנשים המיידיים ביותר שאנו יוצרים איתם קשרים- אחים, שכנים. ההתניידות שלנו בסביבה הקרובה, נסיעות, תחבורה.

 

כוכב: מרקורי

תהליך של יצירת קשרים והקשרים, של קליט, עיבוד מידע, פלט, אינטיליגנציה, הפעלת השכל, המיינד, תהליכי עיבוד פנימיים ותרגום חיצוני, היכולת להפעיל שפה ולהשתמש בה, הזיכרון השכלי שלנו, האופן המנטלי בו אנו מתמודדים עם חוויות ולומדים מהן, הסקת המסקנות.

 

הארכיטיפ הרביעי (הארכיטיפ המקבץ, מלכד)

 

מזל: סרטן

חוויה של גילוי הרגש הגולמי, של תחושת השתייכות, של להיות חלק מדבר גדול יותר, מגונן, חלק מתוך שלם, קבוצות, הם ואנחנו, נאמנות וביטחון, של יצירת מרחב בוח,

ביתי, מוכר, של תלות. חווית העולם סובייקטיבית ונשענת על זכרונות, רגש ואינטואיציה, המוקד פונה פנימה, אל הפנימי, המוכר. העתיד נקבע בידי העבר, המוכר.

 

בית: 4

מקום של בטחון אישי, של יצירת מרחב אישי מוגן תוך העולם שמסביב, של השתייכות למשפחה, לשבט, לעם ולמדינה. קשור גם לבית הפיזי, למבנה ולקירות, מייצג גם את שנות הקיום האחרונות, את המקום שניסוג אליו אחרי שנחדל לפעול בעולם שבחוץ. הבית הרביעי נפתח בנקודת חצות הלילה או הנאדיר (IC) שמייצגת את ההתחלה שלנו בעולם, את החוויה הראשונית והתנאים הגולמיים ביותר לתוכם נולדנו, את העבר המוחלט.

 

כוכב: ירח

ירח מייצג תהליך של הפנמה רגשית. של האופן בו אנו מפנימים את חווית החיים, זוכרים אותה, הופכים אותה לחלק מאיתנו, לזהות שלנו וכך גם מגיבים אליה רגשית. ירח מייצג את גיבוש העולם הרגשי שלנו, את החיבור שלנו למקום נצרך, נזקק, תלוי. הירח הוא כמו תינוק הזקוק להנקה וכמו אם המניקה אותו בו זמנית. הירח מייצג אמהות על כל תהליכה- מחזור הוסת, שינויים הומונלים, ביוץ, הפריה, הריון, לידה, הנקה הזנה וטיפוח. הוא מייצג במפה גם איזו אם היתה לנו ואיך היא נתפסה אצלינו, איך הפכנו אותה לחלק מהזהות שלנו.

 

 

הארכיטיפ החמישי (הארכיטיפ היוצר, המעצים)

 

מזל: אריה

חוויה של אישיות, של אגו, של להרחיב ולהעצים את עצמי כמה שניתן מבלי לפתוח את הגבולות של עצמי. חוויה של חום, של שמחת חיים, של דרמה, של משחק, של מלכות, של חדווה ואהבת החיים, של התרחבות, נדיבות, כל מה שקשור ללב ולענייני הלב, של חגיגת העצמי, של להיות במרכז העניינים, לאחוז בעלות על היום, על הווה. חוויה של כבוד- לתת ולקבל, של נרקיסיזם בריא וגם של גאווה.

 

בית: 5

המקום בו האדם מתייחס לעצמו ולתוצרים שלו,לחותם שהוא מותיר אחריו, הן באופן הפיזי ביותר- הילדים שהוא מותיר אחריו, הודר הבא, והן לתוצרים אחרים, ההשפעה שלו, מה שהוא מוסיף לעולם. מקום של יצירתיות, מה שהאדם יוצר, מוציא מעצמו, מוליד. מקום של אהבה והנאה, המסיבה במפה בו הוא מסמר הערב, קשור לכן גם בהנאות, בילויים, תחביבים, אומנות, ספורט והימורים.

 

כוכב: שמש

מייצגת תהליך בו האדם יוצר לעצמו דמות להזדהות עימה ולהיכנס לתוכה. מוצא לו תפקיד ומקום בעולם. השמש מייצגת את תהליכי החיים של האדם, את רצונו לחיות, כוח החיים שלו וגם קשורה בגוף הפיזי. היא קשורה גם למהלך החיים שלו, לאן הוא מוביל את עצמו, איזה חיים הוא מנהל לעצמו. השמש קשורה להגשמה, איך האדם מגשים את עצמו, מה הוא בא לעשות. הדברים, המושגים והערכים איתם הוא מזדהה ומנכס לעצמו עד כדי בניית אישיותו סביבם. לזה הוא רוצה לדמות.

השמש מייצגת את דמות האב, מה קיבלנו ממנו ואת האופן שבו אנו מחקים אותו והופכים אותו לחלק מאיתנו.

 

 

הארכיטיפ השישי (הארכיטיפ המפצל, מפריד- אנאליזה)

מזל: בתולה

חוויה של טוהר, צניעות ושירות, של עשיה למען הכלל, של יעילות מירבית, התמודדות עם מישור החומר על שלל דרישותיו ומגבלותיו על לשליטה מיטבית בו, של תיקון, ריפוי ושכלול, להגיע לנכון, לבריא, לתקין, ללא מעוות, שפיות, צלילות.של שלמות, מושלמות, להגיע ליכולת מירבית, הכי קטן, מדוייק, נכון, נופל במקום. של עבודה סיזיפית ופרטים קטנים, של יכולת ניתוח, אנאליזה, בדיקה וביקורת. של הגיון, שיטה וסדר מתוך הכאוס.

 

בית: 6

המקום בו אנו מתמודדים עם דרישות החיים מאיתנו ועם השיגרה היום יומית. בית של תחזוקה- כיצד אנו מתחזקים את עצמנו, את גופנו ואת חיינו. לכן קשור לגוף הפיזי, לבריאות ולתזונה. קשור לעבודה- לא במובן הקרייריסטי אלא במובן של היכולת שלנו לספק מעצמנו עבודה ולעשות את המוטל עלינו. קשור לשרות, ליכולת שלנו לתת מעצמנו למן הכלל. קשור לשגרה היום יומית וכן חובות ודברים שאנו חייבים לבצע כדי לנהל חיים מסודרים.

 

כוכב: כירון (ויש שיגידו מרקורי)

מייצג תהליך של פיצול, הפרדה, פגיעה ברצף הקיים. כירון יוצר פגם, מקום פגיע, חוויה של הקרעות ואובדן, דבר שחסר לנו או שאנחנו בשום פנים ואופן לא יכולים לקחת כמובן מאליו. כירון קשור לתהליכים של פיצוי- לפצות על הפגם מכיוונים אחרים, חזקים יותר, לעשות את הדברים אחרת, לעקוף את הנכות. כירון קשור לריפוי, לרדת לשורש הבעיה, לשיבה למקור. הוא כוכב קשה להבנה מאחר והוא גילוי חדש יחסית ולא כולם יסכימו עם הקישור שלו לבתולה.

 

 

הארכיטיפ השביעי (הארכיטיפ המאזן)

 

מזל: מאזניים

חוויה של איזון, של יצירת קשר, של הגעה לעמק השווה, סטאטוס קוו. מאזניים מייצג חיפוש לגיטימציה, לראות מבעד לעיני האחר, קשרים והסכמות, יחסים בין אנשים דרך השכל, המילה, ההסכמה המשותפת ולכן גם ויכוח, משא ומתן ומאבק מילולי "העט חזקה מהחרב". מייצג זיקה בין אנשים, יחסים על כל הצדדים שלהם, מלחמה ושלום. מאזניים פוסח בין שני הסעיפים, מנסה לאזן בין ניגודים, אוחז במקל משני הקצוות ומקשה הלגיע להחלטה. הוא מייצג את הטיעונים- בעד ונגד ונותן להם משקל שווה, לא את הנטיה הסוית לצד מסויים.

 

בית: 7

המקום בו אנו מקבלים משוב מהאחר על מעשינו ועל מי שאנחנו, יוצרים קשרים, מערכות יחסים. בית 7 הוא המראה של בית 1, כך אנו יכולים לראות את עצמינו דרך עיניו של האחר. קשור לנישואין, מערכות יחסים, אויביים גלויים, חוק ומשפט.

בית 7 נפתח בנקודת השקיעה (DC) שמייצגת במפה את המקום בו הזולת נכנס לחיינו, את מי שמולנו בכל רגע נתון.

 

כוכב: נוגה

חושב לציין שכרגע, לנוגה שליטה משותפת לשני מזלות- שור ומאזניים, כך שהתהליך שהיא מייצגת הוא עירוב של שניהם.

נוגה מייצגת תהליך של משיכה, של למשוך ולהימשך, של זיקה בין דברים. התהליך שנוגה מפעילה מאפשר לי למשוך לתוך חיי דברים שאני רוצה בהם או לדחות דברים שאני לא רוצה בהם. הן נוגה והן מאדים שנמצאים משני צידי המתרס עוסקים ברצון וביכולת להשיג אותו. מאדים באמצעות יצאה החוצה כדי להשיג את מה שהוא חפץ בו, נוגה באמצעות בחירה מתוך האפשרויות שכבר מוצעות לי ומשיכה אלי או הכרזת בעלות

או קנייה. נוגה כמייצגת זיקה בין הדברים היא גם גורם המחולל מערכות יחסים בין גורמים, מערכות או אנשים, השפעות הדדיות ותלות זה בזה. נוגה מייצגת את האפשרות, את הערך, את השווי ואת האינטרס. נוגה מייצגת את המין הנשי.

 

 

הארכיטיפ השמיני (הארכיטיפ המתמיר)

 

מזל: עקרב

חוויה של רגשות מועצמים, של התמודדות עם המעמקים שעולים לפני השטח. משברים, גילויים וסודות שנחשפים כמו גם משיכה מגנטית הם ההתנסויות שמספק המזל הזה. עוצמה רגשית גבוהה מאוד ונאמנות לאג"נדה האישית כמו גם הכורח לשאת בתוצאות העולם הריגשי הזה ולתת לו לשנות אותנו. החוויה פה מכווונת למה שרוחש מתכת לפני השטח. זה מזל המספק חוויות של בחירה, הכרעה, שריפת גשרים מאחורינו, נתינה מוחלטת, הקרבה, צדק גבוה מאוד מול צרכים, רעב ותשוקות. חוויה של איחוד עם האנרגיה של האחר או צורך בזה. התנסות בפאטאליזם, בללכת עד הסוף.

 

בית: 8

מייצג את המעברים הגדולים ביותר של החיים- לידה, מין, טכסי מעבר, מוות. מייצג רגשית את המקומות בהם אנו מפרים את הסטאטוס קוו של עצמינו, חוצים גבולות ונאבקים בטראומות ובפחדים. מייצג את מה שרוחש מתחת לתודעה הרגילה, השגרתית, התת מודע האישי. מייצג את משאבי האחר, הרכוש, הגוף הרגש והאנרגיה שלו ואת המקום והדרך בו אנו מתמזגים אותו, המקום בו הגבולות שלנו עצמינו הופכים לחדירים. מקום שממנו אנו יוצאים אחרת מכפי שנכנסנו אליו.

 

כוכב: פלוטו

מייצג תהליכים של שינוי צורה. תהליך פלוטוני הוא כמו מגנט ענק שמושך אותנו למקום שבו אנו אמורים להיות עכשיו, רוצים או לא רוצים, גם במחיר עקירה והרס של המקום בו אנו נמצאים עכשיו. הוא מייצג את הבלתי נמנע. הוא מקצין, חושף והורס, כמו שריפת יער שמאפשרת צמיחה מחודשת מתוך החורבן, אחרת היער היה גוווע וחונק את עצמו. מייצג תהליכי מוות ותחייה, מחזורים של הרס ובנייה, משאיר את המהות הפנימית אך הורס את הצורה החיצונית, מאלץ אותה למצוא דרך אחרת להתבטא, להיבנות. טרנספורמטור, משנה לתמיד.

 

 

הארכיטיפ התשיעי (הארכיטיפ הנע, המניע)

 

מזל: קשת

חוויה של התרחבות מתמדת, של עולמות וגילויים, של חיפוש אישי, חיבור מעבר לעצמי למשהו גדול יותר, אמונה, ראיה פילוסופית, חזון ונקודת השקפה רחבה, של תנועה מתמדת פיזית, נפשית ומנטלית, של חיבור לחיים, לטבע ולחוקים הקוסמיים. אמונה בגורם גדול יותר, אמונה בעצמי, במזל. פתיחות קבלה ומתן אמון בחיים, במה שקורה, במה שצריך לקרות. עושר אישי, פנימי, רעיוני, הצורך לגלות עולמות, ללכת לאן שאיש לא הלך קודם, לחקור גבולות להתרחב ולהתפשט, חוויה של חופש, של חרות, חוסר גבולות ואינסופיות.

 

בית: 9

המקום בו אנו מגלים את העולם הגדול, יוצאים לאור, מבינים את המקום שאנו חיים בו, שנולדנו לתוכו ואת האפשרויות הגלומות בו. בית 9 הוא מעל הכל המקום של האפשרות, של ההזדמנות, של לצאת לעולם. הוא קשור אם כן במסעות, גילויים, לימודים גבוהים וכל הקשור בחו"ל ומדינות זרות, קשר עם תרבויות אחרות.

כוכב: צדק

צדק הוא הזרז של המפה. הוא מעצים דברים, פותח אפשרויות, מאפשר לדברים להתחבר למעגלים גדולים יותר, להשפיע ולהיות מושפעים מהזרם הרחב יותר של ההתרחשויות. צדק מממש אפשרויות, מגדיל דברים, יותר מהכל הוא מאפשר, לא נותן לדברים לקפוא על שמריהם, מניע אותם, קטליזטור, ריאקציונר. הוא מייצג את ההתערבות מלמעלה, את ה"דאוס אקס מכינה" את הנס, החסד, את המיקרים בו הדברים מתרחשים מעליהם, מקל על הדברים, מחליק אותם.

 

הארכיטיפ העשירי (הארכיטיפ המגבש)

 

מזל: גדי

חוויה של אחריות אישית, התייחסות רצינית לחיים, בנייה והשקעה לטווח ארוך. מתן אמון במסורת, במה שכבר הוכח שעובד, ידע שעבר בין הדורות, הוכחות שלא ניתן להפריך. חוויה של שאפתנות, של יצירת יש מאין, של בניה מאפס, להתמודד עם אתגרים ולמצוא פיתרון לבעיות, לבנות את השלד, את הבסיס, לצקת את היסודות. כיבוד הגבולות, החוקים, עמידה בדרישות, יחס רציני לחובות, למחויבות, למתן המילה, לאמינות, ללעשות את מה שצריך- לא מה שנוח. הבנה טבעית של החומר, של בניה, קונסטרוקציה, חישובים, מקצב, קומפוזיציה.

 

בית: 10

המקום בו אנו שולטים בחיינו, מכוונים אותם. הנקודה הנשאפת, המקום שמאפשר לנו להגשים את השאיפות. המקום בו אנו מתמודדים על מקומנו בעולם, משיגים דברים לטווח הארוך, רצים ליעדים, קריירה. קשור גם לדרישות מאיתנו למפגש עם חובות שניצבים עלינו, דרישות החברה, ציפיות, מפגש עם אנשים סמכותיים ובעלי שררה, רשויות החוק, המדינה. בית 10 נפתח בנקודת רום שמים (MC) המייצגת את הנקודה הגבוהה ביותר אליה אנו מגיעים- את העמדה שלנו, המקום שלנו בעולם, השם שיוצא לנו והדרך בה אנו נודעים, מה שומעים עלינו.

 

כוכב: שבתאי

שבתאי מייצג תהליכים של התגבשות, של צמצום, של הגדרת גבולות, של סילוק המיותר, של זיקוק ומיצוי של הנכון והאמיתי.

שבתאי הוא אבן הבוחן של המציאות. הוא מייצג את השורה התחתונה, את התוצאה הסופית, את מה שנשאר לנו ביד בסוף כל מעשה ותהליך. הוא מחולל מבחנים, אתגרים ודרישות שיש לעמוד בהם, בונה לנו את עמוד השידרה. דברים שנבנו בהשפעת שבתאי, אם עמודו בכל הדרישות שלו ולא התפרקו בדרך תחת להחץ שהוא הפעיל, נבנו כמו שצריך ויחזיקו מעמד לזמן רב. שבתאי מייצג את הזמן ודברים שנבנים בהשפעתו בדוקים היטב ועומדים במבחן הזמן.

 

 

הארכיטיפ האחד עשר (הארכיטיפ השובר, יוצר התפנית)

 

מזל: דלי

דלי מייצג את "האדם העליון" מין אדם אוניברסלי שמציג באופן אישי את הרוח האנושית הגלובלית.

חוויה של פתיחות מנטלית, של רעיונות שונים, יחודיים. גישה שכלתנית ואובייקטיבית לחיים, ידידותית אך קרירה. הסתכלות על העולם מגבוה, מנקודת מבט גלובאלית, חובקת כל. נאורות, גישה ששואלת שאלות, לא מקבלת את המצב הקיים כמות שהוא, חייבת לבדוק, להטיל ספק, לנסות דרכים אחרות, חדשות, לשפר את הקיים, לשכלל אותו, פתיחות לקידמה, לשינוי. גישה של אחווה אנושית ועניינים אוניברסליים, של חברות וקבוצתיות, של התמקדות בצד האינטלקטואלי וסגירות רגשית.

 

בית: 11

בית 11 הוא בית קבוצתי. הוא המקום בו אנו משתייכים לקבוצה, לאחווה, לגוף, לקשרים בין אישיים רחבים יותר. בית 11 הוא המקום בו אנו בוחרים את הקבוצה המתאימה לנו, האנשים ש"בראש שלנו". הרקע לקשרי חברות וידידות, בעיקר קבוצתיים.

בית 11 הוא גם הקשר שלנו לכלל האנושות והמקום בו אנו מעורבים במישור הגלובאלי אם אכן מעורבות כזאת קיימת בנו.

 

כוכב: אורנוס

מייצג תהליך של תפנית, שבירת הגה. אורנוס מוציא את הדברים מההקשר המקורי שלהם, מנתק אותם מהתבנית הכוללת ומההקשרים שהם יצרו מסביב והופך אותם לגורמים נפרדים, שאינם תלויים בדבר, כמו פירוק מולקולות לאטומים המרכיבים אותם. מכאן קצרה הדרך לבניית הקשרים חדשים שלא היו אפשריים קודם. אורנוס נחווהכמו מכת חשמל, הלם פתאומי, תדרים גבוהים שפורצים בבת אחד לתוך תדרים נמוכים ומשבשים אותם. מתקשר לקידמה, עתידנות, מדע, טכנולוגיה, גלים וידע שמעבר לשכל ההגיוני, הבזקי גאונות.

 

 הארכיטיפ השניים עשר (הארכיטיפ הממזג)

 

מזל: דגים

חוויה של אחדות עם החיים על כל גילויים, של אמפטיה ורגש טוהרים, של כניעה, חוסר התנגדות וזרימה עם הכוחות הגדולים, פנימיים וחיצוניים, פאטאליזם. גישה של הקרבה עצמית, נתינה ללא גבול, אהבה ללא תנאי, איש האלוהים, הקדוש המעונה. דמיון חסר גבולות, עולם פנימי עשיר ואין סופי, החיים האמיתיים מתרחשים בפנים ולא בחוץ. סודות, מסתורין, קסם, יצירתיות,עדינות, רכות ועירפול, אשליות וחזיונות, הארה או נפילה. חוויה המאפשרת התמזגות והאחדות עם היקום כולו ואובדן העצמיות.

 

בית: 12

המקום האפל, חסר המודעות. מייצג את כל מה שאין לנו שליטה עליו בחיינו או גישה ישירה אליו. בית גורלי, מעבר להישג ידינו, לא באופן ישיר. מייצג את התת מודע הקולקטיבי, את העולם הסימבולי של סמלים, מיתוסים, זכרונות גזע, חלומות וכוחות עלומים מעבר להבנתנו. אקסטזה, יצאה מהעצמי, מדיטציה, טראנסים וחוויות מיסטיות מסתוריות. בית 12 מייצג גם את כל מה שקבור, סגור, נסתר מאור השמש- מאסר, אישפוז, מוסדות, מאחורי הקלעים, אוייבים נסתרים. מייצג גם פחדים ותכנים לא מוסברים של התודעה. בית 12 מייצג את החיבור לאין סוף, לאלוהים, או את הפחד, האשמה והניתוק משם. מייצג עבור האדם הן את גן העדן והן את הגיהנום.

 

כוכב: נפטון

נפטון הוא כוכב שמוחק גבולות. בהשפעתו לא ניתן להגדיר היכן מסתיים דבר אחד ומתחיל דבר אחר. הוא מייצג תהליכים של אנטרופיה, שחיקה, אובדן צורה והגדרה. הוא מאפשר חיבור לכל מה שמעבר, השראה, התעלת רוחנית, יצירתיות ותחושת קסם כמו בסיפור אגדה, אבל הוא גם גורם לניוון, רקב, אשליות והדרדרות. כוכב נפלא במישור הרוחני והרסני במישור החומרי. מפרה את הרוח ושוחק את החומר לאבק.

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן