הקורונה – מאין ולאן? התבוננות מהורהרת בצומת דרכים 23/3/2020

אישית אני עדיין חוקר את התהליך הזה שפותח פרק חדש בהסטוריה האנושית של כולנו. תהליכים כאלה לא מתחילים ביום אחד ולא נגמרים ביום אחד. אסטרולוגים רבים מחפשים את הפרשנות האחת שתסביר באופן ברור איך למה ומתי, אבל יש לא מעט מרכיבים שחולקים את התהליך הזה, ולא את כולם אפשר להסביר או להגדיר על רגל אחת. קל מאוד לזרוק מלים כדי להרגיע או לחזות, אבל רק כשהתמונה קצת מתבהרת אפשר להבין באמת מי כאן נגד מי  וגם עכשיו כשאנחנו בשלבי האצה של התהליך הזה, הכל עדיין לא ברור עד הסוף.

אבל בכל זאת אפשר להגדיר את המרכיבים הכוכביים העיקריים של התהליך הזה. אישית התייחסתי לזמן ולמקום בו פרצה המחלה, ולשם כך השתמשתי במפת הלידה של סין.

שלושה אלמנטים חברו יחד כדי ליצור בעקיפין נקודת כובד שממנה התפרץ הכל. יש עדיין לא מעט שמוסתר מתחת לפני השטח ומן הסתם לא נדע אותו, את אם נסתכל במפת הלידה של סין נוכל לזהות את התהליך.

הראשון – אורנוס, כוכב השינויים. על הכוכב הזה אני כותב הרבה זמן יחסית, בערך מרגע שהתחיל להפגין נוכחות לפני שנתיים בערך כשהוא מתכוון למסע שלו ממזל טלה למזל שור.

המסע הזה אינו קל. מזל שור וכל המזלות מקבוצת הפעולה של המזלות הקבועים הם אלה שמושפעים מהמעבר שלו באופן ישיר. אם יש משהו שהמזלות הקבועים קשורים אליו הם ההרגלים, הקיבעונות, והתלות החזקה בחומר בעובדות ובכל מה שאמור להיות יציב, מהסוג הקרקע ששתי הרגלים שלנו עומדות עליו.

מיהו בעצם אורנוס? אורנוס, כמו ארבעה כוכבים אחרים ששנים מהם חברו גם כדי לתפעל את הקורונה, סטורן ופלוטו –  מסמל כוח טבע – את כוחו של השינוי. הכוח הזה בא למנוע סטגנציה וסיאוב כשדברים לא זזים זמן רב ומתים, הוא מגיע כדי לפנות מקום. על מה עובד השינוי הזה? על התלות, על קרבת היתר, על הצורך להיאחז ולא לפנות מקום לדברים חדשים, מצבים חדשים, גישה חדשה.

הצורך הזה להתנתק מכל המוכר לך מעורר פחדים אבל הוא הכרחי כדי לפנות מקום לדברים חדשים. לא כל אחד מוכן לו, לשינוי הזה. אנשים מגיבים בפניקה, נאחזים בקרנות המזבח, לא מוכנים לפנות מקום, פוחדים שברגע שיתנו מההרגלים שלהם עם עצמם יפסיקו להתקיים.

אבל השינוי, כמו כל כוח טבע, מגיע מהטבע עצמו. כשיש ריבוי אוכלוסייה מסויימת הטבע מפתח למשל דחף התאבדות – כמו אצל חיות הלמינג למשל. הטבע דואג לפנות מקום, וכמו האסקימוסים הוא שם את הזקנים שלו רחוק, על הקרח. מבחינתו הם סיימו את תפקידם. זקנים, חולים, נכים – מדי פעם הטבע מחליט שסוג מסוים של אוכלוסייה זקוק לשינוי ולגו רק כדי להשביח את הגזע בהמשך ולפגוע בחלשים בחברה, והוא עושה זאת בדרכו. בדיוק כפי שטוענים שהוא עשה זאת עם הדינוזאורים של פעם שטוענים שהם נכחדו כתוצאה מוירוסים, כך הוא גם משלח בנו מגיפות שכאלה: שחפת, סארס, קורונה…

מה המיוחד בקורונה? היא עצמה אינה עוצמתית כמו מחלות אחרות, אבל ההדבקה ממנה מהירה פי שלוש ממחלות דומות, ממש מתאים למהירותו של אורנוס, וכדי להשמר ממנה אנחנו צריכים ניתוק וריחוק ובידוד – ואלה שלושת המלים שמרכיבות חלק נכבד מאיכותו של אורנוס.

משך התהליך של סיבוב אורני שלם הוא כ 72 שנה שנה, ואז הוא משלים סיבוב שלם סביב גלגל המזלות. ניסיתי לראות מה היה כאן לפני 72 שנה? היה כאן משהו מעניין: זה היה דור הבייבי בום. הדור שאחרי מלחמת העולם השניה הביא איתו בום של תינוקות שנולדו בצל הפחד ממלחמה גרעינית, והריבוי הטבעי היה מדהים. אולי גם זאת אחד הדרכים של הטבע לשמור על איזון, ואחרי המעגל הקודם של אורנוס להביא איתו צמצום לא רק בילודה אלא גם באוכלוסייה? שימו לב – שכבת האוכלוסייה הפגיעה ביותר כרגע שגם בה אחוז התמותה הגבוה ביותר היא בדיוק אותם בני 72 ומעלה ששייכים לדור ההוא, שמה שאיפיין אותו היה הריבוי המהיר והאינטנסיבי.. תודו שיש פה משהו לחשוב עליו.

אם החברה האנושית ניזונה מתחושת הביחד השבטית  והחמימות המשפחתית והחמולתית, הרי שהנגיף יכול לפגוע בעוצמה בריכוזים שכאלה. רק דרך בידוד אפשר אולי לשמר את הגזע, אבל הבידוד כידוע גם מחליש את הגוף ואת המערכת החיסונית.. ובזה הבידוד והשינוי של אורנוס עושים עבודה טובה.

במפת הלידה של סין אנחנו רואים את הירח (בעיגול ירוק) ששוהה בבית ה 12 – אחת הסיבות לכך שסין היא עדיין תעלומה לעולם כולו והדברים בה נקבעים מאחורי הקלעים ולא בקדמת הבמה – שחוטף בחודשים האחרונים כבר בפעם השניה את זוית הפעולה מאורנוס במזל שור (בזוית שחורה בצד שמאל למטה). זו זוית לא קלה שמביא איתו שינוי בלתי צפוי, שמרעיד את אמות הסיפים בכל מקום שבו היה הירח, על אחת כמה וכמה כשהוא נמצא בבית ה12, שמאחורי הקלעים.

אבל אורנוס לבדו לא יכול היה להיות הגורם העיקרי לכוח הטבע הזה להתפרץ עכשיו. הגורם העיקרי לדעתי הוא דווקא הצמידות בין סטורן הנוקשה, לפלוטו היצרי הכוחני והממית, בשילוב כוחו של כירון.

כירון (בעיגול אדום) הוא בעצם אסטרואיד גדול מאוד, ויש סיפור מעניין מאחוריו. הוא מסמל את הכאב הראשוני, אך במהפך מוחלט הוא גם יכול לסמל את כוח הריפוי שנובע מעצם הכאב. מיקומו במזל טלה הוא עוצמתי במיוחד, כיון שהוא יכול לבטא באופן בולט את כל העוצמה שיש במזל טלה הנשלט על ידי מרס, אל המלחמה תוך בניית תוכן חדש והרס הישן.

כשכירון היה בשנת 1918 במזל טלה במעלות הראשונות הוא היה מגורמי התפרצות השפעת הספרדית,  זן חזק במיוחד של שפעת  שקטלה מאה מיליון איש,  יותר הרוגים מאשר בכל מלחמת העולם הראשונה.

אולם כירון היה רק טריגר לתהליך הזה: השושבינים האמיתיים של התהליך הזה הם הכוכבים סטורן ופלוטו (בשני חיצים שחורים בצד שמאל של המפה) שנפגשו בינואר באופן מדויק במעלה 22 במזל גדי, ממש על כוכב יופיטר (בעיגול כחול) במזל גדי בבית ה 12 של מפת סין, ויש אומרים ששם נולד הוירוס הזה במעבדות שבעצם ניסו להשיג או למצוא משהו אחר.

מכיון שהאירוע קורה בבית 12 – הבית של תת המודע ומאחורי הקלעים – של מפת סין לא נוכל לדעת לעולם מה באמת היה שם. מכיוון שמאדים נכנס ב 16 למרץ לאותו מקום שם פרצה המחלה וישהה שם עד סוף מרץ אפשר לומר ששיאי המחלה עוד לפנינו.

בימים הראשונים של אפריל כשכוכב מרס עובר למזל דלי ונצמד לכוכב שבתאי, אני עלולים לראות החמרה מסוימת, אבל מסוף אפריל התהליך מראה יותר שליטה כשכוכב מרקורי יעבור למזל טלה באמצע אפריל נוכל לראות שוב החמרה בעיקר כשהוא נע מעל כירון.

אין ספק – זו סיטואציה לא פשוטה ומפחידה מאוד. השנה נחווה לא מעט עליות וירידות בנושא הקורונה אפילו עד סוף השנה, אבל תחושת השליטה תתחיל לחזור מחודש יולי ואוגוסט, ויתכן וכבר לקראת השנה הבאה נוכל לומר שהתהליך לקראת סופו. כאמור, יש מצב שכבר מסוף אפריל נוכל לראות ירידה מסוימת ואפילו תחילתה של תחושת שליטה במצב.

אולם.. זו תהיה שליטה מדומה בלבד. אחרי המפגש הנוסף בין פלוטו ליופיטר ביולי תחול שוב החמרה וגל נוסף נפגוש אחרי ה 11 בדצמבר שהוא זמן המפגש האחרון שלהם. כנראה שאחרי הפרידה הסופית בין השנים יתגלה סוף סוף החיסון ותגיע בהדרגה השליטה בקורונה במחצית הראשונה של 2021.

תודות:

@ תמונת המיקרוסקופ של הנגיף: מאת Dr Graham Beards 

@תודה גדולה לידידתי האסטרולוגית פנינה כץ על עזרתה וחכמתה

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן