*מזל דגים – ערפול, בלבול, אופוריה יצירתיות ודכאון: עסקת חבילה – או הכל כלול?

מזל דגים שייך ליסוד המים הרגשי, ולקבוצת המזלות המשתנים. אם ניזכר גם בסמל של המזל הזה, שהוא שני דגים שכל אחד מהם פונה לכוון אחר, נקבל אולי מושג על הדינמיקה האישית שלו, ועל הצורך בתנועה פנימית בלתי פוסקת, ובחיפוש אישי מתמיד.

השמש במזל דגים מקבלת איכות רגשית מאוד, ומזל הדגים עצמו מונע על ידי רגשות וצורך מתמיד להשתנות. זה אחד המזלות המורכבים ביותר על פני הגלגל, אם לא המורכב שבהם. האינטואיציה ותחושות הבטן משחקות כאן תפקיד מרכזי, ובני המזל הזה פשוט מרגישים אותך בבטן, לטוב ולרע.

הצירוף של קבוצת המזלות המשתנים ויסוד המים שתמיד נמצאים בזרימה שמרכיבים את המזל הזה, גורם לכך שהיכולת לוותר על האגו ומכאן גם לחוש את הזולת ולהכנס לנעליו, גבוהה ביותר, וזה מביא איתו ליכולת מדהימה לוותר על ה'אני' ולהזדהות עם הזולת בצורה מכסימלית.

משום כך בני מזל דגים הם שחקנים מעולים על הבמה מצד אחד, עם יכולת הזדהות מכסימלית עם התפקיד, ומטפלים מעולים מצד שני, עם יכולת הזדהות חזקה עם המטופל, ונתינה מכסימלית. בין שני הקצוות האלה נמצאים גם הנוכלים הגדולים עם משחק תפקידים מדהים ויכולת שכנוע, והדגים הרוחניים שהיכולת שלהם להתעלות מעל אותו אגו גבוהה מאוד, והם מגיעים לגבהים רוחניים שלא יאמנו.

לבני ובנות מזל דגים יש פעמים רבות יכולת טלפתית: הם יודעים – או יותר נכון מרגישים בבטן – מתי דברים קורים או יקרו, והרבה פעמים מגיבים בהתאם באופן לא מודע. אולי משום כך דגיגים רבים בוחרים במקצועות הקשורים למיסטיקה, או לחילופין במקצועות טיפוליים שבהם הם מרגישים את הזולת ומעניקים לו מעצמם לפעמים אפילו בלי גבולות בגלל נפטון שליט הדגים שגורם לנו פעמים רבות להתעלות מעל האגו שלנו.

ואכן, הדגים הוא מזל תיאטרלי, טיפולי ורוחני, אבל עם עצמו לא תמיד ברור ומוגדר. נושא הזהות הדגית הוא אישו בפני עצמו, שכן הזרימה הפנימית הבלתי פוסקת עשויה לגרום לו להשתלב בכל נושא ובכל תחום, אבל גם עלולה להביא איתה מצבי רוח לא קלים, ותחושה של הליכה בצד החיים ולא בתוכם, ותחושות של חוסר שייכות: מי אני באמת? לאן אני שייך? עם מי ואיך להיות?

השאלות של בן הדגים עולות ויורדות בהתאם לחייהם אבל עמוק בפנים הצורך בזהות מוגדרת תמיד יישאר רעב באופן מסויים, שכן לנפטון קשה לתת הגדרות סופיות וחד משמעיות מעצם היותו רגשי משתנה ודו משמעי בעצמו.

לכן יש צורך בהתבוננות עומק במפה האישית של כל בן דגים בנפרד, כדי להבין לאיזה מבין השנים הולכים חייו, ומהי הדרך שבה הוא מנווט אותם.

 

יאיר  טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן