לא רק יאיר לפיד: ראש ממשלה בן מזל עקרב ובלי בגרות, שניצח פה בגדול

לא רק יאיר לפיד…

יותר מחמישים שנה לפני יאיר לפיד היה כאן ראש ממשלה משמעותי מאוד בחיי המדינה הזו, אולי המשמעותי ביותר אחרי בן גוריון, בגלל תרומתו כאן גם לכלכלה וגם לבטחון של כולנו, גם הוא בן מזל עקרב וגם לו אין בגרות…

אני מדבר על..  לוי אשכול, אולי ראש הממשלה הפחות מוערך יחסית לתרומתו למדינת ישראל, אבל שתרומתו ניכרת עד היום בהסטוריה של מדינה ישראל.

 

 

השמש של לוי אשכול (מסומנת בחץ כתום) נופלת על המעלה הראשונה במזל עקרב, שלפי החישוב שלי שם נמצא גם האופק של מדינת ישראל.

מקבץ כוכבים במזל הזה שכולל גם את מרקורי כוכב התקשורת (בחץ תכלת) סטורן (בחץ שחור) ואורנוס (בחץ סגול), מרכיב חלק משמעותי ממפת הלידה של האיש שאחראי במידה רבה על דמותה של מדינת ישראל.

 לוי אשכול היה דמות מפתח במשק הישראלי בתחומים שונים, בין היתר שימש כ 11 שנים כשר האוצר – התקופה הארוכה ביותר בתפקיד הזה במדינה. עם פרישת בן גוריון הפך לראש הממשלה לשנתיים, ואחרי הבחירות בהן התמודד מול בן גוריון ניצח וחזר להיות ראש ממשלה.

 אשכול ביטל את הממשל הצבאי,  והקים בפעם הראשונה ממשלה ליכוד לאומי מינה את משה דיין לשר הבטחון, והנהיג את הממשלה לניצחון ההסטורי הגדול ביותר שאי פעם היה פה, במלחמת ששת הימים ב 1967.

האמת שבויקיפדיה כתובים דפים

הנושא היחיד שהכעיס מדי פעם לא מעט אנשים היתה הגישה הפייסנית והלא לוחמנית שלו, זאת בגלל כוכב מרס (בחץ אדום) שנמצא במזל מאזניים, שניסה לפייס את כולם, אבל גם תוך כדי כך הצליח בדיוק בגלל התכונה הזו להקים פה בפעם הראשונה ממשלת אחדות לאומית בראשותו, שיצאה וניצחה עם משה דיין כשר הבטחון את מלחמ ששת הימים, אולי הנצחון הצבאי הגדול ביותר של מדינת ישראל חוץ מאשר הקמת המדינה, בעידן המודרני.

לאיש הישגים רבים למען המדינה בהרבה תחומים – נגעתי רק בכמה שבודאי זכורים לכולנו.

ועם רקורד שכזה וללא תעודת בגרות – נראה שאולי עדיף שזה יהיה אחד התנאים לקבל משרת ראשי הממשלה הבאים, מה גם שכבר בחודש הראשון לכהונתו כראש ממשלה יצא לפיד למבצע מזהיר ברצועת עזה כנגד הג'יהאד האיסלמי שבו חוסלו מנהיגיו נהרגו מחבלים ונהרסו תשתיות, וכל כוחותינו חזרו בשלום לבסיסם…

מזכיר לנו משהו, בעיקר למי שחי אז, בתקופת מלחמת ששת הימים?..:-)

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן