בן מזל תאומים – הילד: תופס מהר, משתעמם מהר, ומשאיר אתכם מאחור…

מזלטוף, נולד לכם ילד תאומי קטן! וזהו אושר גדול: זכיתם באחד הילדים הכי אינטליגנטים שיש, אבל כמו בכל דבר בחיים, יש לזה צד מקסים – וצד אחר שהוא קצת פחות נוח.. אבל זה כבר תלוי בכם.

לילד בן מזל תאומים, יש סקרנות אינסופית, ומבחינתו כל האמצעים כשרים כדי לאסוף ידע: זה הילד שיפרק את השעון כדי להבין איך הוא עובד, יטפס על כל רהיט שיש באזור כדי לדעת מה רואים משם, יזחל ילך וילמד לקרוא  וירכב על אופניים לפני כולם, ויפגין שעמום בולט תוך שלוש דקות בערך, אחרי שהבין את הפרינציפ של כל נושא, וזה יכול להתרחש גם בגן וגם בבית הספר.

כן, מה לעשות, הילד המבריק הזה גם משתעמם הרבה יותר מהר מילדים אחרים: הוא מביט בבוז בצעצועים שדורשים אינטליגנציה לצורך פירוק והרכבה או בפאזלים שכולם נתקעים איתם, וצועק 'משעמם לי' בתדירות גבוהה יותר בזמן החופש, וזה עשוי לקרות גם מול משחקי מחשב מתוחכמים. מה עושים איתו?

אחד הפתרונות היצירתיים הוא למצוא לו חבר או שנים אינטליגנטיים כמוהו. נסו לזהות עם מי הוא מסתדר מצוין בגן או בבית הספר, ולגרום לו להזמין אותם אליכם, ולהתיידד איתם. ברגע שיש לו נפש תאומה שמבינה אותו ועוד בילד או ילדה, זה גן עדן מבחינתו. אבל באותו רגע הוא לא יספור אתכם ממטר, ומבחינתכם לקרוא אותו לסדר מבחינת זמנים כשהם ביחד זה לדבר ללמפה.. הבעייה היא רק שאם החבר הזה לא אינטליגנטי לפחות כמוהו, בסופו של דבר הוא גם ישתעמם איתו.

כן, הורים, אין ברירה: לילד הזה אתם צריכים לגייס את כל המשאבים המנטליים החכמה שצברתם הזכרונות מהיסודי ומהתיכון ואת כל הידע שצברתם, כדי לענות על המלה שתהדהד תקופה ארוכה יחסית בבית שלכם: למה. זה הולך להיות מסקרן, אחר כך מתיש, אחר כך מביך..תתכוננו.

לשמחתכם, הילד הזה תופס מהר מאוד גם הסברים מסובכים יחסית, אבל הוא יאתגר אתכם גם מול הידע שיש לכם שלא התעדכן שנים רבות, החל בכל מה שקשור לטכנולוגיה וכלה בסלנג מילולי או בתקשורת בין אישית ואינטליגנציה רגשית. עם הזמן גם תגלו שהוא קורא ספרים שמתאימים לילדים בוגרים ממנו, ואפילו מבין אותם…

אז.. מה עושים? להסתיר ממנו. או להזיז אותו הצידה בחוסר סבלנות, זה לעשות לו עוול אמיתי. אי אפשר לשנות אותו: ברגע שיגלה את עוצמתן של המלים, הוא גם יפסיק די מהר להיזקק לכם, יאסוף מספרים או מהאינטרנט את המידע שהוא זקוק לו וימריא לבד, ואז באמת תרגישו שאתם נשארים מאחור, ומשם כבר יהיה קשה עד בלתי אפשרי להדביק את הקצב.

מצבי הרוח התאומיים המפורסמים המשתנים במהירות הם חלק מאופיו של בן מזל התאומים השייך לקבוצת המשתנים, וכשהתאום הוא עדיין קטן הם משתנים אפילו מהר יותר: כדאי לקבל אותם, ולתת לו להחליט בעצמו, ולא בשבילו, ולקבל את העובדה שגם אם אתם נהנים ביחד מאותו הסרט והוא מחליט לפרוש באמצע ולעשות משהו אחר כי הראש שלו כבר הבין והוא משתעמם זה בסדר גמור: פשוט לקבל אותו ואת הקצב שלו כמו שהם.

אם תנסו בכוח לאלף ולהכריח אותו לפעול אחרת, תהרסו מבלי משים רקמה עדינה ויקרת ערך של תמימות סקרנית, וחבל.

מצד שני, אם תאפשרו לסקרנות שלו להפעיל גם אתכם ותסכימו להשתתף במסע התגליות שלו, זכיתם לנצח בחבר אמיתי, חכם  ואינטליגנטי, שישתף אתכם בעולמו המדהים.

אז.. הצטרפו אל ילדי התאומים האלה, תנו לילד שבתוככם לצאת איתם ואליהם, והפכו את הקשר להרפתקה אמיתית.

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן