ארטיום דולגופיאט, זוכה מדלית זהב באולימפיאדת טוקיו 2020

 

ארטיום דולגופיאט 

16/6/1997

דנייפרו, אוקראינה

12 בצהריים

 

הכתבה עם ניתוח המפה של ארטיום דולגופיאט באתר וואלה!

 

ניתוח מפת הלידה של ארטיום דולגופיאט בוידיאו

 

ניתוח מפת הלידה של ארטיום דולגופיאט בטכסט

ארטיום דולגופיאט נולד בדנייפרו באוקראינה. לא היתה לי שעת לידה, ולכן התחלתי לחשב את השעה כ 12 בצהריים, אולם תוך כדי חישוב הבחנתי בעובדה מעניינת: הירח במפת הלידה שלו נמצא במעלה הראשונה במזל עקרב, בדיוק כמו האופק של מדינת ישראל (החישוב הוא זמן נעילת הישיבה על הקמת המדינה ודפיקת הפטיש של בן גוריון אז בהכריזו כמה מדינת ישראל).

כשהירח ממש שוהה על האופק של המדינה – לא פלא שהוא יכול להפוך לממש סמל עבור המדינה: האופק הוא הפרזנטציה שלנו, וכשהירח על האופק אפשר לומר שארטיום מייצג את כל מה שאנחנו כאן מחפשים כדי לשדרג תדמית: אדם צנוע, פרפקציוניסט ורודף שלמות, מתמחה בתהליכי מצוינות ארוכים, ומגיע לשיאו בדיוק ברגע הנכון.

המצאותו של הירח במעלה הזו ב12 בצהריים בתאריך הזה מאפשרת לי להאמין שהשעה הזו קרובה מאוד לשעת הלידה המקורית שלו, וגם אם נולד שעה או שעתיים לפני או אחרי עדיין המפה תהיה תואמת את הניתוח, מה גם שהזמן שבו עלה לארץ תואם פחות או יותר את זוית הפעולה בין הירח, הבית והמשפחה, לבין אורנוס כוכב השינויים.

מפת לידה של מתעמל זקוקה להרבה כוח פיזי, ובעיקר לסוג מסויים של כוח שנקרא כוח מתפרץ, כזה שאפשר להפעיל אותו באופן פתאומי ובפול ווליום: זוית הפעולה בין כוכב מרס (בחץ חום) לבין השמש (בחץ אדום) עושה בדיוק את זה: היא שומרת את הגוף כל הזמן בטונוס – מתח שרירי – גבוה, מוכן לפעולה, ומכיון שהמדובר בשני הכוכבים האקטיביים של המפה, שמש ומרס, אפשר לומר שיש לדולגופיאט הרבה עוצמה זמינה בכל רגע נתון שהוא זקוק לה.

זוית פעולה נוספת שמצביעה על אופי של האיש אנו מוצאים בזוית הפעולה בין סטורן (מסומן בחץ שחור) לבין ונוס (מסומנת בחץ כתום). הזוית הזו מצביעה על היכולת לדחות סיפוקים כשצריך, על מינון גבוה של משמעת עצמית, ועל התבגרות רגשית מאוחרת יחסית, ותחושת בדידות מסויימת בגילאים צעירים.

הזוית הזו מצביעה גם על גישה שמרנית בכל מה שקשור למערכות יחסים, והצורך להתחתן ולהקים משפחה חזק כאן, אולם כשסטורן בזוית פעולה לונוס הדבר מראה גם על קשיים במימוש התכנית הזו, מה גם שהירח בזוית פעולה לכוכב אורנוס התזזיתי וגם הוא לא עושה חיים קלים למי שרוצה לבנות ציר משפחתי חם ויציב לאורך זמן, והוא צריך להלחם עליו כדי שהדברים יקרו, ובדרך שלו.

משולש קטן בצד שמאל של המפה הכולל את כוכב מרקורי (בצבע תכלת) סטורן (שחור) ויופיטר (בצהוב) מראה על תמיכה חזקה שהוא זקוק לה גם ממערכת יחסים זוגית וגם מהעולם, והוא גם מקבל אותה, למרות שעמוד בתוכו הוא בעצם די לבד כבר מגיל צעיר.

משולש נוסף שמייצר כוכב פלוטו (בחץ אפור אורנוס (כחול פטרול) וכוכב מרס (בחץ חום) מראה על בסיס פעולה חזק ומלא עוצמה שהוא מביא איתו, כשפלוטו שנמצא בבית התקשורת שלו מצביע על מצבור גדול של עוצמה פיזית ומנטלית שעוזרת לו מאוד ברגעים קשים, במצבי השרדות ובכלל. אורנוס ומרס מאפשרים לו גם גישה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסה, וגם עוצמה מנטלית שאיתה הוא יכול להשקיע בתהליכים ארוכים שרק בסופם יראה פירות, והוא עושה זאת כבר מגיל צעיר.

האופק מראה על ביקורתיות רבה,  וונוס הרגשית שבמזל סרטן – על רגישות ועדינות, וצורך חזק במשפחה חמה ועוטפת, שלא תמיד היו לו. הם בסיס מאוד חשוב עבורו, ומעטפת הכרחית לצד העדין הרגיש והביישן שלו.

החץ הסגול מצד שמאל מראה על ראש הדרקון בבית הראשון – הצורך בהכרה ובנתינה שלו, כשהוא מגיע ממקום שחייב להכיר קודם כל בעצמו ובכוחותיו, למרות הביקורת הפנימית שלו.

זוית הפעולה של סטורן הנוקשה לונוס מראה שדברים לא באים לדולגופיאק בקלות

 וכבר מגיל צעיר הוא צריך להלחם על מה שחשוב לו, למרות שלא תמיד רואים זאת כלפי חוץ. זה כולל גם את המלחמה שלו על היכולת להנשא כאן, במדינה הזו כיהודי, קושי שהתעורר בגלל אביו, אבל כמו בכל המלחמות שלו, דולגופיאק משיג לבסוף את מה שהוא רוצה, גם אם הדברים לוקחים זמן.

מיקומו של הירח המקודם (צורת חישוב עתידית באסטרולוגיה, בצבע ירוק בצד שמאל של המפה בעגול סגול) מראה באופן עקרוני על תחילתו של תהליך ההכרה של העולם בדולגופיאט, תהליך שהתחיל בעיקרוןלפני כשנה ויגיע לשיא בהדרגה בעוד כשלוש שנים.

כדי לזכור שעוד שלוש שנים תהיה האולימפיאדה בפריז, ואת זה אנחנו רואים במקום נוסף. דרך פלוטו.

כאן אני מתכוון למיקומו של כוכב פלוטו בשמים עכשיו (בעיגול אדום בצד ימין למטה). פלוטו שנמצא במעלה ה 25 במזל גדי יוצר ממש עכשיו – גם ברגע הזכיה של דולגופיאט – זוית של מתח אקטיבית עם השמש במפת הלידה שלו שנמצאת במעלה ה 25 במזל תאומים.

המעלה הזו נשלטת על ידי כוכב מרס האסרטיבי,  ויוצרת זוית סופר אמביציוזית שמגיעה לשיא כאמור ממש עכשיו ומריצה אותו קדימה בכל הכוח, כשכוכב אורנוס שנמצא ממש עכשיו במעלה ה 14 במזל שור (בעיגול כחול) שולח זוית פרקטית כחולה לונוס הרגשית, ומחזק הן הצד הרגשי שזקוק להאמין בעצמו, והן את היכולת שלו לשתף פעולה בהצלחה עם גורמים אחרים כדי להצליח בגדול.

מפת הלידה של דולגופיאק מראה על אישיות רבת עוצמה, אבל כזו שתגיע למיצוי ההישגי והרגשי שלה בעיקר בגילאים מאוחרים, כך שיש לכולנו עוד שנים רבות ליהנות מהנתינה של האיש העוצמתי והעדין הזה לענף ההתעמלות ולספורט בכלל, כספורטאי וכאדם.

 

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן