צמא חידושים סקרן נלהב ידידותי ולא אישי – הבוס בן מזל דלי

בבסיסו הדלי הוא מזל אינדיבידואליסטי מאין כמוהו, ולכן קשה למצוא בעולם הדליי מנהלים מהזן הקונבנציונלי שבא לדפוק שעון, לעשות מה שצריך, וללכת. לא ולא: הבוס בן מזל דלי חייב להתאים את הדברים שהוא עוסק בהם להשקפת עולמו הפתוחה והמרווחת, ולא להיפך, גם אם פעמים רבות הדבר יעלה לו ביוקר.

למשל.. הדלי זקוק לים של ספייס וחופש אישי, אפילו כדי לחשוב בלי לעשות כלום.. הוא צריך להיות מסוגל לצאת ולחזור כרצונו, וכך הוא גם בונה את סדר היום שלו: פתוח ונתון לשינויים, עם לא מעט רווחים באמצע, כדי שיוכל לנשום. בדרך כלל גם המזכירה שלו מתורגלת בלדחות פגישות או להזיז אירועים: הדלי פשוט משנה סדרי עדיפויות, ובעצם זה לא הוא: זה אורנוס שליט מזל דלי, כוכב השינויים ההברקות וקיצורי הדרך.

המנהל בן מזל דלי לא תמיד מוכוון דווקא כסף או קריירה: הוא מחפש עניין. פעמים רבות היכולת הגאונית שלו מביאה איתה הרבה תגליות מעניינות אחרות, ולא פלא שתומס אדיסון הוא אולי הדלי הידוע ביותר מבחינת כושר ההמצאה שלו. אבל דווקא אחרים כמו רוקפלר או קרלוס סלים המגה מיליארדר המכסיקני  או אנזו פרארי הצליחו לקחת את מה שהם עושים, ולהפוך לאימפריות בזכות יכולת החדשנות שלהם שפעמים רבות הקדימה את זמנה, ביחד עם היכולת שלהם לפתוח דלתות שעד אז היו סגורות בפני אחרים.

בוס במזל דלי הוא בדרך כלל איש העולם הגדול, גם אם הוא עצמו גדל בעיירה קטנה: זה פשוט הקונספט שלו – פתיחות לכל מה שהוא חי ומעניין וקורה שם בחוץ. האיש הזה אוהב להכיר אנשים חדשים, לנסוע וללמוד דברים לא מוכרים, לחקור אותם לעומק כשהם באמת מעניינים אותו אישית, ולאלראות את נושא העבודה והניהול כאייטם של חובה, אלא של שינוע אינפורמציה למקומות מעניינים יותר, ועשיית כסף מהשינוע הזה – כניסוחו של ידיד דליי, שמנהל חברה קטנה.

 מתחת להשקפת החיים היציבה שלו, יש בכל דלי יש משהו רוחני או פתוח מאוד, בעל עקרונות חופשיים וידידותיים. כל אחד יכול לבוא ולשוחח איתו כל הזמן אם הוא זמין, אלמנט לא קל כשלעצמו, כאמור.. כי הדלי בעיקרון לא ממש מאמין בהיררכיה, אלא בשוויון בין כולם ובסיעור מוחות שאפשר לעשות גם עם האשה שמנקה את המשרד: אנשים מעניינים אותו פשוט מבחינה אנושית, ויש לו ידידים ממקומות שונים ומשונים שאוהבים שהוא מתעניין בהם והוא מצידו גם מצליח ליהנות מרעיונות תוך כדי שיחות איתם. אולי משום כך הוא גם מקושר למקומות שונים דרך אנשים שעניינו אותו והוא אותם, והקשר החברי הזה יכול להשמר שנים רבות מאוד.

הדלי כבוס לא יכפה עליך דבר: הוא  מאמין גדול בחיים ליברליים וחופשים שלא בזמן העבודה, פתוח מאין כמוהו ליזמות מלהיבות,אבל לא שוכח גם את שתי הרגלים על הקרקע, בעיקר כשהוא מקבל החלטות: מי שחשב שהוא מעופף ולא מחובר עלול לטעות בו בגדול כשהוא מדבר.

בגלל הצורך שלו בחזון ובמעוף נדמה לפעמים שהפרטים הקטנים לא ממש מעניינים אותו, אבל הוא רואה הכל, השובב, ורק בוחר להגיב למה שנראה לו רלוונטי באותו הרגע.

לטווח ארוך. אחד הפלוסים הגדולים שלו, ואולי בעצם גם אחד המינוסים – חוסר מעורבות רגשית אישית בהחלטות שלו שלא קשורות לחזון המקצועי, כמו למשל החלטות לגבי פיטורים, בעיקר כשאתה מפסיק להיות יעיל עבורו, שכן הדלי רואה הכל, גם אם המדובר במבט לרגע.

כי הדלי הוא מזל מתעניין וידידותי אך.. לא אישי, ואלה ששוכחים את הגבולות הדקים שבין המלים האלה עלולים להפגע כשהיחס המאוד אישי והאוזן הקשבת שקיבלו יום קודם, נעלם כשהדלי עסוק במשהו אחר שמלהיב אותו באותו הרגע.

לעומת זאת הבוס הדליי יגלה התלהבות עצומה לרעיונות חדשים, וכל מה שקשור לקדמה וטכנולוגיה, ואם תרצה באמת לראות חיוך גדול על פניו, הבא לו את אחד הגדג'טים הטכנולוגיים האחרונים, ותן לו לשחק בהם על שולחן משרדו, שממילא עמוס בכל מה שטכנולוגיה יכולה לעשות…

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן