עדין, מתוק, מאמץ גורי חתולים ומזדהה עם סבל הזולת – הילד בן מזל דגים.

הילד בן מזל דגים הוא אחד הילדים המתוקים ביותר שקיימים על פני גלגל המזלות, וזה ממש בלי קשר להופעתו החיצונית.

הקסם הדגי הזה עובד על כל הסביבה כבר מגיל צעיר. הוא אינו שייך לסוג התינוקות שירעישו עולמות כשהם רעבים או רוצים את הצעצוע שלהם, או סתם להיות על הידים:הוא פשוט יעיף בך את אותו מבט רך ופגיע שלו, וישלח חץ עמוק היישר אל תוך ליבך כמו קופידון קטן בחיתול – לא תוכלי פשוט לעמוד לרגע מול היצור הזעיר וחסר הישע הזה, ומן הסתם תוך שניה כבר תקחי אותו על הידים, ולאן שירצה.

כן, הקסם הדגי הזה עובד כבר מגיל אפס אצל בני המזל הזה, והם ישתמשו בו באופן מסיבי מאוד גם בהמשך חייהם, כשנשים או גברים פשוט יעשו כרצונם, ולא תמיד יבינו למה: קסמו של נפטון, שליט הדגים, הוא קסם שאי אפשר לעמוד בפניו, וכשהדגיג משחק על במת החיים –אין מי שלא ימחא כפיים.

הילד הזה יאהב מאוד לחקות את סבא או את הדוד, יקרא בקול דרמטי שיר שכתב בבית הספר, ויראה ציורים מדהימים בביישנות –אין ספק, שים של כשרונות טמון בכל דגיג, כל מה שהוא זקוק להם הם מחיאות הכפיים, אולי יותר מכל בן מזל אחר, והן בסופו של דבר יקבעו אם כל הכשרונות האלה ישארו כפוטנציאל, או שיצאו החוצה לעולם כשיהיה גדול.

שכן עמוק בפנים, הדגיג הוא ביישן ורגיש מאין כמוהו, ניגוד מוחלט לעיתים למה שהוא מציג כלפי חוץ, והוא זקוק מאוד לחיזוקים ולחיבוקים, לפי הסדר הזה. גם אם נדמה לך שקיבל מספיק – הוסיפי עוד מחיאת כף או קריאת התפעלות: נפשו הרגישה זקוקה להם כמו רגב צמא למים, והזכרונות האלה ירוו את נפשו הרגישה בעתות משבר בבגרותו, ואלה – יגיעו גם יגיעו.

אחד הפורמטים שהדגיג יחווה לא מעט בילדותו ובבחרותו, הוא הקונפליקט בין קרבן – לבין ווינר. הוא לומד מהר מאוד להפעיל אנשים דרך מניפולציות זעירות, ועיניו הלחות מפילות לא מעט חללים שמספקים לו את כל הצומי שהוא זקוק לו, לפעמים גם על חשבון ילדים אחרים. אבל כשהוא אינו מצליח להיות במרכז תשומת הלב ולקבל את כל כמות החיזוקים שהוא זקוק לה, והוא זקוק להרבה מהם, הוא בוחר לעיתים בדרך ההפוכה: השגת תשומת לב דרך מצבים שבו הוא הופך קרבן שבהם הוא חלש, נזקק, ולעיתים אפילו חולה.יש 

אולי משום כך יש לעיתים מצב שבו הדגיג שלנו יחלה יותר מילדים אחרים, שכן ההשלכה של נפשו הרגישה על גופו הרגיש לא פחות, עשויה לגרום לו להיות חלש או חולה כדי לקבל תשומת לב מול אח צעיר יותר או בסיטואציה שבה הוא מרגיש זנוח, ולא מקבל את תשומת הלב שלו. מחלות ילדות רבות עשויות ללוות לא מעט דגיגים בשנותיהם הראשונות, והקשר בין הגוף לנפש אצל הילד הזה חזק במיוחד.

אולם בגילאים מאוחרים יותר הקשר הזה עשוי להביא איתו יכולת להתחבר לרוח, כשהגוף נחלש, והדגיג שלנו מתגלה אז במלוא עוצמתו כשהוא מצליח לחברין בין הרוח הרגש והנפש, והופך להיות מקסים ויצירתי.

הילד הדגיג מזדהה מאוד עם סבל הזולת, ולפעמים גם על חשבונו שלו. הוא ימלא את הבית כלבים עזובים או גורי חתולים, יתן שקל לזקן שמנגן בכינור מול תחנת האוטובוס  ואפילו יבכה מול סרט מצויר שבו טום תופס את ג'רי – הדגיג שלנו  מזדהה עם סבל, ותמיד נכון לעזור. אם אכן יקבל משוב חיובי על התכונה הזו בילדותו, יהפוך להיות גם בוגר חומל וחם .לאלה שסביבו.

זכרו: לבו הרך של הדגיג זקוק לאותה כמות של אהבה, כמו שהוא מעניק, ולכן –עטפו אותו ככל יכולתכם, לפני שהחיים כבר ילמדו אותו לבנות את החומות הקשוחות, כפי שלמדנו כולנו.

 

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן