עבודה, מקצוע או יעוד? הכוונה מקצועית באמצעות מפת הלידה 

 

"שני הדברים הקשים ביותר בחיים הם הצלחה וכשלון!" (חכם סיני עתיק)

 

פרוש המילה "הצלחה": להשיג יעד מסוים. על מנת לעשות זאת, צריך ראשית כל להגדיר את היעד.

יש להבדיל בין משאלה ליעוד.

מקצוע זה תחום בו אנו "מבלים" שעות רבות ביממה. זה גם תחום בו אנו תולים תקוות, בו אנו מגשימים משאלות ובו עלינו להתמודד עם אכזבות. המקצוע כמובן גם משמש כמקור פרנסה שבלעדיו כל בסיס קיומנו בסימן שאלה, לא רק חומרנית אלא גם מבחינת ערך עצמי.

מה זה מקצוע? אנחנו בוחרים מקצוע בגלל סיבות שונות: ההורים לוחצים, המקצוע כרגע באופנה ולכן יש דרישה מוגברת, המעמד החברתי, פרנסה מוגברת וכו".

מקצוע יכול להיות ייעוד במובן של כשרון ההופך לשליחות. במקרה אידיאלי המקצוע מאפשר הגשמה עצמית: אנחנו יכולים לעסוק במשהו שממלא אותנו, שגורם שביעות רצון עמוקה ומאפשר להביע את עצמנו באופן קונקרטי באמצעות המקצוע.

לדאבוני, המשאלה לעסוק במקצוע  שממלא וגורם לסיפוק לרוב נשאר חלום. אם כך, הכיצד אסטרולוגיה יכולה להפוך לכלי עזר?

ההורוסקופ הוא התמונה הסימבולית של הפוטנציאל המודע והלא-מודע. באמצעות ניתוח מפת הלידה אנחנו מגלים את היכולות ואת הכישורים של האדם, שבהם כדאי להשתמש בתחום המקצועי. המידע הזה ובנוסף ההבנה שמדובר באתגרים, יכוונו אל מקצוע שיהפוך לייעוד.

À  שמש : הפוטנציאל – הכלים – הכשרונות

ההבעה העצמית היא אחד הצרכים העמוקים ביותר של באדם. הכשרונות אמורים לתת את ההטבעה האינדיווידואלית ביותר ומעוררים את הרצון לבטא אותם באופן קונקרטי.

 

תפקודם של הבתים:

מזלות אש = בתי החיים (בית 1, בית 5, בית 9)

למזלות אש חשובים השראה ויעדים עתידיים. לעומת זאת, בתי החיים מספקים את המבניות החיצונית שתשרת את השגת היעדים.

במידה ויש דגש על בתי החיים ו/או ממוקמים בהם השליטים של בתי החומר (בית 2, בית 6, בית 10), ישנו צורך עז למצוא הבעה עצמית במקצוע שיאפשר גם להגשים חזון.

 

מזלות אדמה = בתי החומר (בית 2, בית 6, בית 10)  ï שולטים בחיים המקצועיים

בתי החומר מתארים את תחומי החיים בהם רוצים לפעול באופן מעשי על מנת לדאוג לצרכים החומרניים והגופניים. המזל שבתחילת הבית יתאר את המשאבים שלרשות האדם בחיי המקצועיים.

 

מזלות אוויר = בתי היחסים (בית 3, בית 7, בית 11)

בתי היחסים מתארים את תחומי החיים בהם ניתן ליצור יחסים עם אנשים אחרים. המזל שבתחילת הבית יתאר את סוג היחסים שנחוץ להתפתחות האישית.

במידה ויש דגש על בתי היחסים ו/או ממוקמים בהם השליטים של בתי החומר (בית 2, בית 6, בית 10), ישנו צורך עז לעבוד הרבה עם אנשים אחרים. שיתוף הפעולה עם אחרים הוא מרכיב חשוב בהצלחה המקצועית.

 

מזלות מים = בתי הפרטיות (בית 4, בית 8, בית 12)

בתי הפרטיות שולטים בתחומי החיים האינטימיים ביותר ומתארים את תחומי החיים שהם הבסיס האמוציונלי. המזל שבתחילת הבית יתאר את המבניות הנחוצה על מנת להיות יציב מבחינה אמוציונלית.

 

במידה ויש דגש על בתי הפרטיות ו/או ממוקמים בהם השליטים של בתי החומר (בית 2, בית 6, בית 10), ישנו צורך עז לכרוך את האמוציונליות ואת הרגישות העצמית בתחום העבודה.

בית 2 = יכולת פרנסה – ערך עצמי 

המזל בתחילת בית 2 מתאר את מה שנחוץ לפתח על מנת להתקיים באופן אוטונומי: משאבים, כוחות, איכויות ויכולות. הכוכבים הממוקמים בבית 2  מתארים את צדדי האישיות שמחפשים הבעה ואת הערך העצמי שהיא הבסיס ליכולת פרנסה.

שליט בית 2: הבית בו ממוקם שליט בית 2 מתאר את מקור הפרנסה והמזל של אותו בית איזו תכונה כדאי להדגיש.

 

בית 6

בית 6 אינו מתאר את המקום בו נקבל הוקרה והכרה אלא מתאר את האחריויות היום-יומיות  ואת סוג הפעולות שיאפשרו שביעות רצון במסגרת השיגרתית. בית 6 גם מראה מה מצפים מהמקצוע ואיזו סביבה הכי מתאימה לאישיות.

מיקומו של שליט בית 6 יראה היכן ניתן למצוא (או לתעל אל) את הכישורים המקצועיים, כך שישיגו שביעות רצון מהשיגרה בתחום העבודה.

הכוכבים הממוקמים בבית 6 יתארו פן אישיות שניתן להביע באמצעות ההתנסויות המקצועיות. ניתן להשתמש באופן יעיל ומועיל באנרגיות של אותו כוכב בבית 6.

 

בית 10 = דרך חיי המקצוע / MC = המוניטין בחברה

בית 10 מתאר את המעמד החברתי שהאדם רוצה להשיג. כאן ניתן לראות את ההצלחות שניתן להשיג לאחר ההכנות הנחוצות (בית 2 + בית 6). שליט בית 10 מתאר את ההתנסויות שיש לחוות על מנת להצליח. הוא מסמל כיצד (מזל) בונים את ההכרה החברתית והיכן (בית) יש להשקיע אנרגיות כדי להשיג יעדים מקצועיים.

הבחירה החופשית של האדם מתמקדת על ההחלטה האם הוא רוצה להגשים את יעודו או האם הוא מסתפק להקדיש את המישור המקצועי אך ורק למקור פרנסה. אנשים אלה לא אוהבים אבל גם לא שונאים את עבודתם והם מעדיפים למצוא הבעה עצמית בתחומים אחרים כמו תחביב או במסגרת קבוצה עם יעד משותף.

יש גם להתחשב ביסוד של בית 10 (אש, אדמה, אוויר, מים).

הכוכבים הממוקמים בבית 10 מדגישים את הדחף להוקרה ואת המשאלה למצוא מקצוע המשביע רצון.

ככל שמספר הכוכבים גדול בבית 10 תגדל השאיפה לתואר או להגדרה שיבליטו את אותו אדם בתחום המקצועי.

 

ראש / זנב הדרקון = תיאור של כשרונות שניתן להפוך בקלות להצלחה מקצועית

Í ראש / Î זנב הדרקון (caput/cauda draconis), נקודות החיתוך של מסלול הירח עם הקוו האקליפטי (מסלול כדור הארץ מסביב לשמש)

איפיונים אסטרולוגיים:  בניגוד לכוכבים אחרים בהורוסקופ, ראש הדרקון נע הפוך (ז"א בכיוון שעון). מהירותו כ- 3 דקות ביום. הוא שוהה במזל אחד במשך כ- 18,5 חודשים ועובר את גלגל המזלות ב- 18,5 שנים.

 

 

הציר של Í ראש / Î זנב הדרקון בבתים ובמזלות מתאר את הכישורים ש"הבאנו עמנו" וקל לנו להשתמש בהם בתחום התעסוקתי, כך שניתן לומר הציר הזה הוא אינדיקציה של יעוד.

 

בברכה,

ברברה עדי- כל ה זכויות שמורות (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן