יופי בא והולך, וכסף לא גדל על העצים… מזל גדי – האשה.

בת מזל גדי ללא ספק אחת הנשים הקשוחות ביותר על פני גלגל המזלות, אם לא הקשוחה שבהן. האשה הזו מוכנה למלחמה בעולם כבר מגיל אפס, בעיקר כי היא פגישה ורגישה כל כך, ולא ממש מאמינה בעצמה. אין לה פשוט ברירה: היא נאחזת בעובדות – לאהוב אותה פשוט קשה לה להאמין שיאהבו – והיא הופכת אותן לנשק.

זה אומר שהגדיה שלנו מצטיינת בבית הספר, או בתנועה, או אולי בקורס קצינות? האמת שלא ממש במאמץ, כי משמעת עצמית זה הטבע השני שלה, וממילא היא קצת מתבודדת כמו רוב החכמות האלה, ולכן היא משקיענית ובגלל זה גם יש לה סטנדרטים גבוהים במיוחד, והיא שיפוטית וביקורתית, והפרפקציוניזם שלה הוא קיצוני אפילו יחסית לשאר מזלות האדמה.

אבל שלא תטעו: למרות האדישות החיצונית, האשה הזו זקוקה להרבה מאוד בטחון כדי להרגיש רצויה, אבל היא לא תראה את זה, אלא להיפך: היא תסתכל עליך מלמעלה (פעמים רבות עם משקפיים עבות שמראות על לילות של קריאת ספרים או דוח'ות) ותתן את ההרגשה שאת ועדת הקבלה שלה – מעטים עוברים, אם בכלל.

כן, הגדיה שלנו היא לא מאמינה גדולה באהבה כי אהבה באה והולכת אבל הערכה היא משהו אובייקטיבי שנשאר גם אם לא ממש מתים עליך, נכון? ככה היא, המופנמת החכמה הזו.

כשאין לה אנשים שהיא מעריכה במיוחד, ופה ושם יש לה גם פרקטים כאלה בחיים, היא מסוגלת לנהל חיים סגורים ואפילו מסוגפים משהו, מינימליסטית לגמרי בדרישותיה הרגשיות. בילויים פוזות ושופוני – זה ממש לא היא,ף אבל כשהיא במיטבה, היא עשויה להיות מרכז כל חברה, ולבחור לה בקפדנות את הגבר שיביא את הבטחון הרגשי שהיא זקוקה לו, ויבנה את מסגרת הבית והנישואין.

כן, הגדיה זקוקה לפורמליות בדיאלוג שלה עם העולם, והיא לא לוקחת סיכונים: הילדות שלה הספיקה לה די והותר כדי להבין איך מצדה לא תיפול שנית. היא זקוקה למסגרות מוגדרות היטב כדי לדעת בדיוק היכן היא עומדת בתוכן בכל רגע נתון, ולמרות שחלק מהן נראות פתוחות וליברליות, הגדיה הטיפוסית היא שמרנית באופיה, אשה של איש אחד, אוהבת לא רק חיזורים של פעם אלא גם קשרים מחייבים, ונישואים מהסוג ההדוק.

ביחסים עצמם היא תהיה עצמאית מאוד אם כי לא תמיד תראה את זה. מה שכן, היא תמיד תשמור משהו לעצמה או לעת צרה כדי לא להיות תלויה באף אחד, רק בעצמה. האם הוא יוכל לסמוך עליה, הפרטנר שהיא בחרה? אוהו, ביג טיים: היא תמיד דואגת לטובת כולם, אבל אם הוא יפשל או יעשה פוזות ויאבד את ההערכה שלה – כאמור מלה משמעותית יותר אפילו מאשר אהבה – היא כבר תמרר לו את החיים, עד שתמצא את הדרך החוצה.

גדיות רבות חיות בצל הצורך לעשות את 'הדבר הנכון', וזה מבפנים לא מבחוץ, השופט הפנימי החמור הזה. רק בגילאים מאוחרים הן משתחררות ממנו. בכלל, הגדייה מתפתחת לגילאים מבוגרים, שכן שרק אז היא מוכנה להוריד את הביקורתיות שלה, ולהרשות לעצמה להפתח ולהיחשף. את חכמתה קנתה בדרך כלל הגדייה בדרך הקשה, תוך נסיון חיים לא פשוט, והרבה מבוכות ושתיקות. אם אין לה מה לומר – היא תשתוק. כמה גברים כאלה אנחנו מכירים, אה? אה?

פעמים רבות תמצא אותה לומדת בגילאים מבוגרים ומתפתחת כפי שתמיד חלמה ורצתה. אם תהיה רגיש, סבלן, חכם וראוי – היא תשמח להעניק לך מחכמתה, ואם אפילו תפתח את ליבה לפניך – דע לך שעמדת באחד המבחנים הקפדניים ביותר שאשה תעמיד אותך אי פעם. כל מה שנותר לך זה רק לומר 'כן', אחרי שהיא בחרה אותך, עניין שכדאי שלא יהיו לך לגביו ספקות בכלל, אבל העינים החדות האלה עם המיקרוסקופ שרואה הכל ילוו אותך גם הלאה, אז שלא תתפוס תחת, חבריקו: תראה לה שאתה מעריך אותה – והיא תתן לך את האהבה הכי מדהימה שאשה יכולה לתת, אם תרגיש שהיא יכולה לסמוך עליך. אם לא – היא תהיה הקמצנית של החיים, ותאכל מרורים.

בקיצור – גדיה בבית – אור בבית אבל – במידה.: יופי בא והולך, היא אומרת, אבל במנורה של 80 ואט לא של 100 וואט, כי כסף לא גדל על עצים…

וזה בסופו של דבר כל הסיפור כולו.

 

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן