בן מזל סרטן – הבוס: חם ואמהי, דיסקרטי ורכושני, ומחושב עד הפרט האחרון.

הבוס בן מזל סרטן הוא דמות מורכבת למדי, שקשה לעמוד על טיבה ברגע הראשון. מצד אחד, הוא דמות חמה ואמהית כשהוא במיטבו, שאוהב לדאוג לעובדים שלו כמו אמא אווזה, לצ'פר ולחבק אותם, ולתת להם תחושה אמיתית של בית. אין בוס נוסטלגי כמו הסרטן, והוא רגשני ואמפטי ומשום כך גם מעורר אמון ובטחון.

מה שהופך את התמונה למורכבת יותר, הוא הירח, שליט מזל סרטן. הירח משתנה במהירות כמו שאנחנו יודעים, נכנס ויוצא מתוך הענננים, מתמלא ומתרוקן, וכך גם הבוס שלנו: מצבי הרוח שלנו משתנים במהירות, והוא עלול להפוך במהירות מדמות רגשנית שמדברת באהבה על יום ההולדת של הנכד שלו, לדמות חשדנית מופנמת וסגורה כשמצב הרוח שלו משתנה פתאום, וזה תלוי מתי נופלים עליו. משום כך צריך לחשוב טוב מתי לדבר איתו על העלאה, ועדיף אחרי שנתן לך מחמאה או חילק לעובדים את השי לחג.

אבל למרות כל הרגשנות ושינויי מצב הרוח, שלא תהיה לכם שום טעות: האיש הזה ממוקד ביותר במטרה שלו, ושום דבר לא יסיט אותו ממנה, גם אם יצטרך להיות האיש הכי נורא בעולם. והמטרה של האיש הזה היא אחת: כסף, והרבה.

גם משום שהמזל הזה זקוק להרבה בטחון רגשי, אולי אפילו יותר ממזלות אחרים, וגם משום שהוא אחד מאלה שיודעים לתרגם את הבטחון הזה לכסף כמו שמזלות מים אחרים יודעים לעשות, העקרב למשל (מישהו שמע על ביל גייטס?..),הצורך של הסרטן ברווח כספי, חזק במיוחד.

לפעמים הוא מאלה שכבר מגיל צעיר הצליח למכור סנדביצ'ים בתיכון, כחלק להשיג סוכנות מכירה של תוכנה מסויימת בשירותו הצבאי בקרייה, או למצוא לו קו חלוקה של אביזרי בית אחרי החופש. האיש הזה פשוט ממוקד במה שהוא עושה, ואם אתה עובד אצלו, כדאי שתדע מהרגע הראשון, שיותר ממה שהוא אוהב להרויח כסף הוא שונא להפסיד כסף, ועוד יותר –להוציא אותו. על המשכורת שלך, למשל.

זה בדיוק הבוס שיתווכח איתך על העלאה של מאתיים שקלים במשכורת, ויוכיח לך דרך לוחות העבודה והמספרים – בהם הוא ממש אלוף, אגב – כמה לא רווחית היתה השנה הזו, אבל אם אשתך תלד בן סביר להניח שאת המתנה היקרה ביותר תקבל ממנו. פרדוקס, אה?

כדי להבין זאת צריך להבין את שתי המגירות שנמצאות אצלו עמוק בלב: מגירת הנתינה, ומגירת ההשרדות. הסרטן אוהב לתת, מאוד אוהב לתת, ולפנק ולהעניק, אבל שונא שמבקשים ממנו: הוא יתן לך – אבל בתנאים שלו, ועדיף שקצת רגש יהיה מלווה לנתינה הזו, אחרת זו לא נתינה אלא הוצאה, והוצאה – עוברת כבר למגירת. ההישרדות, ושם הסרטן נלחם על כספו בחירוף נפש, גם אם יש לו כבר מיליונים, שכן מגירת ההישרדות היא רגשית – בדיוק כמו השניה – ורגש הוא לא הגיוני, כידוע, כי.. כי מה למשל אם פתאום תפרוץ מלחמת עולם אטומית? במה יקנה אוכל, המסכן?

לא, הבוס הסרטן לא קמצן: הוא פשוט חסכן, זה הכל. מי שחוסך בשישי – אוכל בשבת, או לפחות מנסה להשיג את מדדי הבורסה כבר במוצאי שבת..ובדרך כלל גם מצליח, ואז בלילה הוא רוטן ומתקשה להירדם: איך לא שם לב לאופציות המעו'ף… אוף!

לבוס הסרטני יש אינטואיציה נפלאה כמו לרוב מזלות המים, ובנוסף יש לו יכולת מדהימה לקלוט אותך, לדעת בדיוק מה מצבך, מה אתה רוצה ממנו, ועוד יותר משני אלה – איך למנוע את זה ממך. האינטואיציה הזו שלו מכוונת לדבר הזה בדיוק, ויש לו יתרון גדול עליך: הוא פשוט רוצה יותר ממך. תמיד. השרדות, זוכרים? היחס שלו לעסק ולכסף, דומה מאוד ליחס שלו לביתו, הלא הוא מבצרו. שם – הכל קדוש. הכל למען הבית, כמו איטלקי מצוי.

הבוס בן מזל סרטן הוא היצור הכי סודי שתפגשו אי פעם. הסרטן לא מדבר על הדברים שחשובים לו באמת, ואף אחד – מעולם ולעולם – לא ידע פרטים על חשבון הבנק שלו, וכמה כסף יש לו. המלה דיסקרטיות הופכת אצלו לסוד מדינה, אך מצד שני הוא גם דיסקרטי מאוד לגביך והדברים שלך, ולעולם לא יספר אותם או ישתף עם אחרים.

לבוס הסרטני יש תכונות נפלאות שמתאימות לעולם העסקים, גם אם לא רואים אותן במבט ראשון: יש לו סבלנות של ברזל, יש לו קילר אינסטינקט של לוחם גרילה, ולמרות שהוא נראה מאוד רגשני ומשתנה כלפי חוץ – מבפנים הוא מחושב להפליא, שלא תטעה. ברגע שתפסיק להביא לו תועלת, הגישה החמה והאמהית תשתנה בן רגע, ותמצא את עצמך בחוץ. חד וחלק. אתה הבנת את זה, ברוך?

יפה! אז עכשיו – בוא תזמין כמה סנדביצ'ים מהמזנון למטה, אחד עם ביצים בשבילי ואחד עם טונה בשבילך ועם הבצל שאתה אוהב – עלי, ברור – ועכשיו שב על הכסא הזה ותתחיל לעבוד על הדו"חות האלה. עשר דקות בזבזנו פה על שטויות. שתים זוז!

 

@

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן