מפת הקוים האדומים של איילת שקד

 

 

 

 

מפת החיצים האדומים של איילת שקד

הסרטון

להשבע אמונים לבנט היתה ההחלטה הקשה בחיי – את המשפט הדרמטי הזה אמרה איילת שקד אתמול לעתונות, אבל עיון במפת הלידה של שקד מראה דווקא את ההיפך: ההחלטה הזו, ובעצם כל החלטה שהיתה נותנת לשקד במה ראויה וכר לעשייה ולשליטה, היתה קלה מאד למי שעד אז לא הצליחה באמת להתברג בצמרת של שום מפלגה שהגיע לשלטון חוץ מאשר ממשלת השינוי של.. נפתלי בנט.

במפה האסטרולוגית, קוים אדומים מסמלים זויות פעולה והמדובר בכל סוגי הפעולות: פעולה שבה שני גורמים מנסים להחיל את השפעתם על אזור פעולה אחד, שני גורמים שנמצאים בזוית פעולה של מתח כי אין ביניהם קשר ישיר, או שני כוחות שנמצאים בקונפליקט זה לזה מבחינת מטרות כוון ודרך: מה שמאחד את כל אלה הוא הצבע האדום שמראה שבין הכוכבים האלה יש תמיד מצב של פעולה, גם אם לא חיצונית – תמיד ישנה פעולה פנימית בתוך האדם עצמו, גם אם זה לא נראה על פני השטח.

מפת הלידה של איילת שקד היא ערב רב של קוים אדומים מכל הכוונים שמסמלים אשה שלא מפסיקה לפעול בכל הכוונים גם אם הם סותרים וגם אם הם מתחרים זה בזה, מעל השטח או מתחתיו, וכל זאת כדי להגיע למקום האחד ההוא אליו היא מכוונת מרגע שדרכה רגלה בפעם הראשונה בשדה הפוליטי, ובעצם אפילו לפני כן.. והמקום הזה נקרא שליטה.

אלה קוים אדומים של אשה שמנסה לשחק בכל המגרשים האפשריים בעת ובעונה אחת לאכול כל עוגה אפשרית ובסופו של התהליך לעמוד מעל הצלחות הריקות עם הפירורים ולהשבע בדמעות לחברי אגודת שומרי משקל שעמוק בתוכה היא בעצם תמיד היתה שומרת דיאטה..

נתחיל ממיקומם של השמש(בעגול כתום) שנמצאת במזל שור המעשי עם שתי הרגלים על הקרקע והירח (בעגול כחול) שנמצא במזל אריה המרוכז בעצמו ושואף לשליטה בכל מה שקורה. כבר כאן נזהה קונפליקט: שני הכוכבים האלה שייכים לקבוצת הפעולה של המזלות הקבועים, הבנויה על הרגלים וקוי אופי מוגדרים שמטרתם שימור הקיים, ולכן הם גם האחרונים להשתנות.

הירח אמנם במזל אריה, מיקום שאופייני לאנשים אמביציוזיים רבים שגם הגיעו לתפקידים מכובדים בשלטון (גורבצ'וב למשל) אבל שליטת מזל אריה היא.. השמש שנמצאת במזל שור ויוצרת זוית אדומה 90 מעלות של קונפליקט בין השנים: הצורך להשאר מעשי ועל הקרקע של ה'אני האמיתי' של שקד נמצא בקונפליקט עם הצורך בשליטה כמעט בכל מחיר שמסמל הירח. עמוק בפנים מסמל הקונפליקט הזה דחפים חזקים של שני הוריה והשוני ביניהם ואולי גם המתח בין שתי הדמויות האלה, בין הצורך בחיים פרקטיים בנורמה ובין הרצון לשלוט במה שקורה, אבל לא נשכח שהירח קודם כל  נשלט על ידי אנרגיה גברית, והשליטה שלו זו השמש שליטת מזל אריה.

מכיון שזו לא זוית עימות אין פה צורך לבחור צד ואפשר לחוות את שניהם במקביל אבל.. המחיר אינו פשוט: עצבנות, חוסר שקט, ותחושה של חוסר שלמות של כל אחד מהצדדים האלה: הירח לא מפסיק לשאוף לשליטה ובעיקר להכרה בשליטה הזו על ידי העולם, והשמש זקוקה ליתד איתן על הקרקע ולחיים פרקטיים ומסודרים.

זה לא אומר שבעלה של שקד מרוצה או שחיי המשפחה שלה אינם שלמים והרמוניים בדרכם, ושחלוקת התפקידים ביניהם אינה עובדת, אבל הקונפליקט תמיד יהיה מבפנים מחוץ לעין הציבורית.

בגדול, שקד היא זו ששולטת על הכוון ועל הגישה אבל הזוית מבטאת את הקונפליקט בין השנים שעם הזמן רק מתחזק וכעת מגיע לשיא, כולל המחיר ששניהם משלמים על כך.

בנוסף לקונפליקט שאינו נגמר בין השמש לירח, נוכל לפגוש כאן כוכב נוסף בעל השפעה משמעותית על המפה: זהו הוא כוכב אורנוס (בעיגול סגול) שנמצא בתחילת מזל עקרב. אורנוס הוא סוג של כוח טבע, והוא אחראי על השינויים בחיינו, אם בעשייה ואם בזרימה, כדי למנוע סטגנציה והסתאבות.

אולם אורנוס גם יוצר דחפים חזקים ומהירים כתגובה לשינויים שבאים מבחוץ, או כהכנה והגנה מול שינויים כאלה, ומול זעזועים בהרגלי החיים והאישיות עצמה.

במפת הלידה של שקד אורנוס יוצר שתי זויות משמעותיות מאוד שמסמלות צד אקטיבי ועוצמתי במפת הלידה של שקד אבל גם מבטא צד נוסף של שקד: הרגישות והעירנות לשינויים של מערכי הכוחות מבחוץ, וצורך מהיר להגיב אליהם, לעיתים בפזיזות ובלי שיקול דעת אמיתי.

אורנוס יוצר זוית של מתח 150 מעלות עם מרקורי (בעגול ירקרק) כוכב התקשורת שנמצא במזל תאומים המהיר והאינטליגנטי. מרקורי מביא איתו מודעות תקשורתית ויכולת ביטוי מעולה אבל זוית המתח עם אורנוס הופכת את התקשורת הזו לעצבנית חסרת שקט ולעיתים פזיזה ומניפולטיבית. אורנוס גם מביא איתו את הצורך הבלתי פוסק בשינויים לכל זוית עם כוכב אחר. המודעות הגבוהה לטכנולוגיה מצד אחד ולמדיות החברתיות מצד שני, ולקליטת הטרנדים החדשים ואת כוון הרוח אליו פונה דעת הקהל – גם הן פה.

אבל הבעייתיות הגדולה של הזוית הזו בין מרקורי לאורנוס היא שהיא הופכת את התקשורת האישית למרוחקת, וללא אישית. כאן מאבדת שקד הרבה נקודות: היא לא מצליחה לשדר חום ואמפטיה, אלא פרגמטיות ושכלתנות.

כשהיא משכנעת אנשים לפעול ביחד איתה ואז מופעלת מבפנים על ידי האורנוס הפנימי שלה ומתנתקת במהירות או מקבלת החלטות שונות ממה שהיא משדרת, היא מאבדת את מי שאיתה.

כל אחד משדר בסופו של דבר את מה שקיבל, ולכן גם כששקד מדברת על רגשות ומזילה דמעה, היא אינה מעוררת אמון. עמוק בפנים היא נשארת קרירה מרוחקת וממוקדת מטרה, ולא מצליחה לסחוף אחריה אנשים שיזדהו איתה אלא רק עם מטרותיה הזמניות, לא כמנהיגה אלא רק כהבטחה, ויזנחו אותה כשהמטרה לא תהיה ברת השגה בדיוק כמוה עצמה..

ההכרזה שלה על ה'קונפליקט של חייה' בדבר הבעת האמון לבנט שכאילו 'שברה מליון לבבות'  מראה עד כמה אפילו כשהיא יוצרת דרמה בסופו של דבר הפרגמטיות שלה היא חלק ממנה: היא מסבירה בהגיון את המטרות שלה, אבל באותו הגיון  עצמו גם מנסה להסביר שעמוק בפנים נשארה נאמנה לערכים שלה, ואיך עשתה זאת בפועל? בתקיעת מקלות בגלגלים של ממשלת השינוי בכל פעם כשיכלה ובכל דרך אפשרית. אחרי הסבר שכזה, איך אפשר יהיה להאמין לה כשתגיע למפלגה חדשה ומטרותיה ישתנו?

אורנוס פוגע גם בכוכב נוסף משמעותי במפה: בונוס הרגשית (בעיגול ורוד) שגם היא נמצאת במזל שור.

הירח הוא הארכיטיפ הנשי אבל ונוס מייצגת את הנשיות הפרטית של שקד. במזל שור ונוס היא חמה אמפטית ארצית נגישה ואסתטית. אולם הזוית עם אורנוס משאירה מכל אלה רק את המלה אסתטית כברת השגה: היא הופכת את שקד למבריקה בתחומה ובתפיסה המהירה שלה אולם לא נגישה כאשה וכאדם, ומן הסתם לא רק כדמות ציבורית אלא גם כדמות אישית ומשפחתית, אלא שעל כך לא מדברים כמובן.

אורנוס הוא כוח טבע שמרחיק את האישי והופך אותו למנוכר ולא מושג, ויש כידוע רבים שאוהבים את הריחוק הזה. אבל הריחוק הזה קיים גם מול נשים אחרות. שקד מעדיפה שיראו אותה כאדם אנרגטי לא גברי או נשי, ולכן נראה אותה בעיקר עם דמויות של גברים סביבה איתם היא מרגישה בנוח עם הריחוק המוכר, ללא המעורבות הנשית שגורמת לאחרים לתחושות לא נוחות, ואיתם היא כורתת בריתות או מפרה אותן כשנוח לה.

אחת מהבריתות האלה היא עם דמות גברית אורנית אחרת: עורך הדין אפי נווה, שבימים אלה הורשע בדין. הברית הזו ממש לא תרמה ותורמת לה, בלשון המעטה, ומעוררת הרמת גבות, גם אחרי שהתפוצצה הפרשה עם אתי קרייף שאפי נווה היה ה'ידיד המיני' שלה. כשהמדובר בכוכב אורנוס הלא אישי – הכל אפשרי ומעורר הרמת גבות גם כאן בדיוק כפי שהרמת גבות שכזו מתעוררת למראה התיעוב של שרה נתניהו לאיילת שקד. אכן, עם האורנוס הזה שלא חושף הרבה, רב הנסתר על הגלוי בחייה הפרטיים של איילת שקד.

כוכב דומיננטי נוסף הוא כוכב פלוטו היצרי (בעיגול חום), וזויות המתח שהוא יוצר עם יופיטר (בחץ ירקרק) ובאופן מרוחק משהו גם עם ונוס (בעגול ורוד) כששניהם במזל שור.

יופיטר הוא כוכב הצמיחה שלנו, אבל פלוטו יוצר בזוית המתח אליו מתחים שלא נגמרים וחתירה בלתי פוסקת מתחת לפני השטח כשצריך וכשלא צריך: פלוטו מביא איתו את הצורך הבלתי פוסק בכוח ובעמדות כוח, וגם ברגעים השלוים ביותר הוא מצליח להכניס את הצד החתרני הזה כמעט לכל סיטואציה.

הצורך בשליטה כלפי חוץ שמביא איתו הירח ובשליטה כלפי פנים שמביא איתו פלוטו כולל חיי רגש שאיש אינו מכיר, שולטים במפה הזו, ובחייה של שקד. אין רגע דל – ובעיקר אין רגע שליו. אין פה שקט ולא יהיה פה עם הפלוטו הזה.

אלמנט נוסף שאנחנו פוגשים במפה היא צמידות בין שני כוכבים מאוד שונים במהותם: כוכב מרס (בחץ אדום) וכוכב שבתאי (בחץ שחור) כשעיגול אדום מקיף את שניהם.

זו צמידות שקוראים לה לעיתים זוית של סטופ-גו, כשמרס כוכב האקשן רוצה כל הזמן לרוץ קדימה ואילו סטורן הנוקשה עוצר אותו: מרס הוא כוכב גברי, והאנרגיה כאן שרוצה להתפרץ נבלמת על ידי שבתאי הנוקשה.

אם נזכור ששני אלה נמצאים במזל סרטן המייצג בית ומשפחה ערכים ומסורת, נבין למה שקד מתכוונת כשהיא אומרת לבה נמצא אי שם בבית אבא… אלא שהבית הזה חמור ונוקשה וזה קשור בעיקר לכל מה שקשור לדת ולמסורת.

האם אשה יכולה לרוץ ולהתקדם במפה שכזו? בעיקרון כן: הירח במזל אריה מראה על אם שאפתנית וארכיטיפ נשי שמחפש עמדות כוח, ושבתאי שצמוד למרס על גברים מעוכבים ומופנמים, אבל אם נזכור שהירח הוא שליט מזל סרטן שם נמצאים מרס ושבתאי בצמידות מעכבת, ושהוא נמצא במזל אריה שעליו שולטת השמש נבין שהקונפליקט הוא לא רק בדמויות הגברים כאן אלא גם בכל מה שקשור למימוש האישי  הנשי ובעיקר לשליטה שבסיסה הוא פטריארכלי, ואשה יכולה להתקדם רק עד גבול מסויים – השליטה הסופית היא בכל זאת בידי ערכים גבריים מסורתיים, והיא תמיד תיעצר בידי גברים כאלה למרות ששאיפתה היא דווקא לשלוט בסיטואציה וגם עליהם. גם במפת הלידה של סילמן נפגוש תסמונת דומה, אולם שם הגבר הוא זה שגם קובע את הדרך והופך את סילמן לבובה בידיו וכאן שקד מנסה שוב ושוב למתוח את הגבולות ולשלוט במה שקורה, אולם באופן לא מודע היא זו שיורה לעצמה ברגל, בגלל הצורך הזה בהכרה בדמות גברית אולטימטיבית למרות שדיפ דאון היא זו שרוצה לשלוט, אולם נשברת שוב ושוב ברגע האמת.

מורכב? ללא ספק, אבל הבוטום ליין די ברור: דמות האשה האסרטיבית לא תגיע לעולם לשליטה בזכות עצמה, אלא בזכות הלגיטימציה שתקבל מגבר שיתן לה אותה.

אולי משום כך שקד הבינה את התסריט הפנימי והחליטה שהמטרה היא ביבי: לשם היא רוצה להשתייך ומשם לזנק, כשהיא מוותרת במודע על המטרות הזמניות שלה בשלב הזה על השליטה שלה מכוח עצמה, מצטרפת לכל מיני בריתות שקמות ונופלות, כרגע הבית היהודי, ועיניה נשואות לביבי: לגיטימציה ממנו תתן לה את ההכרה שלה היא ראויה ומשם תוכל לזנק לעמדת שליטה בהמשך. אולם הפטרן, הקוד הפנימי לא ישתנה בהמשך: בכל פעם שתגיע למקום מסוים אותם כוחות עצמם ימשכו שוב ושוב את השטיח מתחת לרגליה, כשבכוחות עצמה מבלי להשען על גבר אחר לא תוכל להתקדם כל שכן להגיע לשליטה.

הבה נראה מה קורה עכשיו בטרנזיטים, תנועת הכוכבים בשמים כעת, ואיך הם משפיעים על הכוכבים במפת הלידה של איילת.

את הטרנזיטים סימנתי בעיגולים קטנים מחוץ למעגל המפה הכללי ואפשר בהחלט לראות עכשיו איך הם משפיעים על הכוכבים במפת הלידה.

כוכב אורנוס (בעיגול סגול קטן) נמצא ממש על פני השמש של שקד שבמזל שור ויוצר זוית פעולה של 90 מעלות לירח: התוצאה – תחושה של ניתוקים ושינויים קיצוניים, ובדידות במערכה.

אורנוס מבודד כעת את שקד ממרכז הפעילות הטבעי שלה, ומכריח אותה לעשות שינויים בגישה ובעשייה, אולם גם אלה לא ישנו את התוצאה: צורך בשינוי מהותי בגישה והבנת היסודות שמעכבים אותה ומשאירים אותה שוב ושוב מחוץ לתמונה. האלתורים ושינוי המיקום האנשים שאיתם או המפלגות שתשתייך אליהן לא ישנו את התוצאה הסופית: ניתוק ממרכז הפעילות והסיטואציה של השליטה שהיא מחפשת.

כוכב שבתאי (בעיגול שחור קטן) יוצר גם הוא זויות פעולה לשמש (בעיגול כתום) ומול הירח (בעיגול כחול) התוצאה – עומס יתר, כובד ובדידות במערכה. תסכולים ואכזבות עקב החלטות גרועות ושינויים לא צפויים מראש משאירים אותה שוב בודדה במערכה. פעילות אלטרנטיבית כדי לשנות מצבים לא תשנה אותם באמת אלא רק כלפי חוץ.

פלוטו היצרי והכוחני (בעיגול קטן חום) מביא איתו זוית של עימות עם מרס וסטורן ממול במזל סרטן: כעת העימות הוא עם הבייס, עם בסיס הפעולה הראשונה שלה שהיא קוראת לו 'ערכים של בית אבא', איתו נוצר עכשיו קונפליקט של שינוי אינטרסים, ומאבקי כוח שמגיעים ממול.

פלוטו מכריח את שקד להביט במראה ולראות את הצורך הריק של השליטה שהיא מנהלת, ולהבין שזה מאבק אבוד מראש בעצם על חופש אישי וביטוי אישי שמגיע בכלל מתקופות חיים אחרות: כעת היא נאבקת על הכרה בה ובכוחה מול דמויות אבהיות שצריכות לתת לה את הלגיטמציה לכך, ובו בזמן גם למרוד בהם עצמם… וזה – מאבק ארוך שנידון מראש לכשלון כי בסופו של דבר הוא בינה לבין עצמה והכוחות שמפעילים אותה, לבין טחנות הרוח הדמיוניות והשדים האישיים שלה שהמאבק בהם הוא אינסופי.

בנט או ביבי – זה לא משנה: המשמעות היחידה פה הצורך לקבל מגבר את הלגיטימציה לעצמאות ולשליטה (אלה גם הערכים מבית אבא..), ולשם כך היא צריכה להתכחש רשמית כמו בהודעה הזו לעתונות לברית שלה עם הגבר הקודם, כלומר עם בנט (שהיתה לדבריה הקשה בחייה..) כדי שהגבר הבא בו ממנו היא באמת מעוניינת לקבל לגיטמציה (ביבי ועוד קודם לכן ראש מפלגת הבית היהודי) יראה שהדרך פנויה, בעוד היא עצמה שוב מבקשת דיפ דאון בעצם לגיטימציות חדשות להכרה בה למרות שאי שם רצתה בעצם לעשות זאת בכוחות עצמה מבלי להזקק לאחרים..

כן, גם ההכרזה הזו וגם הדרך החדשה שהיא מנסה לקבל דרכה הכרה הן מבחינתה ובעצם מבחינת כל מי שמכיר אותה ואת דרכה כשלון ידוע מראש עוד לפני שנפתח כביכול המאבק האמיתי להכרה, שהתוצאה שלו תנציח את עצמה בבחירות. האם זה ישנה משהו באותו קוד רגשי שאנחנו רואים במפה שמניע אותה שוב ושוב לגלגל את הכדור הזה של סיזיפוס במעלה ההר? התשובה, כמו אותה תשובה מוכרת וידועה במצבים כאלה החוזרים על עצמם היא אותה תשובה: מה זה משנה…

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן