האשה שפירקה ממשלה: חברת הכנסת עידית סילמן

עידית סילמן – מפת לידה

24/10/1980

 

ניתוח בוידיאו: 

ניתוח בטכסו:

מפת הלידה של עידית סילמן מראה נאמנה את מבנה האישיות שלה, ואת הכוחות שמפעילים אותה, מבחוץ ומבפנים וכמובן גם אתמה שעומד מאחורי פעולותיה.

אין ספק שכמות הלחצים שהופעלו ומופעלים עליה עכשיו היא גבוהה, ואת אלה מסמנות זויות הפעולה – הקוים האדומים – ששולחים שלושת הכוכבים שנמצאים בעיגולים קטנים מחוץ למעגל המפה, אורנוס נפטון וסטורן. עוד נגיע אליהם.

אבל נתחיל מהמפה עצמה. כבר במבט ראשון אנחנו רואים משהו שהוא מעט יוצא דופן: שני כוכבים מרכזיים, אלה שאחראים על החלק האקטיבי של המפה, השמש ומרס (בריבוע ומעוין אדומים בראש המפה) לא יוצרים זויות עם כוכבים אחרים!

משמעותי בעיקר הוא נושא השמש, שנקרא 'השמש בטהרה'. השמש היא הרי ה'אני האמיתי' שלנו, וכשאין לשמש זויות עם כוכבים אחרים, אפשר לומר שהאיש כאילו לא מקיים קשר רציף עם ה'אני הפנימי' הזה שלו. לכאורה זה נשמע מאוד דרמטי: איך יתכן מצב כזה, ועוד אצל אדם שגם נחשף ציבורית, אקטיבי ופעיל ואפילו יותר מרבים אחרים? ובכן, אין ספק שעל פניו זו אולי נראית אנומליה, אבל נזכור שהשמש היא אמנם מרכזית מאוד בחיי האדם, אבל מי שבאמת מממש אותה באופן מעשי בשטח, הוא הירח במפת הלידה, שלו אין אור משלו.

ואכן הירח במפת הלידה של סילמן הוא אולי הפלנטה האקטיבית ביותר במפת הלידה הזו, ויש לו חמש זויות עם כוכבים אחרים שבתוכן שתי זויות פעולה,  עם ונוס (בחץ ורוד) ועם יופיטר (חץ ירקרק), זוית הרמונית אחת עם פלוטו (בחץ חום), זוית של מתח עם אורנוס (בחץ סגול), וזוית של עימות עם נפטון (בחץ ירוק). הזויות עם אורנוס ועם נפטון הן המשמעותיות יותר, וזו האחרונה היא המשמעותית מכולן והיא גם יוצרת זוית פעולה עם ונוס הרגשית.

זוית של עימות בין נפטון לירח זו זוית משמעותית מאוד בעיקר במפה כזו שבה הירח גם ממלא באופן אקטיבי מהרגיל גם תפקידים של השמש, מכיון שאין לה זויות עם כוכבים אחרים.

נפטון הוא סוג של כוח טבע. הוא נועד לפעול כנגד מימוש פוטנציאל על ידי ערפול ומסמוס האגו שלנו והצד המעשי של החיים בכלל, כדי אנרגיית היצירה והמימוש לא תיפסק ונצטרך להמציא את עצמנו מחדש מדי פעם. לנפטון כמה בונוסים יפים  של יצירתיות וקסם אישי, אולם במהותו הוא פועל כנגד המציאות הריאלית בשטח, ומביא איתו מעורבות רגשית גבוהה במיוחד וקושי לממש אותה בפועל.

כשנפטון נמצא בזויות פעולה או בזויות עימות מול כוכב אישי במפת הלידה, הוא מקשה עליו לחוות את המציאות באופן ישיר תוך שהוא יוצר פילטר רגשי שמתרגם את המציאות לאוסף של חוויות רגשיות, החל מאידאליזם וכלה באיבוד האגו בתוך מערכת יחסים שואבת שאליה הוא מתמסר תוך כדי איבוד עצמו.

נוכל למצוא פעילות שכזו אצל אמנים יוצרים, פנאטים דתיים, מכורים לסמים או נוכלים למיניהם: נפטון אלוף בלייצר אצל האדם שכנוע עצמי שהוא נלחם למען מטרה צודקת, וזה יכול להיות רעיון, עקרון, מעשה מרמה (גם מרמה עצמית) או אהבה בלתי אפשרית, קנאות דתית, או אדם אחר שהוא דומיננטי מספיק כדי שהאדם יאבד את כושר השיפוט שלו לידו.

זוית הפעולה של נפטון עם ונוס גם היא אינה קלה: נפטון הוא אוקטבה גבוהה של ונוס, ולכן באהבה או במערכת יחסים הוא עלול לגרום לאדם לאבד את עצמו בתוך המערכת.

כוכב מרס מהווה את הצד האקטיבי בדיאלוג עם העולם. זה הצד האמביציוזי שלנו, שמגדיר טריטוריות ומגיע להישגים. זהו כוכב גברי שהאנרגיה שלו מוחצנת ושתלטנית.

אבל כשבמפת לידה של אשה אין לכוכב מרס (בחץ אדום) זויות עם כוכבים אחרים, הנטייה תהיה לחוות את הצד האקטיבי הזה דרך הגבר שהיא בוחרת לחייה. אם נוסיף לכך גם את העובדה שגם לשמש אין זויות עם כוכבים אחרים במפת הלידה הזו, נראה שעל הגבר הזה מוטל תפקיד כפול: לא רק דמות הכובש המממש והיוזם, אלא גם דמות האב, נותן האישורים והלגיטימציות.

לפי מיקום השמש במזל עקרב ומיקום מרס במזל קשת נוכל לתאר אפילו קוים לדמותו של הגבר הזה: הוא מניפוליטיבי מאוד, תאב כוח ועוצמה, אוהב לשלוט בדברים מאחורי הקלעים, אבל בו בזמן גם אימפולסיבי עם פתיל קצר, ולוחמני מאוד. האיש לא יהסס להפעיל מניפולציות כדי להשאיר את הדברים בשליטתו שלו, בכל מה שקשור למערכת היחסים הזו, שריד אולי בעקיפין לעוצמתו של האב מאחורי הקלעים שלא באה לידי ביטוי באופן ישיר.

במקרה שכזה אנחנו מקבלים אשה אינטליגנטית עם ירח (בחץ כחול) במזל תאומים המוחצן שיוצר הרבה מאוד פעילות בחמש זויות שונות לכל הכיוונים, אבל תכל'ס בשטח מי שקובע מאחורי הקלעים את מה שקורה ונותן את האישורים הסופיים הוא כאמור דמות הגבר שתיארתי כאן, שהיא בוחרת לחיות איתו.

חלק מהאינטליגנציה במפה הזו נראית דרך הצמידות של מרקורי כוכב התקשורת עם כוכב אורנוס התזזיתי, מה שמראה לנו על תקשורת מהירה ואינטליגנטית ובעיקר עצמאית. לא פלא שממשלת השינוי – שאורנוס נמצא במפת הלידה שלה באופן בולט מאוד וגם אצל חבריה – קסמה לה, והיא התמסרה אליה בכל מאודה, לפחות לפרק זמן מוגבל.

אולם דברים השתנו בהמשך, ומערכת הלחצים שהופעלה על סילמן היא לא זו של ההפגנות הקריאות והאיומים עליה. מול אלה אין לה בעייה לעמוד ואפילו לעשות דווקא. המערכת שבאמת הפעילה ומפעילה אותה כעת היא זו שמבפנים, וזו מערכת משולבת של שני כוכבים: נפטון – איך לא – וסטורן.

נפטון בטרנזיט (כעת בשמים) בעיגול ירוק בתחתית המפה, יוצר כעת ביחד עם יופיטר שצמוד אליו זוית של עימות לונוס הרגשית, זוית פעולה לירח, וזוית נוספת לו עצמו במפת הלידה שלה.

הצירוף של שלוש הזויות האלה מפעיל בעצם את כל המפה, ומשלים את הזויות שממילא יש בה ויוצר מעין תצורת קופסה סגורה, שבה היא נמצאת באופן רגשי, כשנפטון מנצח על המלאכה וגורם לתחושה של אי ודאות וצורך למצוא משען להזדהות איתו שלא נמצא לה כרגע: כעת נכנסת לפעולה דמות הגבר בחייה, והיא זו שמנווטת אותה למקום שממנו באה (תוך כדי אולי עימות מרדני זעיר מצידה) ואליו הוא שייך.

תורם לכל התהליך הזה גם כוכב סטורן הנוקשה (בעיגול שחור מחוץ למפה משמאל), כשהוא יוצר זוית פעולה נוקשה עם מרקורי(בחץ תכלת) במפת הלידה שלה, זוית שגורמת לתחושות של 'כתף קרה' ואכזבה מצד דמות סטורן אבהית, רגשות אשמה, ורצון לכפר על מעשיה בחזרה לבסיס כדי לזכות מחדש באמון בלגיטימציה ובבטחון שאבדו לה כשנפטון בטרנזיט נכנס לפעולה.

כשמגיע תהליך שכזה, פירורי חמץ בפסח במצב כזה בהחלט יכולים להיות סיבה לפירוק קואליציה וממשלה: לנפטון אין גבולות, וכמובן גם אין פרופורציות, מה שאומר שבסופו של דבר מי שיקבעו מה באמת יקרה וקורה הם נפטון – והאיש הזה, שלוקח על עצמו עת תפקידי השמש ומרס מאחורי הקלעים, ועמדתו היא זו שקובעת ותקבע בסופן של דבר.

 

 

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן