המלכה אליזבת השניה – מלכת העידן הישן והסמל המלכותי של האומה הבריטית, נפרדת לשלום

אליזבת השניה, מלכת בריטניה בעידן המודרני

ים של כתבות פוסטים וספרים שלמים נכתבו ונכתבים על המלכה אליזבת אחרי מותה. תקצר היריעה מלעקוב אחר כולם ואחר האירועים שהיתה שותפה להם מאמצע המאה הקודמת ועד היום. החומרים האלה נמצאים בכל מקום, ובהישג יד.

אולי משום כך לא עסקתי בעשרות האירועים שליוו את שנות מלכותה באישים שפגשה ובתהליכים שהיתה שותפה להם, אלא בניתוח מבנה מפת הלידה שלה ובאלמנטים מעולמה הפנימי והרגשי שיכולים להסביר כמה עובדות הקשורות לאופייה ולדרך חייה.

אז.. איך נראית מפת לידה של מלכה אמיתית? מה מיוחד בה? ואיך הצליחה אליזבת לשלוט על בריטניה הגדולה במשך עידן שלם?

 

 

הכתבה הזו על אליזבת שהעליתי בוואלה

ליחצו על האייקון

 

אתייחס קודם כל למשפט האחרון. השמש (בחץ כתום) במפת הלידה שלה נמצאת במזל שור, והאופק נמצא במזל גדי: שני אלה שייכים ליסוד האדמה המעשי והיציב, והצירוף הזה כשלעצמו מסמן בגדול כוון חיים יציבים ומעשיים כשכוון ההתפתחות וההפתחות האמיתית הוא לגילאים מאוחרים, וביד עם הדגש על סטורן הסמכותי והנוקשה (בחץ שחור) שליט האופק שנמצא ממש על רום השמים, במקום הגבוה ביותר במפת הלידה  –  אפשר לומר שהמלים יציבות שליטה וסמכות כתובות בגדול בראש המפה הזו.

האופק במזל גדי מראה על פרסונה מאופקת ומופנמת, שרק בגילאים מאוחרים תתחיל להשתחרר יחסית ולגלות לעולם תכנים אישיים יותר מאשר העמדה המאופקת והשליטה שהיא מסמלת באופן מדויק כל כך.

הירח (בחץ כחול), אלמנט כה משמעותי בחיי כל אשה שמסמל גם את הארכיטיפ הנשי שגדלה לתוכו וגם זה שמייצג בעקיפין את אמה, נמצא במזל אריה המלכותי.

במזל הזה נמצא פעמים רבות אנשים שהגיעו לגדולה ולסמכות שניתנה להם כאילו באופן טבעי גם אם לא נולדו לתוכה, כמו גורבצ'וב למשל, אבל הטאץ' הסמכותי הזה של האריה יהיה בכל מקרה בולט מאוד וילווה את בעל המפה והירח הזה באשר ילך.

השמש – ה'אני האמיתי' של בעלת המפה וגם דמות האב – שנמצאת במעלה הראשונה במזל שור, מייצגת דמות שקטה ופסיבית למדי, שעוצמתה היא לאו דווקא בעשייה וביזמות שלה, אלא דווקא בבטחון השקט שהיא משרה על סביבתה.

לשמש אין כמעט זויות עם כוכבים אחרים, וגם לירח יש רק זוית מתח אחת ברורה עם ונוס (בחץ  וורוד) הרגשית. חוסר הזויות הזה מראה ששני מרכיבי האישיות שלה אינם אקטיביים מכוח עצמם, ולא קיבלו לגיטימציה משמעותית לביטוי אישי כך שהם נשלטים על ידי מערכות אקטיביות מהן, ומתפקדים בהילוך נמוך רוב הזמן, מבלי הצורך להשאיר חותם.

ונוס הרגשית, שליטת שור, נמצאת במזל דגים הרגשני בעל מצבי הרוח המשתנים, מיקום נעלה עבור ונוס, שכן במזל דגים שעליו שולט נפטון ונוס חווה ביטול אגו, מיקום הפוך במהותו ממיקום הירח במזל אריה, שעסוק מאוד באגו של עצמו.

יש פה בעצם שתי תפיסות: האחת שקשורה לאם ולמורשת – הכללים הברורים המלכותיים והמדויקים של מזל אריה, והתפיסה השניה – בנתינה עצמה, כשבמזל דגים מתפקדת ונוס בנתינה ללא גבול, אלמנט שמתקבל למשל כצדקה, כתרומות לנזקקים, ואולי גם כהכלה וחמלה ביחסים עצמם.

ונוס במזל דגים מחוברת גם לצד היצירתי שלה,– למלכה היתה מלתחה יצירתית  וצבעונית מאוד –  אבל כאמור יוצרת רק זוית של מתח (בקו מרוסק) עם הירח, שמראה על מתח בין הירח האקטיבי שחייב לפעול לפי טכסי השליטה של מזל אריה, לבין הצד היצירתי והעדין עם בטול האגו של ונוס במזל דגים.

כאן מתבטא באופן מסוים קונפליקט בין הצורך  להקשיב לקול הפנימי שלה ולבטא את הצד הייחודי שלה, לבין הצורך להשתיק את הקול הפנימי הזה, כדי להתאים את עצמה לכללי הבית והמשפחה.

אין ספק שאליזבת שילמה מחיר יקר עבור השתקת הקול הפנימי הזה, ואולי משום כך גם ללא היתה סלחנית במיוחד כשכלתה הנסיכה דיאנה עברה ממש את אותו תהליך עצמו מול הכללים הנוקשים של בית המלוכה.

נוכל לראות את זה יפה בתקשורת המתוחה עם הנסיכה דיאנה  (שאותה מסמלת ונוס במפה שלה) והצורך שלה לפעול באופן אינדיבידואליסטי כוונוס הדגית העדינה והיצירתית ממקום רך אמפטי וחומל. בניגוד לטקסים והכללים הנוקשים של בית המלוכה שמסומל על ידי הירח במזל אריה.

באופן קיצוני יותר בא הקונפליקט הזה לידי ביטוי בזוית העימות בין הירח במזל אריה לבין זויות כוכב יופיטר (בחץ ירקרק) ומרס כוכב היזמה (בחץ אדום), שניהם במזל דלי החברתי והפתוח ממול, בבית הראשון שלה.

הקונפליקט בין הצד האוניברסלי החברתי והפתיחות לעולם מול הכללים הנוקשים של דמות האם והירח הנוקשה במזל אריה שמתבונן בהם ממול מסבירים גם את האופן שבו גדלה אליזבת מול אמה שלה, ובהמשך גם את הקונפליקט והעימותים עם הנסיכה דיאנה שנלחמה לבטא את הצד החברתי הפתוח שלה, והתקשתה מול הדרישות הנוקשות של בית המלוכה והמלכה אליזבת.

רמז נוסף לסוג אחר של תקשורת אצל המלכה נמצא במיקומו של מרקורי כוכב התקשורת (בחץ תכלת) שנמצא במזל טלה הקרדינלי והאסרטיבי, שמראה שיש למלכה עוד צד שלא תמיד קל לראות אותו כלפיי חוץ – צד מעט שתלטן בעל צורך בסיפוקים מיידיים  והחלטות מהירות וקיצוניות כשדברים נראים כאילו הם יוצאים משליטה.

בעיגולים שמסביב למפה, מבחוץ, נמצאים הכוכבים בטרנזיט כלומר במיקומם העכשוי בשמים. מכל החמישה אוכל לציין השפעה מרתקת דווקא של סטורן הנוקשה (בעגול שחור) כשהקו השחור הדק שיוצא ממנו מסמל את הצמידות שלו למרס במפת הלידה של המלכה ממש ביום פטירתה.

זו צמידות מרתקת שמראה לנו חלק מהגורמים הקשורים למותה של המלכה ולאווירה סביב המוות. מרס במפת הלידה של המלכה הוא שליטו של מרקורי כוכב התקשורת ומסמל את ציר האנרגיה העוצמתי שלה. הצמדותו של סטורן על הציר הזה מכבידה ומשתקת, הן את התקשורת שלה והן את יכולת התנועה שלה ביום הזה. זה אומר שמבחינת המפה ומבחינת המלכה עצמה, מבחינה סימבולית, כובדו של סטורן שמשתיק את התנועה של ומרס ואת המלים של מרקורי, הוא המוות בעצמו.

 

 

@

 

 

@

 

 

המכללה לאסטרולוגיה וקורס הדגל שלי: להיות אסטרולוג מקצועיMaster1

רוצה להיות האסטרולוג של עצמך והאנשים הקרובים אליך ולשלוט בחייך?

ב קורס מאסטר1 תלמד לעשות זאת!

כל הפרטים – נמצאים כאן – Master1

 

@

רוצים  לקבל הודעה ברגע שאני מפרסם סרטון  חדש עוד לפני שאני מעלה את התחזית היומית? בואו להיות מנויים בערוץ היוטיוב שלי ערוץ האסטרולוגיה הישראלי

הצטרפו למשפחת המנויים שלי ותוכלו גם להגיב על כל סרטון : כל יום סרטון אסטרולוגי חדש המנתח את היום החדש מעניק טיפים ומאפשר הסתכלות אחרת על מצב הכוכבים היומי והשבועי ! 

 

@

 

אסטרו-זום צומת דרכים, מערכות יחסים, משברים, מימוש פוטנציאל, מפת דרכים עתידית

מפת זום-אין: מפת לידה אישית כוללת סקירה ספיציפית לשנה הקרובה וטרנזיטים עכשוויים במפגש זום של אחד על אחד – 700 שקלים 

מפת זומזום: הצלבת מפות – מפה זוגית הכוללת 3 מפות: שתי מפות לידה + מפה שלישית – מפת הקשר הזוגי עצמו: מבנה הקשר, מה עובד ומה לא עובד, ותהליכים בקשר בשנה הזו – 900 שקלים  

 

 טל. 0524215559  או  [email protected]   

זומיאיר 🙂

@

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן