מרקורי כוכב התקשורת חוזר למזל דגים כדי לסגור מעגל, ולהתחיל מעגלים חדשים.

כוכב מרקורי מסמל את התקשורת שלנו ביחסים ועם העולם, ומיקומו קובע את אופיין וטיבן של המלים שלנו. במזל דגים השייך ליסוד המים, המלים שלנו הופכות כעת טעונות הרבה יותר, וגם התגובה שלנו לעולם ממול שמסכים אתנו או ליהפך טעונה לא פחות. בזמן שכזה אנו מזדהים עם המלים שלנו יתר על המידה, והרעיונות שלנו – במקביל – נראים לנו יצירתיים במיוחד.

בחודש האחרון שהה מרקורי בהילוך אחורי במזל דגים, עזר לנו לסגור מעגלים שמיצו את עצמם, והביא איתו צורך בבדק בית רגשי אמיתי בכל מה שקשור ליכולת שלנו לתקשר בכנות ובאומץ עם אנשים שיכולים להבין ולהכיל אותנו כפי שאנחנו. עם אנשים אחרים שאינם כאלה נוצרו לנו פנה ושם קצרים בתקשורת.

בהמשך עבר מרקורי למזל דלי, והביא איתו את היכולת להתבונן מבחוץ בכל מה שקשור, עם גישה חברתית וחברית יותר, אך רגשנית פחות.

כעת. כשהסתיים הילוכו האחורי והוא חוזר שוב למזל דגים השייך ליסוד המים הוא עוזר לנו לקבל החלטות באופן חד משמעי יותר לגבי מה ומי מתאימים לנו, ואיך לתקשר מכאן והלאה.

כעת גם היצירתיות שלנו גדלה ואיתה גם כושר הביטוי הפיוטי והספרותי, כולל היכולת שלנו לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שמטרידות אותנו. אולם.. במקביל לכך היכולת שלנו להתמודד עכשיו עם העובדות היבשות כפי שהן כמו גם היכולת לקדם את הצד המעשי שלנו ולהתמקד בפרטים הטכניים והפרקטיים, מוגבלת למדי, בגלל המעורבות הרגשית הגבוהה שלנו.

מרקורי שחוזר למזל דגים מביא איתו תקשורת מצוינת לסופרים, למשוררים, לכותבי סרנדות או יזמות חדשות, אבל לא מוצלחת במיוחד להתמודדות עם חשבון הבנק שלנו, כשאנחנו מנסים להסביר למנהל הסניף איך בכל זאת נכסה את האוברדראפט המצטבר…

אולי משום כך בזמן שכזה חשוב לשים לב יותר מהרגיל לאותיות הקטנות שבכל חוזה, לכתוב הסכמים באופן מדויק, ולא לסמוך רק על הזכרון שלנו שבזמן שכזה עלול להפוך סקלטיבי להרגיז. אולי משום כך גם הנטייה שלנו לשכוח פגישות שלא באמת משמחות אותנו או לפעול באופן הגיוני למרות שלא מתחשק לנו, גבוהה במיוחד.

התסמונת המרגיזה של מרקורי שכזה היא בעיקר מצבי הרוח שלנו שמשתנים עכשיו במהירות, ולא ממש מאפשרים לנו לשמור לאורך זמן על תחושה של יציבות ובטחון. מצבי הרוח האלה משתקפים להם קודם כל בתקשורת שלנו, ואנו עשויים לנוע בין שיא השמחה והאופוריה לבין דכאון עמוק ותחושת חוסר טעם, וכל זאת בהבדלים של שעות בודדות – עד כדי כך גבוהה מהירותו של השינוי במזל דגים השייך לקבוצת המשתנים, בפרק זמן שכזה.

אז מה עושים? חושבים פעמיים על כל מלה, בודקים שוב ושוב את הדו'ח שמגיע אלינו מהבנק, כותבים שיר או שנים למגירה, ומזילים דמעה נסתרת לכרית..

יאיר טריבלסקי (C)

 

 

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן