הקוסמת הטובה, הקוסמת העצובה, והיד של הפייה על המצח… אמא במזל דגים

*אמא במזל דגים היא לא סתם אמא: היא אמא קוסמת. לפעמים נדמה שהיא קוראת אותך בלי מלים בכלל, יודעת בדיוק איך אתה מרגיש, מתי לבד לך ומתחשק לך לשחק עם חברים ומתי אתה רוצה תשומת לב, בלי שבכלל תגיד שום דבר.

כשהיא מסתכלת עליך נדמה שהיא קוראת אותך, והעינים שלה מסתכלות פנימה, ורואות אותך איך שאתה, עמוק בפנים. אמא כזו אי אפשר לשקר, כי ברגע שהיא מסתכלת עליך בעינים האלה, היא ישר יודעת הכל, ומה שנשאר זה לספר לה את האמת.

לאמא בת מזל דגים כיף לספר דברים, כי יש לה תמיד עצות סופר חכמות, וגם אם נדמה שהן דמיוניות, איכשהו הן תמיד עובדות: מה להגיד לעודד שרבת איתו והוא לא רוצה להתפייס? ואיך לעשות שעורים ככה שגם תזכור את החומר ולא סתם תשנן? ועוד עצות חכמות לא רק לך, אלא גם לאנשים אחרים שתמיד פונים אליה כי יודעים שיש לה תשובות כמעט לכל נושא שקשור לאנשים וליחסים.

ויש לה יד של קוסמת, שכשהיא שמה אותה על המצח שלך כשיש לה חום, נראה שהחום כמעט בורח, וכבר מרגישים יותר טוב. היא כאילו מן רופאה כזו, יודעת תמיד איזה כדור לקחת ואיזה לא, וכשהיא מחבקת אותך נדמה שרק החיבוק הזה עושה אותך בריא מחדש, וקשה להתנתק ממנו ומכל האהבה שהוא מעביר.

האמא הזאת יודעת דברים שאי אפשר להבין מאיפה, כמו לפעמים מי זה בטלפון עוד לפני שמרימים, ומה המורה תגיד שמחר תראה שלא הכנת שעורים. ויש לה בדיוק כמו לך מצבי רוח, שרואים שהיא קצת בתוך עצמה, ואז – כדאי לא לגשת או להפריע, כי גם היא צריכה לפעמים להיות לבד, בדיוק כמונו, אבל הלבד שלה נראה פתאום יותר לבדי,

מן שקט עצוב כזה. ומתחשק לחבק אותה ולהגיד לה-אמא, אנחנו כאן, ואוהבים אותך..ואז פתאום יש לה מן אור קטן כזה בעינים, והחיבוק שלה נהיה הכי בעולם, והיא לוחשת: יודעת. בטח. תמיד! וכל מה שמתחשק זה להשאר שם, עטופים בחיבוק הקסם הזה, ולא לצאת ממנו עד שצריך כבר ללכת לבית ספר, ואין ברירה.

בתוך האמא הזו יש כאילו שתי אמהות שונות: אמא אחת מצחיקה ויצירתית שכיף לעשות איתה בובות וללוש פלסטלינה ולאפות עוגות קטנות והיא גם נורא מצחיקה, אבל יש לה גם צד אחר, רציני, כזה שדואג לפעמים ואז יש לה כזה קמט במצח שמתחשק לשאול אותה מה קורה ולהרגיע אותה, אבל זה עובר לבד אחרי כמה דקות או שעתיים וחצי, ואז פתאום היא שוב נכנסת לחדר עם הצחוק הזה שאי אפשר לא לצחוק איתו גם…

והכי כיף זה לישון איתה בלילה, בתוך החיבוק שלה, ואז להרגיש הכי בטוח בעולם.

יאיר טריבלסקי (C)

    צרו קשר

    כיתבו לי הודעה, אשמח לענות לכם :)

    דילוג לתוכן